možná to je informace a ne jenom subjektivní data, ale kvalita ATC není vůbec závislá na druhu sítě. Obecně se vždy tvrdilo, že na V.....u jsou "lepší" ATC a piloti, ale titíž lidé řídí i létají na I..O. Jestli budu lítat či řídit na V.....u, tak (kromě softwaru) nepoznám rozdíl. Všude jsou piloti, kteří letí tak tak nebo polo-profíci, na které můžeš skoro podle reality a vůbec je nevyvedeš z formy. Stejně tak i třeba mistr D.Č. se občas utne . Ale to není etalon, to je jasný.
Třeba můj problém je spíš v tom, že jsem línej někam přecházet. Na jedné síti mám své virtuální známé, když není provoz, aspoň si s někým pokecám, takže není úplná nuda.
Výhoda/nevýhoda I..O je v tom, že její orientace je jiná. Řekněme, že je jiná cílová skupina. Na V.....u je striktní regulace třeba i na používání squawku ve FIRu, CTR nesmí rídit na oblasti, atd. To občas vede buď k obcházení pravidel, nebo k jejich nedodržování. Teď si nestěžuju, jenom konstatuju. Na I..O je pro začínajího ATC či pilota možno se pohybovat v méně "sešněrovaném" prostředí, které mu umožní mnohem snadněji proniknout do různých zákoutí, které by na V.....u mohl objevovat až po několika měsících či letech. To be continued...
(musím něco vyřešit...) |
|