FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 9. 2025, svátek má Jaromír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
AI Traffic pro FSX Jeden příspěvek | Celý strom
AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 09:54
MaPa   
Tak sem se trošku podíval na tuhle část nového dema FSX. Vlastní AF data nových letišť sem zetím neobjevil, ale budou nejspíš o něco rozšířena. Už proto, že obsahují nové parkovací místo nazvané FUEL BOX. Stará AF data vytvořená v AFCADu FSX vstřebá, jen neumí přesně umístit Tover view. Prostorově ho trefí, ale výškově je někde hrozně vysoko nad letištěm. Nejspíš nějaká změna v parametru.

Nový traffic se mi také nepodařilo dekompilovat pomocí TTools, z čehož plyne, že bude obsahovat víc údajů a tedy asi bude možné dělat traffic ještě inteligentnější. Starý traffic opět FSX vstřebá, takže kdo si to chce vyzkoušet, může si stáhnout http://www.volny.cz/pavel.macek/download/Traffic_FSX.bgl a pak:
1. překopírovat AI modely (Cesmina promine) pro LKKO AI do adresáře FSXDemo/SimObjects/airplanes ;
2. Traffic_FSX.bgl vložit do adresáře FSXDemo/Addon scenery/scenery .
28572 B / 600 x 481 / Traffic_FSX.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 09:57
MaPa   
Zapoměl sem uvést, že to lítá mezi TFFG a TNCM
   Seznam příspěvků  

Re: Re: AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 10:15
MaPa   
A ještě něco pro tvůrce modelů. U Vivata a L-410ky se mi nenačítají textury. Tomu ale vůbec nerozumím
   Seznam příspěvků  

Re: AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 09:58
OK-Milda (BHA410)   
Náš AI bůh promluvil ... sláva mu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 10:01
Kobos   
No Konecne po dlouhe dobe MaPa napsal rozumnou poznamku do fora
   Seznam příspěvků  

Re: AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 10:43
MaPa   
Tak změna. Stávající AF data to sice vstřebá, ale pro AI je to nepoužije.
Vyzkoušel sem to na TNCM, kde sem nainstaloval scenerku z http://www.flightsim.com v souboru juliana2.zip, která obsahuje i AF2_TNCM.BGL .
Pro vstup na letiště se načítají data z této scenerky, tedy získáte podstatně víc parkovacích míst, ale AI si parkuje podle defaultních AF dat.

Jak se chovají nově vložená AF data k ostatnímu provozu sem nezkoušel, protože to neumím. To je spíš na Airlineráky s Bulíkama a Játrama.
27046 B / 600 x 481 / Juliana2.jpg
   Seznam příspěvků  

Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 11:54
Marky Parky   
Tak jdu se na to podívat, právě jsem se prohrabal strukturou AFD dat a těch nových věcí je tam minimu, takže nevidím moc důvod proč by je AI neměla používat - jediné co mě napadlo je, že původní AFCAD neměl zrovna korektně udělané excludy. Ve FS9 to nevadilo, ale jestli to by nemohl být problém že AI letadla jezdí pořád po starém?

Každopádně přihodím jinou novinku z mých průzkumů - podařilo se mi rozchodit landclassy, důvod jejich předchozího nezobrazování byl opravdu v omezení dema. Problém je že textury v demu pro regiony nejsou a textury z FS9 nesedí, takže se zobrazují různě zkresleně. Každopádně se ale korektně zobrazují ortofotomapy a to včetně autogenu. Ten je poměrně pěkně hustý a domečky s červenými střechami vypadají super, stejně jako městské parky.

VPT však vypadá definitivně jako opuštěná technologie, vektory v nové FS jsou rovnou uloženy a kompilovány v jakýchsi vektorových formátech. Na jednu stranu to zdánlivě omezuje dělání malých ortofotomap, na druhou stranu mají ortotextury přidané prolínání, takže půjdou dělat nepravidelné okraje ortofotomap bez nutnosti použít VPT.

Do třetice všeho dobrého pár drobných poznatků které zatím nevyšly na světlo:

AI ovládaná letadla budou fungovat víceméně naprosto stejně jako ve FS9.
AI ovládané lodě lze programovat podobným způsobem, avšak pouze trasu, nikoliv čas, ten bude generován automaticky na základě zalidnění dané oblasti (definováno v PopulationDensity.bgl)
AI ovládaná autíčka a vlaky se budou generovat automaticky na příslušných silnicích/železnicích opět s ohledem na zalidnění.
AI ovládaným prostředkům na letišti (fueltracky, vozítka na bagáž) jsem ještě nepřišel na kloub, ale původní myšlenka že by měla trasy nadefinované v AFD datech padla při jejich bližším studiu.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 12:17
MaPa   
Poraď jak rozhejbat landclassy a ortofota v demu? Teda pokud to jde nějak obech..čůrat
Zkoušel sem třeba přihodit stávající stcenery/world/scenery a ŇYC
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 12:26
Marky Parky   
No je to dost masakr . Ozvi se mi pls mailem nebo ICQ.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 14:04
MaPa   
Tak sem našel jeden extra rozdíl v použití paerametru u AFD. A to je Tower View. Jeho výška, původně udávaná v nadmořské se teď bere od Groundu. (Testováno na AFD LKHK). Musel sem tam dát jako parametr výšky pouhých 12,9m naísto původních 254m, abych dostal oko do věže.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 15:01
Marky Parky   
Tak já taky pokročil, takže z daších featurek co jsou v nových XML/AFD datech:

- nový typ Flattenu, který má parametry umožňující plynulé přechody okraje letiště do okolní krajiny
- nový typ pojezdové, který slouží pouze pro autíčka
- nové typy stání, jeden pro plnění palivem, jeden pro autíčka
- neviditelné holdingpointy
- nový typy ATC stanovišť (těm ještě zcela nerozumím )
- dráhy konečně mají možnost korektního ICAO značení (00 - 09), a pak ještě několik dalších parametrů týkajících se osvětlení a značení
- datovou strukturu pro propojení stání s GUID animovaného objektu (tedy vlastně předpřípravu na možnost vytvořit automaticky animované nástupní mosty), ovšem tohle jsem zvědav jak bude celé fungovat ....
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 15:08
Maverick24
AHojte
Pomozte chudákovi.........který všechny AI éra tam mají být?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 16:40
MaPa   
Vše potřebné (letadla) by mělo být tady: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=69842&lan=0&gr=0
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX a další info z průzkumu   11. 8. 2006 / 16:53
Maverick24
Fakt dík moc...dík.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 12:22
Marky Parky   
Tak jsem provedl malý test - nahrál jsem do dema LKPR2004 a ČSA balíček od PAI. Výsledek je, že letadla používají stojánky jak jsou zadefinované, ale ignorují velikosti rádiusů.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: AI Traffic pro FSX   11. 8. 2006 / 12:45
MaPa   
To bude tím, že tam nemáš jiný defaultní AFD FSX pro LKPR. Já to testoval na TNCM.
   Seznam příspěvků  

AI Traffic pro FSX   23. 8. 2008 / 20:58
Tootoo
Ahoj, měl bych prosbu..nevíte o nějakém al trafficu (nejnovějším) pro FSX, který je volně ke stažení? Nemohu se nějak dohledat. Skai traffic 2.3, který jsem používal byl celkem dobrý, ale nějaký aktualizovaný bych velice rád přívítal. Už jsem snad i někde viděl novější verzi skai, ale ke stažení za love

a to ještě třeba na Ruzyni bylo daleko méně letadel než třeba v trafficu, jenž je na http://www.radiostyl.cz/fs/index_soubory/Page348.htm.

Pokud máte nějaké typy, rady, návody podělte se, budu rád.
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ