FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 5. 8. 2025, svátek má Kristián Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
To byla dneska na LKPR mlha... Jeden příspěvek | Celý strom
To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 19:45Stealth
Kdo dneska letěl se zapnutým "REAL WORLD WEATHER" na Ruzyni, tak si mohl vyzkoušet opravdove mlhové "peklo". Já osobně jsem letěl před polednem s 737-700 a runway 31 jsem uviděl opravdu až těsně před přistáním. Tak si říkám: jak mně mohli povolit přistání, když bych měl mít vždy vizuální kontakt s letištem? Jinak všem příznivcům létání přeji všechno nejlepší v roce 2004.
 

Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 20:41
Luděk Ch.
K čemu by byl ILS a autoland u moderních letadel, kdyby nemohlo přistát s malou dohledností? A v reálu dnes taky většina letadel přeistála, jen pár bez dostatečného vybavení či kvalifikací muselo jinam. Dnes to určitě byla dobrá škola.
 

Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 22:03Fero
Kdyz te to dneska v FS navedlo na RWY 31, tak v realu to byla 24 nebo taky 31???
 

Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 22:37
Luděk Ch.
Já ATC z FS-ky nepoužívám a přistál jsem si na 24ku. Nevím, jak to teď v Praze vypadá, protože jsem z Brna, ale ve FS s reálným počasím jsem ještě před 15-ti minutami přistál s viditelností 1/16nm, tj. téměř poslepu. Ale autopilot PMDG737-700 to v pohodě zvládl, jako do peřinky
 

Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   30. 12. 2003 / 23:13
Tragédie v JRD
Vzhledem k tomu, ze v Praze byly aktivovany Low Visibility Procedures, tak v pouzivani byla rwy 24...
 

Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 08:36Jan Starka
Podle ATISu, ktery jsem si vcera poslechl byly pouzivany jak 24 tak 31.
 

Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 13:24
Tragédie v JRD
Kdyz jsou aktivovany low visibilty procedures, tak jedinou pouzitelnou drahou v LKPR je prave 24, nebot draha 31 nema prislusne vybaveni ...

checknuto dle atisu cca ve 21 LOC
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 15:25PavelS
LVP jsou v případě ILS CAT II a více. Pro tyto CAT je dráha 31 bez ohledu na nějaká světla nepoužitelná, to je jasný.

Nicméně i CAT I ( t.j. standardní ILS bez autolandu, radioaltitude, apod. ) má stanovena minima v závislosti na vybavení dráhy příslušnými světly. nejmenší použetelná hodnota je 550m RVR a to v případě , že dráha má všechna světla, která mít může. Pokud tomu tak není, tak se min. RVR posunuje nahoru až cca k hodnotě 1000m, pokud dráha vůbec nemá světal . Pokud některá část chybí, tak se použitelné RVR se pohybuje někde mezi 550-1000m.
Toto se používá jednak když dráha není vybavena , ale třeba taky, když je světelná řada v poruše. Pak se musí dodržovat právě tyto upravené hodnoty RVR...
 

Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 10:54
Karel
prosím nespoléhat na FSku ve chvíli, kdy se chcete měřit s reálem. Dráha 31 má přístrojové vybavení pro přiblížení CAT I (ICAO kategorie 1), neboli je ji možno použít za podmínek, že je celková dohlednost vyšší než 800m (v případě 31, kde se měří tzv. dráhová dohlednost na třech pozicích - v první třetině dráhy, ve druhé a v poslední třetině - vyšší než 550m). Výška rozhodnutí je 200ft. Vertikální dohlednost by samozřejmě měla být taková, aby bylo možno uplatnit požadavky horizontální dohlednosti, do je klasická Pythagorova věta V případě mlhy, která vládla včera tato podmínka zcela určitě splněna nebyla. Tudíž, bez ohledu na směr a částečně s ohledem na sílu větru, byla v používání dráha 24, která je vybavena lépe.

Dráha 24 jest vybavena pro přiblížení CAT IIIb, neboli RVR (dráhová dohlednost) 175m, výška rozhodnutí Brno, Ostrava, Pardubice, Vary ....

Karel
 

Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 11:33PavelS
Hezký, ale mám dojem, že dráha 31 má minimální RVR 720m a nikoliv 550m, protože nemá ( neměla ? ) nějakou osovou řadu světel či co. Minimální dohlednosti ( i pro CAT I ) se totiž dále omezují dle světelného vybavení dráhy a 550m platí jen pro plné vybavení...

Jinak ale přeju hezký nový rok Tobě i všem , játra friendly prožití Silvestra a hromadu leteckých dobrodružství v 2004...
 

Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 11:39
Karel
nemám tady přístup k AIPu, ale světelná naváděcí řada 31 se tento rok přebudovávala. Pořezali všechny starý sloupy a postavili to nově s vysokozářivými zábleskovými světly. Proto si myslím, že už je to na 550m. Můžeme to ověřit u J.K., ale je mi žinantní mu kvůli tomu volat. Koukni, prosím, do AIPu, jestli můžeš.

Karel
P.S. s tím chlastem opatrně. Abys nezruinoval karlovarské minerálky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 11:48
Latom   
Však má Karle ještě i Hanácké minerální vody a což pak teprve Ondrášovka, Mattoni atd. )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 12:10PavelS
No díval jsem se.
Jedná se chybějící dráhovou osovou světelnou řadu ( zapuštěná návěstidla v betonu dráhy ). Ty jsou podle AIPu stále jen na 06/24, takže 31 je stále omezená, pokud není nějaká vyjimka ....
 

Re: Re: Re: Re: To byla dneska na LKPR mlha...   31. 12. 2003 / 16:00
A jeste jedna vec...ona se v realu pouziva i normalne RWY 13/31? Ja jsem myslel ze je zavrena, tak je vsechen provoz na 06/24, ale ted nevim...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ