FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 3. 5. 2025, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
AN-2 OK-JID Výměna motoru Jeden příspěvek | Celý strom
AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 01:30
Bubagamp
Bych dneska neřekl že v podstaťe už u tohoto legendárního stroje se dá vyměnit motor za nový ale to je jenom dobře přidávám pár screenu z výmeny. AN-2 Forever....))) http://www.an-2.cz/fotka.php?id_alb=36
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 08:42
Eurostar   
Krásné fotky. zabrousil jsem i do dalších galerií. Chtěl jsem se zeptat jestli by nebyla tahel http://www.an-2.cz/images/fotogalerie/thumbnails/Cumuloid_180x130.jpg fotečka v plném rozlišení z foťáku. Moc se mi líbí. chtěl bych jako wallpaper. když by to šlo , tak mail je vpeterka@gmail.com
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 12:48
Lowmick   
No ono to u JIDase ani jinak neslo Blbej hadr...
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 13:31
Bubagamp
Tak co jsem se já doslech že prý se zadřel původní motor tak nevim..)))
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 15:41
kuma   
Už jsme, myslím, párkrát tady zmínili, že když se ví kde hledat, i nový motor lze sehnat. I když asi ne nový ve smyslu "vyroben v září 2008, ale nový jako v originální bedně z výroby, nakonzervovaný a nepoužitý.

Pokud vím, je to prakticky stejný Wright, jaký se montoval ve 30. letech na časné verze DC-3, stejný motor, na jaký Rusové koupili s oficiální licenci a vyráběli jej v obrovských sériíéch do Li-2, stejný motor jaký pak namontovali na An-2, jen s jinou vrtulí, ale taky stejný motor, který vyráběli Číňani bez licence do svých Li-2 a Il-12 (získaných ze SSSR), přičemž v Číně létaly Li-2 i se čtyřlistýmki vrtulemi (rovnou, kdo by vymýšlel něco nového, že... - a věřte, vypadalo to hrozně!) - a nakonec výroba těch motorů skončila někdy v roce 1984 a to už pochopitelně nebylo moc kam ty motory montovat (jak tak někdy socialistické vgýroby běží a běží...) - a ty motory tam údajně někde POŘÁD JSOU!

Četl jsem článek na netu, jak kdosi sháněl motor do dakoty (byla na Mallorce, bez jednoho motoru, ale nebyla to ta, co se tam pořád ještě zvolna rozpadá) - a byl v koncích, až dostal tenhle tip - a za pár dolarů koupil dva tyhle čínské motory a přemýšlel, co všechno bude muset předělat a upravit, aby tem motor šlo do té dakoty použít.

Sehnal na to nějakého vyhlášeného dakotomotoráře z Australie - a ten ty motory vzal, nasadil na motorová lože, přišrouboval příruby, pospojoval hadice, propojil lanovod od vrtulového governoru - a bylo to. Na těch motorech nemuseli měnit skoro vůbec nic - ti Číňani to dělaj úplně stejný, jak to vyráběli amíci o padesát let dříve.

Takže proč by nějaký takový novoučký motor nemohla dostat taky nějaká andula?
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 16:03
Lukas.wz   
Doktore, já si ty tvoje příspěvky asi budu tiskout.. To se tak dobře čte.. Není tě škoda ve špitále..?
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 16:51
jardaa
když to vezmete do důsledku, tak rusové zase tak mnoho původních pístových motorů nemají. hvězdičáky včetně áí čtrnáctek vycházejí, jak správně zmińujete, z amerických licencí a řadový motory zase vycházely z francouzských.
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 17:21
kuma   
hezky napsáno, i Tu-4 měl motory tak-nějak neruského původu, že
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 17:27
avia
Zdravím ve foru ono to kopírování s těmi motory není až tak jednoduché měl jsem možnost číst knihu"Tupolev a jeho letadla" jenom přepočet z amerických (ne SI) jednotek byl docela problém a k tomu motoru z AN-2 není to motor z Dakoty protože Dakota měla dvoj-hvězdu tzv. Twi Wasp a Andula má jedno
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   24. 10. 2008 / 18:01
jardaa
pokud mohu upřesnit, motor z An-2 vychází z motoru M-62, který je upraveným motorem M-25, který je v rusku licenčně vyráběným americkým motorem Wright Cyclone 9 o objemu 30 litrů. v Dakotách se ale používaly i motory PaW Twin Wasp, to je pravda, o stejném objemu a stejné výkonnosti jako Cyclone. kdo je odborník na dakoty, může opravit.
 

AN-2 OK-JID Výměna motoru   25. 10. 2008 / 03:33
kuma   
Ano, v dakotách se používaly jak Wright Cyclone (viz můj blábol výše) tak (asi častěji a hlavně u pozdějších verzí) Pratt & Whitney Twin Wasp. Pochopitelně nebyl shodný vkon, režimy atd., ale případná výměna Wrightů za PW nebyla technicky složitá (ale nedělala se asi moc často, spíš jen v absolutní nouzi...)
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ