|  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 01:30 | |
|  | Bych dneska neřekl že v podstaťe už u tohoto legendárního stroje se dá vyměnit motor za nový ale to je jenom dobře přidávám pár screenu z výmeny. AN-2 Forever....))) http://www.an-2.cz/fotka.php?id_alb=36 |
| |
|
 |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 08:42 | |
|  | | |
|
 |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 12:48 | |
|  | No ono to u JIDase ani jinak neslo Blbej hadr...  |
| |
|
 |  |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 13:31 | |
|  | Tak co jsem se já doslech že prý se zadřel původní motor tak nevim.. ))) |
| |
|
 |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 15:41 | |
|  | Už jsme, myslím, párkrát tady zmínili, že když se ví kde hledat, i nový motor lze sehnat. I když asi ne nový ve smyslu "vyroben v září 2008, ale nový jako v originální bedně z výroby, nakonzervovaný a nepoužitý.
Pokud vím, je to prakticky stejný Wright, jaký se montoval ve 30. letech na časné verze DC-3, stejný motor, na jaký Rusové koupili s oficiální licenci a vyráběli jej v obrovských sériíéch do Li-2, stejný motor jaký pak namontovali na An-2, jen s jinou vrtulí, ale taky stejný motor, který vyráběli Číňani bez licence do svých Li-2 a Il-12 (získaných ze SSSR), přičemž v Číně létaly Li-2 i se čtyřlistýmki vrtulemi (rovnou, kdo by vymýšlel něco nového, že... - a věřte, vypadalo to hrozně!) - a nakonec výroba těch motorů skončila někdy v roce 1984 a to už pochopitelně nebylo moc kam ty motory montovat (jak tak někdy socialistické vgýroby běží a běží...) - a ty motory tam údajně někde POŘÁD JSOU!
Četl jsem článek na netu, jak kdosi sháněl motor do dakoty (byla na Mallorce, bez jednoho motoru, ale nebyla to ta, co se tam pořád ještě zvolna rozpadá) - a byl v koncích, až dostal tenhle tip - a za pár dolarů koupil dva tyhle čínské motory a přemýšlel, co všechno bude muset předělat a upravit, aby tem motor šlo do té dakoty použít.
Sehnal na to nějakého vyhlášeného dakotomotoráře z Australie - a ten ty motory vzal, nasadil na motorová lože, přišrouboval příruby, pospojoval hadice, propojil lanovod od vrtulového governoru - a bylo to. Na těch motorech nemuseli měnit skoro vůbec nic - ti Číňani to dělaj úplně stejný, jak to vyráběli amíci o padesát let dříve.
Takže proč by nějaký takový novoučký motor nemohla dostat taky nějaká andula? |
| |
|
 |  |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 16:03 | |
|  | Doktore, já si ty tvoje příspěvky asi budu tiskout.. To se tak dobře čte.. Není tě škoda ve špitále..?   |
| |
|
 |  |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 16:51 | |
|  | když to vezmete do důsledku, tak rusové zase tak mnoho původních pístových motorů nemají. hvězdičáky včetně áí čtrnáctek vycházejí, jak správně zmińujete, z amerických licencí a řadový motory zase vycházely z francouzských. |
| |
|
 |  |  |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 17:21 | |
|  | hezky napsáno, i Tu-4 měl motory tak-nějak neruského původu, že  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 17:27 | |
|  | Zdravím ve foru ono to kopírování s těmi motory není až tak jednoduché měl jsem možnost číst knihu"Tupolev a jeho letadla" jenom přepočet z amerických (ne SI) jednotek byl docela problém a k tomu motoru z AN-2 není to motor z Dakoty protože Dakota měla dvoj-hvězdu tzv. Twi Wasp a Andula má jedno |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 24. 10. 2008 / 18:01 | |
|  | pokud mohu upřesnit, motor z An-2 vychází z motoru M-62, který je upraveným motorem M-25, který je v rusku licenčně vyráběným americkým motorem Wright Cyclone 9 o objemu 30 litrů. v Dakotách se ale používaly i motory PaW Twin Wasp, to je pravda, o stejném objemu a stejné výkonnosti jako Cyclone. kdo je odborník na dakoty, může opravit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | AN-2 OK-JID Výměna motoru 25. 10. 2008 / 03:33 | |
|  | Ano, v dakotách se používaly jak Wright Cyclone (viz můj blábol výše) tak (asi častěji a hlavně u pozdějších verzí) Pratt & Whitney Twin Wasp. Pochopitelně nebyl shodný vkon, režimy atd., ale případná výměna Wrightů za PW nebyla technicky složitá (ale nedělala se asi moc často, spíš jen v absolutní nouzi...) |
| |
|
|