FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Troufli by jste ... Jeden příspěvek | Celý strom
Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 16:54
MIA
Troufli by jste si posadit se do reálného kokpitu a letět s Vašim vybraným érem? To je otázka, která mě napadla při sledování videí, na kterých nebylo nic akčního. Vím, že spousta z Vás létá reálně nebo máte přečtené a naučené celé manuály. Já už celkem dobře znám B736. Je pravda, že neumím krizové postupy, ale na to mám čas se to došprtat....
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:15
ciko7
Pokud by se tady našel nějaký dobrodruh a půjčil mi jeho EC-135, tak bych to rád vyzkoušel.Předem bych ale musel raději kontaktovat kamarády na pojišťovnách...
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:17
Marky Parky   
Troufnul bych si sednout do cesny
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:26
pseudoMates
.. do citationy..
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:36
Jakub Koutný TVS461
Tak 12.7 to zjistím Jdu s Mirou Svobodou na simulátor Boeingu 737 Ale troufl bych jsi Cessnu jako kolega.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:50
domajs
Tak nezapomeň na nějaký fotky ....
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:58
zuNus   
styl
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 21:25
Jakub Koutný TVS461
Fotky a video BONUS
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 18:25
MiG-21MFN
no jooo, trenažér, tak to mám taky na 159 něco nalítáno, ale do reálnýho éra bych si netroufl. to možná géčko, to je blbuvzdorý
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 18:45
Marky Parky   
Mňo, jenže já napsal že si troufnu na cesnu, protože na ní mam papíry
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:40
Bery Junior
Já měl to štěstí, vyzkoušet si sim B737 na Ruzyni (bohužel mi nezapnuli hydrauliku). A musim říct, že to je naprosto něco jinýho, i když to je jenom sim a ne skutečný éro. Sedět u počítače v klidu, bez jakýhokoliv strachu, kde víš, že když se ti to nepovede, tak ti FSka ukáže "CRASH"... To se prostě s reálem moc nedá srovnat.Když jsem byl na tom simu a stál za mnou kameraman, další lidi a vedle mě seděl kapitán, tak jsem byl fakt pos*anej, abych něco nezkazil a neudělal ze sebe vola . Nakonec jsem teda letadlo nerozbil, ale zase tak daleko k tomu nebylo.
Myslim, že bych si troufnul do skutečnýho kokpitu až po pár desítkách hodin na tom simu a to si možná ještě moc věřim.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 20:35
FSPilot   
No já bych řek, že je to třeba brát s chladnou hlavou Takové ty myšlenky "proboha, sedí za mnou 200 lidí a řídím mašinu za x miliard korun" tě akorát rozhodí Kdybych si toto připustil, ikdyž jen na cessničce 152, tak se tam asi zesypu, ikdyž je to jen takové malinké éro, protože zaplatit škody mnou způsobené na zemi nebo na éru bych asi musel šetřit celý život
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 10:15
Toomitsch
By sis vzal pujcku
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:41
LZKZ   
Ja som sa práve vrátil z nášho letiska, kde sa predvádzala MiG-29ka. To vám poviem, to lietadlo milujem ešte viac jak predtým. Skoro som ohluchol, ale stálo to za to. A aby som reagoval na otázku, tak tu je odpoveď: Netrúfol by som si...
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:46
Lubo
jeee, predsalen doleteli do Kosic? Som si myslel ze kvoli NLD sa na to vykaslu
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 18:07
LZKZ   
Njn, bol tu aj Albatros, ale tá Migina proste nemala chybu...
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 18:47
kajbo
dnes to na LZKZ bola naozaj pecka. pacila sa mi akrobacia so starym boeing stearman a prelety s cmeliakom SkyEurope. a ten albatros a mig nemali chybu. podarena akcia.
Zajtra dam vsetky fotky a videa kde lieta Mig 29
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 18:56
LZKZ   
Ja som tiež narobil fotky a videá, ale iba mobilom, tak neviem, či bude mať niekto záujem.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 20:57
pilot_master   
ja som bol dnes na tom leteckom dni, bol som tam asi 8 hodin o chvilu dam aj foto len natiahnem...
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:46
Mike2811
He he, tak Cessna max. abych to alespoň přežil. Jinak jo troufl bych si klidně na B747 nebo ATRo, leč asi byste mi šli na pohřev, i když třeba s tou 747 ten autoland bych snad nějak zapl a pak by se to teoreticky dalo...
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:49
Hory1989   
Netroufl

Krátká a výstižná odpověď. Bez výcviku a bez zvyku je to opravdu pro chlapy s koulema, nebo frajírky. Občas mi zůstane rozum stát, jak se někteří virtual-ptáci veřejně rozhlašují nad tím, jak toho Bulíka/Áčko mají v malíčku a v reálu by si to v pohodě dali.
OK, kdyby byla taková ta typická filmová nouze a nebyl z posádky nikdo schopný, tak to jedině, ale stejně bych hoooodně váhal
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 20:39
FSPilot   
Jo nouze je nouze Než aby to éro spadlo na zem jen tak samo od sebe, to radši, abych tomu aspoň pomoh, aby to nespadlo úplně kolmo Ale myslím, že dostat se k tomu ve vzduchu, když už to letí, tak si to odzkoušet, když je výška a pomocí AP se nějak dostat k letišti a popř. s tím plácnout tak, že by se to dalo přežít, joo, proč ne Chtěl bych to v plném nasazení zkusit na trenažéru, abych věděl, jak moc jsem bláhový
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:56
Jurec
na www.hansair.cz májí možnost vrtulníkaři hned. viz první příspěvek. Ale jak znám hansair tak to bude kachna teda aspoň doufám, protože jsem se načapal že sem nad tím opravdu začal přemýšlet.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 17:58
Raspber
No tak i já přes můj mladý věk bych si troufl na Z-43 nebo Cessnu 172 - maximálně. Z-43 jsem v reálu v ruce měl a je to vážně jiný než v simu. Sice ne nějak výrazně ,protože autoři si s letovou dynamikou celkem pěkně pohráli. Ale je tam ten pocit ,že když se to nezvládne tak se ti neukáže crash. Vivata bych zkusil určitě
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 18:06
Gustav ( BHA576 )   
Michale,toto se tu probíralo už mnohokrát.Jestli je člověk soudný,tak uzná,že do skutečných letadel patří skuteční piloti.Pilotování zdaleka není jenom o tahání kniplu.Pilot musí znát a mít v krvi takové strašné množství znalostí,že né nadarmo je tato práce i velmi slušně placená.Pochopitelně,že čím je éro složitější,tím těch znalostí musí být víc a víc.Včera jsem z dlouhé chvíle čekání na přílet dcery z Kirovogfradu trochu ( než mne vyhnala bdělá policie ) spoteřil před rwy 24.Byl silný vítr asi 290 až 300°/15 až 20 a když jsem viděl jak to chlapi před dosednutím krotěj,tak mi bylo zcela jasné,že sedět v tu chvíli na jejich místě - tak se v tichosti sesunu do sedačky a budu čekat až to řachne.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:15
Switch   
Moc hezky popsáno. Taky se často dívám, jak kdo přistává. Někdo s tim řachne, hlavně že je to na zemi a někdo si s tim vyhrává do dokonalosti a posadí ho jak do peřinek Fakt to není jen o tom naladit ILS, zapnout A/P a čekat, co se stane... naštěstí
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:40
Mike2811
Dovolil bych si trochu polemizovat. Bezezbytku souhlasím s tím, že do skutečných letadel patří reál piloti. Ale řekl bych, že to co nám sim nedá, je to správné tahání za knipl, to správné odhadnutí kdy a jak moc. Myslím, že dnešní pay modely už simulují tolik systémů, že technicky by ses v kokpitu vyznal, samozřejmě pravý pilot bude mnohem lépe a rychleji reagovat v případě problémů...
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 20:43
FSPilot   
Problém je v tom, že sim jen tak nenasimuluje stopro chování a chyby přístrojů, což by virtuálního letce mohlo docela solidně překvapit a pochybuju o tom, že pay modely simulujou systémy tak dobře, že by v tom člověk jen tak chodil Myslím, že poznat kde co přibližně je by asi bylo reálné, ale obsluha by hodně vázla... možná jen nejzákladnější funkce a i o to bych se bál Třeba nastavit AP na přistání bych (troufnu si říct), že podle pay modelu zmáknul se správnou freq., ale v reálu bych asi nevěřil, že to bude fungovat jako v FSce
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 20:50
Mike2811
Jasan to máš pravdu, jen jsem tím chtěl říct, že jak jsou všechny ty katastrofické filmy, kde piloti přijdou o život a zachraňuje to naprostý antitalent, tak že by to simpták zachránil lépe pomocí přístrojů než pomocí kniplu a páky plynu...
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 20:53
FSPilot   
Veřejně prohlašuju! JÁ SI TROUFNU! posadíte mě někdo do Bulíčka 737-500???? Asi ne, co? Tyhle úvahy jsou trošku mimo, protože ikdybych si třeba trouf, tak mi to je stejně k ničemu
 

Troufli by jste ...   15. 6. 2008 / 09:49
Pips   
Do pětikila ne, tebe do čtyřkila a jsi nahranej!
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:25
lukas8
http://www.youtube.com/watch?v=kAz1QHMzUJs
http://www.youtube.com/watch?v=lEjv7NCGCbE&feature=related
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:29
Jakub Edr
Mě je teď 14 let a chodím do 7. třídy ZŠ. Ale asi jsem ještě nevyrostl z dětského snění , protože dost uvažuji o práci u letadel (nejlépe je řídit).
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:55
Jennik   
Jen díky tomu, že jsem z dětského sněni NIKDY nevyrostl, můžu teď lítat
Přeju ti, aby ses k tomu dostal dřív než já a aby ti to vyšlo.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:41
A.J.Scandall   
Já bych si troufl do 737my a do Citationa (je to TEN Citation, a ne TA Citationa ), do Trenérů, dvoustovky a Zlínů řady 42/43. Do ATR bych si už netroufl, protože jsem s ní rok a čtvrt neletěl, stejně tak do Turboleta ne. A do toho, co znám jen z FS, bych si netroufl ani za mák!
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:52
Cesmina
To je výstižné , mnoho lidí si nějak neuvědomuje , že FS je jen hra
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:53
Cesmina
ještě připomínku , autem jezdím 40let a do autobusu bych si netroufnul
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 20:20
Fabo™   
No tu je ešte ten rozdiel, či do autobusu niekde na prázdnom parkovisku alebo do autobusu MHD za plnej premávky.

Keby som mal sadnúť do éra sám, tak si trúfnem tak maximálne odrolovať. Aj to by mi ho pravdepodobne musel niekto nahodiť.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 22:56
Lukas.wz   
Tak mě někdy za pořádnýho provozu vadí i řídit normál auto.. A bus bych si naopak moc rád vyzkoušel, to mě nějak láká.. Vůbec nejlepší by to bylo někde na veeeeeeeeeeeeeeeeelikým volným place.. Ale cel bych.. A jestli to teď čte nějakej autobusák tak ze mě musí mít srandu..
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 23:05
OK-PPT (AVP57T)   
Docela by mohla být sranda, vytáhnout autobus na závodní okruh. Tam máš místa dost. Někdy tam musím vytáhnout alespoň auto.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:53
Jennik   
Haha, to me pripomina, jak mi jednou v praci dali k prevozu IVECO, takova velka mrcha s plachtou, ale porad se to dalo s Beckem ridicakem. Sem si rikal: mam 250.000 kilaku najeto, pohodicka... jo covece... jak se mi klepaly kolena, kdyz jsem to konecne zaparkoval na miste urceni... fuj

Ale tomu primeru s autobusem chybi jeden dulezity detail: na zastaveni staci vedet, kde je brzda a tim je podstatne mensi riziko, ze se zabijes.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 19:57
maco
Já si klíďo troufnu do ultralajta, Katanu a C-172. Taky jsem strávil 12 hodin na simu té An-28 v Letňanech a troufám si říct, že pokud je stejná v reálu tak bych šel i do ní.
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 23:00
Lukas.wz   
Já bych si troufnul.. Troufnout si snad můžu, ne..?

Jako myslím že v nouzi bych věděl jak to letadlo aspoň poslat správným směrěm.. Nemluvím o startu a přistání, to samozřejmě ne, ač by mě zajímalo jak hodně by mě to bolelo kdybych to v reálu zkusil.. Třeba bych se překvapil.. Myslím že už za letu by nějakýho Zlinka nebo Cessnu z bodu A do bodu B dostal každej z nás.. Nemluvím o škodě kterou bychom napáchali např. na motoru tím že bychom ho špatně ovládali atd.. Ale nějak někam zatočit, to myslím že by šlo.. Snad..
 

Troufli by jste ...   15. 6. 2008 / 10:11
FSPilot   
Poslat správným směrem? No to není třeba, to éro se pošle samo vždy správným směrem... dolů
 

Troufli by jste ...   14. 6. 2008 / 23:52
Tragédie v JRD
fakt si myslis ze "dobre znas b736"? docela odvazne tvrzeni ..teda pokud ji opravdu nelitas v realu.
PS: to fakt neni o sprtani....
 

Troufli by jste ...   15. 6. 2008 / 09:56
Pips   
Ale tak asi troufnul, pokud by se nenašel mezi cestujícíma někdo, kdo to lítá.Mě by na tom všem asi vadilo sedět vzadu a čekat až se zabijeme.Ne, že bychom se nezabili, když bych seděl vepředu, ale mělo by to aspoň styl a nějak příjemněji bych do toho zabití se strávil čas .A kdyby se to povedlo a na toho autopilota, co bych tam nastavil, to někde samo sedlo a povedlo se to i zastavit, asi bych se nervově zhroutil a do letadla by mě jinak než v narkóze nedostali
 

Troufli by jste ...   15. 6. 2008 / 10:14
SONP   
No asi takto. Já si myslím, že FSka nám dává základní pochopení toho, jak se chová letadlo, a jak reagovat při pilotáži. Zdůrazňuji ZÁKLADNÍ! Takže víme, jak zacházet s trimem, co přibližně s letadlem udělá vytažení klapek, podvozku, že do zatáčky je potřeba přitáhnout, kam kulička tam nožička atd. To vše spíše u velkých letadel - malé stroje jsou v FSce jsou jak splašené krávy. Toto jistě potvrdí každý simpták, kterému kamarádi z aeroklubu někdy ve vzduchu půjčili reálné éro a nechali ho udělat pár opatrných zatáček.

Ovšem na druhou stranu, stejně jako vás live for speed nenaučí řídit auto, tak FSka (a žádný, ani profi trenažér) vás nikdy nenaučí lítat. Co vás naučit může, je IFR navigace, ve spojení se síťovým létáním radiokomunikace, a u složitých add-onů (typu PT 154) i ovládání systémů stroje . V posledním případě bez toho podstatného, a to je řešení poruch a nestandartních situací.

Takže shrnu - já bych si tedy za knipl žádného stroje z FS netroufl, ani do velkého, ani do malého, leda v případě naznačovaném Pipsem (tzv. sen každého simptáka), a to nepochybně jen na autolandu v nějakém létajícím playstationu, který žádnou pilotáž nepotřebuje.
 

Troufli by jste ...   15. 6. 2008 / 10:11
Waterfight (TVS379)   
Ujížděl jsem na FS celkem dost dlouho a taky bych řekl, že už jsem měl leccos v malíčku. Těsně před začátkem PPL jsem si říkal, že to přece bude hračka, přístroje znám, jak se chovají taky a letadla vypadaj stejně, ale přeci jenom, to kancelářský křeslo v pokoji před počítačem se od toho stroje, kterej s tebou umí občas pěkně zamávat, docela liší! Ono si to takhle neuvědomíš, ale ve vzduchu je každej poloviční debil; mám to osobně vyzkoušený, že i ty nejzákladnější věci a pravidla se ti v momentě, kdy je potřebuješ nejvíc a děláš je třeba poprvé, vykouřej totálně z hlavy, a to ti jde o život... Takže já za sebe už dnes říkám jasně, troufl bych si tak do C150, na který už mám něco nalítáno, ale cokoliv většího přenechávám větším pilotům...
 

Troufli by jste ...   15. 6. 2008 / 10:35
kajbo
ja by som velmi chcel skusit moju oblubenu 737-700W, ale po boku niekoho skuseneho ktory by v pripade mojej chyby vsetko napravil. Sam by som si netrufol ale s instruktorom urcite ano
 

Troufli by jste ...   15. 6. 2008 / 14:34
B3d4   
Já hraji také Pro Evolution Soccer 2008, jsem připraven naskočit na další zápas Ligy mistů hned jak to bude možné..
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 09:33
Srandista
LOL! Já hraju X3, tak že můžu zaskočit za kosmonauty, že? Tudy asi cesta nevede. Hra je hra a s realitou to nemá většinou moc společnýho. Jak už bylo řečeno dříve, v případě nouze, kdyby hrozila jistá smrt, tak bych si k tomu sednul, abych to měl alespoň s pěkným výhledem, ale jinak se dokokpitu určitě cpát nehodlám. Některý věci je skrátka lepší nechat na řádně vyškolených profesionálech.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:07
Cirrus/Pindra
Taky lítáš X3? Nechodíš náhodou na X3 forum?
 

Troufli by jste ...   17. 6. 2008 / 11:35
Srandista
Ale jo, občas se tam taky ukážu. Proč?
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 09:04
MzM   
V případě nouze malé letadlo (bůh s posádkou) a po té, co jsem viděl, co snese L140, tak i do ní, ale 1:10 na přežití.
Kdybych se ocitnul v krizové situaci v libovolném vrtulníku, tak raději skáču ven...
 

Troufli bychom si / byste si / by si   16. 6. 2008 / 10:15
Jennik   
Klasická debata, neznám simpťáka, kterýho by něco podobného někdy nenapadlo. I já si to říkal a nakonec jsem dostal i příležitost...

První éro, které jsem vzal do ruky (za letu), byl UL Zephyr. Ve vzduchu pohoda, mírné zatáčky v klidu, ale když jsme šli na přistání, pochopil jsem, že bych ho sám bez zkušenosti zaručeně nepřežil. Ta dynamika letu, rychlost rozhodování, odhad - to všechno člověku zcela chybí a simulátor poskytne jen minimum.

Druhá zkušenost přišla v podobě výcviku na větroně, L-13 Blaník. Opět, musím říct, že jsem byl zle překvapen a deziluzován, jak MOC se to liší od mých představ a od návyků z FS nebo Condora (byť ten je na tom o mnoho lépe). Důvodem je podle mě předevšim ta dynamika a okolní vjemy, které u simulátoru zcela chybí a nejsi na ně připraven. Navíc, mnoho těchto vjemů působí iluzorně, mate tě. I samotná technika letu, odezva a síly v řízení - to vše je diametrálně odlišné.

Takže sportovní letadlo nebo větroň: pravděpodobnost přežití pilota i letadla při vzletu: 15%, samotný let 75% u motorového, 25% u větroně. Přistání tak 10% maximálně. Mluvím z vlastní zkušenosti, mám teď několik desítek startů a přistání na Blaníku.

Trošku něco jiného je dopravní letadlo, kde simulátorový "hardcore" pilot má velmi dobré povědomí o systémech a procedurách. To hodně pomůže. Věřím tomu, že by "výkonný" simpilot dokázal s takovým letadlem vzlétnout. Pravděpodobnost přežití bych tipoval 40% pro vzlet, 75% pro let v hladině, ale maximálně 15% pro úspěšné přistání.

Takže za mě: NE, netroufl bych si a netroufl jsem si. V extrémním případě bych do toho samozřejmě šel, jak už totiž bylo na Peráku psáno: lepší umřít s vědomím, že jsem se aspoň pokusil zachránit, než sedět a čekat.
 

Troufli bychom si / byste si / by si   16. 6. 2008 / 13:31
Balooo   
Moje slova. Mám na Zephyru přes přes osmdesát okruhů a pořád jsou moje přistání rozdělena cca. 50:50 mezi dobrá a skvělá. Asi jsem polena, ale ono to fakt zpoza toho plexiskla vypadá trochu jinak a každý kopeček, pole s řepkou a hangáry proti větru dokážou podivuhodné věci...
 

Troufli bychom si / byste si / by si   16. 6. 2008 / 13:45
Kachna   
Asi tak, ono máš pěknej rozpočet, najednou přeletíš míto, kde to splachuje, nebo je naopak stoupát a jsi v řiti. Já při létání hada ( při nevysunutí brzdných klapek na větroni) strávil více, jak 2 minuty lítáním ze strany na stranu před dráhou, protože v místě, kde sem se otáčel o 180° to prostě nosilo, až to přestalo instruktora bavit a vyhodil štíty,... To samý bylo při přistání do terénu (nácviku) jsem kroužil na plochou, obhlíže terén a k tomu abych vyklesal jsem potřeboal pootevřít brzdy,... A tak to je, někdy tě to zas spláchne,....
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 10:25
lulinak
mno pamatuju si jaxem kdysi po par letech odlitanejch na simu i s joystickem sednul do blanika a to byl hukot, zaklady jak s tim kvedlat sem mel ale cit jak s tim kvedlat sem ziskal az po x odlitanych hodinach, v podtate sem zacinal zcela od nuly, a to je hodny a aerodynamicky jemny ero... se zlinem by to bylo mnohem horsi a s bulikem vzhledem k jeho setrvacnostem a vaze? no comment...
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:11
pilot_master   
z tej vasej diskusie mi vychadza ze aj ked ovladam PMDG 737 tak vzdy som si isty ze v poho by som s nim v reale pristal ale ako vidim tak to nieje tak, jedna vec je vediet pristroje a druha je ovladanie vo vzduchu pohyby atd. Takze asi to nieje mozne len keby som isiel na autoland ale zase PMDG tiez nema 100% podobu ako real ale z dostupnych add-onov je to to najlepsie co mozme mat
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:17
Cirrus/Pindra
Ono ani ti lidé co tu píší, že by si troufli na cessnu, tak myslím, že by rychle vystřízlivěli, protože ona ani cessna neni na začátku nic jednoduchýho.

Stačí když si vzpomenu, když jsem se na ni v průběhu PPL přeškoloval, jak jsem jí po prvních 2 okruzích nadával do tuhý svině a krávy apod. jak mě z ní bolely ruce. Pak už jsem si zvykl na odlišné síly v řízení oproti třeba Z-142 a bylo to ok. Rozhodně ale když si na to vzpomenu, tak sám bez jediného startu na ní, bych si tedy, oproti některým zde, na jedinej okruh vůbec netroufl.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:21
pilot_master   
ale myslim si ze je rozdiel ked clovek sadne do cessny ak lietal v nej na FSke (nemam na mysli default ale napr. Carenado) a je rozdiel ak do nej sadne niekto kto v zivote nehral FSku alebo iny letovy simulator
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:27
Cirrus/Pindra
No, prostě v tom s tebou souhlasit nemůžu... reálnej let je odlišnej hlavně v tom jak dynamicky se to letadlo chová. To neni párkrát zakvrdlat berany a pak přitáhnout před přistáním.

Doporučuju nějakej vyhlídkovej let, než je zrušej.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:29
pilot_master   
jo a vyhlidke uz uvazujem dlhsiu dobu... ale v ovladni lietadla myslim cudliky, tocitka by si sa vyznal ale v raideniako hovoris nie. Mne to pripada tak lahke ale asi nieje
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:39
Pips   
No jo, připadá ti to lehký, protože sedíš furt doma na židli.Podvědomě víš, že se s tebou celej barák nikam nesesype, když s tím zatočíš něčím v simu špatně.Už jen z toho, že jsi v letadle, kde v tu chvíli není nikdo, kdo s tím umí lítat, na tvoji psychiku udělá strašně moc.V tom stresu bychom asi všichni dělali takový hovadiny, nad kterejma bychom tady mávali rukou a s úsměvem tvrdili, že to by nás nenapadlo ani po deseti pivech.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 18:07
nimbo
nie nadarmo sa vraví, že keď zavreš prekryt kabíny strácaš x % inteligencie))
 

Troufli by jste ...   17. 6. 2008 / 14:47
Jennik   
Spravne se rika: "Ve vzduchu je kazdej polovicni blbec"
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 14:32
Flora   
Tak maximálně víš, jak se chová a co je zač tenhle a tenhle přístroj a co dělá v situaci (vzorově) A. Ale už nevíš, co udělá v situaci B.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 17:19
A.J.Scandall   
Do nedávné doby jsem si myslel, že na autolandu je houby a že když to nějakej šikula správně nacvaká, tak s tím sedne. Protože jsem to vždycky zažil jenom z pozice F/O. V poslední době mám za sebou několik autolandů z levé židle, naposled dneska ráno, a trochu přehodnocuju svůj úhel pohledu. Ano, ono to sedne, ale opravdu JENOM sedne, a náhle má člověk v moci svých předních a zadních tlapek rozjetej buldozer, kterej musí ubrzdit (a udržet) na dráze. A on opravdu sedne v traverzu, boční vítr nevyloučí, s tím se musí letec poprat sám. Je to dokonce trochu náročnější si éro "přebrat" po dosednutí, než před ním, kdy má letec éro trochu ošahané.

Poté, co in natura vidím, jak začínající žáčci mají problém udržet směr v malym éru při vzletu a přistání, už si nemyslím, že by stejně praxí neotřepanej a řízení nohama nezkušenej člověk tak snadno na 45m široké dráze éro udržel... ale je to jenom názor laika, možná to někdo vidí jinak.

Podotýkám, že mluvím o autolandu 737, možná novější éra jako 75/6/77 a airbusy s možností řídit autopilotem i výjezd, to mají jinak
 1x  

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 17:24
Mike2811
Nevím co ostatní, ale o B777 jsem kdysi viděl nějaký dokument, kde říkali, že je to první letadlo schopné přistát na autoland pouze s jedním motorem, tak si říkám, že to musí umět vyvažovat i vítr...
 

Troufli by jste ...   18. 6. 2008 / 12:32
Rychlokvaška
No nevím jestli byla B777 schopná přistát na jeden motor autolandem, ale taková B757 dokáže na autoland celkem bez problému přistát i bez obou motorů...Teda pardon, musíme zvýšit CATIIIb minima na CATIIIa
 

Troufli by jste ...   18. 6. 2008 / 12:57
Mike2811
Fakt ? Protože třeba právě 772 v Heathrow šla k zemi jako šutr, dělali teda, co mohli, ale nestačilo to ani omylem...
Jaký je pracovní život v B757 ?
 

Troufli by jste ...   18. 6. 2008 / 13:06
Rychlokvaška
Tak samozřejmě když už seš v plné přistávací konfiguraci a těsně před dosednutím, tak už s tím nic nenaděláš. Kouzlo toho bezmotorového autolandu je v trochu jinak plánovaném vysouvání podvozku a klapek.

Pracovní život náročný, ale krásný Jen kdyby se tyhle dny nebavili na frekvenci všichni o fotbale ;o)
 

Troufli by jste ...   18. 6. 2008 / 13:12
Mike2811
To to vysvětluje.. Nechci moc otravovat, ale nechceš někdy na vrtuli dopsat pokračování ?
Ještě k tvému vedlejšímu příspěvku - k čemu ten autoland vlastně je, když menší letadla předá rozladěná a při malé dráhové dohlednosti je to skoro sebevražda ?
 

Troufli by jste ...   18. 6. 2008 / 13:35
Rychlokvaška
Časem snad, až se najde něco zajímavějšího než kafe při úplňku nad Alpama

K tomu autolandu - pokud máš méně vybavenou mašinku, tak máš taky horší minima, a další omezení (vítr, kontaminace dráhy, ...), právě proto aby se to dalo zvládnout. Taky když na to trénuješ, víš co očekávat a jak na to reagovat. Autoland je tu proto, abys přistál tam, kde by to normálně ručně nešlo...Naštěstí až na různě divoká místa po světě se většinou hustá mlha a silný vítr nepotkávají na jednom místě v jeden okamžik.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 18:40
Marky Parky   
O tom brždéní bych řekl, že to platí nejen o autolandu. Víceméně jsem takový reprezentativní vzorek "filmového hrdiny - laika", kokpit B737 znám z FSky, v reálu mám pár desítek hodin na cesně a navíc pár hodin na IFR simu v Letňanech. Když jsem kdysi měl možnost osahat si sim B737, tak za letu nebyl vůbec žádný problém - ale právě ono udržení kontroly nad letadlem po dosedu bylo pro mne takové překvapení, že napoprvé jsem to rozsekal "na šrot" a teprve při asi čtvrtém pokusu jsem cítil, že mám nad tím kolosem po dosednutí kontrolu. A v tom hypotetickém scenáriu "piloti jsou mimo, není na palubě nějaký pilot?" bohužel víc pokusů není.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 18:44
Marky Parky   
Jo a to ještě podotýkám, že "nebyl" problém sice znamená, že jsem udržel rychlost, výšku, sklon, ale měl jsem funkční letadlo a CAVOK bez větru
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 18:47
pseudoMates
No nevim..
Já patřim ke skupině, co má na FS odlítáno přes 1500 hodin, na letadlech B737 a B767 a třeba za běžných podmínek při přistání na simu ČSA jsem neměl problém éro udržet na dráze a ubrzdit..
Ale je fakt, že to vědomí, že má člověk v případě nouze po dosednutí jen jeden pokus, by bylo asi hodně svazující..
 

Troufli by jste ...   18. 6. 2008 / 13:03
Rychlokvaška
Přesně tak. Já jsem si sice levou i pravou zatím zkusil jen na simu, ale osobně mi připadá, že autoland je snad možná ještě náročnější záležitost než normální přistání. Věcí, které je potřeba sledovat, které se můžou změnit nebo pokazit a okamžitě na ně reagovat je tolik, že nebýt předtím vyspanej, tak nevím. Jednou jsem mačkal TOGA v okamžiku, kdy už dosedl hlavní podvozek - ve stejném okamžiku vypadl autopilot. Asi to byl spíš reflex než nějaké kvalifikované rozhodnutí (i když bylo podle SOP) a bylo trochu štěstí, že už jsem nesahal po reverzech, ale bylo to hodně nepříjemné.

U 757 lítáme až do CATIIIb (no DH, 75m RVR) a sledovat až do doby než to drncne všechny ty údaje, je fakt vyčerpávající. Pokud teda člověk není sebevrah a jen na to kouká a čeká až to sedne, protože "doteď to bylo vždycky v pohodě". Snad takové lidi do kokpitu nepustí. Ono se řekne...75m, to je kus, pohoda. Jenže, když si člověk vezme, že se do té vzdálenosti vleze tak akorát jedno letadlo, že dráha je široká 45m a že při takové dohlednosti je vidět jen 5 světel (a to ještě až když sedne příďák) a sotva tak followmák...
Ono občas stačí zkusit si představit jet v takové mlze autem 250km/h

Jinak jo, u 757 máme rollout a autopilot má možnost řídit příďák i směrovku, takže řeší i všechny věci jako vylučování větru (do 25kt cross) při přiblížení i srovnání do osy při flare a řízení na centerline po dosednutí.
 

Troufli by jste ...CAT IIIb   19. 6. 2008 / 08:53
A.J.Scandall   
CAT IIIb jsem nikdy nelítal, tak by mě zajímalo pár věcí. Znamená neexistence DH, že za OM, resp 1000ft, resp jinou vyhlášenou polohou, se prostě pokračuje a sedne i když ATC oznámí RVR (hypoteticky a nepravděpodobně) 50m? U CAT IIIa, stejně jako u jiného přiblížení s DH/DA/MDA se pak smí pochopitelně do minim, a rozhodnutí padne tam.
Co je to AH (alert height)? V souvislosti s CAT IIIb jsem se s tím kdesi setkal.

Jak je to se závadama u systému Fail Operative? Existuje jistý okruh závad, s nimiž se pokračuje, nebo omezení není a smí se pokračovat při čemkoliv (mám na mysli jednotlivou závadu, generátor, motor, jeden AP, jedna větev hydrauliky apod., nikoliv duální a vícenásobnou závadu a kombinaci, jako tři AP off, dva/tři GEN off apod). Ď.
 

Troufli by jste ...CAT IIIb   19. 6. 2008 / 13:24
Rychlokvaška
Pokračování při snížení RVR - přesně tak, pokud změna nastane až za OM, tak je možno pokračovat do DH, která je v tomto případě nula, resp. neexistuje vůbec. Hypoteticky by měl pilot v DH, pokud není visual (CATIIIb s DH to znamená že vidí min. jedno centerline světlo) zahájit goaround, ale protože DH neexistuje, je možné provést přistání i bez vizuálního potvrzení. Jak se pak řeší třeba pojíždění nemám představu, ale předpokládám že pro takto schválená letiště platí stejně spacing světel min. na odbočkách po 7,5m.

Alert height - je rádiová výška, založená na charakteristikách letadla a jeho autoland systému, před kterou když dojde k výpadku nějakého z povinných redundantních systémů (3 AP, 3 IRS, 3 zdroje energie, 2 ASAs, ...), nebo rollout módu, případně HUDu pokud se používá jako záloha u hybridních fail-operational, tak se musí provést goaround, pokud není možná reverze na vyšší minima. Pod alert height už se pokračuje dál. Typicky je teda vyšší než DH pro aktuální RVR (aby se k ní dalo vrátit jako k poslední možné variantě) a obecně u 757 bývá 200ft, po kterých už je stejně informace o degradaci autolandu (pokud to není přímo NO AUTOLAND) inhibited. V našich SOPs se to ale neřeší, možná reverze na vyšší minima se zmiňuje v briefingu a potom příslušná akce podle fáze letu a závady.

A k tomu Fail Operational - záleží na tom, kdy se to stane a co se stane. Pokud je to před zobrazením ASA (Autoland Status Anunciator, chvíli po překročení 1500ft jakmile otestuje systémy), tak je dáno s čím je možné zahájit LVP přiblížení a s čím ne. Pokud je už ASA zobrazené, tak se obecně neřeší k čemu došlo a jaký to má vliv - všechny závady se zobrazí na ASA jako LAND3, LAND2 nebo NO AUTOLAND. LAND3 je všechno OK pro CATIIIb, LAND2 pro CATIIIa a NO AUTOLAND pak už jen pro CATI a manual landing. S tím, že pod 200ft RA se už ASA může změnit pouze na NO AUTOLAND a LAND2 (pokud k něčemu došlo) se zobrazí až po přistání. Podle čeho ASA řeší co je ještě možné pro LAND3 a co už je LAND2 nebo NO AUTOLAND je na delší povídání a závisí to taky od výšky. Třebas elektrická síť se při 200ft RA automaticky izoluje na 3 nezávislé zdroje - 2 libovolné generátory + standby bus a každý napájí svého autopilota, takže výpadek jednoho znamená pouze přechod z LAND3 na LAND2, to samé pro jeden ze tří RAD ALT, nebo ILS přijímačů. Hydraulika je složitější, pokud je na EICASu jeden ze tří jako HYD SYS PRESS, tak je autoland nemožný.
 

Troufli by jste ...CAT IIIb   20. 6. 2008 / 19:11
A.J.Scandall   
Díky za objasnění, CAT IIIb je a nějakou dobu asi i bude pro mě vzdálená
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 15:16
jardaa
lítám s větroněma, ale do žádného motorového letadla bych si netroufl, ač v efesce mi připadá, jakej jsem machr. Z-142 by každému hned při prvním startu řádně utekla ze směru, pokud by to ukočíroval,ve fázi odlepení by následovalo přetažení a okamžitě pád po křídle. s cessnou by to bylo podobné.to je můj názor na ty, co si myslej, že by díky FS dokázali letět bez předešlých zkušeností a bez záruky instruktora.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 15:39
Karci
Ja som si skusil asi pred dvoma tyzdnami na Z-43M trochu riadenie. Vzlet mal na starosti pilot, pri stupani a vo vzduchu som to mal ja, s tym, ze v horizontalnom lete som riadil iba ja, v naklonoch mal ruku na knipli. Nastastie o nastavenie boostu a vrtule sa staral on. Na pristatie som siel ja, opat s jeho pomocou. Mna skor prijemne prekvapilo ako masina reagovala na zmenu otacok, vysunutie klapiek. Takze pristat sa mi podarilo, dokonca dost jemne, i ked pri podrovnavani som citil, ze mi zasahuje do riadenia Ale sam by som do masiny NIKDY nesadol. I ked z historie je zname, ze v Stalingradskom kotli vzlietol a dokonca aj pristal na nemeckej (myslim ze to bola Ju52) nejaky vojak, ktory v zivote neletel(spojar?)
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 16:00
xWing   
Do realneho era asi nie.
Mne staci, ked presanem z FSky do Xplane alebo opacne, tak je teda poriadne citit ten rozdiel. V Xplane su era na pocit akoby tazsie a stabilnejsie, kdezto u FSky su to ako splasene kozy
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 17:15
miki_pilot
Hoši,tak sorry,ale když se jedná o nějaký jednoduchý éro třeba typu cessna,tak pokud nemáte váš simulátor s nožními pedály ,tak by jste to myslím špatně zvládali. Zkusil jsem Z43 a musím říct,že prvních pět minut jsem byl rád,že to letí rovně, natož uřídit zatáčky a ještě držet horizont. Prostě hrůza! Reálný éro je prostě úplně o něčem jiném,než FSka. Hlavně to fakt ten čas strasně ubíhá a u počítače je to prostě pohoda, ve vzduchu pak zpocený záda.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 16:08
MaPa   
Mno, já bych si s oblíbeným Vivatem troufnul.
 

Troufli by jste ...   16. 6. 2008 / 17:16
Mike2811
Nemáš na něj papíry ?
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   16. 6. 2008 / 18:06
OK-OPL (CSA107)
Ahoj,
tato otázka je naprosto přesná... umí simpilot letět s reál letadlem nebo neumí?

U nás V Novém Městě nad Metují tuto otázku už vyskoušeli někteří z vašich řad, viď Blackrate?
Takže kdo v tom nemá jasno mrkněte na http://www.aknm.cz/pilot.htm
Akce "PILOTEM NA ZKOUŠKU"

Toto není reklama, ale nabídka si reál zalítat.

Petr B.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   16. 6. 2008 / 18:08
pseudoMates
Asi je chyba u mě, ale permanentně otevřené menu zasahující do textů je značně iritující..
Mám Firefox.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   16. 6. 2008 / 18:12
Flora   
+1

A ještě vidím, že dole je nějaký text, který nemůžu přečíst. No to mě prostě vytáčí...
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   16. 6. 2008 / 18:52
malickej
Bohuzel to jde dobre jen v IE
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   16. 6. 2008 / 18:54
Flora   
Máš recht, v IE to jede. Díky.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   16. 6. 2008 / 20:21
Blackrat
Nereste design webovejch stranek, reste litani

Kdo se prida 11-13.7 k nasi akcni skupine? Jak psal Petr, tak jsme to, jeste s dvema kamosema, zazili loni a letos do toho jdeme znova. Rozhodne doporucuju kazdymu. Bezva zalezitost pro vsechny co si to chtej zkusit, aby tady pak mohli mluvit o tom jakej je to rozdil

U nas to probihalo asi takhle:

Pri prvnim letu si to clovek osaha a zjisti ze z toho co se naucil ze simu je mu platna tak maximalne znalost pristroju a castene orientace v prostoru. Nejhorsi sou asi zatacky. Hlavne v Blaniku bez HUDu (bavlnky na kabine) se zezadu porad ozyva - "vic nohou".. Pro sim pilota je taky velky prekvapeni termika - hazi to jak svina, ne ze vario jen ukazuje stoupani nebo klesani jak v simu

Pri druhym letu uz jsem to dokazal jakztakz udrzet rovne, pri 90km/hod.. I ty zatacky se lepsej. Dokonce se i da termika stylem "Vletet do stoupaku, ze stoupaku ven, otocit ero a zkusit to trefit znova". Kdyz to instruktor ustredil, dokazal jsem se v tom i jakztakz udrzet. Na okruhu uz jsem tahal sam klapky a pokusel jsem se i o finale, instruktor brzdil. Bohuzel jsem byl z toho tak vyklepanej, ze sem si to namiril do motorovyho pruhu, tak to instruktor radsi prevzal.

Pak byl 4x navijak okruhy, z toho 2x jsem letel s panem Boruvkou starsim a ten ma pro strach udelano, tak me nechal ridit skoro porad, ale na finale mi pomahal hlavne s brzdenim a podrovnanim.

Vecer prijemne straveny v letistni hospode "U Anduly" a druhej den posledni dva "vysoky" lety do 1km. Po vypnuti jsme davali akrobacku, takzvanou sadu PNZ - vyvrtka, loping, souvrat, pad, strmy pad. To sme samozrejme neridili. Jinak uz sme to (krom vzletu a vleku) odridili sami, vcetne pristani jen s radama a obcasnou korekci instruktora..

Takze se tesim na shledanou v Novym Meste
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   16. 6. 2008 / 20:55
OK-PPT (AVP57T)   
Já bych do toho šel, akurát mě nepasuje datum. Už jsem se na to díval kdysi a docela mě to láká.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 11:40
Srandista
No já bych do doho určitě šel! Já jsem z Nováče, tak že to mám prakticky doma. Jen ten datum se mi nehodí, my budeme mít celozávodku až od 21.7. ... :/
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 12:02
Tragédie v JRD
taky me to napadlo ... vyzkouset.. ale bohuzel 11.7 jsem na vylete na slovac
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 12:55
MzM   
tyjo, cenově příznivé... začínám o tom uvažovat...
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 14:35
malickej
Ja mam v planu do toho taky jit, dokonce v ten datum budu i v LKNM. Ale litat budu jen nahoru. Jelikoz se bojim pristavat, tak radsi vzdycky vcas vyskocim
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 14:39
Mike2811
Ten termín mi moc nevyhovuje, ale docela mám chuť si to zkusit, nechcete se sejít někdy v srpnu ?
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 14:48
OK-PPT (AVP57T)   
Jo srpen by šel.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 12:48
Srandista
Jak je to přesně s datumem konání? Na stránkách je uvedeno pouze 12.7. To je sobota a to by bylo na pohodu, do toho bych šel. Musí se tam dorazit už v pátek a absoluovat nějakou přípravu? A kdy je konec, v sobotu nebo v neděli? Šel by do toho tady někdo? Já mám totiž v úmyslu do toho jít, původně jsem si nevšiml že se jedná o vejkend.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 13:36
OK-OPL (CSA107)
Pokud je zájem mimo termín tak mi zavolejte nebo napište a domluvíme se.

Jinak začátek je v sobotu ráno a pokud je málo zájemců, tak se to dá stihnout za sobotu.

PB
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 15:18
malickej
Ahoj Petre tak koukam, ze by se nasli nejaci zajemci na srpen, tak to zkus nejak vykombinovat aby se to nekrylo s para provozem a jdu taky.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 15:21
OK-PPT (AVP57T)   
Jestli platí, to co je na stránkách v kalendáři, další termín by měl být 16.8.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 16:48
malickej
No prave, to je i paraganskej termin
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 16:57
FSPilot   
Dvě otázky

Nabízíte i Boeinga?

A necháte ty "neznámé" lidi přistát během těch 2h co si zaplatí aspoň jednou?
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 17:57
OK-PPT (AVP57T)   
Boeinga jedině Stearmana, nebo P-26.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 20:46
Fabo™   
Tak to jo, Stearmana by som si mooc rad zkusil...
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 20:55
OK-PPT (AVP57T)   
Tak ono je to v podstatě cvičné éro. Ve Velké Británii měli Tiger Moth a v USA Stearmana.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 20:42
Srandista
No jestli znáš taky "bezmotorovýho Boeinga" tak možná. .) Na stránkách se píše jasně že se jedná o létání v bezmotorovém letadle. .)
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 21:47
FSPilot   
Odmontuješ motory, použiješ tak 5 navijáků místo jednoho a 10km lana a můžem to zkusit
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 21:10
OK-OPL (CSA107)
Jasně, že pokud ti to alespoň trochu půjde, tak si přistaneš sám (pochopitelně za velké slovní podpory instruktora).
Pokud se chlapy domluvíte uděláme termín i mimo plánované akce. Nejlepší je tak 4 lidi, to se dá stihnout bez problému za sobotu.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 15:35
Tragédie v JRD
ja bych se s dovolenim pridal cili jestli se tu najdou jeste tri ochotni cvoci? .)
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 15:54
Pips   
Že by se z tebe na starý kolena taky stal plachtař, Tome?
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 15:59
Tragédie v JRD
to asi ne.. ale proc si to nezkusit i bez motóru, alespon tak, symbolicky (kdyz mi bylo asi sest, me stréc vzal prave na letiste do novyho mesta nad metuji, kde tehdy letal, a rikal ze az budu starsi , ze me vezme do letadla.... pak me chytly masinky ...
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 16:35
Kachna   
Jedna mašinka Tomášovi, Když si o ní tak hezky řek,...
46957 B / 600 x 370 / show.jpg
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 23:46
Teflon_490   
To je naaadhera...!
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 15:55
malickej
Ja bych sel hned, klidne tuhle sobotu
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 07:53
Blackrat
U nas to bylo rozhodne vic jak 2hodiny, odhaduju u sebe tak 3 a pul, ale s tim, ze jsme to protahli do nedele - bylo nas 6. Podle me neni nutny to uspechat, tohle je potreba vychutnat plnymi dousky. Ale za ty prachy to rozhodne stoji Jinak ty vysoky lety trvaj, kdyz neni termika cca 30 minut, kdyz termika je, tak klidne i hodku, pokud dole neceka x dalsich lidi na ero - vyborny je treba letet pred obedem

Co se toho pristavani tyce, ja v to nedoufal ani v nejdivocejsich snech. A pak jsem si parkrat pristal a byl jsem z toho uplne hotovej - splnil se mi detskej sen. Jen je dobry moc netlacit na pilu a pokouset se o to az kdyz uz to trochu mate v ruce - instruktor to nastesti pozna.. Ja si poprvy troufnul pri 3 letu a teprve pri sedmym a osmym to bylo uplne bez pomoci instruktora. Je to vcelku v pohode, po ctvrty zatacce velky klapky, brzdy ven, cumak namirit na travnik a drzet 80 km/hod. Kdyz jsem nizko privrit brzdy, kdyz vysoko skluz - to se chci letos naucit, loni jsem na to nejak nesebral odvahu A taky si jeste uplne nejsem jistej v kramflekach pri podrovnani - ta zeme se blizi hrozne rychle a odhadnout tu spravnou chvili mi zatim dela trochu problem - nastesti instruktor poradi pripadne pomuze
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 14:57
Pips   
U toho blaňase bys měl vztlaky otevírat po třetí okruhové zatáčce.Otevřít a zajistit.Tak praví úkony.A pak už jenom manévrovat s brzdama, aby ti vyšel rozpočet.Není to nic složitýho, ale jen z pohledu člověka, kterej na tom má už něco odskákáno Při prvních pár letech jsem to taky považoval za vyšší dívčí

Skluzu se neboj, já jsem se ho sice taky bál, ale pak jsem zjistil, že na tom nic není.V přistávací konfiguraci (Podvozek venku, vztlaky a brzdy taky) vyšlápneš nohu plnou a ne zbrkle (většinou závětrnou, pokud máš trochu bočar) a křidýlkama srovnáváš ten náklon.Blaníček v tom pak drží pěkně a nemá snahu tě v tom nějak vydusit.Jen nezmatkuj při pohledu na rychloměr, kterej v tomhle prvku začne pochopitelně hrozně kecat Poslouchej, aby to furt hučelo stejně a pak to nezapomeň hlavně srovnat
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   18. 6. 2008 / 15:26
Blackrat
Ha, vidis co tady pisu za bludy, clovek v tom chvili (rok) nesedi a uz zapomina Dik za rady, snad to zvladnu, hlavne to chce klid, ale to se hezky napise ale nakonec je z toho stejne propocenej padak
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 21:57
mípa   
Kolik má takovej Blaník nosnost? Já bych se s dovolením také přidal.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 22:42
OK-OPL (CSA107)
MTOWN 495 kg, prázdný okolo 298kg, z toho je jasné, že dva 95 kg piloti + padáky.
 

Troufli by jste ... POJĎTE SI TO VYZKOUŠET !   17. 6. 2008 / 23:06
mípa   
No jo, to jestli bude mít ten první pilot >90 kg tak smůla
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ