|  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 12:33 | |
|  | Cauky,
Do problematiky FS jsem novy, takze jeste nevim jak to vsechno bezi, jake jsou nastroje atp .. ale jsem profesionalni herni vyvojar, takze mam zkusenosti s tvorbou modelu a textur.
Dneska sem si zde stahl model L410 a musim rict, ze vypada fakt supr! .. nicmene urcite by se dalo dodelat spousta veci a model by pak byl jeste o dost lepsi! 
Jedna se mi o to ze letam na FSX , kde jsou plne podporovane (nevim jak je to u jinych FS) specular textury, bump mapy atp a tak sem premyslel, ze kdyby byla moznost, jak "rozebrat" model toho L410, tak bych tomu dodelal plne textury (aspon tedy exterier)
zkousel sem otevrit BMP mapy, ale nemuzu je otevrit, takze se domnivam ze existuje nejaky "uzamykac" ktery zamkne texturu, aby ji lidi nemohli menit/pouzivat jinde.
Da se to nejak odemnkout? a kdyz to z bmp predelam na DDS, tak model bude dal fungovat? nebo informace o texturach jsou ulozeny primo v mdl souboru??
diky za odpovedi |
| |
|
 |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 12:36 | |
|  | jinak se divam, ze spousta lidi zde porad lita na FS2002/2004 .. jaky je duvod, ze ste zatim nepresli na FSX ?? hardwarova narocnost?  |
| |
|
 |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 12:39 | |
|  | mimo jiné a taky proto, že FS9 je pořád lepší, když si ji vyšperkuješ a o letovým modelu ani nemluvím  |
| |
|
 |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 15:07 | |
|  | A to zjistils kde, že je FS9 lepší a co myslíš tím letovým modelem, tomu už vůbec nerozumím. Jakože letový model je lepší ve FS9? |
| |
|
 |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 12:42 | |
|  | Z jednej strany toto (pricom ceny PC zvladajucich FSX na schopnej urovni pomalicky klesaju, s tym aj vaha argumentu) a este dalsia vec - nedostatok skutocne kvalitnych payware add-onov v porovnani s FS9 (aj toto pomalicky straca na vahe).
Inak DDSky by FSX zvladat mala, distribuovane textury k modelom su vacsinou vo formate Extended Bitmap alebo 32-bit bitmap. Prevadzat na napr. TGA vie utilitka DXTBmp.
Este dodam ze k L-410 a vacsine dalsich lietadiel existuje tzv. paintkit, co je fakticky PSDcko s blank texturou exterieru, vacsinou vratane roznych nitov, struktur, spiny od spalin a pod. |
| |
|
 |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 13:25 | |
|  | FSX DDS podporuje to vim moje otazka byla , kdyz mam nejaky stavajici model, co ma textury ve formatu fuselage.bmp a ja ji prehraji na fuselage.dds .. jestli to bude fungovat nebo ne?
ono totiz nekde musi ta textura byt zapsana a muj tip je, ze je to prave mdl soubor, cize kdyz zmenim koncovku, tak to dost mozna fungovat nebude
sem se prvne nevyjadril uplne presne  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 13:27 | |
|  | Tak to je zapeklita otazka - najjednoduchsie bude vyskusat  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 13:31 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 13:37 | |
|  | taky si to myslim .. nicmene kdyby slo pouze o nazev souboru bez pripony .. tak shaderu by asi mohlo byt celkem jedno co to je, pokud to pozna
no asi si budu muset procitat SDK |
| |
|
 |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 12:41 | |
|  | Nejlepší by bylo dohodnout se s autorama modelu o jakousi spolupráci, že by ti poslali zdroják (.3ds, .gmax) a ty bys to předělal v gmaxu nebo v 3dsmaxu do FSX. Bohužel trochu pochybuju o tom, že s tím budou souhlasit
Bmp otevřeš a překonvertuješ s imagetoolem.
Info o texturách je uložený v .mdl |
| |
|
 |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 13:18 | |
|  | Ahoj,
model v FSce se skládá z několika částí, víc tady http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=77814&lan=0 , je to sice už trošku starší a pár věcí se hlavně u FSX změnilo, ale jako základ to je dobrý.
k FS2004: Tam potřebuješ si stáhnout SDK třeba tady: http://www.scenery.org/tutorials_fs2k4_SDK.htm . Jinak FS2004 je na tom graficky hůř než FSX, textury jsou uloženy většinou v DXT3 nebo DXT1 formátu, který může obsahovat alfa kanál, který slouží buď na přidání lesku, nebo k průhlednosti a musí se ještě samozřejmě kombinovat s nastavením materiálu, ale to určitě znáš A na textury slouží prográmek Imagetool, který je přímo v SDK nebo prográmek DXTbmp, který si můžeš stáhnout z netu a ten mám raději.
k FSX: Zde musíš mít verzi FSX Deluxe, kde je na prvním DVD i SDK. Obecně je SDK k FSX mnohem lépe a detailněji zpracováno než k FS9. FSX podporuje hlavně 3dsmax, ale gmax taky. Potom si ještě stáhni updaty k SDK z této stránky http://www.fsinsider.com/downloads/Pages/default.aspx .
Abys předělal textury na DDS, tak musíš mít zdroják k tomu modelu, takže v mdl souboru to neupravíš.
Tak to snad tohle pomůže, kdybys měl ještě další otázky, tak se klidně ptej.
A jinak vítej! |
| |
|
 |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 13:32 | |
|  | Supr info ! .. diky moc.. tohle sem presne potreboval vedet 
hmmm ... takze urcite jedna z cest by byla vytvorit si komplet novy model .. coz ale zabere "trochu vic casu" ale zase clovek udela vsechno presne tak, jak si to predstavuje
Ale asi by to nebylo spatny si to vyzkouset, bo se mi myslenka tvoreni ledatel docela libi .. navic by se z toho dal udelat docela dobry business, kdyz vidim kolik se prodava addonu - samozrejme vetsinou k FS2004, coz je skoda. I kdyz osobne nenvim, kolik lidi je ochotno si priplatit za kvalitni model oproti dobremu modelu zadara
Ja osobne sem clovek, ktery chce aby letadla vypadala co nejlepe, takze ja bych si addon letadla klidne koupil,za rozumnou cenu .. treba 250kc za jednoduchy model, 500kc za velky model s mnoha modifikacemi
ale je mi jasne, ze asi velke casti lidi jde o letani .. a tam je jedno, jestli letadlo vypada supr nebo ne, protoze jde spis o to jak se s nim leta |
| |
|
 |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 14:08 | |
|  | Ahoj, ak chceš začať robiť éra do FSX, to by bola paráda. Ideálne by ale bolo, keby Ti ľudia ktorí na nejakom type pracujú dali hoci cez súkromnú správu vedieť čo robia, aby sa zbytočne nerobilo znovu to, na čom sa už pracuje, alebo čo je hotové. Ja a mnohí iní by sme boli veľmi radi, (som o tom presvedčený) keby si začal robiť čs. eroplány, ktoré zatiaľ do FS-ky neexistujú, napr. Aero 45 S, L 60 Brigadýr, Zlín Z-226 (na 526-ke sa robí) a podobne. |
| |
|
 |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 15:11 | |
|  | Kvalitní model a textury jsou jenom jednou a řekl bych tou méně podstatnou částí dobrého letadla. Nejdůležitější je kvalitní panel s přístroji, simulace systémů letadla a letová dynamika. Samotný hezký vzhled nic nezachrání a velice rychle omrzí, když se letadlo chová jako defaultní a nemá žádné systémy navíc  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 15:48 | |
|  | Kazdej ma priority jinde, pro me hraje roli dobrej VC a slusnej model. Zbytek si dodelam. |
| |
|
 |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 15:14 | |
|  | Píšeš, že addony jsou většinou do FS 2004 a že to je škoda. To je obrovský omyl, FS9 používá většina lidí ( nemám nic proti FSX ). Tvůj záměr tvořit modely je chvály velké hodný a jak píše Jožo : smysl mají modely, které neexistují. Jožo ovšem létá FSX, je v drtivé menšině Jestli se rozhodneš pro tuto práci, tvoř pro FS9 i FSX. Toť můj názor... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 16:05 | |
|  | kazdopadne je jasne, ze s nastupem FSX se budou nove veci delat spise pro FSX a na starsi verze se bude pomalu zapominat .. pokud tedy neplati to ze FSX ma o dost horsi letecky model
jinak souhlasim ze kvalitne vizualni model je jenom jedna cast a aby clovek uspokojil vsechny je potreba mit oboji .. takze urcite se nebranim nekomu kdo vi jak nastavovat modely.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 16:09 | |
|  | Ostatne, narubat CVA/PWDT avioniku a dynamiku na novy model by nemal byt prilis vleky problm nie?
Samozrejme za predpokladu ze autori budu suhlasit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 16:17 | |
|  | Ono to s tím nástupem FSX není tak horké  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 16:37 | |
|  | mně přijde, že letadla v FSX a FS9 se chovají stejně. Jinak já už se taky kloním k tomu, že dělat věci jen pro FSX, protože takový letadlo trvá tak minimálně půl rok než ho uděláš a v dnešní době už můžeš mít nabušenej počítač lehce nad 15000Kč. A ještě FSX vypadá 100x líp než FS9. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 8. 3. 2008 / 19:24 | |
|  | Musim jen poupravit, aby te nekdo nezazaloval za sireni poplasne zpravy, FSX nevypada 100x lip jak FS9 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 10:33 | |
|  | Kdybys nasel cloveka kterej by to zasponzoroval tak klidne, jinak no way jsou lepsi zpusoby utraceni penez a neda se rict ze 15k je malo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 11:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 11:31 | |
|  | Dík že ses mě zastal náčelníku |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 11:56 | |
|  | Tvrzení, že letový model FS9 je stejný jako FSX musím trochu upravit - není a u FSX je lepší i když ne výborný. Když jsem se řízením osudu trochu nachomýtl k ověřování BH5, tak jsem p. Obrovského mystifikoval, že parametry nejsou v pořádku a že se mi BH5 v určitých letových režimech nechová korektně - on pochopitelně argumentoval, že nemám pravdu. Byl jsem přesvědčen, že FS9 je letově totožná s FSX a moje zkoušky proběhly na FS9. Pak mne napadlo totéž zopakovat v FSX - veškeré anomálie zmizely a FS9 jsem tím odsunul do pozadí a p. Obrovskému jsem se v duchu omluvil. A ještě poznámku pro trochu pamětníky - vzpomínáte na reakce když přišla FS 2004, jak mnozí plakali nad FS2002 a kdo ji dnes používá? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 12:34 | |
|  | Ano, ale tam ten HW skok nebyl tak velky, tim padem slo lehceji prejit i se stavajicim HW na FS04. FSX taky jednou bude mit drtiva vetsina, ale vezme to (vlastne uz to vzalo) vic casu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 17:33 | |
|  | kazdopadne je jasne, ze s nastupem FSX se budou nove veci delat spise pro FSX a na starsi verze se bude pomalu zapominat .. To máš absolutne pravdu a ešte viac o to, že vytvorenie kvalitného eroplánu trvá rok aj viac (viď príspevky autorov) takže o minimálne ten rok bude naprostá väčšina lietať FSX, pretože HW ide stále dolu s cenami. Počítač, za ktorý som ja dal 60 000,- Sk, sa dá dnes kúpiť za 25 000,-. Takže vec je jasná. Som presvedčený, že aj Buenos Aires bude o rok lietať FSX, hoci dnes lieta FS9.    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 19:12 | |
|  | Jen aby o rok nebolo potreba dalsich 60 000,- na FSXI |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | editace/vytvoreni noveho modelu 9. 3. 2008 / 19:22 | |
|  | a tie firmy ktore robia tie doplnky do FS, tak ti zamestnanci to robia normalne (TPP) ako svoju kazdodennu pracu alebo len tak pri volnom case ? |
| |
|
|