| | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 00:04 | |
| | Hádejte co za letadlo to může být.
|
| |
|
| | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 00:18 | |
| | Vyzera to ako mladsi pribuzny DeHavilland DH-114 Heron ale s prudovymi motormi. |
| |
|
| | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 00:37 | |
| | Vypadá ale není. Hádejte dál. |
| |
|
| | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 00:49 | |
| | Japonská proudová mutace Lockheedu P-3 ? |
| |
|
| | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 01:30 | |
| | Doufal jsem, že vám to bude trvat trochu déle ale bohužel. Je to P-3C Orion přestavěný na proudový model. Byl to prototyp ale moc se asi neujal, když ho dnes nikde nevidíme. |
| |
|
| | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 09:35 | |
| | je to hlídkový, a podle předpokládaných možností nesení výzbroje(až 9000 kg) i protiponorkový letoun. ujímat se moc nemůže, když uvážíme, že první let tohoto letadla se uskutečnil teprve minulý rok v září. a nevím to jistě, ale japonci stejně nemůžou vyvážet zbraně, takže ho stejně nikde jinde než v japonsku neuvidíme.
zdroj L+K, 1/2008. |
| |
|
| | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 01:31 | |
| | | |
|
| | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 01:39 | |
| | Díky. Pořád jsem se snažil ohledně tohohle letadla najít více informací. A ono existuje i video. |
| |
|
| | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 01:42 | |
| | staci hladat Kawasaki P-1 ako nevyzera to zle, nieco medzi A318, Emb-170, DC-8 a Orionom male, mile lietadlo |
| |
|
| | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 07:05 | |
| | | |
|
| | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 11:20 | |
| | nerozumiem tvojej otazke, vysvetli |
| |
|
| | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 08:47 | |
| | Tak malé a tolik motorů? Není to zbytečné? Nebo dva pohání a dva se zkouší? |
| |
|
| | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 11:08 | |
| | Dva tahnou a dva tlaci |
| |
|
| | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 11:41 | |
| | Tak jsem si tvou odpoved pozorne precetl a jsem s rozumem v hajzlu |
| |
|
| | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 11:47 | |
| | Jojo přece popsal klasické asymetrické uspořádání motorů, kterému se také někdy říká poloinvertní. Tzn. dva motory jsou jako tažné a dva jako tlačné. Představ si to jako vrtuli - klasická je tažná. Zvláště De haviland dělal pokusy s tlačnou vrtulí. A Jojo ti popsal přesně toto uspořádání na daném letadle, jen s tryskovými motory. Dva motory jsou zapojeny invertně, tedy tahem obráceně obráceně - jako tažné a ne tlačné. Chybí jim tedy výstupní ústrojí a hlavní tah je vyvíjen jen sáním kompresoru směrem dopředu. Druhé dva motory jsou klasické - tedy tlačné, jak je u tryskových zvykem. |
| |
|
| | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 11:55 | |
| | Ono to mimochodem vyrazne kompenzuje prirozenou tendenci kridla se pri vyssich rychlostech na konci kroutit do negativu. |
| |
|
| | | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 11:57 | |
| | Hele nemelo tohle usporadani nejake Arado? Myslim, ze to bylo 235? To melo jedno tlacnou a jednu taznou vrtuli...
Tam bych to chapal, jedna byla vpredu a druha vzdau. Nicmene tady u toho Kawa jsou vedle sebe, tak mi unika smysl toho...
Ovmse za predopkladu, ze si vy dva ze mne nedelate |
| |
|
| | | | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 12:04 | |
| | neděláme.
Na jednom křídle jsou totiž motory jako tažné a na druhém jako tlačné, tzn. směr letu ovládáš jen tahem motorů a nemusíš mít křidélka a směrovku.
Autorem této koncepce je Jára Cimrman a publikoval to v roce 1907 ve své knize "Theorie řízení strojů těžších vzduchu proudem plynů výtokových", vydáno nakladatelstvím Náhlovský a syn, čímž vlastně položil základ budoucí vědě o vektorizaci tahu.
Kuma má tuto knihu naskenovanou a v PDF, určitě ti ji na požádání rád pošle - a nejen tobě, je to zajímavé čtení.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 12:14 | |
| | Beru na vedomi, zcela jiste se s panem doktorem spojim a o scan dane knihy ho pozadam.
Jen mi nejde do hlavy, kde v roce 1907 vzal Jara koncepci proudoveho motoru
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 12:24 | |
| | Ty jsi nic neslyšel o Cimrmanově velké čínské cestě? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Kdo uhádne tohle letadlo? 14. 8. 2008 / 12:26 | |
| | Tak přece jenom to byl génius a mohl vynález něčeho takového předpokládat. Podobně jako DaVinci u vrtulníků. Mohl tedy rozvinout teorii o ovládání letadel tahem motorů... |
| |
|
|