FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč? Jeden příspěvek | Celý strom
FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 08:22
MzM   
Nebo se mi to zdá? Když jsem zkoušel lítat kurzy ve FS9 (cessna 172), vytrimuju letadlo, kouknu jak je nastavený joy, všechno na nule a letadlo se točí na pravé křídlo. Jako trénink postřehu je to prima, ale udržet to v kurzu, uf... Snad všechna ostatní letadla letí rovně, ale tohle ne.
Díval jsem se jestli není pravá nádrž plná a levá prázdná, nebo jestli není kopilot moc těžký, ale ne. Letím jeho prima rychlostí (100 kt), rovně v prima počasí.
Má to nějaký důvod, že je tohle letadlo takhle nestabilní? Nebo něco dělám špatně?
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 08:38
Luděk Ch.
Každé jednovrtulové letadlo táhne na jednu stranu kvůli tomu, že nic nevyrovnává kroutící moment vrtule. Pokud tě to nebaví pořád vyrovnávat, aktivuj si v nastavení realističnosti autorudder a je to Pokud budeš mít letadlo vyvážené, nebude už uhýbat.
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 08:45
David Šollar   
autorudder fuj fuj ... takový hřích
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 08:52
MzM   
To je blbost. Každé vrtulové letadlo by mělo být vykompenzované, aby se právě tento efekt redukoval a letadlo aspoň ve stanovených podmínkách letělo rovně. Ať jiným sklonem jednoho křídla, jak jsem dělal u jednoho modelu, nebo vyosením motoru, jak povídá kolega.
Autorudder nepoužívám, na co bych měl pak ty pedály, byť jsou od volantu....
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 09:01
zuNus   
spatne nakalibrovane?
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 09:05
MzM   
...nevím, jak píšu, FSUIPC hlásí pedály na 0, dokonce jsem tam nechal docela velkou vůli na tu nulu... a furt to letí kamsi... Ale jak povídám, ostatní letadla to nedělají... Prověřím to, ale až zítra, dneska je pivní úterý...
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 10:44
zuNus   
no tak jestli se nehejba smerovka tak je asi vada na letadlu
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 09:04
MzM   
Tak ne, asi to bude u mě... Vypadá to na vliv kormidla... tváří se jako na nule (v kalibraci FSUIPC), ale asi nebude. Asi jsem zlobil.
(zkouším to na jiném stroji a tam se letadlo chová vcelku pěkně)
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 10:59
David Šollar   
HLE JE TO F1 Cessna 172 ... já ji mám a bez problému ... u defaultu se už nedivim ničemu ... ae předpokládám že u tebe se jedná o F1
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 11:09
Koprik
Jestli si nechas poradit, tak se:
1)vykasli na default C172
2)z nasledujiciho odkazu si stahni C172 s dynamikou "as real as it is possible within FS 2004 limits" a je ZADARMO!
http://www.realairsimulations.com/list_box.php?page=downloads
3)na AVSIM.COM, nebo FLIGHTSIM.COM je porovnani tehle free Cessny placenymi jako je ta od F1 a nevychazi o nic hur, spis naopak!
4)LETU ZDAR
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 12:28
MzM   
Dá se tohle ero vnutit jako to, na čem se dělá výcvik?
 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   15. 7. 2008 / 15:11
Koprik
Jednoduse receneo,nevim, ale vlastne by me to taky zajimalo!
TEDY otazka pro chytrejsi,jde FS2004 oblbnout tak, aby pro interni vycvik PPL zkouslo misto defaultni C172 masinu od Realair?Jak to udelat?Poradte nam!
 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   15. 7. 2008 / 15:14
Zaremba   
Určitě ano FS bere letadla podle toho jaký mají název, čili stačí to přepsat do podob defalutní Cessny a je hotovo (jen pozor nepřepište si dynamiku). Je třeba nezapomenout na repainty atd, ale určitě půjde oblbnout.
 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   15. 7. 2008 / 15:17
Koprik
Dik,az se k tomu dostanu tak to zkusim!Myslis teda,ze staci jen prejmeneovat adresare ve slozce Aircraft, aby si FS myslela, ze jsem v te defaultni Cessne?
 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   15. 7. 2008 / 15:22
Zaremba   
To ne, adresáře se budou přejmenovávat jen pro repainty, co se bude přepisovat, tak popis letadla v souboru aircraft.cfg (jednotlivé kousky musejí být stejné jako u defalutu...
 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   15. 7. 2008 / 15:54
Koprik
OK,pochopeno!
 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   15. 7. 2008 / 16:50
Jakub Edr
Nevím jak FS2004, ale v FSX jak jsou mise, tak když si nějakou misi najdu v adresáři FSX, tak si s ní můžu pohrát. A jde tam jednoduše nastavit jiné letadlo (jakékoliv).

Ale jak to je ve výcviku FS2004, tak to opravdu nevím, ale myslím si, že by to mohlo být podobné
 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   18. 7. 2008 / 08:29
MzM   
Dá. Např. poslední let studenta je v adresáři .\lessons\student (. berte jako vaši instalaci fs9)
- tam je lekce 7 (to je ten poslední let), najdete soubor s příponou .flt, je to texťák, takže v pohodě.
- v tomto souboru najdete sekci [Plane.0], tam je obvykle jeden řádek
Aircraft=xxxx kde místo xxxx doplníte to, co máte u svého oblíbeného letadla na řádku
title=yyyy

Tedy např:
[Plane.0]
Aircraft=L-159B

... pak je tam spousta dalších parametrů, které je možná dobré doplnit, ale to jsem dál nezkoumal.
Zkusil jsem třeba ten první "Checkride" s l410 a měl hrozné problémy z toho, že to letělo moc rychle, nechtělo se mi dávat plyn naplno, pak na začátku měl zapnutý jenom jeden motor a tak. To vše se dá v tom flt nastavit...

nic méně, pokud jsem zkoušel vyměnit std C172 za tu od RealAir (fakt je to poznat, díky za doporučení), nemusí se dál nastavovat nic. Lítá s tímhle érem klidně, jak by se nic neměnilo.

A skutečně je mu jedno v jakém to má adresáři, důležitý je ten title... Ostatně stejně tak FSUIPC dělá soukromá nastavení vzhledem k této informaci.

 

FS PPL vycvik - zmena C 172, jde to?   18. 7. 2008 / 08:51
Koprik
Diky moc!Letu zdar!
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ??   15. 7. 2008 / 17:01
kuma   
Velmi zajímavé!
Bohužel nemám teď komp, na kterém bych spostil FS2k4 (akorát noťas s FS2k2), ale tahle cesínka vypadá fakt zajímavě - hlavně jestli je pravda, co píšou na tvém odkazu - že umí SKLUZ i VÝVRTKU (!!)
Opakovaně jsme tu diskutovali o tom, že FS v zásadě tyhle manévry neumí, ale že občas se vyvede éro, u kterých to nasimulovat jde (L-13 blaník blahé paměti ).
Co vy na to? Já bych to zkusil, ale nemám na čem. Jestli to fakt jde, bylo by to moc dobrý
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ??   15. 7. 2008 / 18:06
Vita Zenisek
Jojo, dela neco co je podbno vyvrtce, ale musi se to tam drzet (coz mi pripominalo chovani u C150, kdy staci to pustit a volat "Maminkooo!" a ono se to vybere samo).

Ten skluz to dela peknej, ale az moc. Aby to vypadlo realneji, chce to pouzit mene nohy.

Podobne se pak chovaji i vsechna ostatni letadla RealAir.

Vita
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ?? OT - L-13   15. 7. 2008 / 19:14
Blackrat
Kdyz uz jsme u toho, nechtel by nekdo opravit letovej model Blanika od Wolfganga Pipera aby tu vejvrtku taky umel? Bylo by to supr, bohuzel ja nemam ani anung jak toho docilit...
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ?? OT - L-13   15. 7. 2008 / 20:10
MiG-21MFN
to je marný, pak ti to sice svede vrták, ale ve všech ostatních letovejch režimech to bude stát IMHO za levačku
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ??   15. 7. 2008 / 19:24
Blackrat
Vyvrtku i skluz na tyhle masine potvrzuji. Oboji vypada verohodne, ikdyz s motorakem sem to v realu nikdy nezkousel. Pozor, musi se nastavit obecna uroven reality (overall) letoveho modelu na max! S tim pak zas ale nejdou litat vrtulniky (max-1).
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ??   16. 7. 2008 / 08:46
MzM   
Nechci vypadat jako neznaboh, přece jenom znám lítání akorát z pohledu ze země (reál) a ze simulátoru, ale co je vývrtka a skluz?
Podle toho, co vím, tak skluz je naklonit letadlo na jednu stranu a přitom směrovku na druhou, aby to celé nezatáčelo. Je to tak?
A vývrtka? Letadlo kolem osy letu otočit o 360° ve vodorovném letu? Tohle letadla, co s nimi lítám normálně umí. Určitě jsem to zkoušel u L410, Z43 a L159. Možná i Aero C3A, ale tam si nejsem jistý, jestli jsem to zkoušel... Vím že u Forda 3 motor, co je ve FS9 jsem ho vývrtku (jestli je to to správné, co jsem popisoval výš) nepřinutil udělat. Mockrát jsem se o to, pravda, nepokoušel...
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ??   16. 7. 2008 / 08:55
Zaremba   
To druhé co popisuješ je výkrut. Jednoduše napsáno - Vývrtka je následkem ztráty vztlaku a následným "pádem", kterému pomůžeš nohou, aby ses dostal do požadovaného směru. Přešlápnutím nohy (u některých letadel i potlačením kniplu) se z vývrtky opět dostaneš. A skluz použiješ hlavně v případě, že jsi nasadil vysoko a přistání a byl bys dlouhý. Kopneš tam nohu a můžeš kniplem doladit rychlost skluzu (ztrátu výšky). Ale není to tak, že bys naklonil letadlo a kopal druhou nohu.
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ??   16. 7. 2008 / 09:19
MzM   
Vidíš, žil jsem v bludu. Dík za osvětlení.
 

FS cesna 172 na výcvik - skluz a VÝVRTKA ??   16. 7. 2008 / 11:21
Vita Zenisek
Trochu to upřesním.
Vývrtka je ztráta vztlaku na jednom křídle, zatímco na druhém křídle se vztlak drží. Výsledkem je sestupný autorotační pohyb převážně ve směru a okolo osy Z. Čumák je při tom skloněn dolů pod uhlem 50-60 stupňů. Cca po 2-3 otočkách se to ustálí a když nepřijde protizásah tak to v tomto ustálenemém režimu v poklidu dopadne až na zem.

Uvádí se tak že v rychlosti těsně nad pádovkou šlápneš plnou nohu a dotáhneš k sobě. Tím zpomalíš vnitřní křídlo a urychlíš vnější. Zároveň to vnitřní křídlo tím dotažením přivedeš nad kritický úhel náběhu dřív než vnější (vnitřní je pomalejší) a je to. Spadnout se do ní dá i neumyslně např. při kroužení okolo zvoleného bodu na zemi a nevěnování se technice pilotáže. Přitom se velmi často stane (trocha "horní" nohy) že vývrtka má snahu se vyvinout na druhou stranu než člověk zrovna točí, což může být pro pilota značné překvapení.

Vybírá se jak psal kolega přešlápnutím a potlačením. Pouhým přešlápnutím při dotaženém kniplu docílíš jen toho že se začneš točit na druhou stranu. Míra potlačení je pak u různých stojů různa.

Pokud jde o skluz, tak je to opravdu tak že šlápneš nohu na maximum, směr udržuješ opačnýma křidýlkama (kolik je potřeba) a rychlost tlačením. Tim že ty kormidla takto skřížíš vzroste odpor a umožní ti to sestup větší vertikální rychlostí při zachování stejné rychlosti dopředné.

Vita
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 10:35
OK-BKY
No jo.. a u normalnich letadel se to dela tak, ze se daji bud plosky na smerovku a nebo se cela smerovka vyosi. Jinak treba u velkych autobusu jako boeing, tak je tam dumper, ktery kmita zleva do prava, aby vyrovnaval tenhle moment od turbin, tak kmita smerovka zleva do prava, ale je to v radech herzu... takze nic rychleho
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 11:37
Marky Parky   
To není blbost nemůžeš žádné letadlo vykompenzované, protože do toho vstupuje příliš mnoho faktorů, které kompenzací neovlivníš (např. různá míra ofukování ocasních ploch od vrtule, příčné vyvážení letadla)

Takže to letadlo vyvážíš pro nějaký standardní režim a na zbytek jsou nohy.
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   18. 7. 2008 / 09:22
Luděk Ch.
Jistě, je to blbost, ale vysvětluj to FSce Tam je to prostě realita, každé jednovrtulové letadlo ti bude bez kompenzace pedály nebo aktivovaného autorudder zatáčet. S tím nic neuděláš.
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   18. 7. 2008 / 10:59
MzM   
Tak na druhou stranu je to jenom simulátor. A nasimulovat úplně všechno nejde.
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 10:44
Blackrat
Zkus vypnout v Realism Settings Proppeler P Factor.
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 11:26
Koprik
..jeste si k te REALAIR C172 stahni nasledujici vylepseny panel a mas kompletne novy a hlavne letatelny ero!
Petr
 

FS cesna 172 na výcvik furt táhne doprava. Proč?   15. 7. 2008 / 11:26
Koprik
http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=C172&CatID=fs2004pan&Go=Search
...chybicka se vloudila!
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ