FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning Jeden příspěvek | Celý strom
Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   21. 10. 2008 / 09:22
Karel
Čest, soudruzi. Kdo nezaznamenal nebo koho by to mohlo zajímat, čtěte zde http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=11723&Itemid=50
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 10:43
Zaremba   
Pěkné počteníčko. Já momentálně uvažuji o X52 (nevím jestli se vyplatí jít do X52 PRO), klidně si nechám poradit.
Na druhou stranu jsou berany, pro mne jako zarytého Tupolevistu, tajnou láskou Ale co zase oblíbená 205tka
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 12:00
Kendy   
alču už nemiluješ?...tam jsou berany taky na prd. Jinak já mám X52 a jsem moc spokojenej...rozhodně nevidím důvod proč chodit do o něco dražší verze PRO.
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 12:14
MirekE (BHA086)
Šel bych do Saitek X52 PRO, ale... mám obavu aby mi nevadila absence ForceFeedbacku na který jsem zvyklý ze sice trochu obstarožního modelu, ale zato robustního a stále spolehlivého Microsoft Force Feedbacku II. Zpětná vazba mi příjde jako velmi příjemná záležitost.


Názory???
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 12:46
Zaremba   
Forcefeedback u FS nemá smysl, jelikož je naprosto nereálný. Alespoň tam, kde to mohu porovnat.
Proč verzi X52 PRO? Já jsem nenašel nějakou výhodu.
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 12:57
MirekE (BHA086)
Nevím jak moc je nereálné klepání se kniplu při pojíždění po hrbolaté dráze, každopádně odpor který knipl klade při hodně utažené zatáčce vyvolává lehce podobný pocit který má člověk v reálném letadle (efekt přetížení)... nekamenovat, nezačít plácat o tom, že to je diametrálně jiné, to vím, mluvím o lehké podobnosti a alespoň nějakém pocitu ze zpětné reakce...

Někde jsem kdysi četl, že dokonce do joye u Airbusu je schválně (uměle) přenášen feedback aby měl pilot lepší cit pro řízení... co je na tomhle pravdy, to nevím...
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 13:14
MiG-21MFN
no teda ještě jsem při pojíždění po betonu necítil nějaký rázi na kniplu to spíš už na trávě, ale ani tam si nic takovýho nevybavuju. já jsem zkoušel lítat jednou s joystickem se zpětnou vazbou a jen mě to přesvědčilo o tom, že jsou to vyhozený peníze já mám X52 PRO a jsem spokojenej, ale uplně stačí X52
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 13:19
MirekE (BHA086)
Beton, tráva... asi jsi neměl pořádný FF. Normálně to drnčí... netvrdím že se tak děje i v reále (u pilota na beranech), ale dostáváš alespoň nějaký feedback... pocitově se mi to zdá OK...(ono když se s tebou rozhrčí 737 po runway, tak taky cejtíš jako cestující, že se s tebou něco děje a že to zrovna není o tom, že bys byl v naprosto klidném prostředí...)
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 13:47
MiG-21MFN
to je pravda, ale do kniplu ti to nijak nejebe
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 13:51
Zaremba   
Jde o to, že i při letu s vyváženým strojem feedbackový joy dělá brikule. Kope to, třepe se to, nedělá to co má. Pocit v zatáčce mi to nevyváží. Koupil jsem kdysi v dobré víře joyál s odezvou a teď ji vlastně nepoužívám.
Kde je to použitelné, tak v Il-2 ale u FS už to nechci.
 

Saitek - všeobecně   21. 10. 2008 / 17:47
Teflon_490   
Kdyz uz, tak co aspon stick shaker?
 

Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   21. 10. 2008 / 11:43
kuma   
Velice hezká recenze - vidím to úplně stejně.

Lze jen doplnit pár detailů:

1) pružiny, které vrací berany (výškovku) do středové polohy se při běžném letu jeví příliš silné. To je taky důvod, proč je středová poloha tak výrazná a letět s érem "trochu nataženým" (nebo potlačeným) skoro nejde. Uvažuju o úpravě i za cenu, že přijdu o záruku. NICMÉNĚ: z didaktického hlediska je to velmi užitečné, protože při každé změně režimu (přípusť, vrtule, stoupání, klesání, klapky, podvozek) je nezbytně nutné vyvažovat - jako v reálu. Aby se člověk "nerval" s pružinami, je třeba vyťukat na vyvážení přesně to co potřebujem, pak éro letí spořádaně. To je také odpověď na volání autora recenze po "force feedbacku" - pokud si Stuku při střemhlavém letu správně vyvážil, bude ji při vybírání rvát snad ještě větší silou, než by to bylo v reálu

2) trimovací kolečko - obvykle namapuji na první levou kolébku pod plynovými pákami (mám je vpravo od beranů). Pak ťukám nahoru nebo dolu a tím vyvažuju. Kolečko by bylo lepší, ale takhle to taky docela jde. Rozhodně je to praktičtější, než trimovat myší.

3) silné pružiny pedálů - stejná bolest jako u beranů. Podle návodu by "předpětí" mělo jít regulovat, mně se to zatím nepodařilo. Vadí to především při létání malými letadly, kde se nohy používají. V dopraváku jsou stejně nohy po většinu letu k uhnití...

4) zdvojení plynových pák - u mých kousků je jedna nectnost - oba dva kvadranty - tedy ten co přišel s berany (a zástrčkou PS-2) a ten dokoupený (USB) by sice měly být shodné, ale mají přece jen trochu jiný chod pák, jiný rozsah, jiný odpor... Při namapování mi právě na prostřední páky vycházejí plyny u dakoty - a tam mi dost vadí, že se obě páky chovají trochu jinak -. a nejde to poštelovat. Jinak ale tři různé dvojice pák se samostatným mapováním - to je fakt výzva !

5) reverzy na tlačítkách pod "nulami" pák na kvadrantu - primitivní, ale chytré.

6) mapování funkcí - dodávaný (downloadovatelný) SW mi přijde velmi nešikovný (problémy zde byly opakovaně ventilovány - např. druhý kvadrant se neustrále a torpidně hlásí jako joystick a už opakovaně jsem ho musel pemapovávat, prostě VOPRUZ!) - právě si proto pořizuji FSUIPC (€ 20,-, tedy 500,- Kč za to fakt stojí).

7) rozměry - není pravda, že by berany byly menší, než ve skutečném éru - když porovnám se skutečným ATR, myslím, že Saitek je větší (o C-172 ani nemluvě). Vidím problém v tom, že ergonometricky je čínská populace menší, než naše (je zajímavé se seznamovat s některými sofistikovanými přístroji, které si Číňani vyrábějí pro sebe - například medicinální ultrasonografy, rentgeny a podobně - jsou znatelně menší, asi jako když stojí UL Trener vedle Z-226). Vypadá to, jako kdyby si to Číňani uvědomovali - a berany (a pedály) určené na export udělali záměrně "větší" - a trochu to přehnali (nedokážu se zbavit vzpomínky na Air America a "školení odborníků z CIA", které doporučuje rozhazovat nad útočícím Vietkongem olbřímí prezervativy....)

8) a ještě rozměry - kryt beranů je objemný, protože v původní představě počítá s montáží dalších prvků - budíky (taky se tu už o nich psalo), konzole s tlačítky a pákou podvozku - a podobně. Myslím, že právě proto je horní kryt kovový a připevněn velmi spořádanými šroubky (zatím nevím, co se skrývá pod tímto krytem). Pro ty, co létají na notebooku to ale je velmi pozitivní - stačí na horní plochu krytu dát protiskluzovou podložku (co se dává na palubní desky aut, z děravé lepkavé gumy) a na to otevřený notebook. Ergonomie pracoviště, pohled přes berany na "palubní desku" a i dostupnost kláves je pak velmi přijatelná.

Uff. To jsem se nějak odvázal, omlouvám se
 

Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   21. 10. 2008 / 11:47
Toomitsch
Doktore, ja mam trim na leve pace beranu, pod klobouckem na te kolebce (teda jak to bylo defaultne) a naprosto mi to vyhovuje. Nehlede na to, ze real L410 to ma taky na beranu (tedy pokud je vybavena AP). Jinak jsem na vysost spokojeny, akorat mi musi jezisek jeste prinest pedaly. Ale vzhledem k tomu, ze jde do haje monitor, to asi zhave nebude.

 

Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   21. 10. 2008 / 14:44
MzM   
"Jinak ale tři různé dvojice pák se samostatným mapováním - to je fakt výzva ! "
Jo, je to prima, mám je sice hnusné, ale funkční (dokonce i souběh) (viz točítka)

... a trim (elevator) mám na desetiotáčkovém aripotu. Taky docela prima. (sěmrovkový a křidélkový trim v FS2004 na osách není, takže to mám na točítkách)

FSUIPC všem vřele doporučuju. Za ty peníze to není vůbec drahé. Umí to moc.
 

Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   21. 10. 2008 / 23:32
joachim
Já si je koupil loni a musel jsem to reklamovat. Přeprogramovávali se mi sami tlačítka, apod. Teď to mám už tři týdny v reklamaci u Pixmanie a čekám. Jinak ale bezva !
 

Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   22. 10. 2008 / 08:31
Toomitsch
Nekde se psalo, ze dostanes k throttle i dalsi dva cerne kloboucky, to je pouze pokud si koupis samostatny QT? Protoze ja je v krabici nemel...
 

Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   22. 10. 2008 / 13:41
tvojplaton   
Jj
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ