FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 8. 2025, svátek má Radim Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz L13 Vivat Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 10:10
David Šollar   
Mám dotaz? S kamarádem jsme se nedávno přeli o vrobci tohoto letounu... já jsem tvrdil že to je aerotechnik ... na tož mi kamarád řikal že říkám to co je v simulátorech a že ve skutečnosti je výrobce Let Kunovice .... tak se ptám jak to je ... doufám že nás někdo rozsoudí ...
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 10:23
Toomitsch
Pravdu mas ty, delaly se skutecne v Aerotechniku.
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 10:25
Slávek   
http://www.evektor.cz/at/cz/historie.htm
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 10:28
Dropkin
http://www.evektor.cz/at/en/historie-cz.html
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 10:29
Dropkin
ááá, tak jsem byl zase druhej...
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 10:35
Slávek   
ale máš delší link
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 10:41
Sněhulák   
Jo a lidově se mu říká Trávoplaz
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 11:28
Pips   
A nebo orlomrd Tím nechci ale říct, že bych proti tomu éru něco měl, je náhodou fajn - až na ostruhový kolečko, který obsahuje i dušičku a pekelně zle se ta dušička vyměňuje
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 13:03
kuma   
Absolutně, ale absolutně nechápu, jak se tady někdo může pošklebovat mému milovanému vysratovi (pardon, chrchlatovi). Chrchlat je skvělý éro (teda - když už je ve vzduchu, akorát bejvá někdy problém se do toho vzduchu dostat)
Joke!
Samozřejmě Vivata mám rád a rád se sním vozím po republice, ale všechny ty přezdívky si (bohužel) zaslouží. Jo, mít tak 120 HP motor s lehkým, ale účinným tlumičem, stavitelnou vrtuli, dvojkolovej podvozek s krytama - to je jiný kafe. Taky jsem takovýho vivátka viděl, ale stálo by to majlant.

PS: a určitě Aerotechnik Kunovice, nám tam u našeho bejvalýho Vivata něco hodili na složené krovky (když čerstvě vyroben odstaven čekal skoro rok, až pro něj konečně bude motor, aby se mohl distribuovat), čímž z pravého křídla udělali takovou nenápadnou netypickou vrtuli. Zjistili to až při záletu a "napravili" to nanýtováním kusu plechu na odtokovku pravého křidélka. Prostě brutál !!!
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 13:07
OK-PPT (AVP57T)   
Viděl jsi už tuhle verzi? Velice mě zajímá jak to lítá, protože to vypadá bombově. Má to ještě Mikrona, ale už se stavitelnou vrtulí. (L-13 SDM sídlící v LKFR)

http://www.airliners.net/photo/Untitled/Aerotechnik-L-13SDM-Vivat/1285657
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 13:23
kuma   
SDM jako sado-maso?
Těch různejch modifikací je spousta, ale většinou pro zákazníky s imatrikulací "D-"...
Zajímavej bastard se teď přestavuje v AK Hořovice, je to původně prototypová modifikace XL-113, s tříkolovým podvozkem a původně prototypovým čtyřválcovým boxerem Tatra (!) a stavitelnou vrtulí Hoffmann, původně zamýšlený jako lehké zemědělské letadlo, měl v lištách za klapkami po celé délce rozpětí originální rozmetací zařízení poháněné náporovými vrtulkami... Jó, jó... to byl asi jedinej vivat, kterej nelítal ani když se mu podařilo vzletět
No, ale teď probíhá generální přestavba, zůstává tříkolový podvozek, za letu stavitelná vrtule, ale motor Rotax 100 HP, žádná rozmetadla, registrace v kategorii "experimental" s imatrikulací v číslech jako jiné TMG - držim klukum palce, ať se jim přestavba povede, aby stará "uršula" zas mohla brzy znova lítat!
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 13:36
OK-PPT (AVP57T)   
Aha, nedávno jsem se zrovna po tom XL-113 pídil, a až na pár fotek, nějaký pokec jsem nenašel kde je mu konec.
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 13:02
OK-PPT (AVP57T)   
Ještě doplním, že se Vivaty nevyráběly pouze v Aerotechniku Kunovice, ale také v závodě v Moravské Třebové.
   Seznam příspěvků  

Dotaz L13 Vivat   20. 3. 2008 / 14:05
Bjorn
Lepší Vivat než fitko

http://www.youtube.com/watch?v=slCzJnVDBQ8&feature=related
   Seznam příspěvků  

Dotaz Lxx Paskvil   20. 3. 2008 / 14:05
Sněhulák   
Svět je plný harampádí... prodat a kúpit dynamika....... hau -8-
23769 B / 600 x 399 / DSC_6800.jpg
   Seznam příspěvků  

Dotaz Lxx Paskvil   20. 3. 2008 / 14:11
Kachna
To je zajímavý stroj. Viděl jsem ho jen jednou a to v knížce
   Seznam příspěvků  

Dotaz Lxx Paskvil   20. 3. 2008 / 14:15
kuma   
Není to ještě M-17??
   Seznam příspěvků  

Dotaz Lxx Paskvil   20. 3. 2008 / 14:42
kuma   
Jinak - odkaď máš tu fotku? to je docela unikát - a určitě by byl zajímavej pro nějaký (poctivý) letecký muzeum...
   Seznam příspěvků  

Dotaz Lxx Paskvil   20. 3. 2008 / 14:51
OK-PPT (AVP57T)   
Tady je ještě jeden kousek. http://www.airliners.net/photo/Untitled/Aeron-M-17/0912185
   Seznam příspěvků  

Dotaz Lxx Paskvil   20. 3. 2008 / 15:56
Sněhulák   
myslím, že se nachází v m. bolce.?
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ