|  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 13:16 | |
|  | V sobotu 30.8. jsme měli tu čest zhlédnout Zlín 526F v Německých barvách na našem letišti. |
| |
|
 |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 16:50 | |
|  | Nikdy mi nešlo do hlavy a asi nikdy nevleze, proč sedí pilot v dvoumístném éru, uspořádání za sebou, vždy vzadu? Obzvlášť, když se jedná o ostruhu, čímš si o docela hodně zhorší výhled si myslím    |
| |
|
 |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 17:17 | |
|  | to je jednoduche , prave pri usporiadani za sebou je konstrukcny problem rozlozenie hmotnosti (taziska) - v 526 a vseobecne v rade 26 kde bol motor 6 valec - cize ten vacsi a tazsi sa muselo v sole sediet vzadu , ak si vsimnes tak Z-126 ma lahsi a mesni motor a pilot sedi v predu ... inak u 526 tky ako akrobatu je to velka vyhoda sediet vzadu pretoze ak by si sedel vpredu tak nevidis pod seba na akro box - kedze ti vo vyhlade zavadzaju kridla. - rarita rady 26 bol Z-726 - tam si mohol sediet kde si chcel v sole... sposobene to podla mna bolo celoplechovym trupom a ocasnymi plochami. (tot vsio o taziskach a centrazi) -odbornici istotne doplnia  |
| |
|
 |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 17:30 | |
|  | No napadlo mě, že by to mělo co dočinění s hmotností, v Blaníku taky pilot tuším sedí vzadu v Sóle, je tak?
btw. co když do 526 sedne lehčí pilot, než pasažér?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 17:37 | |
|  | V blaníku sa v sóle sedí vpredu a keď ma pilot malú hmotnosť vláči so sebou olovo. Minimálna hmotnosť pilota na sólo bola tuším 68kg. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 17:50 | |
|  | ...Ivosi, neber si to osobne, asi to neni jen Tvuj pripad, ale trochu me zarazi ze drzitel PPL, clen aviatickeho klubu a fanda do letadel premysli, jestli se Blanik lita v sole zezadu nebo zepredu.....To uz jsem dlouuuho neslysel.Chapu ze kazdy nemusi mit plachtarske zkusenosti, ale tohle me fakt zarazi a docela negativne.Rozhlednete se kluci obcas kolem sebe a pozivejte makovici proboha...to nepisu proto, ze Te chci dehonestovat a smat se Ti, ale mrknete se obcas kolem sebe, i na jina letiste, ptejte se a premyslejte! Kazdy druhy tady zna prirucku PMDG pomalu zpameti, radi v ruznych eventech na IVAO a zakladni souvislosti jim hladce unikaji.U cistych simulatorovych nadsencu to chapu, ale u skutecneho pilota? PEACE BROTHERS |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 18:09 | |
|  | Ne, v klidu Já to beru To bude tím, že když neberu mou chabou praxi v Kunovicích, kdy jsem byl u blaníků týden jako pomocná pracovní síla v aeroklubu, tak jsem ho snad ani nikdy neviděl letět (když neberu nějaké náhodné kousky v Hranicích nebo něco, co jsem viděl z vlaku popř. z auta, když se jednou za čas cestovalo a jinak se na letiště v podstatě nedostanu (v tom FM jsou jen ULL a tam se taky objevím poslední dobou jen velmi zřídka na úkor jiných poviností) a na LKMT blaníky ani aeroklubový provoz jak by měl být taky bohužel neuvidím, tam spíš ty trošku větší éra a na jiné letiště to mám docela z ruky, takže mě to mrzí, ale tyto znalosti mi chybí a stydím se za to  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 18:21 | |
|  | Jasne Ivosi,velice ocenuji Tvuj pristup,vetsinou jsou tady sami hrdinove a nakonec zjistis,ze krome tlacitka LNAV/VNAV nicemu poradne nerozumi a divi se, ze se treba u bulika da skoro vsechna automatika vypnout a litaji se s tim i okruhy, svete div se bez autopilota.. .Jestli budes mit nekde sanci,vecpi se nekde do Blanika, projev zajem a nadseni pred plachtari,ze chces zjistit jak se takovy kus zeleza vlastne udrzi ve vzduchu a zkus si to chvili ridit. Vis, vetsina "motoraru" nad plachtari ohrnuje nos a naopak a je z toho uplne zbytecna rivalita.Vsechno ma svoje a kazdy lita pro neco jineho.Nicmene, to nejcistsi litani je opravdu bez motoru,pac nemas k dispozici zadnou elektroniku (aspon v Blaniku ne), peres se sam s prirodou a mas vzdy jen jeden pokus na pristani....na tlacitko GO AROUND zapomen...i proto jsou plachtari hodne hrdy narod!A pravem!Letu zdar a hodne stesti! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 18:56 | |
|  | Jasně no Bulíkuju už delší dobu kamaráda, který má právě ve FM motorizovaného ULL větroně ATLAS (bohužel jednosedadlovka), ale létá na Blaníku A už dávněji jsem jevil zájem to zkusit, protože je to něco zcela jiného, tak bych to chtěl jen tak zkusit Motory mám rád, protože se s tím dá cestovat a dorpavní éra hlavně protože se létá hodně vysoko a daleko Ale nikdy jsem nad plachtařema neohrnoval nos, spíš naopak Já bych byl asi hodně nesvůj nemít motor a k zemi pár metrů výšky Sice jsem v Condoru něco nakroužil a nalétal a takovým simům i trošku věřím, když vím, na co jsou zaměřené, ale pořád tam je halda pochybností, protože reál je prostě něco jiného Jako největší poklonu bych dal právě před tím přistáním Mít 700m trávy a nemožnost se dotahovat na letiště... to chce pevné nervy V LKMT je to pohoda, žejo 3,5km krásně rovné dráhy je na C152 tolik místa, že se tam trefí snad i po slepu    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 19:59 | |
|  | Keď sa budeme chytať za slovíčka, tak cestovať sa dá aj vetroňom. Svetový rekord nie je vôbec malý. Je to 3008km. Čo si myslím, je už slušná cesta. Doba letu 14h a nejaké drobné. Z toho vychádza traťová rýchlosť cez 210km/h a to nemá ani kopa GA lietadiel.   
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Zlín 526 F v Havl. Brodě 2. 9. 2008 / 22:31 | |
|  | No jak se to vezme Samozřejmě máš pravdu. Vím, že se dělají přelety apod. ale tady se pak nedá mluvit o nějaké přepravě z místa A do místa B Já přirovnávám sportovní létání k jízdě na kole Trasu si můžeme určit libovolně, ale vždy je třeba se vrátit zpět domů. Může být kostrbatá, kde to z nás vytřese duši, nebo rovná a pohodová a v podstatě na tom až tak nezáleží... důležitější je, že za chvíli objezdíte snad všechny cestičky a zákoutí, které v okolí domova jsou a pak už to člověka pomalu přestává bavit, protože je to pořád dokola. Kdežto dopravní letectví vnímám tak, že člověk cestuje a má účel své cesty a to tomu dodává trošku jiný rozměr a nevím proč, ale to mě u toho udržuje. Tam už pak nejde o to, že je to okoukané a dookola, ale někomu projevujete službu, něco pro někoho děláte  |
| |
|
|