FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 7. 2025, Den upálení mistra Jana Husa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním? Jeden příspěvek | Celý strom
LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   24. 3. 2008 / 13:57
Fero
Dala by se nějakým způsobem zaletět trasa z Prahy na Saint Maarten s B737-800 s jedním mezipřistáním? Příp. kde to mezipřistání udělat, aby to vyšlo? Jestli na Madeiře nebo někde.
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   24. 3. 2008 / 14:41
Kitty Hawk
Přísně teoreticky vzato ano. Z Madeiry na TNCM to je nějakých 2700nm, na což dolet B738 stačí.
Ale prakticky je to nerealizovatelné z bezpečnostních důvodů (na dané trase nelze zajistit záložní letiště v případě nouze).
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   24. 3. 2008 / 19:47
A.J.Scandall   
Spíš je na tenhle let lepší Lajes na Azorech (LPLA), to víc na trati a taky je to pak blíž na TNCM, asi 2300NM proti 2650 z Madeiry, což v těch silnejch protivětrech hraje velikánskou roli. Mašina se 120ti minutovým ETOPSem by to měla legálně zvládnout, pokud se nepletu, dá se pak jako ETOPSová záloha boužít Bermuda
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   24. 3. 2008 / 20:06
Waterfight (TVS379)   
Snad bych jen doplnil, že Travel má občas lety na Varadero, které je ještě o pár majlí dál než TNCM, taktéž s přistáním na Azorech...
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   25. 3. 2008 / 00:00
Fero
A jak naplánovat trasu? Routefinder mi LPLA - TNCM nevymyslel vůbec žádnou a z madeiry vyjela trasa dlouhá téměř 4000 nm... Nebo se tyto záoceánské linky létají direct?
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   25. 3. 2008 / 07:56
B3d4   
Zapnul jsis NATy ?
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   25. 3. 2008 / 09:53
Tragédie v JRD
naty mu jsou k nicemu .. proc by nekde od afriky letel do anglie, pak ke kanade a pak zpatky na jih? .) naty jsou, jak jiz nazev rika, north atlantic tracks... cili tezko povedou u afriky .)

ps - a pak je tam jeste jeden maly drobny problem - routefinder (alespon vcera) s aktualnim airacem pro jstotu vubec TNCM nezna...
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   25. 3. 2008 / 07:58
A.J.Scandall   
Direct úplně ne, ale používá se tzv. Random routing, kdy se do letového plánku dají traťové body definované souřadnicemi (používají se "kulaté", tuším po celých stupních, třeba N 45 W 30). Před vstupem do atlantického prostoru dá příslušný Oceanic Center, v případě Azorů je to Santa Maria Oceanic, takzvaný Oceanic Clearance, kdy buď body potvrdí, nebo dá jiné (to nám kupříkladu udělal Gander Oceanic a trať se trochu zaklikatila )

Výjimku samozřejmě tvoří lítání v OTS (Organized Track System), ve kterém lítá většina provozu mezi Evropou a Severní Amerikou.

Tzn. známý flightsimácký "problém", že žádnej route finder nenajde rozumnou trať přes oceán, vlastně problémem není a není žádným hříchem si to naplánovat sám. Vlastně je to naopak velice blízké realitě
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   25. 3. 2008 / 09:52
Koprik
Jeste bych doporucil LPAZ - SANTA MARIA taktez na Azorech, v praxi lepe osvedcene nez LPLA, kde vladnou vojaci....(i kdyz je LPLA polohou vyhodnejsi). Ale treba se tam zlepsili))
 

LKPR - TNCM s jedním mezipřistáním?   25. 3. 2008 / 10:06
Koprik
Jeste doplnim nasledujici link:
http://gc.kls2.com/airport/LPAZ

Doporucuji mrknout vlevo dole na "Great Circle Mapper" a v nem taktez na sekci ETOPS,
je tam spousta zajimavych info pro ty, kteri chteji letat daleko na vodou....)
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ