FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 1. 8. 2025, svátek má Oskar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mesh, LODy a prorita vo FS2004 Jeden příspěvek | Celý strom
Mesh, LODy a prorita vo FS2004   19. 1. 2004 / 13:35
xWing   
Viem, ze tato tema tu uz bola, ale chcel by som si to uz raz a navzdy ujasnit a posnazil som sa urobit aj obrazok pre pochopenie.
Na obrazku vidite znazornene 3 meshe jednej nemenovanej "OBLASTI" v roznych LODoch. Ak som dobre pochopil, v nasom pripade LOD10 je najkvalitnejsie a LOD8 najmenej kvalitne.
Priklad:
Rozdelme si oblast na 4 casti (NE-severovychod, NW-severozapad, SW-juhozapad a SE-juhovychod)
Mam meshe v roznych kvalitach.
DEFAULT - cely svet
LOD8 - cela nasa "OBLAST"
LOD9 - cela severna "OBLAST" (NE a NW)
LOD10 - len juhovychod (SE)
Kedze "OBLAST"s default mesh od MS sa mi nepaci a chcem nieco kvalitnejsie, nainstalujem mesh v LOD8. Ak niekto urobil mesh v kvalitenjsom LOD9, ale iba cast z nasej "OBLASTI" (NE a NW) , tak si ho nainstalujem. Ale nasiel som niekde este kvaltnejsi mesh v LOD10, ale iba malu "OBLAST" (SE).
Otazka:
Ako spravne treba mat meshe ulozene v scenari, aby som mal z kazdeho nieco, ked uz vsetko nie je v LOD10 ??
Prepacte za zdlhavu otazku, ale fakt v tom chcem mat jasno raz a navzdy.
img_forumn/r22856_1.jpg (380x323)
 

Re: Mesh, LODy a prorita vo FS2004   20. 1. 2004 / 08:22Zdeněk N.
Tak tohle je sakra komplikovaný příklad. Já jsem si zrovna o víkendu hrál s terény SRTM - tedy pouze LOD9 - konkrétně nová Česká republika a Germany a zkoušel jsem všechny možné kombinace a snímal jsem si obrazovku v místě jejich překryvu (Špičák na Šumavě - viditelný rozdíl ve tvaru kopce) a dospěl jsem k tomuto výsledku: V místě překryvu se mi zobrazí vždy ten terén, který je v uvedeném seznamu hned nad Propeller Object a Addon Scenery (ADRESÁŘ ADDON SCENERY MÁM PRÁZDNÝ). Terén, který je nad ním, se nezobrazí, ale všechny objekty a budovy (ne-terény) , které leží ještě nad tím, zase vidět jsou (to je logika !!).
Takže toto je můj poznatek, jestli ale má nějaký vliv i číslo LOD, to skutečně nevím. Pokud by na tom nezáleželo, musely by vybarvené řádky být přesně v opačném pořadí.
Jinak k tomu testování - někdy může v konkrétním místě i méně podrobný terén vypadat lépe, proto je třeba zkoušet vždy nejprve default, pak jeden, pak druhý a nakonec oba v definovaném pořadí a dobře si ujasnit, který je vlastně vidět.
Taky jsem zkoušel přehazovat pořadí ortofoto Prahy a SRTM ČR a žádný rozdíl jsem nezaznamenal.
 

Re: Re: Mesh, LODy a prorita vo FS2004   20. 1. 2004 / 08:40
xWing   
No ved to je ten problem, ze vacsinou nevidim ziadny rozdiel a mam dojem ze potom na poradi nezalezi, alebo funguje iba jeden LOD, a ostatne su proste akokeby vypnute.
Tento priklad som dal preto, lebo na avsime je provincia Alberta a jedna cast je v LOD9 a jedna v LOD8. Ja nechapem aky to ma zmysel a ako vlastne potom funguje priorita. :-\
 

Re: Re: Re: Mesh, LODy a prorita vo FS2004   20. 1. 2004 / 12:05Zdeněk N.
Tak potom asi nezbývá, než si na vhodném místě zastavit a uložit let a potom zkoušet různé kombinace a přesně tentýž pohled si vžy uložit do souboru. Teprve porovnáním uložených snímků v grafickém etitoru se někdy dají zjistit rozdíly. Ale upřímně řečeno, pokud není rozdíl různých terénů na první pohled patrný, má to význam jen pro pochopení věci a ne pro praktické použití.
A jestliže zmiňovaná Alberta je ve dvou částech a tyto části se nepřekrývají, klidně bych to nahrál všechno do jediného adresáře.
 1x  

Re: Re: Re: Re: Mesh, LODy a prorita vo FS2004   20. 1. 2004 / 16:19
Vláďa Stoje
ahoj,

preference ruznych mesh scenerii vcetne rozdilu mezi FS2002 a FS2004 popisuje Steve Greenwood na http://www.fs-traveler.com/priority.shtml . Detailnejsi teren s vyssim LOD ma mit vzdycky automatickou prednost. Ve FS2004 jde eventuelne ovlivnovat prednost dvou stejne detailnich reliefu umistenim ve Scenery Library, znazornen je ten, ktery je ve Scenery Library umisten niz, tj. bliz k Deffault Terrain. To me puvodne prekvapilo, ale zkousel jsem to a funguje mi to tak. Pokud jsou dva stejne detailni reliefy s prekryvem ve stejnem adresari, pak ma byt videt ten, ktery je v abecednim poradi nacten pozdeji. Napriklad to je vyuzito i u cr_srtm tak, ze korekcni uzemi s LKPR zacina na "s" (srtm_lkpr_380.bgl), kdezto podlkad zacina na "c" (cr_srtm_w.zip), proto je videt ta korekce. Obecne pro michani vice scenerii do jednoho adresare jsem to ale jeste nezkousel, pro poradek davam prednost oddelenym vrstvam a ve Scenery Library uplne dole napriklad

..
..
Germany 2004
SRTM relief CR
Deffault Terrain.


Vlada Stoje
 1x  

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ