|  |  | Go - Around 22. 2. 2004 / 16:03 | Wejos |
|  | 1.Můžete mi někdo poradit jak se přesně provádí Go - Around. Létám zatím s malými letadli a z té lekce nejsem moc chytrý. Nepotřebuju vědět nastavování motoru a rádia,ale jakou výšku a kdy a jak točit.
2. K čemu slouží tři světla O M I. Modré O, oranžové M a bílé I |
| |
|
 |  |  | Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 17:38 | |
|  | 1) v FS ce je to trosku tezsi ... resp (imho) nejednoznacne - v realu mas prislusne postupy namalovane na mape (missed approach) .. v FSce si musis poradit po svem ...nejlepsi je IMHO udelat okruh, FSka si te pak po chvili vsimne a da ti zase povoleni k pristani (mozna to je trosku jinak, offline jsem uz v FSce neletel dlouho)
2) jedna se indikatory Outer Marker, Middle marker a Inner Marker .. kdyz mrknes do mapky v FSce tak u nekterych (vetsiny ) drah vidis v jejich ose 1 - 3 NDB radiomajaky (zeleny symbol) Prislusna zarovka se ti v kokpitu rozblika (a zapipa) v okamzkiu kdy dany marker preletas... muzes to pouzit k vypoctum vzadelnosti (kdyz v dosahu neni nejaky DME majak) apod... |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 21:25 | Wejos |
|  | Možná je to základní neznalost, ale co je IMHO.
Jinak děkuju za vysvětlení. Já to právě zkoušel podle těch map, i když asi ne tak přesně. A dost dlouhou dobu si mě nikdo nevšiml tak jsem nevěděl kde je chyba. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 21:33 | M.I.K.E |
|  | no tak samozrejme se musis ohlasit, ze delas go-around, tahle polozka se ti objevi myslim hned jak ti povolej pristani a menuje "declare missed approach" nebo tak nejak...... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 21:44 | Wejos |
|  | Tak to se samozřejmě ohlásím. Jen jsem si myslel, že jako je nějaká konfigurace letu Go -Around tak jestli není nějáká předepsaná výška a tak. Ale on mě pak asi vede řídící jako kdybych normálně přilít ne. A jak je to u VFR?
(A jestli není ani tak konfigurace tak sorry já se to jistě taky naučím.) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 22:10 | |
|  | To je právě dáno mapou daného letiště, takže je to různé. Stoupá se obvykle do výšky, kterou jsi měl naposledy před finálním klesáním dle ILS, ale záleží na okolním terénu. Takže ti pomůže jedině ta mapa. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 22:20 | Wejos |
|  | A ty mapy jsou někde na nettu? Poradíte link nebo musím hledat )) Dík |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 22:38 | |
|  | Na netu nějaké jsou, ale ani zdaleka ne všechny. Můžeš zkusit: http://adg.dk/article.asp?qid=84&sid=1 tam vlevo nahoře zadáš kód letiště a buď tam najdeš přímo mapy letiště nebo odkaz na regionální stránky virtuálního řízení let. provozu a mapy najdeš na jejich stránkách. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Go - Around 22. 2. 2004 / 23:41 | PavelS |
|  | a) GA prakticky by mělo proběhnout tak, že z nějakého bodu při přiblížení stoupáš do výšky dané mapou. Prakticky všechny GA jsou vedené tak, že stoupáš v ose dráhy, až po dosažení tzv TP ( turn point, obvykle tak 4NM od letiště i více ) točíš , většinou na nějaký místní maják. Konfigurace letadla během GA je daná postupy pro letadlo, ale v zásadě jde o to co nejdřívě zastavit klesání a na bezpečné rychlosti přejít do stoupání. Proto se nejdříve dává vzletový výkon, zavírá podvozek a klapky. Teprve, když je letadlo v bezpečné konfiguraci a ustálenou rychlostí stoupá, lze točit. ATC bys měl někdy v průběhu procedury ohlásit " executing missed approach " nebo tak něco, ale nejdříve se při GA musí zvládnout letadlo a pak teprve se mluví s ATC.
Obvykle se skutečně stoupá do výšky poč. přiblížení, nebo lehce vyšší. ATC může změnit trasu publikovaného GA , jak potebuje kvuli provozu, ale po koordinaci s pilotem ( teoreticky si můžeš říct o pokračování v kuru dráhy, pokud to z nějakých důvodů nejde ovládat, nebo rovnou divertovat jinam.. )
b) Tři světla na palubce skutečně jsou indikátory polohy při ILS přiblížení, ale není to NDB maják, nýbrž tzv. MARKER ( Návěstidlo 75MHz po česku ). Obvykle jsou jen dvě ( OM, MM ) a je pravda , že bývají na stejné pozici jako zmíněný NDB maják ( PG a PR např.).
Markery slouží k indikaci přesné vzdálenosti od nějakého bodu ( např. prahu při přiblížení ). Dnes se pro toto užívá DME , které měří kontinuálně a pesněji, avšek řada malých nebo starých letadel může mít ILS a nikoliv DME, takže na řadě drah jsou u ILSu ( LLZ ) i tyto MARKERY.
Marker se v Simu projeví rozvícením a pípáním. To znamená, že jsi právě nad ním ( plusminus cca 0,5NM ).
Všimněte si , že např. RWY24 má dva markery a je označena ILS24, zatímco RWY06 nemá žádný marker a je proto označená ILS-DME ( to jako , že je potřeba přijímač ILS a měřič vzdálenosti DME na palubě aby se to dalo zaletět).
PavelS
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Go - Around 23. 2. 2004 / 06:54 | |
|  | Ech .. diky za to doplneni ohledne majaku ... tam jsem se hodne sekl .. ted jsem si uvedomil, ze kdyz mam vygenerovanou "mapu" ve FSnavigatoru tak pro marker to pouziva takovy malicky punticek (a ne symbol NDB majaku) - coz jsem nejak nevzal v uvahu pri psani (ehm a splacal to dohromady s temi NDB majaky ... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Go - Around 23. 2. 2004 / 06:50 | |
|  | IMHO si nevsimej ... je to zkratka pro "podle meho skromneho nazoru" |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Go - Around 23. 2. 2004 / 09:13 | |
|  | A nemělo by to být IMHOpiErcE (CSA7911) ? ))))) |
| |
|
|