FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 3. 8. 2025, svátek má Miluše Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG 737NG - par otazek Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG 737NG - par otazek   20. 1. 2004 / 16:29Tomas
Zdravim. Poridil jsem PMDG 737NG a chtel bych se zeptat na par veci, na ktere nemuzu najit odpoved.

1/ Da se nejak jednoduse dostat letovy plan z FS2004 do FMC, nebo se to tam musi vsechno rucne natukat?

2/ Jak vysunout schudky a otevrit nakladni prostory?

3/ Ve VC opravdu nejdou ovladat cudliky nad hlavou?

4/ Jak s tim pri couvani zatocit.

Diky.
 

Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 16:41
Luděk Ch.
1) nejde
2) nastavit si správně klávesnici, PMDG pro schůdky využívá funkci sklopení nosu Concorde, nákladní dveře staejně jako u ostatních letadel
3) nevím, ve VC nelítám
4) nastavit si otevírání dveří jinak než defaultně, nějak koliduje to s povelem k zatočení.
Stačí?

 

Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 17:03
Tomas Gurecky
Luďku, a jak třeba dodat do FMC SIDy a STARy, které tam chybí a nebo leťišť ktaré tam vůbec nejsou?Díval jsem se, že je to v txt formátu, ale ťukat to tam ručně uffff....
 

Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 19:19
Luděk Ch.
Letišť by tam měla být většina už po instalaci, se SID/STAR je to horší. Nějaký základ je přímo u PMDG a ostatní musíš hledat na internetu. Popř. se dají napsat ručně, ale je to fuška. Já si postupně vytvářím Brno, podle toho, kterým směrem zrovna odlítám a případně si napíšu i na cílové letiště. Akorát mimo Brna a Prahy nemám mapy, tak si je vymýšlím podle potřeby, aby mě dovedly správně do ILS. Ale tím se chlubit nebudu )
 

Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 09:22
Latom   
Luďku, Prahu jsem si splácal podle Jeppessna a rád ti ji zkopčím. Pokud máš Brno, tak šlo by mi taky poslat kopii? Na LKMT se chystám, protože mě zlobí fs09 při odletu z RWY24 na HDO. (
Tak to bude lepší snad aspoň tam.

Jinak si postupně dělám databázi fpl letů z LKPR včetně stejných dat do FMC. Ale je to děs to dávat do Flightplaneru. Ty lety mám oficiálně schválené z Bruselu. ))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 12:32
Luděk Ch.
No, SID/STAR Brno jsem dnes našel zrovna na www.navdata.at, je tam i LKPR, která je myslím dokonce v základní instalaci PMDG, popř. v souboru ke stažení na webu PMDG. Ale mošnov jsem zatím nikde neviděl. Jinak by nebylo špatné, kdyby byla možnost sehnat reálné letové plány TVS z českých letišť do jejich destinací, jsou dost zajímavé. Samozřejmě, pokud nejsou plány tajné Dost mě překvapilo, že se TVS pouští se 737-800 do takové dálky, jako Thajsko a Brazílie! Ale líbí se mi to. I plány by se mi líbily Jaký má vlastně dolet 737-800 třeba proti 737-700(600)?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 13:13
Latom   
Dolet je cca 6,5 hodiny. Ale na takovou vzdálenost je už dost znát vliv větru.
Plány? No já si je ukládám a myslím, že žádné tajemství to není, je to po oficiálních tratích. ) Můžu ti pak klidně nějaké poslat.
A letět 6 hodin v simu do Thajska, může to být docela nuda. Ale stáhl jsem si Bangkok pro fs9 a je celkem reálný. Tak až budu mít volný víkend, tak to zkusím zaletět. )
SID/STAR LKPR se schválně podívám, protože to mají občas chybně a FMC pak řve a člověk, aby to pak hledal a porovnával.
Na takové dálky - dolet s jedním plánovaným mezipřistáním, to jde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 13:39
Luděk Ch.
No, když letím v simu, tak si můžu pustit televizi, uvařit si kafe, skočit mezi tím na nákup atd... v nejhorším zapnout časovou kompresi Horší to je spíš v reálné 737 na tak dlouhé trati. Ale zase mají lepší výhled. S těmi SID/STAR je to problém, chyby tam jsou dost často. Ale zkus ty z navdata.at. Nějaké zajímavé plány prosím pošli, do mailu nebo sem. Určitě se budou hodit více lidem. Stačí textově přes CTRL+C a CTRL+V (jestli je máš v el. podobě), do FMC to naklepu. Pro lety třeba do tří hodin snad nejsou moc dlouhé. Ale bral bral bych i to Thajsko a Brazílii na dlouhé zimní večery Dík.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:02
Latom   
Postupně to tam tlačím, pro Flight planer (což je největší práce a velmi pomalá) a stejně i pro FMC, aby jsi je jen nahrál. Pak chci k tomu udělat i seznam s minimálním palivem na let, což je myslím dobré, i když M.Puta udělal fuel planer, ale já už jedu podle reálu. )
Ale v podstatě TVS lítá nejvíce letů do 3 hodin, až toho bude víc, tak to sem dám k downloadu.
Thajsko i Brazílii ti zkusím o víkendu přetlouct.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:31
Luděk Ch.
To je super, ale jak říkám, klidně mi to stačí jen v holém textu. Nevím, jak takový plán v reálu vypadá, ale předpokládám, že je to sekvence bodů popř. definovaných tratí a to už by neměl být problém naťukat rovnou do FMC. Měl by je snad všechny znát.
 

Re: 6x: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:39
Latom   
To přepsání do FMC je to nejjednodušší. ))
Dám ti to rovnou i s FPL pro ATC.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 13:41
Tragédie v JRD
na webu PMDG je velice chybne.. jestli mate na mysli ten defaultni SID/STAR pack co je na PMDG, tak ten vychazi z DAFIF sid/staru ... z ceske republiky jsou tam tusim letiste LKPR a ceske budejovice, a obsahuje to jenom par sidu a staru ... starych
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:28
cmar
nedate to niekde von na stiahnutie ?? teda tie letove plany ) ked to uz tukas do FMC daj save a zverejni rovno ten suborik ..)
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:28
cmar
nedate to niekde von na stiahnutie ?? teda tie letove plany ) ked to uz tukas do FMC daj save a zverejni rovno ten suborik ..)
Vlado
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:28
cmar
nedate to niekde von na stiahnutie ?? teda tie letove plany ) ked to uz tukas do FMC daj save a zverejni rovno ten suborik ..)
Vlado
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:38
Latom   
3x jo, já s tím počítám, ale až toho bude víc. Jde to pomalu.
 

Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 21:28happylanding
Terry Yingling vydal PMDG 737NG Terminal Procedures Tutorial, tak se snad najde nejaky sikulka ktery Turany a Mosnov dodela.
 

Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 19:33Tomas
ad.1./ Takze pred kazdym letem je nutne natukat dep./dest. letiste a vsechny body pres ktere se leti?

ad.2./ Druhe dvere a nakladni prostor uz mi jdou. Jaka je default klavesa pro schody?

ad.4./ Tak nevim, mam dvere pres shift+d a stejne to nezataci. V defaultu funguje zataceni pres shift+p+ 1/2.

5./ Kde to ma GPS?
 

Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 19:41
Vita Zenisek
1) Ne, to ne. Jde to ulozit ve FMC. Napises dolu jmeno a pak das save.
Pokud nenapises jmeno, vymysli si vlastni ve fromatu FROMTOXXNNN
2) Default klavesa pro schody neni zadna. Musis si to nastavit. je to pres extend a retract concorde visor fully.
4) S tim ti neporadim. Me to take nezataci.
5) GPS to nema. Na co taky? Vsechno co potrebujes mas v HSI nebo jak se tomu spravne nadava u tehle letadel (budik vpravo od umeleho horizontu.
 

Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 19:56
Martin
panove nejsem zrovna znalec ale nepomohlo by stazeni poslednim AIRAC souboru pro fmc www.navdata.at?? mam takovy dojem ze obsahuje prave i sidy i stary a vsechno potrebne pro zdavani routu

alespon pro fsnavigator to funguje
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 20:05
Luděk Ch.
AIRAC obsahuje právě jen letiště, VORy, FIXy, NDB, ILS atd, prostě navigační body, ale SID/STAR ne. Ale na www.navdata.at je jich poměrně dost pro různá letiště. Ostatní je potřeba hledat nejlépe na stránkách virtuálních aerolinek těch zemí, jejichž SID/STAR potřebuješ. Ještě k tomu zatáčení, doporučuji otevírání dveří namapovat na jednu klávesu, nikoliv kombinaci "SHIFT + něco", ale já mám např. "V" a fungují mi hlavní dvěře ("V"), nákladové dveře ("V" poté "2" na písmenové klávesnici), i zatáčení při pushbacku ("SHIFT+P" potom "1" nebo "2").
 

Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 22:53
Aleš Jungmann
Počkat, to je myšleno vážně? Že Boeing 737 nové generace nemá GPS? Tak s tím bych si dovolil polemizovat....GPS maj i větroně, dokonce.
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   20. 1. 2004 / 23:05
Luděk Ch.
Určitě má, ale ne jako samostatný přístroj jako v malých letadlech. Je součástí celého navigačního systému. Pokud vím, tak GPS stejně nemůže být používán jako hlavní navigační prostředek, ale jen pro kontrolu. Stále se používá inerční navigace + radionavigace. Proto v PMDG nejde GPS otevřít jako samostatné okno a vlastně to ani není potřeba. Důležité je, že FMC zná aktuální polohu letadla a dokáže navigovat po trati. A kde údaj o aktuální poloze vezme, je v simulátoru celkem jedno
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 09:19
Vita Zenisek
Ne. Dokonce ho nema ani Boeing stare generace. Misto toha ma tajemny IRS, o kterem toho moc nevim. Jen vim, ze ten system nejak vi kam leti, ale musi se mu dat vychozi poloha. Dohromady s FMC, AP a spoustou dalsich veci tvori FMS, kterej to letadlo umi ridit a navigacne vest po trati. Zadna GPS v tom fakt neni.
A to hlavne proto, ze G.W. Bush muze "zmacknout cudlik" a je po GPS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 09:57
Tragédie v JRD
Co jsem trosku hledal na internetu, tak tam zase pisou, ze GPS onboard i je, a muze slouzit jako jeden ze zpusobu vstupu dat o poloze pro FMS a pridruzene systemy....
?!?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:49
Karel
GPSS ve smyslu Global Positioning Satellites System se pro navigaci B737-xxx nepoužívá. Pro navigaci s používá kombinace IRS a radionavigace. IRS systém sestává ze dvou velmi přesných laserových gyroskopů, které jsou umístěny na levé a pravé straně letounu v kořenech křídla. Je to složité a citlivé zařízení, které je třeba vždy na začátku Pre-flight cockpit preparation inicializovat a srovnat (IRS inicialization, IRS align), poté se přepnou do režimu NAV (přepínače jsou většinou na overhead panelu nahoře vlevo). Zároveň disponují malou klávesnicí a displejem, který dokáže pracovat v několika režimech - ukazuje zeměpisnou délku, šířku, rychlost vůči zemi a několik dalším informací, na které si teď nevzpomínám. Inicializace se provádí buď z FMC nebo pomocí připojené klávesnice (podobná kalkulačce).

Jako kontrolní a náhradní zdroj se zároveň používá radionavigace pomocí VOR-DME a DME radiomajáků. Podle nich se triangulačně počítá poloha vůči dvěma radiomajákům a měří se vzdálenost od nich. Pomocí jejich poloh známých z databáze FMS a měření vzdáleností a úhlů mezi nimi a letounem je možno odvodit současnou polohu a tuto porovnávat s polohou IRS. Všechny tyto systémy by měly dávat přibližně stejná data. Pokud nedávají, je na to posádka upozorněna výstrahou FMS.

Všiměte si, že pro inicializaci IRS existují např. v AIPu tabulky přesných zaměření stojánek na Ruzyni. Podle nich se přes FMS nebo přes klávesnici zadá přesná poloha letadla na zemi a IRS gyra ji potom již víceméně přesně drží a mění podle pohybu letounu.

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 14:52
Latom   
Wow, tak to jsem zvědavý, jestli mi to dnes na pivu řekneš stejně. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 15:34
Karel
kdybych věděl, že tu dnes padne tato otázka, tak bych vzal manuál 737-500, tam je to dokonci i pěkně namalovaný

Ale speciálně pro Tebe si to vytisknu a naučím nazpaměť. Hlavně mi včas připomeň, že to mám odrecitovat, jinak se ožeru a nebude nic

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 15:44
Latom   
No já věděl, že to nevíš. Tak na to se schválně těším. ))))))))

Však já taky pořádně ne. Zatím.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 15:57
Pavel2
No je to hezky popsané,ale pokud vím tak v kořenech křídla u B737 žádná inerce není.Obě velké černé škatule jsou umístěny v E/E bay na pravé straně vedle sebe.
Na displeyi to ještě ukazuje směr a rychlost větru a potom takychybové kódy vlastního zařízení.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 737NG - par otazek - pár odpovědí   21. 1. 2004 / 16:19
no pravda, kdyz by mu upadlo kridlo tak by pak nesla navigace )))))))))))))
 

Re: PMDG 737NG - par otazek   20. 1. 2004 / 21:38happylanding
1, ALE SAMO ZE JDE !!!!!!!!!! Staci si stahnout PLN to RTE v1.0.1 konverter (avsim, soubor pln2rte101.zip), ktery umi FS2002/FS9's flight plan (.pln) prevezt na .rte format, ktery uz PMDG FMC v pohode nacte.
Takzez existuje Export Module ktery umi z FSNavu primo dostat .rte
Very easy
 

Re: Re: PMDG 737NG - par otazek   21. 1. 2004 / 08:53Tomas
Diky, vyzkousim.
 

Re: Re: PMDG 737NG - par otazek   21. 1. 2004 / 09:14
Latom   
A funguje to i opačně? To by mi vyhovovalo víc.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ