Měl jsem podobné problémy. Po přechodu na nový PC jsem nadšeně nainstaloval i nový FS 2004 a měl jsem problémy s chybějícími texturami. Protože disk na který jsem FS instaloval měl místa "tak akorát" podle požadavků instalačního programu, mám podezření (nepotvrzené), že instalační program někdy v průběhu "rozpakovává" textury a pokud má málo místa v průběhu procesu, některé zůstanou nenainstalovány. Protože program nic nehlásí a pracovní soubory po sobě uklidí, zdá se na konci že vše proběhlo korektně (disk není přeplněn), ale někde chybí textury a tyto části jsou pak zobrazeny jednobarevné plochy. Přeinstalace na jiný disk, s mnohem větším diskovým prostorem než instalace vyžaduje, v mém případě pomohla.
Druhý problém se zobrazením souvisel s tím, že jsem přešel na silnější HW (AMD 3000+ a Radeon 9800 Pro) a v nadšení jsem zkoušel "co to snese" a nahnal jsem všechna nastavení "doprava". Výsledkem nebyl trhaný obraz, jak by někdo očekával, ale nekoukatelná kvalita. Zdálo se, jako by se během zatáčení přesýpal obraz, jako by textury byly z barevného písku. Po delším výzkumu jsem zjistil, že chyba je v nastavení MIP mappingu. Nejlépe funguje doporučená (default) hodnota. Snížení vede k degradaci blízkých textur, a zvýšení k efektu, kdy se program pokouší aplikovat na vzdálené textury stejné algoritmy jako na blízké, což vede k velkému neklidu obrazu, zvláště při zatáčení. Poučení: méně může být někdy více .
Mimochodem, během pokusů jsem zjistil, že Radeon při spolupráci s FS nereaguje na některá nastavení HW v FS a musím změny provést přímo v nastavení ovladačů (např. nastavení pro antialiasing). Máte někdo podobnou zkušenost, a nevíte případně co dělat aby se nastavení z FS projevilo? |
|