FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 5. 5. 2024, svátek má Klaudie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rychlost Jeden příspěvek | Celý strom
Rychlost   19. 1. 2004 / 10:42Wejos
Ahoj. Měl bych blbou otázku. Jsem začátečník a potřeboval bych vědět co je to rychlost v KNOTS a KIAS a jestli je nějaký vztah mezi nimi. A taky jak přesně se pracuje s pákami MIX a PROPELER a jak je nastavovat. Děkuji.
 

Re: Rychlost   19. 1. 2004 / 10:55
Pips   
Rychlost se meri v tzv uzlech neboli knots a KIAS by mela byt Indikovana rychlost to jest ta kterou ti ukazuje pristroj. pristroj ma odchylky v zavislosti na vysce takze se ta rychlost deli na indikovanou a skutecnou.Co se tyce zbytku nevim jestli ti dokazu odpovedet uplne presne ale jsem si jist ze se urcite nekdo jeste prida a dopresni ci vysvetli mnohem lip, kazdopadne nastaveni vrtule by melo fungovat tak ze nabeh vrtule nastavis pro vzlet minimalni, aby mel motor na plny plyn maximalni otacky coz znamena maximalni vykon, po vzletu pri cestovnim rezimu nastavis vetsi uhel nabehu cimz se snizi otacky motoru, nebot pri cestovnim rezimu nepotrebujes mucit motor na plny vykon. na pristani opet nastavis minimalni uhel nabehu vyrtule pro pripad ze bys musel dat plny plyn a jit go around tak abys dosahl opet maximalniho vykonu motoru.A smes paliva nevim konkretne ale pro cestovni rezim by se mela asi nastavovat chudsi smes a cim vys letis tim bys mel pridavat bohatosti smesi aby se motor ve vetsich vyskach nedusil kvuli ridsimu vzduchu. takze asi tak nejak bych to videl ja nepilot jsem si jist ze pokud jsem neco rekl spatne budu opraven a tobe se omlouvam za moje pripadne omyly snad je to ale veskrze spravne
 

Re: Re: Rychlost   19. 1. 2004 / 13:02Tomas_SK
Ja by som reagoval na tu bohatost zmesi... Tiez som si vzdycky myslel ze cim je clovek vyssie tak by mal davat bohatsiu zmes aby nahradil "ubytok" vzduchu, ale raz som niekde cital ze naopak, cim je clovek vyssie tym by mal davat chudsiu zmes pretoze zmes paliva a vzduchu hori len pri istom vzajomnom pomere daneho paliva a vzduchu, takze ked je zmes velmi bohata na palivo nehori (nespali) sa dobre... No a teraz si este vybrat, co je spravne? Ani ja to poriadne neviem, ale priklanal by som sa k tej chudsej zmesi...
 

Re: Re: Re: Rychlost   19. 1. 2004 / 13:22
Pips   
neco na tvem nazoru taky je uvidime treba nas rozsekne nekdo z realne letajicich a ti by to meli vedet urcite a mit s tim i sve zkusenosti
 

Re: Re: Re: Re: Rychlost   19. 1. 2004 / 13:56Wejos
Moc vám dík a takydoufám, že se přidá nějaký pilot. A když už bude psát mohl by se zmínit o cowl flaps? něco jsem četl, ale zkušenost je asi o 100% lepší. Dík
 

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost   19. 1. 2004 / 14:10Stanislav Moravek
Taky nejsem real-pilot, ale co podle toho co jsem zjistil v Fsku, je dobre davat smes chudsi aby se motor nedusil. Podle postupu pro nastaveni co je v manualu, se ma stahovat smes a zaroven kontrolovat ukazatel teploty vyfukovych plynu (EGT). Tento ukazatel by mel stoupat. Ve chvili kdy se vzestup zastavi se ma smes trochu obohatit a mela by byt spravne nastavena.

Samozrejme ze nazor real pilota na tuto problematiku mne taky zajima. Sam jsem na to prisel teprv nedavno a nejsem si zcela jist jestli to delam spravne..

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost   19. 1. 2004 / 22:52M.i.k.e
Ahoj, sem real pilot a rekl bych k ty smesi asi tolik, ze logicky by se mela smes pri stoupani ochuzovat aby zuslal zachovan pomer vzduch-benzin, jak uz nekdo psal, ale u nekterych motoru se vstrikovacim cerpadlem je tomu dokonce presne naopak, napr u Z142, nereknu vam technicky zduvodneni, protoze ho presne neznam....Jinak asi nema moc cenu cist manualy k FS. Pokud se bavime o EGT (viz. predchozi prispevek), jde podle me,pouze o turbinove motory, kde zase neni zadna regulace smesi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost   20. 1. 2004 / 09:02wilco
Ono je to asi takto:
- zmes musime s vyskou ochudobnovat vzdy! (rucne, pripadne automaticky)
Technicky sa do da riesit dvoma sposobmi:
1. davat menej paliva
2. pridat viac vzduchu
Korekcia , pozita v Z142 ovlada mnozstvo vzduchu a preto je vsade aj v povinnych ukonoch pisane smes chuda, v pripade potreby nad 1500m obohatit podla potreby. Je to divne, ale oni sa rozhodli obohacovat zmes vzduchom, takze nedajte sa spliest terminologiou.
A este pre Wejosa:
Propeler, cize vrtula sa nastavuje presne preto, preco v aute radis rychlosti. S pevnou vrtulou mas napr. na starte 2400otacok a ked sa rozbehnes a zacnes ziskavat doprednu rychlost tak otacky ti zacnu stupat. Pevna vrtula ma nevyhody, lebo je v podstate nastavena na urcity rezim (napr. vlecna 205 ma vrtulu s velkym stupanim, aby mala vysoky tah pri malej rychlosti).........
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost   20. 1. 2004 / 09:09
Luděk Ch.
S malým stúpaním, aby mala vysoký ťah!
 

Re: Re: 5x: Re: Re: Rychlost   20. 1. 2004 / 09:13
Latom   
Přesně, na start malý úhel náběhu pro vysoký výkon motoru (v autě jednička) a v cestovní výšce "velký" úhel. Jako v autě pátý stupeň.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ