|  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 08:41 | |
|  | Nedávno při příletu Ačka pro TVS mě tady zase pobavila vyostřená situace mezi příslušníky Aček a Bček možná si na to pamatujete jak se to potom zvrhlo v bitku o nejlepší značku piva. Teď jsem narazil na toto video,docela se mi to líbí i přes to že patřím mezi vyznavače amerického výrobce železných ptáků
http://www.youtube.com/watch?v=sLpreh70V7Q&feature=related
ps:jestli to tu bylo tak pardooooonnn  |
| |
|
 |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 09:22 | |
|  | Video dobry 
Jinak ja nevim proc se musej vzdycky takhle zhadat Ja mam (ve FS) rad oboje. U Boeingu (aspon u rady 737) se mi libi, ze to furt lita jako letadlo - zadny Fly by wire, aspon zalozni analogovy budiky a vic se spoleha na to ze pilot vi co dela A taky je vzhledove hezci, aspon pro me 
U Acka se mi zas libi jak je to cely high-tech - FBW, autotrim, menzovany rezimy motoru, fakt ze od pritazeni pri vzletu az po stazeni plynu pri pristani nemusim hrabnout na rizeni.
Kdybych mel zodpovednost za 150 lidi za sebou, tak bych asi radsi sedel v Airbusu. Ale na litani pro radost radsi 737 a nebo Zlinka  |
| |
|
 |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 11:47 | |
|  | Mně se na PC zas líbí lítání s Áčkem, protože nemám berany, ale normální joy a to je pak ten pravý fly by wire  |
| |
|
 |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 22:52 | |
|  | A lítáš aspoň s joyem na levé ruce? Nebo máš "klasický" gard - vlevo přípusť, vpravo joy?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 23:46 | |
|  | F/O  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 24. 5. 2008 / 08:07 | |
|  | Samozřejmě že levačkou - as real as it gets. |
| |
|
 |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 11:41 | |
|  | Největší sranda na tom celém je, že Airbus srovnává s letadlem s vlastní stáje, nevím přesně co to je, ale kabinu to má šistě Ačkovskou a v diskuzi pod videem se soudí na A330...  |
| |
|
 |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 12:21 | |
|  | Tady je přesně vidět extrémní smysl pro humor, který jsou schopni předvést francouzi. Osobně jsem se smál, až sem se za břicho popadal, fakt úžasný, vtipnější už je snad jenom Ein kessel buntes...
A tady něco skutečně vtipného:
http://www.youtube.com/watch?v=EdeQ5xYrGDo |
| |
|
 |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 13:12 | |
|  | jj tohle videjko je super ... |
| |
|
 |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 14:08 | |
|  | hmm dobre video  
btw neskoda toho modelu ?   |
| |
|
 |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 12:56 | |
|  | Honzo reklama je to celkem vtipná.
Airbus trochu přecenil možnosti A380 a propouštění zaměstnanců je významné - bohužel.
Boeing teď nejde cestou goliášů a to je myslím celkem rozumné.
Oběma výrobcům teď trochu utíká trh menších letadel a to je pro ně celkem nepříjemné.Těchto typů se totiž ve světě prodá nejvíce.Ono servisování těch velkých je pro společnosti opravdu těžké sousto.Včera jsem zrovna viděl ten dokument o letu A340 do Šhangaje ( společnost Virgin Atlantic ).Byly tam celkem dlouhé záběry z kabiny a protože teď zrovna s tímto strojem létám,tak jsem si chrochtal a zároveň pochvaloval jak je vlastně ta simulace blízko skutečnosti.Mé postřehy:
1.Start je skutečně automatický.Kápo tam seděl jako u televize a jenom komandoval copilota,kdy má pohnout s plynama do nižší pozice,kdy přepnout s rwy heading na odletovou.
2.Let nezajímavý.Létají ve třech a střídají se.Vždycky jeden chrní v pokojíku.
3.Přistání velmi poučné.Bylo to jejich první přistání na novém letišti a tak pilotoval kápo.Zajímavé bylo,že krátce po usazení v ILS bylo krásně slyšet,jak kápo vypnul autopilota a šel dolů asi podle displeje.Radio mu hlásilo výšku a copilot rychlost.Pak typické airbusí 20 , 10 , retard retard - to kápo dal páky až dolu a už to brzdí.
P.S. s modelem.který teď létám musím přistávat pouze na LOC,protože aby udržel rozumný GS na automatiku tak to je opravdu pouze pro odvážné.Tam mají chybičku a ten stroj na automatiku klesá jako střelená kachna - žádná plynulost.Takže já prostě stočím výšku na autopilotu na nulu a reguluji V/S podle ručiček,aby to bylo plynulé.Závěr - dá se na to Áčko zvyknout a dá se mu i poručit,aby se nesr... úplně do všeho  |
| |
|
 |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 13:47 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 14:27 | |
|  | WILCO - FhelTree A340 - 600 |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 14:30 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 23. 5. 2008 / 15:28 | |
|  | Já vím Tomáši,ale s tou se nedá létat bez FSNavigátora,protože neumí FMCDU simulovat dir nebo jen jednoduché vymazání bodu trasy.FSNavigator pro FSX není a tak je konec  |
| |
|
 |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 24. 5. 2008 / 00:52 | |
|  | Gusto, nechceš snad říct, že na altitude selectoru volíš 0ft a už volíš jen rychlost klesání na V/S, že ne to se nedělá ani u nepřesných přiblížení... protože kam pak zadáváš missed approach altitude?
PLný ILS to letadlo zaletět dokáže, ale je potřeba mít rychlosti dle Vref. Nenapadá mě jedinný rozumný důvod, proč by to éro nemělo udržet glideslope. |
| |
|
 |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 24. 5. 2008 / 00:56 | |
|  | Ja mel za to, ze minimalne u VOR/DME se aspon pocatecni klesani muze bez problemu na V/S a po ustaleni si to prevezmes. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 24. 5. 2008 / 03:21 | |
|  | Ale to jo, ale na altitude selector knobu se nevolí výška 0ft |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Boeing vs. Airbus ... 24. 5. 2008 / 03:48 | |
|  | Aha, ja to spatne pochopil  |
| |
|
|