|  |  | Létání do Ruska 9. 3. 2008 / 23:51 | |
|  | Tak si chci taky zaletět virtuálně na východ a mám pochybnosti...
1) Není někde jinde ke stažení dokument od Filipa Červeného "Návod pro lety do Ruska"? Našel jsem to na stránkách VACC CZ, ale ke stažení už to tam není.
2) Je někde seznam zemí, kde se ještě léta podle metrického systému? Vím že třeba Polsko, Bulharsko by mělo, ale jak se to dodržuje v praxi na síti, to nevím. Stejně tak s Ruskem.
3) Komunikace v Rusku... Je mi jasný, že abych v Rusku potkal řídícího, tak bych musel mít obrovský štěstí, ale přeci jenom - umějí anglicky? |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 00:00 | |
|  | 2) Co vim ze svy zkusenosti, tak vetsinou na IVAO rikaj ridici vysku jak v metrech tak ve feetech.
3) Umeji. |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 00:04 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 11:02 | |
|  | pěkný dokument.. jenom... nedalo mi si nevšimnout tohohle co tam je
>>> (1m/s = 1,94kt což se dobře počítá jelikož vydělíte rychlost v m/s dvěma a máte to v knotech)  |
| |
|
 |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 11:51 | |
|  | , no já jsem našel spíš tento vztah: speed knot (f) kn 1 kn = (1852/3600) m/s |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 12:12 | |
|  | to je prakticky to samý... myslel jsem tu větu za tim, že je blbě... nedělí se to ale násobí... pravda možná rejpavá poznámka  |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 00:10 | |
|  | Díky všem. Dalším postřehům se nebráním  |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 02:33 | |
|  | Já sám jsem párkrát Rusko pod vedením ATC navštívil. Co se týká problémů metry-feety, jsou velmi vstřícní a umí ti říct, co potřebuješ (takže ti to klidně budou říkat ve feetech, i když to budou leckdy "srandovní" čísla). A co se týká angličtiny, vždy jsem byl nadmíru spokojen. Takže být tebou bych se určitě nebál.  |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 06:12 | |
|  | 2) Mám za to, že Poľsko aj Bulharsko už nejaký ten čas patria do RVSM, okrem nich napríklad aj Ukrajina a Bielorusko, tekže metry lenpo vstupe do Ruska.
3) Zas na Vatsime to až také výnimočné nie je, a onehdá som videl v aktívnych staniciach aj Rostov FIR bez toho že y tam bol nejaký ten event, takže asi sa to pomaly vzmáha... Ale s angličtinou ti nepomôžem, absolvoval som len jeden let po anglicky (aj to nie celý) |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 10:35 | |
|  | 2) Jak psal výše Fabo, kromě Ruska jsou již všechny ostatní evropské země součástí RVSM. Naopak pokud poletíš na Dálný Východ, tak ještě v Číně a Mongolsku se setkáš s metrickým systémem, který se ale od toho ruského trochu liší. |
| |
|
 |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 11:55 | |
|  | VATSIM má skutečně velmi často tematické eventy s velmi kvalitním pokrytím a anglofonními ATC. Pro ty, kdo neumí rusky, může být stresující to, že 99% domácího trafficu komunikuje rusky, přičemž volačka je pouze rusky říkané číslo z imatrikulace. Také nezapoměňte, že v Rusku se létá na QFE tzn. tlak letiště. Volačky ATC stanovišť a některá frazeo je také uplně jiné:
Ground = Rulenije
Tower = Start (někdy Vyška)
Approach = Podchod nebo Krug
Centre = Kontrol
Klasická "výměna" proto zní takto:
A/C: Šeremetěvo Podchod, dobryj děň, ja Tu stopatděsjatčetyre, osemděsaťpjaťosemsot, informacija Bravo, sleduju na Savelovo, Savelovo razčytyvaju v dvadcať pjať
A/P: Osemděsaťpjaťosemsot, děň dobryj, sledujte na Savelovo, posle Savelovo snižajtěs šestsot metrov, davlenije aerodroma 740 milimetrov, i pravym povorotom kurs 070 do tretěvo VPP dvadcat' pjat' pravoj.
Takže pokud tě toto nevystrašilo, můžeš rovnou vyrazit do ruského vzdušného prostoru  |
| |
|
 |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 11:59 | |
|  | Což o to.. Tomu psanýmu rozumím, ale kdyby to na mě někdo vychrlil na frekvenci, tak se nechytám a byl bych asi jak ten číňan na JFK ground.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 12:09 | |
|  | Oni hlavně rusové rádi posílají (nevím jak v angličtině) letadla přímo na bod 3. zatáčky. Např. si pamatuju při eventu v Kyjevě, že jsem dostal příkaz:
Posle Červonnogo snižajtěs 750 k tretěmu. Neboli po NDB CY klesejte 750 k třetí zatáčce.
Byl jsem z toho trochu zmaten, a přitom je to tak jednoduché, jak jsem později zjistil na ruském foru.
Prostě podle mapy je místo třetí zatáčky INPOL, čeká se od tebe po tomto příkazu, že po CY zatočíš na INPOL, klesáš. Pak se na INPOLU ohlásíš "Na tretěm - na třetí", a oni ti dají "vypolňajtě tretij - proveďte třetí", ty točíš do kursu 215, a pak ti řeknou "Vypolňajtě četvertyj, podchod razrešaju" neboli ekvivalent Cleared for ILS... |
| |
|
 |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 13:37 | |
|  | OT: Nechcem zatracovat tovje vedomosti, v Rusku mas nalietanie radovo viac nez ja, ale nie je Krug tiez urcita "veza"?
Teda aspon ked som letel do Soci tak tak ma Rostov Centr odladil na APP (Podchod) a ten na TWR (Krug) - a to po potvrdeni "zachod"-u |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 14:04 | |
|  | Drobné nuance mezi Krug a Podchod jsem bohužel zatím nepostřehl, ale Krug je rozhodně spíš APP než TWR. Zdá se mi, že podchod je něco jako Director, zatímco Krug (což je vlastně řídící letištního okruhu) je APP i DEP dohromady, ale mohu se mýlit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:01 | |
|  | SONP + Fabo: Vy zřejmě s rusama rusky, co? 
a k tý instrukci na začátku: jestli se nepletu (rusky umím jen něco málo kolem létání) tak já jsem naladěn na Krug, letím na Savelovo, kteréhožto dosáhnu ve 25. Řídící mě nechává letět na Savelovo a po něm přikazuje klesat na 600 metrů, oznamuje QFE a přikazuje točit vpravo 070° do třetí zatáčky RWY 25R.
Takhle napsaný to vypadá jednoduše, ale mám to problémy přečíst, natož zformulovat A ještě rozumět rusovi... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:09 | |
|  | Tož ja som to ani nečítal, ešte keby to tak bolo asi takto:
Борт: Шереметьево подход, добрий день...
tak možno, ale toto... нелзя  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:16 | |
|  | Jo, azbuku jsem se kvůli Tůčku naučil tak dobře, že to čtu skoro stejně rychle jako ten prasopřepis do latinky s podivnejma dvojhláskama  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:16 | |
|  | Jé Peter s tím nelzja si mi připoměl,že jsem jim vždycky říkal lzja , což je přivádělo k šílenství,protože na nelzja je opak - možno  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:13 | |
|  | Pepo vůbec se jich neboj 
Anglickou freazeo ovládají a není tam přimíchaná čínština lépe řečeno asijština 
Když jsem se ho v Moskvě zeptal ruštinou,jaké je zrovna v Moskvě reálné počasí,tak mi řekl,že neví,protože centra řídí z Tel Avivu na notbooku 
Rychlost je také více než tolerantní,takže omezení od FL100 je stejné. Převodní tabulka je k dispozici a např PMDG má tlačítko pro výšku i v metrech.
Dále třeby Kazachstán velmi rád řídí Ital a když jsem ho peskoval,co dělá v Kazachstánu,když nemají divizi na IVAO,tak mi řekl,že u nich v Itálii není místo,kde by mohl řídít. Ech šťastná to země  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:18 | |
|  | Jo, vzpomínám že jsem kdysi docela pravidelně vidával na ivae nějakýho španěla sedět na Ulanbator CTR  Díky za zkušenost. Teď ještě aby byl někdy čas si tam zaletět... Ty ženský jsou hrozně náročný    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:22 | |
|  | A strašně drahý Mně to kolikrát připadá,že mám doma takový menší jumbo - a to né postavou,ale těma prachama  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:32 | |
|  | V tomhle mám doma takovýho malýho ultralajta na vyjetej olej  Kde nic není, ani berňák nebere. |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 11:58 | |
|  | 3) Bez obav, líp, než já . |
| |
|
 |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 15:46 | |
|  | Jak tak koukám na IVAe, tak v celý metrický oblasti nevidím snad ani jeden FP s označení S u hladiny, případně záznam o přechodu na metrickej systém. Na to evidentně každej kašle Snad jen v Číně jsem našel pár vyjímek (domácích), kteří mají napsaný třeba F311, ale i to je podle mě jen tak napůl dobře. Mělo by se přece psát S960, ne? |
| |
|
 |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 16:16 | |
|  | S0960 je správně. Doufám. |
| |
|
 |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 20:17 | |
|  | подтвердияю 
je to takto... S0960 |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Létání do Ruska 10. 3. 2008 / 20:42 | |
|  | OK, tak proč to nikdo nepoužívá? Teď jsem našel tři piloty s eSkem ve FP, plus jednoho čecha z CZW, kterýžto letěl z Moskvy a měl tam (zřejmě správně) informaci o změnu v kolonce route. |
| |
|
|