FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 12. 2025, svátek má Štěpán Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PIC 737 a odpojeni GND POWER Jeden příspěvek | Celý strom
PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 09:29
leonell
Ahoj,
mam skolacky dotaz: jak odpojit GND PWR u Wilco/Feethere PIC 737?

Schematicky receno:
zapnu baterii, kliknu na GND PWR AVAIL, po minute se toto rozviti (obsluha pripojila kabel), prepnu GND PWR na ON. Nastartuji APU+generatory APU+bleed a ted bych mel (?) odpojit externi napajeni.
Kdyz zkusim dat GND PWR na OFF tak se to vraci zpet na ON a voltmetr pro GND porad ukazuje napajeni 110V. Ani klikani na GND PWR AVAIL coby reverzni postup k vytazeni kabelu nepomuze.
Neco jsem pochopil spatne?

L.
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 09:55
Rozšafín Ctibum   
Ja mel vzdycky za to, ze GND PWR je prave na to, aby se ¨nemuselo zapinat APU...
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 10:01
Blackrat
No mozna se pekelne pletu, ale podle me vetsina proudovych letadel potrebuje bezici APU na nastartovani motoru pomoci odberu stlacenyho vzduchu z kompresoru APU.
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 10:13
maco
Může být i pozemní zdroj stlačeného vzduchu - občas Buliky ČSA hlásí, že to chtějí mít připravené, protože jim APU nefunguje Jak se to ale jmenuje nevím.
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 13:18
Cirrus/Pindra
jmenuje se to "jet starter"
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 10:32
Rozšafín Ctibum   
Ten stlacenej vzduch ale muzes vzit take z pozemniho zarizeni..
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 10:36
leonell
To jo. Cesta k rešení mého primárního problému je opačná, nepoužít GND PWR a roztočit APU z baterií, což jde taky.
Ale pořád nevím jak v případě GND PWR odpojit kabel
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 10:38
Rozšafín Ctibum   
Co třeba kousek couvnout ? U LevelD767 to tak jde, jen Tě seřvou, že jim ničíš zařízení
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 11:11
leonell
Couvnout nepomůže. Pomůže až nastartování (aspoň jednoho) motoru, pak to zhasne. Ten se ale startuje až po při/po vytlačení takže po celou tu dobu to virtuálně táhneš za sebou
Já si právě pamatoval, že u 767 se musí dát povel k odpojení (a ještě tam je tuším nějaká komunikace ohledně zabrzdění).
No nic, asi to nejde, mají černý puntík.
A přitom u Legacy600, taky od Feelthere to (aspoň podle mých poznámek) jde.

L.
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 11:19
FSPilot   
No když ti funguje APU, tak je ti pozemní zdroj k ničemu A když máš pození zdroj, tak nemůžeš začít pojíždět, když nemáš nastartováno, protože bys neměl z čeho brát energii pro nastartování. to je logické, ne?
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 11:47
leonell
Souhlasím s první částí, že nepotřebuješ GPU pokud ti funguje APU (i když jsem někde četl že na některých letištích je povolen provoz APU jen kvůli startu motorů ale už nevím kde takže jako bych nic neřekl ).

Druhou část by musel rozseknout nějaký praktik, protože start motorů u gate je zakázán, takže by letadlo muselo být někde na stojánce a u něj automobilní GPU s natlakovaným vzduchem pro start motorů.

Kromě toho to řeší půlku problému - fyzické vytažení kabelu. Mně nejde vypnou už "příjem" toho proudu a je přísně zakázáno manipulovat s kabelem bez jeho vypnutí.

Asi jsem perfekcionista.

L.
   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 13:24
Cirrus/Pindra
Některé posádky, k radosti ramp control agentů, nahazují již při pushování. Ale nemělo by se to dělat, třeba při točení je rampák hodně blízko motoru a neni to příjemný pocit.

Jinak pokud éru nefunguje APU, tak se použije jetstarter a to jsme dělali tak, že se nahodí jeden motor, odpojí se ground air, začně se hned pushovat a s běžícím motorem už si nahoděj druhej.

   Seznam příspěvků  

PIC 737 a odpojeni GND POWER   24. 10. 2008 / 10:45
Teflon_490   
Nevim jestli to jde, u mene propracovanejsiho PMDG 737 mas taky proste GND PWR available celou dobu co si na apronu a zaroven na parking brake.
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ