|  |  | LKPR v reale 8. 1. 2004 / 08:58 | |
|  | Vcera som pozeral spravy ze na LKPR sa neprijimali lietadla z dovodu namrznutej RWY. To bol naozaj taky mraz, ze sa to nedalo rozfukat ?
To ze sa pristat na lade neda chapem, ale mozu era strartovat zo zmrzlej RWY ? Podla mna, by to taky problem nemal byt, ale horsie by to bolo pri prerusenom starte (RTO)
|
| |
|
 |  |  | Re: LKPR v reale 8. 1. 2004 / 09:27 | |
|  | To je právě ono, za každých okolností se musí počítat s bezpečným zastavením při nutnosti přerušit start. Proto se nemůže ani startovat.. |
| |
|
 |  |  | Re: LKPR v reale 8. 1. 2004 / 09:50 | |
|  | Navíc tady nejde jen o to, to rozfoukat, ale ten sníh odstranit. Na posledním pivu jsem se o tom bavil s jedním človíčkem z ČSL, skleróza na jména u mě 100% funguje ), BTW sám jsem i zažil kalamitu na Ruzyni, a on mi popsal, že udržení dráhy by nebyl až takový problém, ale hlavně pak tam máš i pojížděčky a není jich málo, když už tam pustíš provoz. Takže po tom sněhovém návalu jsem se ani nedivil, že letiště zavřeli.
A věř, sedat na tu "břečku", nebo i namrzlou dráhu není žádná sranda. Si vem, že při brždění ztrácíš účinnost směrovky a uřídit to jen příďákem chce už trošku lepší povrch. Líp by ti to asi popsal AJS.
A jak píšeš, o startování, ale to na tom letišti by nějaké éro muselo i být, když tam žádné nesedne. ) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: LKPR v reale 8. 1. 2004 / 10:53 | Ivan23 |
|  | To mně ale vysvětlete jak to dělají např.v Anchorage nebo jinde na severu. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: LKPR v reale 8. 1. 2004 / 11:04 | PavelS |
|  | Myslím, že tohle se tu už ventilovalo : nejsme dost na severu, aby se vyplatilo kupovat tolik techniky, že udrží letiště v chodu "ať se dějem co se děje".
Je spočítáno, kolik dní je se sněhem a tudíž kolik může být maximálně zpožděnejch / zrušenejch letů a z toho vyplývající náhrada. Technika se pak dokupuje tak, aby se to ještě vyplatilo. Ekonomické zákonitosti prostě fungujou i letectví... |
| |
|
|