FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 6. 9. 2025, svátek má Boleslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ultraľahké pristátie Jeden příspěvek | Celý strom
Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 18:16
stanono
http://www.bleskovky.sk/cl/10/243128/Ultralahke-lietadlo-nudzovo-pristalo-na-oracine-pred-letiskom

...naštastie bez následkov
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 18:19
donCarlos
"Pristátie je vždy najťažší a stále aj najrizikovejší úsek letu, konštatoval. Problematiku totiž dôverne pozná, pretože lietaniu na motorových strojoch sa venuje už viac než 40 rokov."

...není náhodou nejrizikovější fází letu vzlet? Nebo je to u ultralajtů jinak?
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 18:28
Jennik   
Nesouhlas... Nahoru muzes, dolu musis
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 20:15
OK-PPT (AVP57T)   
POkuď udržíš při startu směr a nechcípne ti motor, tak máš prakticky vyhrané.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 20:20
pilot_master   
bol to WT9 Dynamic ale to vam uz asi doslo nee ?
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 20:22
OK-PPT (AVP57T)   
No, asi ano.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 22:18
FSPilot   
Ale je zajímavé, že by mohla termická anomálie udělat s érem něco, že by muselou nouzově sednout... to spíš chcíplý motor nebo něco podobného ne?
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   29. 4. 2008 / 22:27
milan
ee, az moc spekulujes
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 06:49
FSPilot   
Já vím, nemám moc zkušeností z reálného lítání, tak by mě docela zajímalo, co za termický poryv může způsobit, že se pilot rozhodne přistát kousek od letiště na nouzovou plochu? Kdyby to byl nějaký rotor nebo něco podobného, tak to nebude asi pilotovo rozhodnutí, ale nedobrovolně to s ním praští o zem, ale že by ho poryv tak vylekal? Porušení konstrukce je podle mě docela nepravděpodobné na nouzové přistání, ale spíš už pak na pád Nevím, objasníte mi to někdo? Díky
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 11:15
Mike2811
Napadá mě headwind o síle rovnající se rychlosti letadla...
Only joke.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 11:19
maco
To by stál na místě, ale pořád ve vzduchu. Spíše tailwind o síle podobné IAS..a pak bum
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 13:29
milan
na smiech to rozhodne nie je. s najvacsou pravdepodobnostou islo o nekazen
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 15:14
aviator
Podla toho, čo si predsatvujeme pod slovom nekázeň. I mistr tesař se někdy utne. Pilot prežil bez zranení, lietadlo bolo poistené. Nič viac k tomu netreba dodať.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 15:31
nimbo
Myslím si, že pojem nekázeň sa dá celkom dobre definovať. Vďaka bohu za to, že sa nikomu nič nestalo, no lietadlo je na odpis.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 16:06
aviator
Velmi nerád by som v tomto prípade hovoril o nejakej chybe pilota. Ale nerozoberajme to...
Lietadlo som si pozrel, je odpísané. Krídla a aj trup síce vyzerali byť OK, ale centroplán bol totálne zničený a motorové lôžko vytrhnuté a pri tejto konštrukcií lietadla si vieš predstaviť aké to má následky.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 17:29
skyfly
Prečo píšeš " Nič viac k tomu netreba dodať.... nerozoberajme to..." ?
Ja myslím že pri každej leteckej nehode je treba ísť do detailov a nehrať sa na tajnostkárov, neutajovať veci, ale snažiť sa detailným vyšetrovaním a zverejnením informácií predchádzať ďalším podobným prípadom.
Je jedno či to bol B747 alebo UL, rád by som (nie len ja) vždy vedel presne čo sa stalo a prečo sa to stalo.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 19:38
nimbo
To nikto nechce zatajovať, nehoda sa vyšetrí a záverečná správa bude k dispozícii. Akurát je dobré sa zdržať zbytočných dohadov a ničím nepodložených teórii ktoré sa tu už vyššie v strome objavili. To je celé. Ja sám netrpezlivo čakám na vyšetrenie a závery, pretože ten dynamic bol od nás z klubu.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:52
aviator
Hmmm, ALM-ko. Kolko lietal? rok? myslím že bol dodaný minulý rok na jar pred fatraglajdom
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 21:29
nimbo
Presne tak.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:50
aviator
Videl som ako s tým drbol na vlastné oči. Je to môj kamarát a zároveň inštruktor. Je to jeden z najskúsenejších aeroklubáckych pilotov akého som kedy stretol. Asi to nie je moc príjemné hovoriť o niekom že spravil chybu za takýchto okolností, že? Ako písal nimbo, počkaj si na oficiálnu správu LÚ a potom sa v tom vyžívaj kolko chceš!
A rozdiel medzi tým, či to je B747 alebo UL rozhodne je. Pri B747 má kapitán zodpovednosť za 500 ludí a pri UL za seba samého a ešte k tomu, v tomto prípade to je bez strát na životoch. Takže ešte raz, neriešme to.

Pardón za ten podráždený tón, ale mám na to svoj dôvod.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie (....diskuse pokračuje)   3. 5. 2008 / 09:34
kuma   
Už jsem toho chtěl nechat, ale protože diskuse pokračuje, nyvdržím ještě jednu poznámku. Speciálně v tomhle příspěvku totiž odlišuješ, že když nějkdo sedí v B747 a v UL, má různou zodpovědnost a podle toho si taky může víc nebo míň dovolit.

Vyvedu tě z omylu. Zodpovědnmost v tu chvíli asi má pilot jinou, ale svůj VZTAH K ZODPOVĚDNOSTI nikoliv, ten je v obou případech stejný.

Pilot, který lítá s UL prasárny není spolehlivý ani jako pilot B747, i když si to o sobě možná myslí. Při podrobnějším rozboru psychiky takového pilota zjistíš, že má hranici mezi "tohle už ne!" a "to přece eště vyjde" trochu posunutou a to bez ohledu na tom, v jakém éru sedí. Na UL se to projeví občasnou prasárničkou, o které (když vyjde a člověk zrovna neskončí ve stánku s občerstvením na kraji dráhy) se krásně mluví u baru se skleničkou v ruce - a to má letecký lid rád a jen největší morousi to kritizují(přiznám se, já jsem taky takový morous!).

Na B747 je na kázeň větší tlak, tak to povolení směrem "to ještě vyjde" není na první pohled tak vidět - ale je to úplně špatně, protože následky, když to nevyjde, jsou katastrofální.

Příklad:
kapitán velkého dopraváku si ver svém volnu dá 3 piva, počká 2 hodiny "aby vyšuměly", a letí s UL odpolední výlet po sousedních letištích. Na jednom (cca 4 hodiny po těch pivech) nabere na palubu cestující, přičemž ale překročí maximální vzletovou hmotnost (letadélko má dvě sedadla, ale schválené je jen jako jednomístné). Efektně po vzletu v nízké výsce zatočí do protisměru, efektně přelétne nízko nad letištní budovou, zamává křídly a pokračuje ne do prostoru, ale nad les, který je za těmi baráky. Rychlým přitažením efektně poskočí nad koruny stromů - ale nad lesem už nenastopupe ani metr - protože ten chuidák aeroplán prostě už na víc nemá. Asi 50 metrů za koncem lesa pak trefí osamocenej strom a bum. Cestující je mrtvý, pilot jen zraněn. Z rozboru nehody vyplývá, že vlastní smrt cestujícího způsobila absence ramenních popruhů - letadélko bylo vybaveno jen symbolickým břišním pasem, takže při pádu se stromu na zem cestující narazil hlavou do obnažené kontrukce - a to byl konec.

A já ti dám dvě otázky:
1) smrt cestujícího způsobila podle komise absence ramenních pásů. Dá se zedy odvodit, že kdyby tam ty pásy byly, asi by to oba přežili jsen s lehčími zraněními (asi by to tak bylo, to éro jsem viděl pár minut po dopadu). Řekl bys pak, že se vlastně nic nestalo a všechno co ten borec udělal vlastně nestojí za řeč, když se nikdo nezabil ???

A druhá:
2) sednul by sis do B747 (nebo 737, A310 - to je fuk), kdybys věděl, že jí řídí tenhle kapitán - s jeho vztahem k zodpovědnosti ???????
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie (....diskuse pokračuje)   3. 5. 2008 / 11:52
skyfly

tiež som sa už zaprisahal, že nič k tomuto tématu nenapíšem, ale musím apoň poďakovať za tento príspevok,lebo si to napísal PRESNE tak ako si to myslím aj ja- hlavne čo sa týka porovnania B747 a UL lietadla .....

vďaka za tento názor.

   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 21:46
milan
prepac, ze podrazdim uz aj tak podrazdeny ton, ale..
smernica SNA P1, bod 3.6.4.2:
Prvok: SKLZY DEŇ:
Letúny, turistické motorové vetrone a LŠZ: 25m(80ft)
Poznámka: Minimalnou vyskou uvedenou v tabulke sa rozumie vyska nad zemou, pod ktoru nesmie zasahovat ziadna cast vykonavaneho prvku.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 10:34
aviator
Milan, keď niečo takéto dokážeš napísať, tak si asi v živote nebol na štartoch súťaže kde lieta 10 vlečných eroplánov a nevieš o čo ide...
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 12:33
Lowmick   
Takze kdyz na Slovensku udelam skluz az k zemi kterej nevyberu, roznesu letadlo po poli, preziju to a budu argumentovat ze to nebyla letecka nekazen protoze jsem to videl "na štartoch súťaže kde lieta 10 vlečných eroplánov", tak jsem v poho?
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 16:11
aviator
Áno, presne tak som to myslel! Všetko je v poho, nič sa nedeje, všetci sú happy.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 16:28
MiG-21MFN
a to jsem si myslel, že v čechách je všechno možný koukám, že slovensko je ta pravá země neomezených možností
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 16:50
aviator
Tak, tak. A ešte sa staneš hrdinom miestnych novín
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 16:51
kuma   
Víš, v takovej situaci, kdy ti před očima kamarád drbne érem o zem (a zaplaťpámbu to přežije), takže on ví jak to bylo, ty víš jak to bylo, komise se snaží přijít jak to bylo... a na péráku se vede diskuse, protože my o tom víme jen to z novin, tak, prosímtě, už příště už "je to můj kamarád, já jsem to viděl a tak o tom nemluvte!!"

Prostě mlč. Tak se to totiž dělá.

Když už to nevydržíš a zapojíš se do diskuse, tak napiš. cos viděl. Všechno ostatní je mimo mísu.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 17:05
aviator
Pravda veru! Mohol som byť ticho pozerať sa, ale zároveň som nechcel aby vznikli fámy, aby sa to tu "vyšetrovalo" ako asi mohlo k nehode dôjsť a už vôbec nie aby tu mal niekto právo hovoriť o tom či to je niekoho chyba. To je práca leteckého úradu a nie "péráku". Ale už aj toto je mimo misu...
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 17:18
kuma   
nejdřív musím opravit překlepy v minulém příspěvku, už nešel smazat na "edit":
... protože my o tom víme jen to z novin, tak, prosímtě, už příště žádné "je to můj kamarád, já jsem to viděl a tak o tom nemluvte!!" nepiš !!
(konec opravy)

A teď k tvé odpovědi: tos právě měl mlčet. Bylo by to lepší, než něco naznačovat, ale nic neupřesňovat a navíc se vztekat na ostatní, že o tom diskutují.

O argumentaci jak se taky někdy něksde lítá diskutovat nebudu. Zhovadilost toho svého příspěvku pochopíš tak asi za 5-8 roků. Uvidíš.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 19:00
skyfly
moja reč
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 20:29
aviator
Asi to bude rozdielom názorov dvoch generácií.

Ale napriek tomu si nemyslím, že je vhodné aby sa na fóre pre komunitu virtuálnych pilotov rozoberala nehoda z "reálu" - ako môže niekto, kto pri tom nebol (možno ani v živote nedržal knipel) vyvodzovať verdikt o tom kto spravil chybu na základe jedného obrázku?

A neviem o akom hneve sa bavíme. Ja sa nehnevám, len mi je nepríjemné hovoriť o niekom, kto sa nemá možnosť vyjadriť. A nezáleží na tom či som toho človeka poznal alebo nie, ide o princíp.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 19:44
milan
DDDDDD
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 19:47
milan
este upresnim preco sa tak velmi smejem. od svojich leteckych zaciatkov lietam v aeroklube, ktory je poctom pohybov za rok vyhlaseny za najfrekventovanejsi aeroklub na slovensku. mas pravdu, 10 vlecnych nemame, ale zato mame prevadzku tak hustu a zmiesanu (vysadky z L-13, L-60 a L-410, vyhliadkove lety, 2 cessny so ziakmi na okrhuhu, blanik so ziakmi na okruhu a blaniky v termike), ze niekedy je to o ovela vacsi krk, ako pri 10tich vlecnych masinach...ked pojdes na svoj prvy navigacny let do dubnice cez vikend, tak mozno pochopis o com pisem.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   1. 5. 2008 / 20:18
aviator
Ok, netvrdím že to tak nie je, ale aj ty musíš uznať, že 4 eroplány na finále je tiež dosť a že pri takejto situácií je roziko vzniku podobnej situácie oveľa väčšie ako pri "obyčajnej aeroklubáckej" prevádzke.
Nehovoriac o tom, že tie 4 lietadlá majú za sebou laná ktoré sú obzvlášť nebezpečné pre pozemný personál, čiže sklzy do čo najmenšej výšky sú nevyhnutné a musia sa trafiť na dráhu, na ktorej stojí ďalších 50 lietadiel.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 10:08
kuma   
To co píšeš je špatně.

To že pod ním plandá lano není ŽÁDNÝ důvod k tomu, aby někdo dělal skluzy až na zem, ale NAOPAK. Dokonce to před pár lety bylo v rozboru LMÚ, kdy kdosi (nějaký cyklista, chudák, jak říkají angličani "innocent bystander") dostal "okem" do kebule. Viz odkaz výše - "kterákoliv jeho část" - a tím je míněno to oko na konci lana !!

I kdyby na finále bylo 25 letadel najednou (viz Air Venture Oshkosh), tak to není důvod k porušení pravidel, ale naopak sakra pádný důvod snažit se ty pravidla do puntíku dodržet. Protože jen tak jim všem nepůjde o kejhák, víš?
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 16:46
aviator
Samozrejme, pri normálnej prevádzke to tak funguje ale pri vlekaní na súťaži nie. Na závodoch platia úplne iné pravidlá. Organizátori tlačia na vlekárov aby boli štarty čo najkratšie, aby do jednej hodiny bolo vyvlekaných 100 lietadiel.
A to nehovorím ako sa lieta napríklad v Nitre na Pribina Cupe. Točiť v 10m výške 4. zátačku turbočmeláka si asi ešte nevidel, že? Alebo robiť sklz s vlečným lanom pár metrov nad elektrickým vedením...
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 17:45
kuma   
Viděl jsem leccos. A vždycky to bylo přímo úměrný pudu sebezáchovy toho pilota. Tvoje poznámka o tom, jak se lítá na "Pribina Cupe" mne jen napovídá, že bych se tem možná bál.
Viděl jsem závody s několika vlečnými, 40 kluzáky, "zapřahači" měli ocelový háky jak na basy s pivem, aby jim lana nepropálila rukavice - takovej to byl frmol. Ale nevšim sem si, že by někdo lítal nějaký prasárny!!!

Co myslíš - kdyby ten co ho zmiňuješ chyt tim lanem o ty dráty - byla by to pro ÚZPLN omluva, že to bylo na závodech?

A obouvám se do tebe právě proto, že jsi ještě mladej aeroklubák a formuješ si názor. A směr, kterým se ubírá tvůj phled na svět mne přivádí k zuřivosti, protože právě z takovejchle "výjimek", "důvodů" a "tlačení" je nejvíc průserů a taky smrťáky (viz rozbor LMU AeČR za rok 2008, nedůsledné DÚ ve spěchu, pád vlečného brigadýra po křídle do vývrtky krátce po startu, požár, smrt...).
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 18:03
aviator
No moment, môj názor je úplne odlišný. Ja netvrdím, že vlekanie na závadoch je polahčujúca okolnosť pri nehode. Ja som len písal o faktoroch ktoré vplývajú na pilotov vlekárov a možné príčiny vzniku situácie ako nastala v utorok 29.04. Zároveň som tým chcel naznačiť, že organizátori závodov by sa mali viac venovať bezpečnosti lietania. Ako ďalší príklad zoberem efektné doklzy pri ktorých piloti kopírujú terén pár metrov nad zemou. Veď to je "o hubu"!

A okrem toho som sa snažil rozlíšiť lietanie za normálej prevádzky a pri súťaži. Lebo mnohí si to tu mýlia. To je rozdiel.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 19:47
skyfly
"Zároveň som tým chcel naznačiť, že organizátori závodov by sa mali viac venovať bezpečnosti lietania."
absolútny = 100% súhlas
- Takže :
v kontexte s vyššie uvedeným ako aj s tým čo napísal Kuma, pevne dúfam, že jedincom s takými názormi na lietanie a bezpečnosť ako máš ty už nabudúce organizátori nedovolia ani sadnúť do lietadla na zemi,nie to ešte s ním lietať.
A to že "divochov" s podobným pohladom na bezpečnosť pri súťaži medzi mladými pilotmi pribúda, je viac než isté (
PS: aby si nepochyboval o tom,či viem o čom píšem - garantujem ti,že mám velmi presné informácie (celkom určite ovela lepšie než ty) o tom čo sa deje na podobných závodoch nielen v Nitre ale aj na ME a MS ...
Howgh !
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 20:48
MiG-21MFN
tak dokluz u země neni o tom, že to vypadá dobře víš. to je o tom, že je tam minimální indukovanej odpor
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 20:56
bumper   
On tim jiste nemyslel, ze to vypada dobre, ale ze pri tom muzes nekomu treba urazit hlavu
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 20:58
MiG-21MFN
ale jo, to mužeš například v anglii na mistroství světa ten reportér. já se jen chytil toho slova efektní
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 22:14
aviator
presne na tento prípad som myslel
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 19:51
skyfly
Točiť v 10m výške 4. zátačku turbočmeláka si asi ešte nevidel, že? Alebo robiť sklz s vlečným lanom pár metrov nad elektrickým vedením...
To je ale úplne fantastické !!!! Úžasné !!!

Ten čo toto predvádzal by si zaslúžil jedno jediné : ....
(Nemožem to sem ale napísat lebo ešte neni po 22 hodine a zrejme by mi hrozil za to banán)
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 20:58
OK-PPT (AVP57T)   
Ale noták, tady je to banda dlaždičů, a ty malé děcka jsou dneska sprostější než ty.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 23:36
milan
prave preto v nitre lietaju ludia, ako je duso, ktory ma nalet 10000 hodin a z toho 90% na turbocmelaku!
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   2. 5. 2008 / 23:38
milan
a takisto porovnavat hmotnostne a vykonovo dynamica a turbocmelaka je dost velka odvaha )
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 16:53
FSPilot   
To by mohl být teoreticky střih větru ne? Mě zmátlo, že psali, že nouzově přistál, místo toho, že by bylo něco špatně, díky čemu to éro nedokázalo doletět na letiště, přecejen 200m od letiště by aji boeing doplachtil bez motorů, když to přeženu
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 17:25
OK-PPT (AVP57T)   
No mohl. Jestli se stalo něco s křídlem, tak byl rád, že s tím praštil o zem.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:56
aviator
Taký Dynamik by to prekĺzal bez problémov. Inak, to "núdzové pristátie" bolo prehnané pomenovanie toho čo sa stalo.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:18
kuma   
Není to tak dlouho, co jsme tu diskutovali o rozdílech v přistávání s UL a letadly kategorie jako je Cessna. Na finále 200m před prahem dráhy jestli mu fouklo do zadku - tak měl (možná) s UL prostě smůlu - byť Dynamic vypadá jako dospělé éro...

Určitě ale bude potřeba počkat na závěry vyšetřování, do té doby pouze spekulace.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:20
pilot_master   
a co ste tu pisali ze WT9 neni ULL ? je to ako cessna na PPL kurz ?
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:48
nimbo
dynamic môže byť aj ako ULL a aj ako plnohodnotné lietadlo.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:54
pilot_master   
ale podla papierov je to ULL ? aky preukaz sa na to robi ? ULL alebo PPL ?
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 20:58
OK-PPT (AVP57T)   
Jak bylo psáno. Pokuď splňuje požadavky na ULL tak je certifikovaný jako ULL. Ale většina těchto letadel (Da-20, C-152) je o pár kilo těžší, proto se registrují jako "dospělé" éra.
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   30. 4. 2008 / 21:00
aviator
Nie, ULL je minulosť. ULL verzia sa mylím už nevyrába (za posledný polrok som nevidel vychádzať z aerospoolu ani jedno ULL).
Preukaz sa robí už len PPL (na Slovensku).
   Seznam příspěvků  

Ultraľahké pristátie   3. 5. 2008 / 11:02
Nadomnou zem...
jj to potvrdzujem , tiez na nom lietame uz len vycviky PPL ... ergo k diskusii o lietadle - nemam pocit ze dana vec sa prihodila kvoli tomu ci dynamic je ULL alebo nie . skor mam pocit ze to iste by sa pilotovi stalo ci by tam sedel v dyne alebo v Z-137.
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ