FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 28. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak se taky pristava:-) Jeden příspěvek | Celý strom
Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 13:06
David75
http://www.pluska.sk/fotoreportaz/2008/08/lietadlo-v-elektrickom-vedeni.html
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 13:47
Toomitsch
Teda ten je tam neuveritelne zahaknuty...
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 13:48
FSPilot   
Nevím proč, ale příjde mi, že by se takhle teoreticky dal i zachránit život, když už by fakt nebylo kde Kolik to tak unese ty dráty? Takové přistání na letadlové lodi bez lodě
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 14:33
brendon (SVK832)   
Tiez som uvazoval, ze tie kable musia byt hodne pevne. Neviem kolko vazi take lietadlo ale asi 400Kg to ma urcite. A pri takej 100km/h a viac sa ta vaha momente stretu s kablom aj zdvojnasoby ake nie aj trojnasoby. Uz som zo skoli prec a ujo strycek google mi poradil ale neviem ci dobre, takze neviem ako sa da vypocitat vaha momente narazu
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:09
kutak
musis znát nějákej čas po kterej se absorbuje ten náraz do toho lana (daná elasticitou atd.), z toho maš zrychleni a pak je to záležitost ZŠ spíš než to, že ty dráty neroztrhal mě udivuje, jak se tam zamotal
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:19
brendon (SVK832)   
jj na to som pozabudol kabel nie je stena. Kable a stlpi maju svoju pruznost.
Ale pri mojom patrani zatial vyslo mohla byt (http://sk.wikipedia.org/wiki/Kinetick%C3%A1_energia prvy vzorcek) 18000kJ ale to keby narazil do steni. Pri vahe 400kg a rychlosti 100km/h. Este zistit ako tuto energiu preniest na jenotky kilogramov.
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:22
kutak
ja až budu mít čas tak se na to podivam když te to tak zajíma hehe .. za 2 týdny mam zkoušku z "Pevnost pružnost" .. něco takovýhleho je pomalu rozstřelová otázka před testem ale zatim stejnak umim kulový
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:25
Aardvark   
No, pokud by mělo dané letadlo zpomalit z rychlosti 100km/h na 0, během určité doby např. 1s, tak by se výsledná síla dala počítat přes hybnost:
F=změna hybnosti za určitou časovou délku, takže v momentě nárazu má letadlo hybnost m.v tzn. 11111,1kg.m/s a v klidu má hybnost 0. Potom F=11111kg.m.s*-2, takže by to odpovídalo cca 3x hmotnost.
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 14:35
pilot_master   
Ale mali štastie že ich nezabil el. prúd nie ? Veď v takýchto stožiaroch je 5000 a viac voltov. A lietadlo je si myslim vodive aspon ten kovovy povrch.
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 14:47
brendon (SVK832)   
Nie je problem pokial su dostatocnej vyske. Mozno problem by mohol byt keby sa zaplietli medzi dve fazove vetvi vedenia. Ale pokial by sa neuzemnili nemusi byt problem. Hlavne keby chceli zneho vist. Pokial by sedeli v nom a nechytali by sa kovovych casti lietadla boli by relativne bezpeci. Ale pokial by uz chceli vystupit mohlo by ich o oklepat. Hlavne pri tychto vysokonapetovych elektrickych vedeni treba dodrziat "krokove napetie" (neviem presne odborny nazov).
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:14
kutak
koukam tam jsou trojice lan po 3 fázích na každý straně stožáru a ty jsou dost daleko od sebe ty 3 těsně u sebe jsou propojeny takže žádný nebezpěčí.. jinak by se tam asi hoodně jiskřilo
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:15
MzM   
tak ul, to je samý laminát....
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:20
kutak
mno i kdyby to éro bylo z gumy kolem dokola tak tech 22kV nebo kolik oni maj tě zabije i na metr když seš uzeměný (záleží na vlhkosti)
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:26
brendon (SVK832)   
jj presne. A este tomu si treba dava bacha, ked take kaple padli na zem. To ta moze aj pri vzdialenosti 10 metrov zabit. Preto som spomminal to krokove napätie. Preto sa hovori ked na auto pri burke padne stlp vasej blizkosti treba zostat aute, pokial nehorí. To je uz potom loteria.
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 17:23
kutak
ta přeskovová vzdálenost je běžně cca 1cm na 1kV ... ale za ty výšší vlhkosti je to několikanásobek... jsou známý ty případy, jak děti přelejzaly vagony a sotva co vylezly tak prásk...
 

Jak se taky pristava:-)   18. 8. 2008 / 15:59
Jakub Edr
Je mi 14 takže nejsem žádný odborník

Ale dle mého názoru je chráněj minimálně dva fyzikální zákony.

1. Pojem Faradayova klec takže kdyby zůstali v letadle tak se jim nic nestane viz Wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Faradayova_klec

2. Nejsou uzemění takže by se přes ně neměl svést proud. Viz ptáci na drátech vysokého napětí.

Ale jak říkám je mi 14 a z fyziky jsem málem dostal dvojku takže možná plácám kraviny...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ