Zdravim,
no sice som to povazoval uz za ukonceny flame, aj ked periskop nieje vhodna poda na tuto temu (mame na toto divizne forum (http://sk.forum.ivao.aero/)) ale budiz, vysvetlim o co vtedy islo.
Prave pre par takychto "dobrodruhov" bol vydany zakaz ktory si spominal ty. Na tomto zakaze sme sa vtedy dohodli viaceri v staffe, lebo boli pripady ze si ludia poletovali v 300 m AGL rychlostou M=1.5 a podobne, a nasledne nastalo to ze aj ostatny ludia si povedali, ked to moze on, mozem to aj ja. A tento stav sa rozmohol a pripady ked ludia porusovali pravidla narastali, o com vtedy hovorili aj pocty kicknuti pripadne staznosti ktore divizia dostavala, a mozem Ti povedat X pripadov, ked pilot letel napriklad na Gripene, valil si to nejakych 270 KIAS v 2500 ft a na pokyn od ATC aby znizil pod 250 uzlov zahlasil ze Gripen nieje schopny tak pomali letiet, a silou mocou presviedcal ATC ze vojenske masiny nedokazu letiet tak pomali... Rozhodli sme sa dany fakt dat do medziach normy. Preto sa zaviedlo to SQF, a tie veci ktore si ty spomenul. Vtedy sa viacej ludi rozculovalo pripadne padali slova ze obmedzujem ludi, ale vedel som vydokladovat zaznamami z logov kto kedy lietal ze kto predtym a po tom lietal na vojenskych strojoch, a to nie len na Slovensku ale aj hocikde vo svete. A z logov vyslo ze ludia ktory sa najviac ustrachali ze preco nemozu lietat na vojenskych masinach tak ani predtym a ani po tom nelietali na tychto strojoch, ale za to sa bili a osocovali ma ze ich obmedzujem, a popritom si kludne mohli vyskusat napriklad rusku nadzvukovu touru kde sa mohli vysantit prave na vojenskych masinach. Zaujimave ze nik to neskusil aj ked mal a ma moznost.
Nepoznam Ta, ale ak si clovek ktory pozna real tak sam vies ze na slovensku a mozno okrem nejakych oblasti ruska pripadne afriky kde nieje nic sa nadzvuk v prizemnych vyskach nelieta nikde na svete (nad kontinentom) . Takze doteraz si stojim za tym pravidlom ktore pomohlo (co mi dal za pravdu cas), a na tvoju poznamku ze sa zriedila prevadzka v LZBB si dovolim argumentovat, ze pokial niekto pozna a dodrzuje pravidla tak nieje problem. Dalsia vec ktoru si spomenul je GAT a OAT. Tu je ten cely pes zakopany ze nadzvuk uz nieje GAT, ale patri pod OAT. Aj v sucastnosti lietaju ludia na slovensku na F-16tkach, F/A-18tkach a podobne, ale dodrzuju pravidla a nerobia si to co chcu ale respektuju civilne predpisy.
Ak si si precital moju prvu reakciu, tak danemu cloveku som rovno radil nech si zoberie Concorde, ale 144rku, normalne civilne nadzvukove ero, a moze letiet podla normalnych civilnych pravidiel, cize v podstate GAT, pripadne ked chce silou mocou lietat nadzvuk na vojenskych masinach nech si skusi tu rusku touru, pripadne ked sa konaju SO Eventy tak byva ako jedna z uloh aj nadzvuk, kludne sa moze dotycny prihlasit a odlietat to.
Ono obecne lietanie na vojenskych strojoch spada uz pod SO (aj ked lietas ako civil) - toto mas napisane v IVAO reguliach pre SO, takze v tomto pripade by sa dotycny, podla pravidiel IVAO mal riadit SO pokynmi. Samotne IVAO nema obecne pravidla pre taky typ letu ale kazdy stat, resp. divizia ma ine pravidla, u nas boli zavedene tieto pravidla, ktore su napisane na nasej diviznej stranke, a rovnako pre pripadnych pilotov ktory to chcu skusit, v prvom rade odporucam aby si presli SO casti stranok divizii cez ktore chcu letiet, lebo kazdy stat ma svoje pravidla a pripadne podla toho co je kde dovolene by som volil aj dany let.
Apropo uz ked sme pri tom, neviem, mozno sa mylim, ale ziaden z civilnych predpisov na slovensku, pripadne asi ani v cechach neriesi ani v reale pripad ked by civilna masina lietala nadzvuk (priklad ak by si Czech Jet Team kupilo nejaku miginu a vozilo by ludi nadzvukom z jedneho konca republiky na druhy). Toto sa nepredpoklada ani v reale, a ako tu niekto spominal tak ako Breitlingisti lietaju s cudzou registrackou, lebo doma im nepovolili prevadzku vojenskeho typu, tak rovnako by ani nadzvokove lietanie s civilnymi masinami asi nepreslo.
Takze Peter, nevidim dovod a ani nemam pocit ze by som umyselne zavadzal, dotycnemu som napisal priamo adresu kde najde informacie o celom vojenskom lietani u nas, ma tam na tej stranke toho popisane k veci, staci si precitat, a ak mu nieje nieco jasne, ma tam kontakt na SK-SOC, a kludne moze prediskutovat s dotycnym clovekom ktory je zodpovedny za danu problematiku svoj problem. A pricina ze preco sa zriedila prevadzka v LZBB je v niecom inom a nie v tom ze mame nejake pravidla lietania na stihackach.
Pripadne ak chces o dany problem rozobrat, tak bud na diviznom fore, pripadne cez SZ, pripadne ICQ, skype, mail (vsetko mas uvedene bud v tu v profile, alebo na stranke IVAO), alebo kludne si mozes napisat svoj nazor aj sem, aj ked si myslim ze divizne forum by bolo na to predsa len lepsie.
S pozdravom
Peto |
|