|  |  | Gmax 1024 sablona textura 7. 7. 2008 / 21:49 | |
|  | Ahoj.. Kluci, pls, vím jak dát do Gmaxu šablonu a jak ji si ji zobrazit jako 512 ale potřeboval bych ostřejší ale to nevím jak udělat.. 1024 by snad stačilo..
Dík.. |
| |
|
 |  |  | Gmax 1024 sablona textura 7. 7. 2008 / 22:18 | |
|  | co myslíš přesně tím šablona texura? Jako podklad pod model, např. plánek letadla? |
| |
|
 |  |  |  | Gmax 1024 sablona textura 7. 7. 2008 / 22:25 | |
|  | Jj, chápeš to dobře.. Ten nadpis jsem napsal jen kvůli vyhledávání..
Teď mě napadlo.. Dává se tam snad plánek letadla jako textura.. Nebo je i jinej způsob..? Já si udělám plochu, potáhnu to texturou s plánkem, pak jsem našel přepnutí na 512 ale i tak je to dost neostré.. |
| |
|
 |  |  |  |  | Gmax 1024 sablona textura 7. 7. 2008 / 22:40 | |
|  | jo, to je podle mě nejlepší. Pro jistotu, abysme mluvili o tom stejným, tak dole je screen.
Rozlišení textur se dá zvýšit až na 1024. Otevři gmax, menu Customize - Preference - záložka Viewports - v pravým dolním rohu je Driver Settings, v Choose Driver vyber Direct3D jestli tak ještě nemáš, pokud jsi ho neměl už předtím, tak zrestartuj gmax. A potom klikni na Configure Driver a tam můžeš zatrhnout až 1024 v políčkách a zaškrtni si i Match Bitmap Size as closely as possible. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Gmax 1024 sablona textura 7. 7. 2008 / 23:03 | |
|  | Tak na to bych už vážně nepřišel.. Děkuju..
Vlastně, ještě mě napadl dotaz:
Ta padesátka je dělaná jen podle těch šablon, bez správného měřítka..Jen velikostní poměry jsou dobře.. Snad.. Jen ci pochopit jak Gmax vlastně funguje.. Ale pokud bych se cel pustit do letadla do FSky ( což v nejbližších několika letech asi nebude..  ) tak jak docílím přesný velikosti tej šablony a letadla..? Udělám to tak, že budu vědět že letadlo má např. 1O metrů na délku, tže udělám 1Oti metrovej podklad pod texturu a tu si dám pak přesně od jednoho kraje k druhému..? Mě to totiž celý přijde strašně nepřesný tím, že to celý dělám od ruky.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Gmax 1024 sablona textura 7. 7. 2008 / 23:11 | |
|  | jj, přesně tak, víš nějakej rozměr letadla, změříš si kolik to má pixelů, potom přepočítáš kolik má jeden metr pixelů, tak zjistíš přesný velikosti texur a tak velký uděláš ty desky (Plane), na který potom dáš ty textury. A budeš to mít přesně zaměřený. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Gmax 1024 sablona textura 8. 7. 2008 / 04:29 | |
|  | teda nechci rejpat, ale není náhodou přímo na tom screenu vpravo dole lišta udávající rozměr? Podle ní to snad zkalibruješ naprosto lehce (udělám si 1m krychličku a tu šablonu zmenšuju, dokud velikost krychličky nesedí s tou lištou)
nepřesnost, kterou můžeš vyrobit je v řádu centimetrů a věř mi, že v FSce to nikdo zkoumat nebude a ani se to nepozná ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Gmax 1024 sablona textura meritko 8. 7. 2008 / 15:56 | |
|  | Jo, to je fakt a možná je to efektivnější než přesně naměřovat celou šablonu.. Tohle mě nikdy nenapadlo.. Podle tej krychličky je to fakt chytrý.. |
| |
|
|