FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 8. 2025, svátek má Oldřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
To byla dneska na LKPR mlha... Jeden příspěvek | Celý strom
To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 19:45Stealth
Kdo dneska letěl se zapnutým "REAL WORLD WEATHER" na Ruzyni, tak si mohl vyzkoušet opravdove mlhové "peklo". Já osobně jsem letěl před polednem s 737-700 a runway 31 jsem uviděl opravdu až těsně před přistáním. Tak si říkám: jak mně mohli povolit přistání, když bych měl mít vždy vizuální kontakt s letištem? Jinak všem příznivcům létání přeji všechno nejlepší v roce 2004.
   Seznam příspěvků  

Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 20:41
Luděk Ch.
K čemu by byl ILS a autoland u moderních letadel, kdyby nemohlo přistát s malou dohledností? A v reálu dnes taky většina letadel přeistála, jen pár bez dostatečného vybavení či kvalifikací muselo jinam. Dnes to určitě byla dobrá škola.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 22:03Fero
Kdyz te to dneska v FS navedlo na RWY 31, tak v realu to byla 24 nebo taky 31???
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 22:37
Luděk Ch.
Já ATC z FS-ky nepoužívám a přistál jsem si na 24ku. Nevím, jak to teď v Praze vypadá, protože jsem z Brna, ale ve FS s reálným počasím jsem ještě před 15-ti minutami přistál s viditelností 1/16nm, tj. téměř poslepu. Ale autopilot PMDG737-700 to v pohodě zvládl, jako do peřinky
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 23:13
Tragédie v JRD
Vzhledem k tomu, ze v Praze byly aktivovany Low Visibility Procedures, tak v pouzivani byla rwy 24...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 08:36Jan Starka
Podle ATISu, ktery jsem si vcera poslechl byly pouzivany jak 24 tak 31.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 13:24
Tragédie v JRD
Kdyz jsou aktivovany low visibilty procedures, tak jedinou pouzitelnou drahou v LKPR je prave 24, nebot draha 31 nema prislusne vybaveni ...

checknuto dle atisu cca ve 21 LOC
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 15:25PavelS
LVP jsou v případě ILS CAT II a více. Pro tyto CAT je dráha 31 bez ohledu na nějaká světla nepoužitelná, to je jasný.

Nicméně i CAT I ( t.j. standardní ILS bez autolandu, radioaltitude, apod. ) má stanovena minima v závislosti na vybavení dráhy příslušnými světly. nejmenší použetelná hodnota je 550m RVR a to v případě , že dráha má všechna světla, která mít může. Pokud tomu tak není, tak se min. RVR posunuje nahoru až cca k hodnotě 1000m, pokud dráha vůbec nemá světal . Pokud některá část chybí, tak se použitelné RVR se pohybuje někde mezi 550-1000m.
Toto se používá jednak když dráha není vybavena , ale třeba taky, když je světelná řada v poruše. Pak se musí dodržovat právě tyto upravené hodnoty RVR...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 10:54
Karel
prosím nespoléhat na FSku ve chvíli, kdy se chcete měřit s reálem. Dráha 31 má přístrojové vybavení pro přiblížení CAT I (ICAO kategorie 1), neboli je ji možno použít za podmínek, že je celková dohlednost vyšší než 800m (v případě 31, kde se měří tzv. dráhová dohlednost na třech pozicích - v první třetině dráhy, ve druhé a v poslední třetině - vyšší než 550m). Výška rozhodnutí je 200ft. Vertikální dohlednost by samozřejmě měla být taková, aby bylo možno uplatnit požadavky horizontální dohlednosti, do je klasická Pythagorova věta V případě mlhy, která vládla včera tato podmínka zcela určitě splněna nebyla. Tudíž, bez ohledu na směr a částečně s ohledem na sílu větru, byla v používání dráha 24, která je vybavena lépe.

Dráha 24 jest vybavena pro přiblížení CAT IIIb, neboli RVR (dráhová dohlednost) 175m, výška rozhodnutí Brno, Ostrava, Pardubice, Vary ....

Karel
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 11:33PavelS
Hezký, ale mám dojem, že dráha 31 má minimální RVR 720m a nikoliv 550m, protože nemá ( neměla ? ) nějakou osovou řadu světel či co. Minimální dohlednosti ( i pro CAT I ) se totiž dále omezují dle světelného vybavení dráhy a 550m platí jen pro plné vybavení...

Jinak ale přeju hezký nový rok Tobě i všem , játra friendly prožití Silvestra a hromadu leteckých dobrodružství v 2004...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 11:39
Karel
nemám tady přístup k AIPu, ale světelná naváděcí řada 31 se tento rok přebudovávala. Pořezali všechny starý sloupy a postavili to nově s vysokozářivými zábleskovými světly. Proto si myslím, že už je to na 550m. Můžeme to ověřit u J.K., ale je mi žinantní mu kvůli tomu volat. Koukni, prosím, do AIPu, jestli můžeš.

Karel
P.S. s tím chlastem opatrně. Abys nezruinoval karlovarské minerálky
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 11:48
Latom   
Však má Karle ještě i Hanácké minerální vody a což pak teprve Ondrášovka, Mattoni atd. )))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 12:10PavelS
No díval jsem se.
Jedná se chybějící dráhovou osovou světelnou řadu ( zapuštěná návěstidla v betonu dráhy ). Ty jsou podle AIPu stále jen na 06/24, takže 31 je stále omezená, pokud není nějaká vyjimka ....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 16:00
A jeste jedna vec...ona se v realu pouziva i normalne RWY 13/31? Ja jsem myslel ze je zavrena, tak je vsechen provoz na 06/24, ale ted nevim...
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ