C-150 s Rotaxem by technicky nebyl žádnej problém,motory jsou to dobrý - ale problém by byl s certifikací takového letadla - protože:
1) motor je crtifikován pro normální kategorii, pak podléhá kontrolám, revizím, generálkám atd. atd. úplně stejně jako ty Lycomingy nebo Continentaly, které v cesínkách jsou. Pak nemá logioku vrážet Rotax někam, kde je jiná věc dost dobrá.
2) motor by tuto ceertifikaci neměl (tak jako všechny Rotaxy v UL) - pak jej lze provozovat bez "zbytečného" papírování, revizí atd, ale do cessny takový motor dát nejde, leda by i ta cessna byla registrovaná jako "experimental" (do UL se pochopitelně nevejde).
PS.: jsem zvědav, jak skončí bývalá OK-Uxa XL-113, která je v Hořovicích přestavovaná do kategorie "experimental", protože místo prototypové Tatry má teď 100k Rotax a k tomu stavitelnou vrtuli - a mohlo by z toho vzniknout docela šikovný uňuchadlo  |
|