| | | Můj web 4. 6. 2008 / 19:37 | |
| | Čau lidi nechci vás zdržovat nebo tak ,ale na svym webu mám ruzný screeny a videa ze hry FS9 .... teď ani moc ne ale plánuju to tam nacpat screenyma a videama tak dkyby to někoho zajímalo tak ať se mrkne |
| |
|
| | | Můj web 4. 6. 2008 / 19:37 | |
| | | |
|
| | | | Můj web 4. 6. 2008 / 19:47 | |
| | Tie stránky sú pekné, aj to video...až na to pristátie, ale to nič, máš pravdu, to sa stáva... |
| |
|
| | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 19:55 | |
| | Ešte dodatok: Ja som dnes tak rozbil Delfína |
| |
|
| | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 19:59 | |
| | | |
|
| | | Můj web 4. 6. 2008 / 20:14 | |
| | to video je fakt pekny (az na to pristani) a az na to ze nemas odaretovaný uměly horizont ani na tech screenech |
| |
|
| | | | Můj web 4. 6. 2008 / 20:16 | |
| | mozwm vediet ako sa to robi ? a naco je to dobre ? ved ajtak to funguje neee ?? |
| |
|
| | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 20:20 | |
| | jak se to robí? V pravo od toho budíku je takovy A to zmacknes a pak este na panel us tema packama jednu hodis nahoru.... a k cemu je to dobry? Tak treba kdyz poletis v mlze abys vedel jestli mas letadlo vodorovne anebo nakloneny, jeslti stoupas nebo klesas.... |
| |
|
| | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 20:25 | |
| | horizont a pristroje to neni potreba. To jsou zkusenosti z letu s jednim VLP z AeCR. Bezpecnost je jim tak trosku ukradena |
| |
|
| | | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 20:41 | |
| | Hochu, hochu, važ svá slova... |
| |
|
| | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 08:05 | |
| | Když jsem letěl vyhlídku v z43 (jednou jedinkrát), tak měl pilot taky horizont zamčený, ono je to v reálu dost cítit a jak tu psal nějaký skutečný pilot větroně, zadek je jeden z nejdůležitějších přístrojů v letadle. Škoda, že to neplatí u virtuálního lítání. |
| |
|
| | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 10:18 | |
| | no cítit to je, ale když letíš v takovým tom hnusným mlíku, skrz který ti svítí slunko, tak máš pořád pocit, že seš nakloněnej, tak to rovnáš za tím slunkem a za chvilku seš ve spirále. pak je dobrý mít horizont a hlavně mu věřit. pokud dáš na pocity, tak máš nezvyklou polohu za letu ani nemrkneš |
| |
|
| | | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 17:22 | |
| | To nespochybňuju. Akorát ty vyhlídky se asi v mlíku nelítají, pak by to nebyl vyhlídokový let ale (vy)mlíkový let... |
| |
|
| | | | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 18:24 | |
| | No aby ses nedivil, jsou lidi co chtej vyhlidky i do snehovych prehanek |
| |
|
| | | | | | | | | | | Můj web 6. 6. 2008 / 14:40 | |
| | Pravda, každý máme jinou úchylku.... |
| |
|
| | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 08:03 | |
| | ... a v případě zlína je dobré odaretovat v rovné poloze, pokud to odaretuješ v zatáčce, tak to bude pokroucené. |
| |
|
| | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 20:21 | |
| | Já wim jak se to dělá a k čemu je to dobrý tak se tu moc nenapařuj |
| |
|
| | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 20:21 | |
| | to myslim na pilot_mastera |
| |
|
| | | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 21:23 | |
| | vynadal si nepravému |
| |
|
| | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 21:20 | |
| | no jo ale ja som nevedel na co to je |
| |
|
| | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 21:58 | |
| | Máš tam chybu, dvojité W místo normálního. A hlavně neříkej, žes to tak napsal schválně |
| |
|
| | | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 23:04 | |
| | Tohle bych i věřil, protože mě nenapadá jediné české slovo a vlastně ani převzaté slovo, které by používalo W. Všechno jsou jenom vlastní jména... |
| |
|
| | | | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 23:07 | |
| | Wajgl, Wino, Woe, Wasyl, Wlasy, Wousy, Wokna(ty od Blila Gatěse)... |
| |
|
| | | | | | | | | Můj web 4. 6. 2008 / 23:11 | |
| | Říkal jsem české, ty ostravaku popolštěny... Wokna jsou vlastní název, stejně jako např. Windows...
P.S.: Už jak jsem to psal, jsem věděl, že zareaguješ první, neměl bych s tím něco dělat ?
P.S.2.: Ještě jednou mi to přemažeš a budu zlej... |
| |
|
| | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 07:51 | |
| | A co takovy wachmajstr? |
| |
|
| | | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 08:54 | |
| | Dobrý pokus, je to z němčiny, ale pravidla českého pravopisu toto slovo neznají. Zkoušejte dál... |
| |
|
| | | | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 14:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 16:31 | |
| | To byl sakra dobrej pokus, ale pravidla znají jenom verzi s jednoduchým V. Tedy správně jsou vafle, i když v angličtině jsou waffles a v němčině Waffeln...
Holt my češi to dvojité W fakt nevedeme a v abecedě je asi jenom kvůli cizím slovům... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 17:04 | |
| | akrát whisky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Můj web 5. 6. 2008 / 17:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Můj web 6. 6. 2008 / 09:19 | |
| | Tak v tomhle pripade nemuzu opomenou Wohnout |
| |
|
| | | | | Můj web - umělý horizont 5. 6. 2008 / 14:26 | |
| | Umělý horizont je přístroj, v němž jsou (většinou uvnitř koule pomalované barvami a čárkami) dva na sebe kolmé gyroskopické setrvačníky, které udržují (s určitými omezeními) vždy stejnu polohu, bez ohledu na to, v jaké poloze se nachází letadlo, které je fakticky "kolem těch setrvačníků".
Uložení těchto setrvačníků je choulostivá jemná mechanika, proto se na přílišné drncání (pojíždění) a dlouhou dobu, pokud nejsou v provozu (parkování letadla) jednak vypínají a druhak "aretují" (anglicky cage, tj. jako "zaklecovávají" - dávají do klece). Tím se odlehčí ložiskům a ta netrpí.
Když se má přístroj začít používat (před letem) je potřeba nejdřív zapnout proud do setrvačníků (nebo sání - u některých systémů jsou setrvačníky poháněny proudem vzduchu) a po nějaké chvilce se teprve přístroj "odaretuje" ("uncage"). Obvykle se předpokládá, že se odaretuje v situaci, kdy je letadlo na rovině - křídla vpravo a vlevo ve stejné výšce. Případný sklon nosem nagoru a dolů se dá korigovat (důležité pro letadla s ostruhovým kolečkem). Pokud je vše v pořádku, zobrazené rozhraní mezi černou a bílou (příp. modrou a hnědou atd.) barvami by mělo být na první pohled rovnoběžné s přitozeným horizontem - a to je ten princip.
Většinou se po nahození motorů zapnou džajra a pak na vyčkávacím stanovišti odaretuje horizont (viz checklisty příslušného letadla).
Pokud letíš VFR a za dobrého počasí, nemá umělý horizont velký význam. Kombinaci viditelného přirozeného horizontu s pocity z "prdelního čidla" se nic nevyrovná.
Pokud ale není přirozený horizont dobře vidět (a může to být klidně i ve dne v létě, kdy letíš ve dvou a půl kilometrech proti zapadajícmu sluníčku ve večerním oparu - a absolutně nevidíš, kde končí ta perelť a kde začíná zem - pokud nekoukneš přes rameno dozadu) - tak v tu chvíli je i ve VFR letadle umělý horizont velmi užitečný.
O létání bez vidu (v noci, v mracích atd., tedy IFR) psát nebudu, zde je to přístroj, bez kterého to prostě nejde (to jen jako ldpověď na toho "zkušeného interuktora", který údajně říkal, že přístroje ti akorát kazí styl létání). |
| |
|
|