|  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:16 | |
|  | ahoj omlouvam se ze zase pisu ale pristávat uz umím ale chtel bych videt ja k pristavate pls nake foto ja neumim pristat treba se skyeurope B737-700 a nebo 747 ale A321 no a ja chci videt jak pristavate s větsimy letady prosim a omlouvam se
|
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:19 | |
|  | Nic proti, ale ta "sranda" už tu jednou byla. V FS9 by měla být taková výuka a ta tě všechno naučí. |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:23 | |
|  | S těmito letadly se přistává úplně stejně jako s těmi menšími. Jediný podstatný rozdíl je, že musíš počítat s delší reakční dobou motorů. Když posadíš Zlinka 43, musíš posadit po troše treningu i něco většího. |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:26 | |
|  | Chlape preco sa zenies hned do 747 ? Lietas na simulatore aby si sa nieco naucil alebo aby si sa posalil ? Ak to druhe tak stejne ako u cessny a ked to prve tak zacni s cessnou VFR |
| |
|
 |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:28 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:29 | |
|  | dyt to ti tu uz hovoril kazdy takze dakuj vsetkym  |
| |
|
 |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 15:38 | |
|  | Ty také lítáš na A380  |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:29 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 14:01 | |
|  | ten ... poslední to přístává ?  |
| |
|
 |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 14:04 | |
|  | ma vytiahnute klapky a je blizko pri prahu RWY takze asi ano  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 14:13 | |
|  | Omouvám se, v googlu sem hledal "Boeing 737 landing" a viděl sem natažený letadlo tak sem to tam prdnul - těch světel sem si nevšimnul. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 14:15 | |
|  | ale hladal si dobre ved to lietadlo pristava a nie vzlieta  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 14:21 | |
|  | Noo, asi jo - mě akorát blbnete  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 14:34 | |
|  | K tomu by mě jen zajímalo , jaký gradient klesání (ft_min) je u reálného dopravního letadla ještě slušné přistání
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 14:41 | |
|  | U Boeingu je tusim 500ft/min max a podle FSPax je cca od 250ft/min "nice" a asi pod 100ft/min "kiss" |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 13:54 | |
|  | Chlapče, když chceš vidět příklady, jak kdo přistává, fotka to asi není to nejlepší, protože to je jen jeden záběr. Lepší je si najít nějaké video, například na http://www.youtube.com, je tam záběrů ze simulátorů habakuk (resp. habaděj) a můžeš se pak kochat, jak to dělají mistři...,když se to teda nechceš na vlastní kůži učit, nebo ztrácet čas.
Ale, je to přece jen hra, tak si snad z nějakého karambolu začátečníka hlavu lámat nemusíš. Přežiješ to a škoda je jen virtuální, ne? A múžeš se nakonec jen zdokonalovat. |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:11 | |
|  | Nevim, ale už mě začínáš kvalitně vytáčet... |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:16 | |
|  | Pošlete mi prosím fotku jak mluvíte rusky - rád bych se to naučil. |
| |
|
 |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:19 | |
|  | Sakra, ja som vtedy nemal fotak  |
| |
|
 |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:28 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:34 | |
|  | To už umim "Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo! A myslím, že víš, co to znamená."  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:35 | |
|  | Red Dwarf?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:40 | |
|  | jj "...znamená to: Pošlete pro portýra. Zdá se, že mám v bidetu žábu!" |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:26 | |
|  | Jak si prosímtě představuješ, že se naučíš přistávat podle fotky? Na fotce uvidíš akorát letadlo, které visí v nějaké výšce a vzdálenosti od dráhy, ale určitě z ní nepoznáš, jak máš přistát Jediná rada je - vem malé letadlo a trénuj. |
| |
|
 |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:29 | |
|  | Ale dyť von to už nemyslí vážně, už se tu ptal asi 2x potom to přestalo a teď se znova začíná bavit... |
| |
|
 |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:40 | |
|  | Trošku mě zaráží, že ani jeden z "odborníků" co tady psali nevzpomenuli nic podstatného 
Tím neříkám, že jsem odborník... 
Úplně jednoduše a laicky řečeno, když se naučíš sedat jak OK-PPT napsal třeba se Zlínkem nebo něčím podobným, když víš, co vlastně při tom přistání děláš, totéž musíš udělat s tím velkým dopravákem. Akorát je tam ten rozdíl, že dopravák neváží 1-2 tuny, ale třeba 50-100 tun, nebo i víc a ta hmotnost se projeví v setrvačnosti toho letadla, takže je třeba reagovat s větším předstihem. Jednoduše předvídat, co se bude dít a podle toho reagovat 
Velký pomocník jsou tzv. PAPI. To jsou ty čtyři světla vlevo u dráhy. Když je udržíš 2 bílé a 2 červené, jsi na optimální sestupové rovině. Klapky vytahuj postupně tak, aby jsi měl cca 5-8nm od dráhy éro plně připravené na přistání ( podvozek dole, klapky 30 nebo 40°-tak je to u B737- apod.). A při náklonech počítej s tím, že to éro se bude posouvat velmi líně, ale nesmíš dělat velké výkyvy řízení.. náklony do 5°.. možná do 10°, když je to hodně zlé 
No a rychlost tak, aby jsi viděl na dráhu, tzn. aby to éro nebylo moc natažené. A ve finální fázi, když bys to měl ve středu dráhy a ustabilizované to éro, tak počítat s tím, že kabina je o dost výš, než u toho Zlínka třeba a tím pádem je třeba začít přitahovat o něco dřív, aby jsi se nezapíchnul do dráhy A celá věda nakonec je v tom, odhadnout (když ti to éro samo nehlásí, jak vysoko je), kolik ti zbývá do doteku a udržet to letadlo a pozvolna přitahovat. A až to sedne, vytáhnout brzdící štíty (nebo spoilery, neboli interceptory - aby se nikdo nehádal - ) a zapnout zpětný tah.
Tohle by ti mělo snad postačit jako takový velmi primitivní základ, jak asi dostat to éro na zem a postupně se v tom zdokonalovat a přidávat další věci... nějaký podrobný přesně metodicky správný postup by asi nebyl k ničemu a navíc já bych ho nedokázal ani napsat   Takhle jsem ale nějak začínal se sedáním s defaultní B737 a teď jsem už někde trošku jinde a ty postupy se snažím dělat trošku jinak a podle jiných věcí, než podle "oka"  |
| |
|
 |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 22:49 | |
|  | Raz si pamatam bolo v novinach jeden cas ked bolo vela leteckych nehod bolo to vtedy ked spadol to lietadlo v Grecku 3-4 roky dozadu. A v jednych novinach vysvetlovali ze ako pristat s Boeingom     ak by sao to pasazier pokusil a napisali to este strucnejsie ako ty asi na 6 riadkov  ja som z toho clanku nemohol  Pisal to niekto kto sa asi vyzna do lietadiel ako ten kto pisal ten clanok v strome "pekny clanok" pamatam si nieco co tam bolo napisane pritiahnite paku motorov k sebe aby ste zacali klesat akoze aby vypli A/T arm a speed aby odblokovali automaticje ovladanie motorov ich nenapadlo  ale zase nie kazdy sa do toho vyzna ale taky clanok napisat je akoby som ja vysvetloval atomovu fyziku  |
| |
|
 |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 23:37 | |
|  | No, nechcem byt zly, ale prave to, co teba napadlo v reale jaksi nie je potrebne... bo ono sa to odpoji samo pri stiahnuti plynov  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 23:38 | |
|  | si si tym isty ? V FS9 na PMDG to tak nefunguje |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 23. 6. 2008 / 23:48 | |
|  | FS9 a PMDG nie je realna masina ;o)
Urcite veci proste simulacia nedokaze, a medzi ne patri aj posun plynov ako v reale. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 00:00 | |
|  | tak asi mas pravdu ale ten clanok v novinach stal za hovno a ku koncu napisali: Pytali sme sa kapitana ze aka ja pravdepodobnost ze by normalny pasazier mohol pristat s Boeingom a on na to mohli by to dokoazat mozno mali sportovy piloti alebo ludia ktory cele dni vysedavaju pred simulatorom  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 06:55 | |
|  | Ahoj no jo ale mi děla problem jak pristávam delam vse co ste mo rekli ale kdyz zacnu pomalu zvedat příď tak mo tak pristanu ale s velkym nárazem |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 08:00 | |
|  | Tak ji zacni zvedat o neco driv, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 12:03 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 12:24 | |
|  | No to asi né, kdyz rika, ze s tim prasti. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 12:53 | |
|  | Trebas to pritiahne priskoro a utrne, ne?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 13:05 | |
|  | No jo, ale kdyz pomalu zveda prid, tak to spis vypada ze nepodrovna dost, kdyby to pretah, tak rekne "zvedam prid moc a ono to pak stejne spadne"  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 12:53 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 11:07 | |
|  | Byl tam i požadavek, aby Jumbo bylo později schopno vzlétnout? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | fs9 a landing 24. 6. 2008 / 11:56 | |
|  | Myslim, ze o to tam v tu chvili nejde, ale jako bonus goal je to dobry  |
| |
|
|