Doba je zlá a tak se do kokpitu dá dostat jen pokud není zamčený, což znamená v praxi dokud stojí na standu a neběží motory. Občas někdo přijde, většinou jsou to tatínkové, co se pod záminkou, že chtějí svému malému klučinovi ukázat jak vypadá kokpit, dostanou velmi snadno tam kam potřebují ;o) Další kategorií jsou mladí kluci, nebo obecně velcí nadšenci do letadel, které to prostě zajímá, hodně se ptají, lecčemu už i rozumí a nejraději by si všechno osahali a vyzkoušeli Mít čas, tak je klidně pustím na sedačku a nechám je si pár věcí zkusit (na zemi). No a poslední bych řekl jsou pak většinou starší generace, kteří nás ještě neberou jako nutné zlo a taxikáře co prošli víkendovým školením a občas přijdou třeba poděkovat, nebo pozdravit, než vystoupí. Když je to zrovna můj sektor, docela to potěší, o tom žádná Stává se to už ale jen velmi velmi sporadicky (snad ne kvůli tomu, že je to můj sektor . Pak je tu speciální kategorie lidí s ID kartami, proti kterým samozřejmě nemáme nic nikdy, přece jenom se starají oni o nás, tak si malou odměnu zaslouží.
Většina pilotů lidi v kokpitu vítá a rádo je vidí, hodně z nich se rozzáří očička, když ta hromada tlačítek a budíků někoho zajímá a tak jim můžou zasvěceně líčit jak je to všechno strašně složité a úžasné. Patřím mezi ně ;o) A neznám nikoho kdo by měl radost z toho, že se lítá za zavřenými dvěřmi - občas tam někoho přivítat a popovídat si je skvělá věc a je moc moc velká škoda, že už bohužel nemožná. Hlavně na dlouhých letech (což je vlastně nad 2 hodiny cokoliv) a v noci. Pokud jde o spottery a simptáky jako takové, říkají jim tu bůhvíproč "sad people". Já jakožto pilot s malým , kterýžto vzešel ze spotterské a simptácké komunity, to moc nechápu, každého takového uvidím moc rád a tak se snažím razit spíš jakousi osvětu i mezi neznalými Piloty s velkým Ostatně, oni mají sice ze spotterů legraci, ale po každém letu na zajímavé místo horečně listují na Airliners.net a čekají kdy se objeví fotečka jejich přistání, se kterou potom oblažují kolegy ;o)
Existují vpodstatě jen dvě výjimky, kdy lidi neradi vidíme.
Tou první jsou experti, kteří přijdou a začnou dělat chytráky, jak zmáčkneme jedno tlačítko a zbytek je nuda a proč děláme tohle a tady to, když bychom měli dělat tohle a jsou strašně arogantní a otravní. Patří většinou do kategorie poučených laiků, takže k té otravnosti přidávají ještě svoje notně omezené znalosti a to je pak občas peklo ;o) Navíc za letu, to mně naštěstí nepotkalo...
Tou druhou jsou okamžiky, kdy je toho opravdu hodně a to je někdy otravná i samotná posádka. Tzn. vlastně vzlet a stoupání a pak klesání a přistání. Ale oni aspoň vědí, kdy dát pokoj a že když člověk zvedne ruku, tak mají být zticha a neberou to jako neslušné gesto ;o)
Jinak lítání je o hromadě papírování, takže i když už je po letu, nebo ještě před letem, děje se toho opravdu hodně a taky přece jenom chce být každý co nejdřív zpátky doma Takže někdy návštěva nepřijde úplně vhod ani na zemi (hlavně při turnaroundu), ale to se stává jen sporadicky. Většinou lidi lifrují ven a podívat se někdo přijde jen když se čeká na bus nebo otevření gejtu a to čekáme i my.
Pozn. pro Lukáše - Piloti si neužívají s letuškama, to je ošklivá pomluva  |
|