Ono sa ten pedal sklada z dvoch "casti".. Pre zjednodusenie keby si si ten pedal rozdelil horizontalne priblizne v jednej patine od hora, tak pedalom ako celkom ovladas smerove kormidlo (vylacas nohou tie spodne 4/5), a ked zatlacis spickou nohy (ako ked pridavas plyn v aute), tak zatlacis na tu hornu plochu, ktora sa horizontalne otaca okolo zbytku daneho pedala a brzdis :... Tento system sa vyskytuje hadam u vsetkych motorovych lietadiel ( napr. Z-142, Z-226, L-60 a aj tych vacsich a pod.). U bezmotorovych kde je iba jedno brzdene koleso je system iny. Trebars na blaniku sa brzdi ako v aute "rucnou" brzdou vedla sedadla, VSO-10 ma brzdu tusim na knipli. Tam je pedal ako jeden celok. Ono mam taky pocit ze na Z-142 je koleso predneho podvozku synchronizovane so smerovym kormidlom, takze ked vykopnes smerovku uplne doprava, natoci sa ti aj to predne koliecko doprava. Zase u vacsich lietadiel by mali byt dve druhy vychyliek predneho kolesa pomocou smerovych pedalov. Jeden na rolovanie ( vtedy sa nataca na max. vychylky) a potom na vzlet a pristatie ( vtedy je to koleso "zaistene" a da sa natacat s podstate mensimi vychylkami).
No hadam som nepopisal blbosti... |
|