|  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 09:29 | |
|  | Ahoj,
mam skolacky dotaz: jak odpojit GND PWR u Wilco/Feethere PIC 737?
Schematicky receno:
zapnu baterii, kliknu na GND PWR AVAIL, po minute se toto rozviti (obsluha pripojila kabel), prepnu GND PWR na ON. Nastartuji APU+generatory APU+bleed a ted bych mel (?) odpojit externi napajeni.
Kdyz zkusim dat GND PWR na OFF tak se to vraci zpet na ON a voltmetr pro GND porad ukazuje napajeni 110V. Ani klikani na GND PWR AVAIL coby reverzni postup k vytazeni kabelu nepomuze.
Neco jsem pochopil spatne?
L.
|
| |
|
 |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 09:55 | |
|  | | Ja mel vzdycky za to, ze GND PWR je prave na to, aby se ¨nemuselo zapinat APU... |
| |
|
 |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 10:01 | |
|  | | No mozna se pekelne pletu, ale podle me vetsina proudovych letadel potrebuje bezici APU na nastartovani motoru pomoci odberu stlacenyho vzduchu z kompresoru APU. |
| |
|
 |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 10:13 | |
|  | Může být i pozemní zdroj stlačeného vzduchu - občas Buliky ČSA hlásí, že to chtějí mít připravené, protože jim APU nefunguje Jak se to ale jmenuje nevím. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 13:18 | |
|  | | jmenuje se to "jet starter" |
| |
|
 |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 10:32 | |
|  | | Ten stlacenej vzduch ale muzes vzit take z pozemniho zarizeni.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 10:36 | |
|  | To jo. Cesta k rešení mého primárního problému je opačná, nepoužít GND PWR a roztočit APU z baterií, což jde taky.
Ale pořád nevím jak v případě GND PWR odpojit kabel  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 10:38 | |
|  | Co třeba kousek couvnout ? U LevelD767 to tak jde, jen Tě seřvou, že jim ničíš zařízení |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 11:11 | |
|  | Couvnout nepomůže. Pomůže až nastartování (aspoň jednoho) motoru, pak to zhasne. Ten se ale startuje až po při/po vytlačení takže po celou tu dobu to virtuálně táhneš za sebou 
Já si právě pamatoval, že u 767 se musí dát povel k odpojení (a ještě tam je tuším nějaká komunikace ohledně zabrzdění).
No nic, asi to nejde, mají černý puntík.
A přitom u Legacy600, taky od Feelthere to (aspoň podle mých poznámek) jde.
L. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 11:19 | |
|  | No když ti funguje APU, tak je ti pozemní zdroj k ničemu A když máš pození zdroj, tak nemůžeš začít pojíždět, když nemáš nastartováno, protože bys neměl z čeho brát energii pro nastartování. to je logické, ne?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 11:47 | |
|  | Souhlasím s první částí, že nepotřebuješ GPU pokud ti funguje APU (i když jsem někde četl že na některých letištích je povolen provoz APU jen kvůli startu motorů ale už nevím kde takže jako bych nic neřekl ).
Druhou část by musel rozseknout nějaký praktik, protože start motorů u gate je zakázán, takže by letadlo muselo být někde na stojánce a u něj automobilní GPU s natlakovaným vzduchem pro start motorů.
Kromě toho to řeší půlku problému - fyzické vytažení kabelu. Mně nejde vypnou už "příjem" toho proudu a je přísně zakázáno manipulovat s kabelem bez jeho vypnutí.
Asi jsem perfekcionista.
L. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 13:24 | |
|  | Některé posádky, k radosti ramp control agentů, nahazují již při pushování. Ale nemělo by se to dělat, třeba při točení je rampák hodně blízko motoru a neni to příjemný pocit.
Jinak pokud éru nefunguje APU, tak se použije jetstarter a to jsme dělali tak, že se nahodí jeden motor, odpojí se ground air, začně se hned pushovat a s běžícím motorem už si nahoděj druhej.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | PIC 737 a odpojeni GND POWER 24. 10. 2008 / 10:45 | |
|  | | Nevim jestli to jde, u mene propracovanejsiho PMDG 737 mas taky proste GND PWR available celou dobu co si na apronu a zaroven na parking brake. |
| |
|
|