|  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 15:37 | |
|  | Ahoj všichni, jsem uplny začatečnik,rad bych se dozvěděl jak se dělaji repaint letadel abych si mohl vytvořit nějake své? Jaky je na to vhodne použit program atd, nějaky menši navod jeslti někde je(nejlepe v češtině ).Než bych proletl všechny přispěvky na forum asi bych tady ztravil věčnost.moc krát děkuji za odpovědi |
| |
|
 |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 15:56 | |
|  | Nejjednoduší je použít FS REpaint. Je sice placenej, neumí vrstvy, ale je hrozně jednoduchej a hlavně, všechno co nakreslíš, je ihnet vidět na letadle, aniž bys musel zapínat FS. Je to jako jednoduchý Windovsácký malování, edituješ grafickej soubor a o formáty ani nic takovýho se starat nemusíš. Nebo použijěš nějakej lepší grafickej editor (Photoshop), ale tam pak musíš upravit výstupní formáty. Pro začátek určitě doporučuju FS Repaint. |
| |
|
 |  |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 16:00 | |
|  | Photoshop mam, a už jsem tady někde zahledl diskuzi o tom že to v tom jde,ale vubec nevim jak na to. ten FS REpaint jde sehnat kde? |
| |
|
 |  |  |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 16:03 | |
|  | Já kupuju všechny doplňky na FS klasicky na http://www.highinthesky.cz Pokud vím, tak už sice nemá FS Repaint přímo v ceníku, ale myslím , že když se s ním domluvíš, tak ti ho určitě sežene.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 16:11 | |
|  | OK kdo vi jak to dopadne, vubec by mi nevadilo se to naučit třeba v tom photoshopu když už ho mam at ho k něčemu využiju. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 16:26 | |
|  | Třeba mi nejde do hlavy proč něco mohu a něco nemohu upravit v photoshopu, ,podařilo se mi otevřit ocas u Z a něco tam nakreslit, když jsem pak spustil FS tak to na tom letadle bylo hezky nakreslene, ale u jinych letadel mi to takhle nejde, proč pak? děkuju za odpověd |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 16:42 | |
|  | Protože to má jinej formát souboru ( i když to má stejnou koncovku ). Protože na repainty se používá *.bmp s alfakanálem. Na převod formátu je dobrej např. dxtbmpx. Ten program funguje jako převodník mezi formáty používanými v FS a je zadarmo. Najdeš ho na netu přez pana Googla.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 17:01 | |
|  | No, u repaintu je potřeba vidět věc zase z několika úhlů pohledu.
1. autorská práva - neoblíbené téma, ale nemělo by se na ně zapomenout. Obvykle se upravuje něčí nějaký skin nějakého letadla, jen málo z nás je takový šíbr, aby si potahl letadlo zcela vlastním skinem (ale jsou i takoví ). Pak samozřejmě musíš respektovat požadavky autora, co a jak smíš s jeho dílem (skinem) dělat. Pokud maluješ jen pro sebe, je to úplně fuk, ale jak to dáš někomu druhému, je dobré se na "imprimatur" původní textury podívat - a pokud chceš svůj výtvor zveřejnit, je tvou povinností tento "imprimatur" respektovat.
2. formát obrázků - běžné FS textury už nejsou dostupné běžnými malovacími programy, jsou konvertovány do specifického formátu (dxt nebo jak to bylo, nemýlím-li se, už jsem dlouho nic nemaloval). Takže obvykle vezmeš nějakou texturu a protáhneš jí programem, který obrázek zkonvertuje do "srozumitelného" formátu (nejčastěji bmp). Ten pak zpracuješ v nějakém dostupném malovacím propgramu, uděláš svůj skin a když je vše hotovo, opět obrázky překonvertuješ do formátu, kterému rozumí FS. Pak fajly nakopíruješ na správné místo - a letadlo je pomalované. Je třeba zmínit, že jméno souboru musí být stejné, jako původní, jinak se pochopitelně nebude nic načítat. Nevím taky, jestli je to u FS9 a FSX (dělal jsem naposled skiny do FS2k2), ale bylo obvykle potřeba kromě konverze obrázku vytvořit ještě tzv. "mipmaps" - což byly takové malé a ještě menší kopie vlastního obrázku - snad pro urychlení načítání v různých "vzdálenostech".
3. konverzní program - býval kdysi dostupný program imagetool, jestli se nemýlím, byl součástí některé verze FS, myslím FS2002 Professional. Určitě to někdo upřesní. V současnosti se legální FS2k2 dá koupit za hubičku - tak by se dal i legálně získat tento užitečný program (ale viděl jsem v krámě v poslední době jen verzi bez "professional" a tam, myslím, imagetool přibalen není...)
4. rozložení lokalit v obrázku (skin, livery, livrej, texturu letadla = synonyma) si můžeš představit jako kůži, sloupnutou z letadla jako ze zavináče a rozprostřenou naplacato. Bohužel letadla mívají složitejší tvary, než herink a tak občas není zcela jasné, kde který díl či plocha je vlastně v obrázku situován/-vána. Někdy bývá k letadlu přibalen tzv. "paintkit", kde jsou obrázky s texturami okopírovány ještě jednou, ale jakoby s nepomalovaným letadlem (holý plech, ale s nýtky, škvírami, hranami, okénky atd). K tomu bývá "mapa", kde je napsáno, který díl kde leží a odkud kam sahá - tam se pak skin dělá celkem snadno. Taky když se přemalovává éro se složitým pomalováním, dá se usoudit, co kde je a kde to bylo. U některých letadel (a původních textur) je to ale rébus - musíš si s tím hrát, zkoušet opakovaně tam a zpět obrázky konvertovat a potahovat letadlo tvými pokusy, až si namapuješ co kde má být. Někdy je problém, že z důvodu úspory autor jakoby rozkrájí tu kůži (jako střih na sako) a ty kousky poskládá, aby se mu vešly na maloou plochu obrázku - pak ale bývají rozhozeny chaoticky a hledání je o to dobrodružnější - musíš vysledovat co na co navazuje - a když děláš linku, je pochopitelně žádoucí, aby na letadle na sebe navazovala rovně a bez zubů, bez ohledu na to, jak jsou plochy ve skinu otočeny nebo rozmístěny.
5. vrstvy - je pochopitelně dobré, když tvůj malovací program dokáže pracovat s vrstvami, tam pak patláš barvy na ten "holý plech", ale když ty barvy mažeš, ty nýtky a rýhy na tom "plechu" si nesmažeš. Teprve ve finále vše uložíš jako jednu vrstvu, překonvertuješ a zkusíš navlíknout na éro...
6. noční textury - jsou obvykle zvlášť a právě pomocí vrstev se dají udělat z denních, na kterých v horní vrstvě uděláš černošedou masku, která chybí v místech, kam dopadá, nebo odkud vychází světlo (např. okénka, nasvícená směrovka a podobně). Je dobré udělat noční textury, protože jinak i v simulátorové noci éro "svítí" jako ve dne a vypadá to dost blbě.
Jsou to ty nejprimitivnější poznatky a určitě je tu spousta lepších, kteří by to líp napsali (a moje chyby opraví), snad ti to ale jako začátečníkovi bude pro první orientaci sloužit. Tak se toho neboj a maluj, noční textury si necha až nakonec - jako tovaryšskou zoprávu - tak ať se ti daří ! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Návod repaint 13. 10. 2008 / 17:07 | |
|  | Chlapi moc vam děkuju, snad se mi podaři něco vytvořit, |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Návod repaint 14. 10. 2008 / 10:44 | |
|  | CITUJEM: U některých letadel (a původních textur) je to ale rébus - musíš si s tím hrát, zkoušet opakovaně tam a zpět obrázky konvertovat a potahovat letadlo tvými pokusy, až si namapuješ co kde má být. Někdy je problém, že z důvodu úspory autor jakoby rozkrájí tu kůži (jako střih na sako) a ty kousky poskládá, aby se mu vešly na maloou plochu obrázku - pak ale bývají rozhozeny chaoticky a hledání je o to dobrodružnější - musíš vysledovat co na co navazuje - a když děláš linku, je pochopitelně žádoucí, aby na letadle na sebe navazovala rovně a bez zubů, bez ohledu na to, jak jsou plochy ve skinu otočeny nebo rozmístěny.
POTVRDZUJEM: Potvrdzujem aká je to fuška tým duplom, že textúry Meťáka som robil asi 6x a zakaždým keď už som to mal hotové a dobre, tak Čmeliak zmenil model a mohol som všetko robiť od začiatku. Takže chce to len pevné nervy a veľkú trpezlivosť a výsledok sa dostaví. Držím palce.  |
| |
|
|