|  | Je tu někdo, koho zajíma Forgotten Battles nebo problematika bojového létání? 7. 1. 2004 / 14:40 | Roman |
|  | Mám pár otázek co se týká srovnání skutečných stíhačů a mé zkušenosti coby simpilota ve FB.
Asi uznáte, že FB je vynikající simulátor problematiky bojového létaní v době 2. světové války a proto je zajímavé srovnat jeho možnosti s vyprávěním skutečných pilotů zachycených v knihách.
Mám dvě základní otázky. První je otázka sestřelování bombardérů stíhačkou, aniž by ta byla sama rozstřílena na kusy. Nečetl jsem toho hodně, ale Galland, německé eso, popisuje, jak se přiblížil bombardéru Blenheim a jak ho v pohodě, aniž by někdo naopak střílel po něm, zasáhl a nakonec zničil. Naprotitomu kdykoliv se já v FB s nějakou stíhačkou přiblížím k bombardéru, ještě než stačím zaměřit a přiblížit se na dostatečnou vzdálenost, už mě bombardér, a obyčejně i jeho soused, protože skoro vždycky létají po dvou nebo po čtyřech, zasype sprchou střel z kulometu - jakmile se přiblížím natolik blízko, abych sám mohl bombardér účinně zasáhnout, už mám čelní sklo skoro na padrť, pravděpodobně taky díru v chladiči... ačkoliv se snažím všelijak kličkovat, když chci přesně střílet, musím na chvíli stroj uklidnit a to většinou inkasuju... tento souboj většinou končí remízou, pokud ovšem mi nevadí, že mi letadlo hoří, že je všude kolem černo od oleje a já přesto dál tvrdohlavě střílím do bombardéru těsně přede mnou, to pak většinou se i podaří bombardér zničit a přinutit posádku k vyskočení... čili chci se zeptat, jaká byla reálná šance stíhače ničit bombardéry, aniž by sami byli zničeni... a jak se to podařilo nasimulovat v FB.
Druhá otázka je obrana stíhače proti sestřelení jiným stíhačem. Stalo se mi, že jsem se připojil k online FB dogfightu. Aniž bych se považoval za fanatika FB, hraju opravdu jen občas, přece jen zase aspoň trochu umím manévrovat. Stalo se, že jsem se dostal se svým hurricanem do křížku s FW 190, který pilotoval virtuálně opravdu Němec. To jen pro zajímavost. Horší bylo, že než jsem se stačil nadát, měl jsem ho za zadkem a v další sekundě zle inkasoval. To jsem ale neletěl jako husa rovně dopředu, ale drsně jsem točil, zuřivě kopal do virtuálních pedálů, přesto jsem ho nesetřásl a po několika zásazích šlo letadlo do vývrtky. Pak jsem to zkusil znovu, ještě asi třikrát, vždycky týž výsledek - okamžitě jsem byl sestřelen. Pak jsem zkusil sám FW 190 a snažil jsem se dělat psí kusy, konkrétně co nejostřejší zatáčky, aby se mi ten Němec nedostal za ocas. Na to abych ho naopak já napadl, jsem prostě neměl dost dovednosti. Tentokrát mu to trvalo dýl, ale pak už mě kropil z kulometu a asi i z kanonu, nevím, ale snažil jsem se letadlem mrskat ze strany nasttranu pomocí kormidla, ačkoliv se předepisuje ostrá zatáčka... zkrátka, bylo znát, že už to nemá tak lehké mě dostat, ale po půl minutě pronásledování a palby jsem byl v kelu... Chci se zeptat, jak je možné, že po mě tak snadno pálil a trefoval se, když jsem tak kličkoval... trochu ho podezírám z použítí nějakého podvodu, třeba nerealistické účinnosti palby... |
| |
|