|  |  | To byla dneska na LKPR mlha... 30. 12. 2003 / 19:45 | Stealth |
|  | Kdo dneska letěl se zapnutým "REAL WORLD WEATHER" na Ruzyni, tak si mohl vyzkoušet opravdove mlhové "peklo". Já osobně jsem letěl před polednem s 737-700 a runway 31 jsem uviděl opravdu až těsně před přistáním. Tak si říkám: jak mně mohli povolit přistání, když bych měl mít vždy vizuální kontakt s letištem? Jinak všem příznivcům létání přeji všechno nejlepší v roce 2004. |
| |
|
 |  |  | Re: To byla dneska na LKPR mlha... 30. 12. 2003 / 20:41 | |
|  | K čemu by byl ILS a autoland u moderních letadel, kdyby nemohlo přistát s malou dohledností? A v reálu dnes taky většina letadel přeistála, jen pár bez dostatečného vybavení či kvalifikací muselo jinam. Dnes to určitě byla dobrá škola. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 30. 12. 2003 / 22:03 | Fero |
|  | Kdyz te to dneska v FS navedlo na RWY 31, tak v realu to byla 24 nebo taky 31??? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 30. 12. 2003 / 22:37 | |
|  | Já ATC z FS-ky nepoužívám a přistál jsem si na 24ku. Nevím, jak to teď v Praze vypadá, protože jsem z Brna, ale ve FS s reálným počasím jsem ještě před 15-ti minutami přistál s viditelností 1/16nm, tj. téměř poslepu. Ale autopilot PMDG737-700 to v pohodě zvládl, jako do peřinky  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 30. 12. 2003 / 23:13 | |
|  | Vzhledem k tomu, ze v Praze byly aktivovany Low Visibility Procedures, tak v pouzivani byla rwy 24... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 08:36 | Jan Starka |
|  | Podle ATISu, ktery jsem si vcera poslechl byly pouzivany jak 24 tak 31. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 13:24 | |
|  | Kdyz jsou aktivovany low visibilty procedures, tak jedinou pouzitelnou drahou v LKPR je prave 24, nebot draha 31 nema prislusne vybaveni ...
checknuto dle atisu cca ve 21 LOC |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 15:25 | PavelS |
|  | LVP jsou v případě ILS CAT II a více. Pro tyto CAT je dráha 31 bez ohledu na nějaká světla nepoužitelná, to je jasný.
Nicméně i CAT I ( t.j. standardní ILS bez autolandu, radioaltitude, apod. ) má stanovena minima v závislosti na vybavení dráhy příslušnými světly. nejmenší použetelná hodnota je 550m RVR a to v případě , že dráha má všechna světla, která mít může. Pokud tomu tak není, tak se min. RVR posunuje nahoru až cca k hodnotě 1000m, pokud dráha vůbec nemá světal . Pokud některá část chybí, tak se použitelné RVR se pohybuje někde mezi 550-1000m.
Toto se používá jednak když dráha není vybavena , ale třeba taky, když je světelná řada v poruše. Pak se musí dodržovat právě tyto upravené hodnoty RVR... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 10:54 | |
|  | prosím nespoléhat na FSku ve chvíli, kdy se chcete měřit s reálem. Dráha 31 má přístrojové vybavení pro přiblížení CAT I (ICAO kategorie 1), neboli je ji možno použít za podmínek, že je celková dohlednost vyšší než 800m (v případě 31, kde se měří tzv. dráhová dohlednost na třech pozicích - v první třetině dráhy, ve druhé a v poslední třetině - vyšší než 550m). Výška rozhodnutí je 200ft. Vertikální dohlednost by samozřejmě měla být taková, aby bylo možno uplatnit požadavky horizontální dohlednosti, do je klasická Pythagorova věta V případě mlhy, která vládla včera tato podmínka zcela určitě splněna nebyla. Tudíž, bez ohledu na směr a částečně s ohledem na sílu větru, byla v používání dráha 24, která je vybavena lépe.
Dráha 24 jest vybavena pro přiblížení CAT IIIb, neboli RVR (dráhová dohlednost) 175m, výška rozhodnutí Brno, Ostrava, Pardubice, Vary ....
Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 11:33 | PavelS |
|  | Hezký, ale mám dojem, že dráha 31 má minimální RVR 720m a nikoliv 550m, protože nemá ( neměla ? ) nějakou osovou řadu světel či co. Minimální dohlednosti ( i pro CAT I ) se totiž dále omezují dle světelného vybavení dráhy a 550m platí jen pro plné vybavení...
Jinak ale přeju hezký nový rok Tobě i všem , játra friendly prožití Silvestra a hromadu leteckých dobrodružství v 2004...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 11:39 | |
|  | nemám tady přístup k AIPu, ale světelná naváděcí řada 31 se tento rok přebudovávala. Pořezali všechny starý sloupy a postavili to nově s vysokozářivými zábleskovými světly. Proto si myslím, že už je to na 550m. Můžeme to ověřit u J.K., ale je mi žinantní mu kvůli tomu volat. Koukni, prosím, do AIPu, jestli můžeš.
Karel
P.S. s tím chlastem opatrně. Abys nezruinoval karlovarské minerálky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 11:48 | |
|  | Však má Karle ještě i Hanácké minerální vody a což pak teprve Ondrášovka, Mattoni atd. ))) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 12:10 | PavelS |
|  | No díval jsem se.
Jedná se chybějící dráhovou osovou světelnou řadu ( zapuštěná návěstidla v betonu dráhy ). Ty jsou podle AIPu stále jen na 06/24, takže 31 je stále omezená, pokud není nějaká vyjimka .... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha... 31. 12. 2003 / 16:00 | |
|  | A jeste jedna vec...ona se v realu pouziva i normalne RWY 13/31? Ja jsem myslel ze je zavrena, tak je vsechen provoz na 06/24, ale ted nevim... |
| |
|
|