FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Očekávaná doba příletu... Jeden příspěvek | Celý strom
Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 14:42
Fero
Jak to v arolinkách dělají, že hned před startem řeknou že náš let bude trvat např. 4 hodiny a 20 minut a je to pak skoro na minutu přesně... Nebo jsme vystoupali při letu z Lanzarote do letové hladiny a kapitán ohlásil, že očekává přistání v Praze v 01:03 a co se nestalo? Přistáli jsme přesně v 01:03... Já teď letím ve FS právě na ty kanáry, nabral jsem protivítr zhruba 70-80 kts a už se mi očekávaná doba příletu posunula skoro o pul hodiny oproti tomu, co psalo FMC po startu... On se ještě někam do FMC vyťukává, jaký kde vane vítr, aby s tím FMC počítalo, nebo jak to ty aerolinky dělají, že to ví přesně?
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 14:45
Tragédie v JRD
spocitaji vitr, odhadnou predpokladanou dobu vyckavani v cili .. a mas to .. celkem jednoducha matematika

ano, do FMS (aspon v pmdg muzes ke kazdemu bodu na trati napsat vitr v miste...
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 14:53
Gustav ( BHA576 )   
A hlavně u velkých letišť s velkým provozem má každá linka pouze určitou dobu,kdy může přistát,pak už může leda někam,kde ho přijmou,takže i toto bere kápo v potaz a když mešká,tak za to hold musí více zatahat.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 14:58
Anacron
A to si v destinaci dohodne kapitán kdy přistane nebo to řeší společnost - ale např kdyby se zpozdil nějaký let (a děje se to dost často) do Pardubic tak si myslim, že to vůbec nevadí a vezmou ho - protože na LKPD jsou tak tři lety za den - maximum bylo tušim šest.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 15:32
Latom   
No takhle to Gusto není. Ty nemáš slot na přílet, ale na odlet. Na příletu tě jen tak odmítnout nemohou. Spíš se stane, že ještě na CTR dostaneš informaci, že budeš cca 15 minut vyčkávat a čekat na přistání. V žádném případě tě nepošle jen kvůli zpoždění jinam. Další věc je i to, že cílové letiště dostane o tobě i zprávu, že jsi ve vzduchu a pokud letíš načas, tak tam pro tebe je stojánka rezervována. Tomu se říká "letištní slot". (Ale není to to samé jako slot na odlet). Prostě s tebou počítají. Problém je, když máš sekeru, ale i tak s tebou počítají, protože letecké společnosti posílají ETD (předpokládaný odlet) a ETA (předpokládaný čas přistání) na cílové letiště.
A co se plánování doby letu týká, tak navigátoři , když připravují přípravy pro kokpit, tak mají údaje o větru, software k tomu určený jim spočítá vše, včetně doby letu. Proto kapča po dostoupání ví, v kolik přistanou. Někdy to přečte z FMC. Ovšem tento údaj se může lišit, pokud např. při letu na Kanáry se dostane do silného větru, který mu údaj v FMC změní. Navíc, na dlouhém letu jako jsou Kanáry, Egypt atd. se může stát, že je let zkrácen a přistání je dřív (ale i později) než kapitán nebo navigátoři spočítali. Takže v případě Fera, jde spíš o dobrou náhodu.
A Gusto, nikdo nelítá, jako ty v červeném poli, takže při zpoždění za to nikdo o tolik netahá.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 17:10
Gustav ( BHA576 )   
No Tome to není z mé hlavy.Jenom si teď ta moje dutá tykev nemůže vzpomenout,kde jsem to viděl Buďto už to tady někdy proběhlo a tam to bylo a nebo to bylo na Viasat Exp. povídání tuším o Kenedyho letišti a tam doslova kápo řekl: když neodstartujeme do tolika a tolika tak můžeme jít domů protože v cílovém letišti už nemáme okno. Takhle to nějak bylo.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 17:26
pseudoMates
Piloti, jsou jako rybáři.. Musíš dělit 4ma, aby ses aspoň částečně přiblížil pravdě..
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 20:34
Latom   
Tak to jsi asi mohl slyšet dobře,ovšem v jiné souvislosti. Šlo určitě o zavírací dobu letiště. Což v Evropě lze taky vidět.
Jinak abych osvětlil víc jak to funguje.
Pokud chce nějaká letecká společnost někam letět, tak kromě povolení od místních úřadů ještě potřebuje mít i povolení na přistání na daném letišti. Prostě požádá o let do daného státu na dané letiště s předem ohlášenými časy. Dále napíše na to letiště a vyžádá si letištní slot (ten musí být schválen pro čas, který potřebuje nebo ji nabídnou jiný možný nejbližší a podle toho ta společnost musí upravit svůj let). Tento slot představuje volnou stojánku pro letadlo, poté si zažádá o handling a teprve potom tam může letět. A to vše musí být v otevírací době letiště, pokud není H24. Snad jsem to napsal srozumitelně.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 20:55
Lukas.wz   
Já jsem slyšel něco podobného co psal Gustav v souvislosti s tím, že na LKVO lítal nějakej bizjet, velikostně tak Learjet-45ka či tak něco ( viděl jsem jen kousek výškovký, jen odhaduju ale ono je to fuk.. ) a ten někdo s ním lítal na fotbal tam někam jak bylo to mistrovství.. Ptal jsem se proč nelítá na Ruzyň a bylo mi řečeno, že když se s ním vrací v noci nebo spíš k ránu, tak že pro něj právě nejsou příletový sloty.. Mě to přišlo divný, ptž nacpat jedno éro mezi těch pár co tam v noci sedaj mi nepřijde zas takovej problém ale já tomu nerozumím.. Osobně jsem si myslel že to bude kvůli prachům.. Poplatky na LKVO a LKPR se musí zásadně lišit, i když se do toho započíta rozsvícení LKVO někdy v noci, ne..? A co teda příletový sloty..? Je to hloupost..?
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:02
pseudoMates
Mno.. Mám pocit, že LKPR se zrovna nějak kolem toho EURO2008 na noc zavírala.. Od 0100LOC do 0500LOC tušim.. Ale nejsem si sure.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:14
N.G.
v noci nejde o místo na letišti ale je tam dán povolený počet pohybů za hodinu takže už na nej prostě nemusel vyjít proto nedostal letišní slot.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:19
N.G.
příletové sloty můžes také dostat docela v klidu ale to hrozí hlavně u krátkých tratí když třeba app brzdí proto se může stát že třeba letadlo má naplánovaný odlet na určitou dobu ale start se spozdí pošle DLA a tak mu brusel pošle slot na letiště příletu právě proto že nestihne svůj letišní slot a pak už tam jsou další, moc casto se to nestává.Jinak když letadlo už letí tak mu fakt nikdo nezakáže přílet prostě sedne, ale riskuje že pro něj třeba nebude stojánka a za druhé může dostat pokutu od letiště že nedodržuje letišní sloty.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:27
Latom   
Pokud už letadlo odstartuje a letí na letiště, ve kterém je už po zavíračce, tak ho tam opravdu nemusí pustit a pošlou ho jinam. Tohle už je o velký problém. Tady ti nepomůže ani DLA. Jediné co můžeš je, požádat o prodlouženou dobu, ale to se nemusí povolit.
Ale v podstatě příletový slot je současně i letištním, tzn. pokud máš letištní, tak tam na něj přistaneš. Nikdy ti letiště nedá letištní slot na dobu, ve které už je zavírací doba.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:36
N.G.
no já myslel že snad o tom když je zavřeno že tě tam nepustí jsme se už dohodly snad už to všichni vědí ale možná by jsi to měl napsat ještě jednou.a příletový slot NENÍ to samé jako letišní. Letišní slot vydává provozovatel letiště. Příletový Brusel na základě provozu.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:37
Latom   
Koukám, že už mícháme dvě rozdílné věci dohromady, byť se nazývají stejně.
Je letištní slot, na který musí být povolení a slot na let, tzn. aby jsi vůbec mohl někam letět.
To první jsem už popsal a ten druhý jde přes Brusel. A právě Brusel ti dá slot na odlet z důvodu omezení příletů na letiště nebo dokonce zaplnění letiště (tohle je často na Krétě a taky na Zakynthosu), nebo zaplnění letové cesty atd. Brusel ti neomezí přistání z důvodu tvého zpoždění, ale z důvodu, že v době tvého přistání dojde k přeplnění letiště. Brusel nezajímá, jestli máš na tom letišti "letištní slot" nebo ne, jestli tam máš povolení přistát, atd. Ho zajímá jen provoz. Tak ať to rozlišujeme.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:43
N.G.
No a proč nebude místo na letišti? Protože jsi neletěl na letištní slot a proto když neletíš na letišní slot, dostaneš slot od bruselu.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 21:58
Latom   
Tak ještě jednou.
1) Letištní slot je na to, aby jsi mohl na letišti přistát. A je včetně veškerých služeb na daném letišti. To se vyžaduje a potřebuješ na něj mít povolení. Máš tam zajištěny služby i v případě zpoždění.

2) Brusel dává sloty ve třech případech. Velká hustota na odletovém letišti, na trati a na cílovém letišti. (Jsou i jiné důvody, ale ty sem nebudu zahrnovat).
Slot od Bruselu můžeš a nemusíš dostat, i když letíš načas nebo se zpožděním. Tento slot není nijak omezen nebo ovlivněn tvým letištním slotem (rozuměj domluveném a povoleném místě na letišti v době tvého přistání). Brusel nezajímá jestli máš letištní slot. Brusel řídí provoz.
Dokonce se může stát, že budeš chtít letět přesně načas a přesto dostaneš slot z Bruselu z důvodu zaplnění letiště na cílovém letišti, právě třeba díky letadlům, která měla zpoždění.

To jsou dvě zcela odlišné věci, které spolu nesouvisí. A to je potřeba rozlišovat. už si rozumíme?
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 23:54
N.G.
ne nerozumíme protože opakuješ furt to samé a já říkám že to není jenom tak.
A) Já VÍM co je letišní slot už jsem to napsal tak to furt neopakuj

Když si pořádně přečteš co jsem napsal tak možná pochopíš jinak slot můžeš samozřejmě dostat ni když letíš na čas protože ty jsi bohužel na zemi kdežto ti spoždění už letí ale když budeš startovat pozdě spíš dostaneš slot ty protože nedodržuješ letišní sloty a to jak na letišti príletu tak i odletu. Jestli chceš pošlu ti příručku CFMU kde to je přešně napsaná tak jak říkám.
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 20:03
Latom   
Nic mi neposílej. A z praktických osobních zkušeností vím co ti říkám a nemusím to nikde jen číst.

N.G. napsal
ale když budeš startovat pozdě spíš dostaneš slot ty protože nedodržuješ letištní sloty a to jak na letišti příletu tak i odletu


Když letím načas nebo pozdě tak dostanu slot jen proto, že už bude někde plno a ne proto, že nedodržuji letištní slot.
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 22:41
N.G.
to slovo spíš tam není pro srandu Čti pak cituj
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 15:54
Latom   
Tak to mi Tome vysvětli, jak mohou odhadovat dobu vyčkávání v cíli. Podle čeho?
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 16:01
Tragédie v JRD
okometricky? .)
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 14:58
donCarlos
Zadává. Pořádně pročti manuál, jestli to zrovna ten addon co používáš podporuje. Zadává se tam minimálně cruise wind a pak větry v různých hladinách, u airbusu snad dokonce i v jednotlivých waypointech.
 

Očekávaná doba příletu...   10. 7. 2008 / 23:53
miskinh
Zadávají se tam i kapitánovy větry?
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 03:08
Lukas.wz   
S těmi se sice počítá a ač jejich rychlosti nebývají zanedbatelné, jejich doba trvání zanedbatelná je ( tím se myslí doba jednoho větru, ne doba jednoho větrového procesu )a tudíž tyto větry nemají žádný vliv na let.. S větry druhého pilota a ostatních členů posádky se postupuje, či vlastně nepostupuje, stejně..



 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 03:27
donCarlos
Větry posádky se musí brát v potaz, aby na palubě nevzniklo, díky nevhodnému vzájemnému natočení členů posádky, tornádo.
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 08:12
MzM   
Tak v momentě kdy máš na palubě GPS, tak si můžeš stanovit, kdy bys měl přibližně kde být a podle toho přidávat či ubírat rychlost vůči větru. To mi přijde jednoduché... teda relativně. Nemusí se složitě počítat síly a směry větru, prostě namířím, navíc na GPS vidím přibližnou dobu, kdy dorazím k dalšímu bodu, tak se podle toho zařídím.
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 21:11
Rychlokvaška
No, zkusím popsat jak si s tím hrajeme u nás

V prvé řadě poměrně přesně je schopno letovou dobu stanovit plánovací oddělení - Flight Operations. To generuje pro každý let tzv. PLOG (Pilots Log) - počítačový letový plán, který obsahuje krom dalších věcí zejména sekvenci bodů po trase a u nich u každého aktuální vítr v dané hladině a teplotu a z nich vyplývající TAS a GS pro dané plánované Mach Number, čas kdy v daném bodě letadlo bude, kolik tam bude mít paliva, kolik zbývá času a paliva do přistání, atd. Velmi důležitým vstupem pro všechny tyhle plány je předpověď výškového větru pro daná místa a letové hladiny, která je poté formou detailní tabulky taky připojená k PLOGu. Do PLOGu pak zapisujeme při letu skutečný čas průletu danými body a aktuální palivo a z toho počítáme dopředu očekávané časy v těch následujících a v destinaci. Pokud by celý let probíhal přesně podle PLOGu, tak bych se odvážil říct, že časy můžou sedět velmi přesně, předpovědi zejména nad Evropou, Severní Amerikou a Atlantikem jsou velmi kvalitní a software na PLOGy a plánovači samotní taky. Jenže...člověk míní...ale k tomu až na závěr

V řadě druhé je potřeba vším potřebným nakrmit FMC (která je přeci jenom nic netušící počítač u kterého jako vždy platí rubbish in, rubbish out ) - tohle se liší typ od typu, i když princip je víceméně stejný. U 757 nám to funguje tak, že FMC bere aktuální změřený vítr v daném místě kde se letadlo nachází a ten na všechny výpočty aplikuje ze 100% v aktuální pozici a postupně méně až k nule ve vzdálenosti 600nm při cruise (případně o 5000ft níže při klesání do destinace). Do FMC je možné vítr vložit také ručně k jednotlivým bodům (podle verze FMC ke všem nebo jen některým a pro jednu nebo více hladin) a také pro jednotlivé hladiny pro klesání a s takto vloženými údaji pak FMC zachází naopak než se změřenými - 0% použije pro aktuální pozici a 100% ve vzdálenosti 600nm. Průběh využití údajů o větru jsou dány takovou zvláštní křivkou a platí, že ve vzdálenosti 200nm je to 50 na 50 v poměru změřená/ručně vložená data. Pak ta chytrá krabička ještě automaticky umí aplikovat ze zadaného a změřeného větru jeho změny s výškou (kurz a rychlost podle polokoule, denní doby, atd.).

No a v řadě třetí po tom všem následuje realita, která tohle všechno vesele zahodí do koše Jedním důvodem je samozřejmě přesnost předpovědi - tady jak jsem psal jde očekávat celkem kvalitu, ale žádné zázraky, speciálně v divokém počasí. Dalším důvodem je vlastní rychlost letu - naši plánovači pracují poslední dobou s cost indexem 14, což je nějakých M.778, ale dost často je potřeba různě honit spoždění a tak není výjimkou M.80 až .82. Samozřejmě pokud se rychlost zadá správně do FMC, výpočty budou ok, ale PLOG už sedět nebude. Dalším důvodem jsou změny trasy, ať už jiná hladina (věčné čekání na Airbusy až se doplazí do své cruise , directy (zkrácení času) nebo různé "objížďky" třeba kvůli počasí nebo separacím (prodloužení času). V hodně plných prostorech nad Evropou není třebas výjimkou letět stovky mil na headingu. No a pak na velké letiště v době špiček těžko odhadnutelné spoždění díky separacím při finálním vektorování nebo dokonce vyčkávání v holdu. Se vším se dá všelijak pracovat zvýšením rychlostí, atd. a odchylky jsou na letech po Evropě (do 5ti hodin) stejně víceméně záležitostí spíše jednotek minut (s výjimkou holdingů samozřejmě).

Mňo a pak se tohle všechno vezme, naláduje do FMC a výsledkem je v PROGRESS page vypočítané ETA v destinaci. K tomu se přidá "kvalifikovaný odhad" různých očekávaných změn na základě zkušeností s danou destinací ("no delay" na Gatwicku třebas znamená automaticky až 20 minut, někde jsou řídící striktní v nepovolování visual app a je třeba letět celou proceduru, atd.) a výsledná hodnota se pak sdělí přes PA nedočkavým cestujícím

Praxe je pak samozřejmě úplně jiná - minuty co člověk pracně nahoní po cestě pak s klidem zase natáhne čekání na ground handling u gate, jsou i případy, že člověk přiletí příliš brzo a hrozí pokuta za nedodržení slotu nebo není volná gate a musí se naopak uměle zdržovat pomalou rychlostí letu nebo pojíždění, takže z výpočtů zase nic nezbude...no je to prostě taková alchymie, která většinou zázračně vyjde, aspoň pokud jde o čas přistání (jakoby na tom záleželo víc než na příjezdu ke gate a otevření dveří

Tak...a pak že tam nic neděláme
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 21:38
Rychlokvaška
Jinak k debatě o slotech přidám ještě jednu zkušenost z předvčerejšího letu na Faro, jako takovou ukázku toho jak to funguje a co všechno má na časy vliv.

Naše ATD (Actual Time of Departure) jsme měli stanovené na 0555. Tento čas je časem zahájení pushbacku. Při žádosti o clearance nám byl přidělený slot 0553, což je ale už čas vzletu, který je nutné dodržet -5/+10 minut. Při zahrnutí pojíždění ve výsledku nějakých 15 minut rozdíl proti plánu v náš neprospěch. V ranní špičce na Gatwicku trošku dost průšvih, ale dá se to zvládnout. Všechno nachystané, cestující na palubě, dveře zavřené, jenom zadní cargo pořád open. Zjišťujeme co se děje - ground handling někde ztratil 12 golfových báglů, hledají je, neví kdy najdou. Minuty ubíhají, bágly se našly, cargo se zavírá, voláme že jsme ready, ale na taxi je fronta, nestihli bychom slot, takže pushback zamítnut a musíme si zažádat o další slot. Ten je nám záhy přidělen - 1018. Docela ledová sprcha. Zbývají jen dvě možnosti - nechat věžku, ať do systému vloží tzv. "Ready Message", kdyby se někde náhodou udělalo místo a zavolat na Operations, ať nažhaví linky do Bruselu. Po horečném vyjednávání se nakonec podařilo najít slot v 0828. Pořád velmi slušné spoždění, letadlo nachystané, takže chudáci lidi vevnitř...tak jsme je aspoň nakrmili, pustili film, pár capartů se podívalo do kokpitu...

A důvod toho všeho ? Ve Faro předělávají pojížděčku, musí se backtrackovat, je to Španělsko, takže žádná snaha, prostě bereme míň letadel, nazdar

Takže jsme odletěli, honili každou minutu rychlejším letem, žádostí o directy - cestou tam jsme na nějakých 2.5 hodinách letu ušetřili 5 minut Hodně času jsme mohli získat rychlejším turnaroundem, jenže - opět slot ze stejného důvodu. Takže odlet podle původního času, zase snaha po cestě, dalších 5 minut, chápaví ATC, žádný hodling, rychlé pojíždění...a zastavíme u gate a maník co se má starat o špalky nikde...Prostě klasika - nejsme v náš plánovaný čas a i když jim voláme rádiem dopředu - nikde nikdo.

Výsledek? 2.5 hodiny spoždění kvůli pár blbým minutám při nakládání, které se pak táhne donekonečna přes všechny následující lety - následoval z hlediska přesnosti kritický let do Kanady (NAT tracks), další den brzké ranní lety....tím že se letadla točí bez přestání, všechno se balí na sebe a je to děs...Podobné důsledky mívají chytráci co sedí v letištních barech a čekají na "last call", pravidelné stávky francouzských ATC....atd...

Poslední dobou začínám mít tak nějak pochopení pro spoždění letů i jako cestující...věcí co to ovlivňují je prostě přiliš )
 1x  

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 22:06
Lukas.wz   
Tak trošku závidím těm capartům.. A takovejch příspěvků ze života víc a víc..
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 22:16
Rychlokvaška
;o) Ti nevím, když jsem se kdysi podíval do kokpitu, tak jsem tam byl dlouho a furt se na něco ptal...

Ta nová generace klučinů je taková stydlivá, stačí jim rozsvítit kontrolky, zeptat se čím si myslí že se zatáčí a za chvíli utečou ;o)
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 22:51
Lukas.wz   
Hmm, si nemyslím že to je tou generací.. Spíš ty, a to ti neci nějak pochlebovat, ses prostě nebál a ptal se..
Já si pamatuju že jako malej jsem na CIAFech byl stejnej jako ti malý caparti dneska.. Jakože lákalo mě někam si vlízt a všechno si osahat, ale pak příjde ten pan pilot co se sice krásně usmívá a je milej ale najednou jsem byl prostě mimo a styděl jsem se.. Nejlepší takový to rodičovský, "a fakt si neceš jít do toho letadla sednout..?" no jasně že každej ce ale když to před každým érem slyšíš pětkrát a když z tebe někdo začne před tím váženým panem pilotem dělat mimino tak už se prostě nece..Možná si někdy říkám že jsem byl blbej, že jsem nešel do KC-135ky, do Herculesu, do Chinooka a tak.. No ale co nadělám..Když jsem byl teď v Pce tak jsem čekal na kámoše u Z-142ky a taky tam co pět minut byli malý děti s rodičema.. A ač na tom letadle mohli oči nechat, taky se jim tam moc necelo.. Tak jsem to tak pozoroval a usmíval se..A pak se na me vrhnul mechanik co tam u Zlinku byl a jestli si prej neci sednou.. A ze mě vypadlo že ne.. No prostě, jsem magor..Pak jsem si s nim teda pěkně pokecal a to jsem se nestyděl.. No a nakonec jsem se poučil z mládí a u jinejch letadel jsem se potom sem tam bázlivě zeptal, jestli bych mohl nakouknout nikdo mě neukousl.. Tže jsem viděl to co jsem cel..
Horší jsou podle mě opačný případy.. Na IFD na LKHK stály na starej dráze dvě MiGiny a jedna Mi-2ka.. Kdo tam byl tak ví.. Ze začátku to šlo, bylo kolem celkem klid.. Ale tak uprostřed dne jsem se tam byl podívat a musím říct že me jímala hrůza.. Na MiGinách nalezlý tísice dětí, skákali po křídle, běhali po trupu.. No fakt šílený.. Stál jsem kousek od tej dvojky když z ní z ničeho nic upadly dveře.. Fakt, samy od sebe.. Nikdo tam zrovna nebyl a dveře dole.. Lidi se smáli a tak.. Pohoda.. Pár lidí tam nakouklo, zvedly děti ať taky viděj.. Pohoda.. A když jsem tam přišel za hoďku tak v kabině deset dětí co kroutily a tahaly uplně za všechno.. A rodiče se smály a tak.. Já nevím, mě prostě přijde zrůdný udělat si z letadla prolejzačku.. To já bych fakt jako malej neudělal.. Tže mám pocit, že ty caparti by ti ten kokpit pěkně z gruntu překopali, jen jsi jim tam překážel tak se spokojili s blikáním a dvěma třema otázkama..
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 21:49
donCarlos
Koukám, že i ty nejzajímavější povolání se změnily na prachsprostou administrativu
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 21:56
Rychlokvaška
Tak lítání je hlavně o čekání a papírování, to je známá věc
Ale není to tak hrozný, pořád si ještě člověk může užít růčo řízení klidně až do hladiny a pěkné vizuální přiblížení...Papíruje se jen v hladině.
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 22:25
donCarlos
To papírování je hezky a sáhodlouze popsaný ve filmu ITTV Virgin Atlantic s jumbem LHR-SFO. Napřed tam kapitán pěkně ukáže a vysvětlí nahazování a za letu přístroje a v hladině se kamera zaměří na F/O, ten vytáhne asi tunu papírů a začne vysvětlovat k čemu je co. Vypadá to dost děsivě.
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 22:31
Rychlokvaška
Taky to je celkem děsivý, hlavně pokud se lítá přes Atlantik. Spoustu se toho časem usnadní různými Electronic Flight Bagy, apod., ale všechno do toho začlenit taky nejde. V tomhle musí být celkem blaho mašinky jako B787 nebo A380. Samy se váží, samy si počítají výkony, všechno ohledně navigace je přehledné na velkém displeji a připravené pro potřeby longhaulu a ETOPS, důležité věci lezou samy z ACARSu z firemní databáze, ...

Zase se tam ale budeme nudit, takže snad to bude taky s onboard internetem
 

Očekávaná doba příletu...   11. 7. 2008 / 22:39
Xampik
trochu OT, ale k ACARS, jak to funguje ? to je nějaká sít přímačů nebo jak to je ? acars mi vysvětlovat nemusíš, ale spíš technický princip soustředování informací, spíše by mě zajímalo jak třeba firma pozná, kde má éro ?
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ