|  |  | Zadní vítr 14. 1. 2004 / 16:15 | CSA |
|  | Dá se v reálu vzlétnout nebo i přistát i se zadním větrem?? Já sem myslel že se to dělá vždy co nekvíc proti větru, ale byl sem na ňákých stránkách a tam bylo napsane, ze dostal povoleni ke vzletu z RWY 31. ale po nake dobe kvuli provozu na RWY 24, vzletl z 13... tak ja jen tak... |
| |
|
 |  |  | Re: Zadní vítr 14. 1. 2004 / 16:19 | PavelS |
|  | Každý letadlo má povoleno nějakou maximální složku "zadního větru", což obvykle bývají jednotky m/s, takže ne nula. Odpověď tedy je : ano, je lepší startovat/přistávat proti větru, ale lze i jinak..... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zadní vítr 14. 1. 2004 / 16:25 | |
|  | Jestli se nepletu, tak jsem někde četl, že u běžných dopraváků by neměla zadní složka překročit 10kt. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zadní vítr 14. 1. 2004 / 19:02 | |
|  | Coz uz je ale na druhou stranu celkem slusnej vetrik  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zadní vítr 15. 1. 2004 / 09:15 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zadní vítr 15. 1. 2004 / 19:57 | mimaz |
|  | ale obecne plati, ze ak si nedas bacha pri rozpocte, tak prekufrujes polovicu drahy, kym ero posadis.... tiez u mensich er je tam myslim riziko toho, ze ti moze zadny vietor manipulovat s vyskovkou.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Zadní vítr 16. 1. 2004 / 15:22 | |
|  | obecne vzaté ..pokial lietadlo leti, znamená ze má voci vzduchu nejakú "doprednú" rychlost, takze manipulacia z vyskovkou neprichádza do uvahy ) zadnym vetrom sa akurat zvysuje realna rychlost voci zemi, co ti teda užere z drahy... teoreticky opakujem teoreticky pristanes a akymkolkvek zadnym vetrom pokial to znesie podvozok a draha je neobmedzene dlhá ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zadní vítr 16. 1. 2004 / 19:26 | |
|  | no ja sa hadat nebudem, ale stalo sa mi parkrat pri pristavani so zadnym vetrom, ze s vyskovkou mi pekne sklblo! a tiez vybeh bol neuveritelne dlhy.... |
| |
|
|