FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ještě jednou Jeden příspěvek | Celý strom
Ještě jednou   5. 11. 2008 / 14:19
Doug   
Omlouvám se všem, ale myslím, že bude lepší nový strom, než příspěvek, jehož téma je o 4 stránky hlouběji.
Možná jsem zvolil nevhodný strom a napsal příspěvek k tématu, u nějž někteří nepobrali, co vlastně chci svým příspěvkem říct. Reagoval jsem na téma "Test nováčka na LKPR", moje kritika se týká toho, že se na LKPR učí nováčci. Opět se na mou hlavu snese kritika, která se bude týkat toho, že nováček byl dobrý s všem se daný event líbil, a že není nic divného, že na LKPR přichází noví řídící atp. Nic proti nováčkům na IVAO, nic proti konkrétnímu případu - nebyl jsem tam, neviděl jsem, nevím. Nic proti novým řídícím LKPR, moje kritika se dlouhodobě týká toho, že úplní začátečníci mezi řídícími sítě IVAO, by se podle mého názoru neměli přihlašovat na nejrušnější letiště v české divizi, a mělo by jim to být znemožněno. Proč? Protože si myslím, že do LKPR by měli přicházet už řídící z jiných letišť, lidé, kteří už odřídili stovky letů (ne odseděli stovky hodin) a přechod na nejrušnější letiště v ČR pro ně bude jen dalším krokem na cestě, jejíž delší část už ušli. Myslím si, že by z toho měli prospěch všichni účastníci naší divize.
1. Bylo by zajištěno, že do LKPR - na letiště s nejhustším provozem, na kterém se významným podílem účastní cizinci, přijdou pouze kvalitní a zkušení řídící s potřebnou odbornou i jazykovou výbavou. Tím by i vzrostla prestiž tohoto letiště i české divize jako takové.
2. Noví řídící by se nutně rozptýlili na ostatní letiště (když by do Prahy nemohli) a zlepšili tak celkové pokrytí pro vituální piloty. Zároveň by bylo zajištěno, že na síti zůstanou pouze kvalitní řídící, lidé, kteří mají zájem se učit, postupovat, zlepšovat se. Začátečníci by měli možnost se učit postupně, díky (pochopitelně) nižší intenzitě provozu na menších letištích, bylo by dost času na vysvětlování chyb přímo během letové akce.
Další věc, kterou jsem svými přispěvky v předchozím stromu (ale i dříve) kritizoval, je to, že omezení (byť minimální), které je v současnosti uplatňováno na řídící kategorie "S" není VŮBEC uplatňováno na nové piloty. Stejně jako se v reálném pilotním výcviku nemůže posadit žák rovnou za berany 747čky a vyrazit z JFK na Heathrow, nemělo by být možné udělat to na síti. Kdo si chce zkoušt takové kousky, může si lítat klidně OFFLINE. Pokud se takový člověk totiž přihlásí na síť, musí mu řídící poskytnout servis stejně jako komukoliv jinému, nemá možnost jej odpojit. Nepíšu o vymyšlených případech, psal jsem to i v minulých příspěvcích, je to častá realita. Člověk v dobré vůli pomoct nováčkovi, který sotva nainstaloval FS a vysvětluje a přesvědčuje, ať si dotyčný vezme malou Cessnu a jde létat okruhy offline, stáhne si alespoň základ z předpisů a frazeologie. Většinou ale s dotyčným nehne nic a vesele si létá, nejde o to, že by vyloženě "dělal bordel", ale svým chováním (nedodržováním povolení, výšek, kurzů atp.) komplikuje řízení a létání ostatním. Pokud by platilo omezení, platila by obě pravidla, která jsem nastínil výše v části o řídících. A sice, provoz by se rozptýlil po menších letištích a řídící, kteří z nějakých důvodů nechtějí, nebo nemohou (zatím) řídit v Praze, by neseděli celý večer u IVACu jako pecky, závistivě pozorujíce šňůru na ILS 24. Na síti by létali opět pouze lidé, kteří chtějí létat podle pravidel, realisticky. A piloti by byli lépe vycvičení až jednou vyrazí do světa, čímž by opět vzrostla prestiž české divize.
Pokud někdo stále nerozumí tomu, co kritizuju, pak už předem pochybuji o jeho duševním zdraví. Nemusíte souhlasit, ale snad moje názory nejsou úplně zcesty a alespoň nad něčím by se dalo přemýšlet. Budu rád za reakce, které budou konstruktivní. Nechci jen kritizovat, nýbrž pomoct zlepšit online létání pro nás všechny, které to baví. Přiblížit se realitě, po čemž tu většina z vás volá. Díky, že jste dočetli až sem.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 14:22
Rozšafín Ctibum   
Díky za celý příspěvek, jak říkám, restrikce na hlavní česká letiště jsou, pilotní..

Inu, zítra máme staff-slez, tak je to bod k řešení.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 14:37
nimbo
Myslel si to tak, že FRAs pre riadiacich exituje a o pilotných sa budete zajtra baviť. Ja totiž o žiadnych FRAs pre pilotov aplikovaných v CZ divízii neviem. Inde to funguje. Nie je to tak, že napr. na EHAM možu iba piloti C a vyššie? (aplikované samozrejme u NED divízie)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 14:41
Rozšafín Ctibum   
Ano, myslel jsem to presne tak . Ale myslel jsem to jako diskuze nad celkovou upravou FRAs, jak ATC tak pilotům..
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 15:37
Mike2811
Ono něco jako FRA pro piloty existuje ? Jak to fachá a kde se dá zjistit nějaký seznam, kde už je to zavedené nebo tak ?
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 14:52
PavelBa
já za sebe si myslím že jak pilotů tak řídících je tak málo, že povinné rozptýlení jen sníží už tak dost nízký počet pilotů i řídících kteří budou "dělat" provoz. Já do Prahy nelítám vůbec (neutáhne mi to PC) , celkově lítám on line dost málo ale často se dívám přes IVAE - je to bída. Mnohokrát jsem si našel čas a když jsem viděl to černo, tak jsem se na to vybodnul i já. Vyjímkou je úterý ale i tam mnohokrát po 22. hodině je skoro prázdno.
Jestli z toho LKPR zbytečně neděláš modlu. Kdyby stáli řidicí v zástupu jen aby si mohli na chvíli sednout do Prahy na věž, bylo by to něco jiného ale takhle ? To samé platí pro piloty. Prostě nás není zase tak moc.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 15:00
Doug   
Já si právě myslím, že modlu z ní mají ti řídící i piloti. Na menší letiště se řídící vůbec nedostávají, pokud už se někdo začíná zajímat o řízení na síti, pak se většinou všichni hrnou jen do Prahy, odsedí si povinných 50 hodin někde na LKCOV a hned Praha, Praha...!!! A o pilotech to platí jakbysmet, dokonce i když je Praha bez řídících, létá se tam, přestože jsou třeba obsazená letiště jinde. (opět mnohonásobná osobní zkušenost)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 15:52
Michael   
A nelétá/neřídí se tam více třeba proto, že reálné české letecké společnosti mají základny převážně v Praze a většina linek ze zahraničí vede do Prahy? Mně by přišlo hloupé letět jako KLM z Amsterdamu do Brna.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:52
Doug   
Mě ne.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 15:23
Gustav ( BHA576 )   
Brečíš hezky Honzo , ale na špatném hrobě
Pro využití tvých nápadů je lepší psát na server české divize IVAO od toho je tam totiž zavedené fórum.
Restrikce nic nevyřeší.Pouze znempříjemní několika jedincům chuť si zalétat a nebo zařídit.
Když nemá člověk vlastní soudnost o tom ,co zvládne a co už né tak to je potom těžké.
Jenže ze života víme třeba na silnicích,že těch nesoudných je hodně a tak to potom bolí a jsou s toho tragedie.
Lidi nepředěláš a IVAO také ne
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 15:40
Doug   
MYslím, že tady si můj příspěvek přečte více lidí, proto ho píšu sem.
Můj příspěvek nemá být jen vzlykáním nad současným stavem, cílem byl i apel na všechny, zejména začátečníky, virtuální řídící i piloty, aby nikam nespěchali a v klidu si odlétali a odřídili svoje začátky na menších letištích. Proč se piloti i řídící hrnou do Prahy? Řídící proto, že do Prahy vždycky někdo poletí a piloti proto, aby měli jistotu, že po 2hodinovém letu nepřiletí třeba do prázdného Mošnova - v Praze totiž skoro vždycky taky někdo (a lepší kdokoliv, než ticho na kanále) sedí. Tak to vidím já, ale klidně napište vy ostatní důvody, proč létáte/řídíte v Praze. Je potřeba se na ten stav podívat "širokoúhle"
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 15:56
Tragédie v JRD
Mno, pokud budu chtit prodat invalidni vozejk, ale dam inzerat na fotbalovy stadion, tak si to taky precte vic lidi.... ale bude mi to vicemene k nicemu.

No, jinak - nevim o co ti jde? praha je proste nejvetsi, nejfrekventovanejsi atd letiste v cechach. vetsina spolecnosti lita prave tam. tak proto je proste takto "preferovane" - vetsina lidi , byt treba podvedome, se snazi letat aspon trosku podle realu. podivej se na ivao kamkoli mimo cr - nejfrekventovanejsi a nejobsazovanejsi jsou vzdycky nejvetsi mezinarodni letiste. provoz na mensich regionalnich dost pokulhava nejen u nas.

umele nutit lidi i nekam jinam mi prijde ponekud pochybene. jasne, nema smysl aby nekdo s S2 ridil na velkych eventech, ale mimo spicku ... ?
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 16:07
Mike2811
No zrovna teďka moc nelítám, třeba se hustota letadel zvýšila, ale neděláme z naší malé divize něco mnohem většího, než doopravdy je? Přijde mi, že nás zase tak moc není, aby bylo fakt nutné povinně posílat nováčky piloty a řídící někam na oblasti ? Pokud není zrovna online day, nějaká akce nebo třeba dlouhý víkendový večer, tak nás najednou fakt moc nelítá (skoro bych řekl nikdo, v tuto chvíli jsou ve FIRu 4 letadla, jedna Čáslav- Gripen na SOWT(cizinec), dvě ČSA(oba češi) - obě z prahy, jedno do Mošnova a druhé do frnkfurtu, a jeden nizozemec z EHAMu do Prahy) a když jsou tyto dny, tak na exponovaná místa jdou ti lepší.
Navíc občas si třeba chci zalítat tak nějak pořádně a nechci se zdržovat, protože chci potom dělat i něco dalšího a pak bych se místu s nováčkem instinktivně vyhnul, protože mě to vysvětlování a chyby, které prakticky každý nováček udělá, budou zpomalovat. Trochu si protiřečím, protože v Praze se mu to stane taky, ale na okrajovém letišti se bude sám nudit, protože mu tam přiletí malé procento letadel (v tom ti Dougu naprosto rozumím, ale upřímně - u nás je to malé procento jedno letadlo nebo dokonce žádné.. ).
Jako pilot mám obrovské moře letišť v dosahu nějakých 350 nm, což se dá s jetem za cca hodinu zaletět, takže vyrazím z velkého a kvalitně vybaveného(myšleno ATC, jen megalomani potřebují dráhu 3800 metrů, viď Gustave )letiště, aby doletěli do podobně kvalitního letiště někde v zahraničí (třeba i Blava, ta je dnes taky v cizině... ).
Nevím, jak pracují ty FRAs pro piloty, ale bojím se aby se nestalo, že ometalovaní borci budou lítat jak jsem popsal výše, a nová drobotina se bude bez dozoru cvičit na oblasti - jeden něco špatně pochopí, a hned to umí všici. Takže bude potřeba nějaký akreditovaný staffák, který je alespoň občas zkontroluje. Ale zase jsme možná narazili na to, že jsme malá divize a TAs tam nemůžou být furt. Takže - drobotina si bude primárně trénovat mezi sebou a je tu riziko, že se to naučí stejně blbě. Pokud si chceš předávat schopnosti s minimálním šumem, tak musíš mít kvalitní ATC na nové piloty, a kvalitní piloty na nové ATC. Když budou FRAs fachat stejně pro piloty i řídící, budou se kumulovat ve stejném místě ? Myslím, že jo a nemusí to vést k ničemu dobrému...

Toť můj příspěvek, zase jsem se slovně vyblil a palte...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 15:46
Kendy   
Zjednodušeně řečeno......nevím jak si to přesně představuješ ale pokud to chápu dobře...tak než nejaký ATC přijde řídit provoz na LKPR by měl mít zkušenosti z jiných ATC na menších letištích.Jak má nasbírat zkušenosti jinde když i jinde je celkem h...o návštěvnost?.....čuměním do PC kde se celej den nic neděje ty říkáš zkušenost?.....při troše vůle...na LKPR občas aspon něco i je...ale s okolníma menšíma letištěma je to bída s nouzí.Ono když se to vezme kolem a kolem....mě stačí co občas slyším od jiných a jsem rád že tam zatím nejsem....abčasná arogance a zjebání nováčka že neumí to a zase tohle....včetně jiných kteří by rádi jen občas zalítali on-line......to jen a jen odrazuje.Občas by slušelo trošku potlačit v sobě tu chut hrát si na realitu a přimhouřit oko nad někým co to hůř zvládá.Být arogantní na někoho kdo letí jen LKPR/LKTB a kritizovat ho za to že nemluví anglickou frazeologií..je přinejmenším dost blbý.Už jenom tohle odradí ty...co moc angličtinu nezvládají nebo neumí vůbec a znají jen správné postupy v češtině.Takže vídím to tak....lidí by bylo i více on-line ale kdyby se to netahalo tolik do extremu.Když děláš autoškolu...taky se sice učíš...ale praxi děláš ve stejném provozu jako jsou již zkušení řidiči.To co si tu napsal je sice dobrá věc ale trošku to zavání spíš tím...že bys rád odělil zrno od plev....a to mi přijde vůči ostatním méně zkušeným kolegům dost blbý.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 16:36
Doug   
Nenenenene, tak jsem to rozhodně nemyslel, a je dobře, žes to zmínil a můžeme si říct, že opravdu nechci dělit zrno od plev...míněno ve smyslu dělit lidi na ty, kteří už můžou do Prahy a na ty ostatní. Ovšem ve smyslu vytřídit lidi, na takové, kteří si virtuálním létáním plní sny (být dopravním, nebo vojenským pilotem či řídícím zkrátka nemůže být každý) a na puberťáky, kteří berou FS jako jakoukoliv jinou gamesu a jen tak se baví - to určitě, ale jen jako vedlejší produkt.
Nejsem ani zastáncem přehnaného přerealizování, protože FS je opravdu jen hra, i když realistická (nebo se o to snažíme). Vždycky, když řídím v LKPD a někomu radím, nebo třeba i vytýkám, říkám, že je třeba si to užít nebrat to příliš vážně, snažím se povzbudit a pochválit za to co bylo dobré. Nikdy jsem na nikoho nebyl hrubý nebo sprostý, pokud je tu někdo, komu jsem ublížil, pak se hluboce omlouvám. Ani já neumím a nevím všechno a ne všechno mi vyjde přesně, ne vždy si vzpomenu na přesnou frázi apod. Improvizace je každodenní i v reálném letovém provozu, piloti trošku přitočí, aby se ten lokalajzr chytnul a řlpáci zase zavřou oko nad přeslechy pilotů, jsme jen lidi.
Pak taky neříkám, že zkušení řídící nemůžou na menším letišti zůstat, pokud budou mít slušný provoz tak ani nebudou mít důvod odcházet. Stačí 3-4 lety za hodinku, ale 1 nebo 2 letadla za večer je fakt nuda....
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:11
Flogger   
No heleď já bych řek: "Zaplaťpánbůh za ty puberťáky...". Já si osobně myslím, že právě mladí kluci (holky nevim) tvoří největší část provozu u nás. V podstatě všechny, co znám nějak líp jsou lidi do 20 let.
FS má jednu velkou výhodu: není zábavný pro někoho, kdo k tomu nemá vztah. Takže tu tolik nehrozí, že by nějaký vyloženě pako cíleně znepříjemňovalo provoz na síti. Ten, koho to baví, dělá blbosti z nevědomosti a tomu je potřeba pomoct. Ten koho to nebaví moc dlouho nevydrží a zmizí. Já bych ty puberťáky tak neodsuzoval )
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:24
Doug   
Nikoho nodrazuju, chápu, že nejdřív musíš vyzkoušet, abys mohl zjistit, že tě to baví. To je úplně vpořádku. Za počáteční nevědomost se nikdo nemusí stydět, nebo se dokonce nechat urážet od "mazáka" s 50 odsezenými hodinami. Ale nějaká regulace by být měla. Už jsem to tu jednou psal, pamatujete na období před spuštěním CvAF? Desítky lidí tu psaly na fórum kdy už to bude, už aby to bylo.... a teď? CvAF má 11 aktivních pilotů, protože když lidi zjistili, že OPRAVDU nepůjde o anarchii, ale že výcvik je konkrétní a obsáhlý, že se bude dbát na to, aby vše šlo krůček po krůčku, přestalo je to bavit.
Chcete....CHCEME kvantitu za každou cenu na úkor (i snad jen základní) kvality???!!!
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:38
Flogger   
No nechtěl jsem tu CvAF zmiňovat, na tom se teda asi neshodnem. CvAF je právě pro ty, kteří jsou "fajnšmejkři", chtějí to mýt všecno tip top reálné, kariérní postup atd... Myšlenka hezká, určitě jim to funguje, ale ano, mají 11 pilotů... To o něčem svědčí... Prostě já příjdu domů ze školy nebo z práce a chci si zalítat s TU-154, tak si ho prostě vemu a jdu lítat a klidně i s volačkou CEF ať se někdo třeba staví na hlavu. Buďto chcete mít na síti 11 pilotů, anebo to co je těď. Ať si každej lítá s čím chce, ať si používá volačku jakou chce, ať si řídí kde chce, ale ať při tom dodržuje letecké IVAO předpisy, které jsou pro všechny stejné a jsou vyvěšené na netu. Pro kontrolu jsou snad zaběhlé nějaké mechanismy v podobě supervisorů ne? Tohle je síť, Flight Simulator je hra a forma zábavy a odreagování. Kdo chce kariérní postupy, ať se přihlásí do nějaké VA, která to poskytuje. Ale plošné zavedení by bylo nešťastné.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:47
Doug   
Nesouhlasím. Tím co popisuješ se naprosto vytrácí smysl té sítě. S volačkou CEF a Tu 154 si lítat můžeš offline, ne? Můžeš letět třeba z Žatce do Hosína, to je tvůj problém, nikdo ti nemůže, nechce a nebude bránit. Budeš mít víc okolního provozu, mžeš si stáhnout addony, abys měl realistickou frazeologii...To je relaxace, pohodička.
A zaběhlé mechanismy, pokud sis nevšim, je právě věc, kterou krtitzuju.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:27
Flogger   
Bože... to přece každej můžeme lítat offline, na co tu síť vlastně máme? (myšleno ironicky) Pokavaď chceš lítat sám s pár vyvolenýma, zaveď restrikce, které popisuješ, jestli chceš nějaký provoz nech to bejt.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:56
pseudoMates
Na jednu stranu chápu, co se tady snažíš říct.. Ve své podstatě i souhlasim..
Ale.. To, co jsi tu teď napsal, tím de facto popíráš všechny své předešlé argumenty..
A sice. U CvAF funguje tvrdý výcvik a dril, aby člověk něčeho dosáhl.. Ze 40 původně přihlášených lidí jich v trvalé členy vykrystalizovalo 11. Mno. A teď i představ, že by se něco podobného zavedlo plošně na ATC.. v CZ divizi.. Z cca 25-30 aktivních ATC, by se rázem stalo aktvních tak 7..
Z cca 100 aktvních pilotů by se rázem aktivních stalo 25-30..
Takže ještě jednou.. Chápu, co chceš říct.. Částečně souhlasim.. Ale tudy cesta asi nevede.. bohužel..
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:44
Doug   
Ano máš pravdu, i ve CvAF se už zjišťuje, že osnova je příliš tvrdá a zřejmě dojde k jejímu uvolnění. Ale CvAF už je organizace působící pod IVAO. Je více svazující než IVAO samotné, tudíž v rámci IVAO by byl (nebo podle mě měl být) odpad výrazně nižší, navíc by se regulace týkala nových členů. Snad si nemyslíte, že navrhuju, aby se současní LKPR_APP posílali na výcvik na menší letiště! Nebo, aby lidé, kteří běžně lítají do Vídně či Gattwicku byli nuceni vzít rogalo a pilovat okruhy v Chotěšově, i když jim v tom nikdo nebrání. Z toho, co tu píšete mi ale připadá, že se takové regulace bojíte částečně i proto, že by se mohlo ukázat, že nejste až zas takoví borci. Že sice zvládáte bravurně obsluhovat FMS a ILS při nulové RVR není problém, ale že byste mohli čučet jako vejři, při příkazu "prodlužte po větru"
Já se snažím pomoct a vylepšit naši síť. Pomoct pilotům a řídícím, aby simulace byla lepší! A simulace je tím lepší, čím je reálnější! Zároveň by se odfiltrovali lidi, kteří nemají opravdový zájem. Na tom snad není nic špatného.

Zkusím to nastínit na příkladu: Na začátku školního roku se do oddílu Karate, který má 50 členů, přihlásí 15 nových, ale do vánoc vydrží tak 5 nebo 6. Zkrátka proto, že nestíhají kombinovat tréninky se školou nebo prací, nezvládají fyzicky, nebo jen proto, že musí na trénink přes celé město. Z těch šesti se, za několik let, jen jeden stane nositelem nejvyššího - černého pásku a doplní tak 3 starší členy s černým páskem. Zbytek zůstane v oddíle s jinými - nižšími pásky, protože buď na víc nemají, nechtějí chodit na zkoušky, nebo prostě protože proto. To, ale neznamená, že se oddíl rozpadne, nebo, že je špatný) Skládá se ze členů, kteří něco umějí a baví je to. Trenér se ale nemůže věnovat pouze těm, o kterých ví, že to můžou dotáhnout na černý pásek, ale všem 56 členům oddílu. Je jeho povinnost snažit se neustále zlepšovat úroveň členů oddílu a zároveň nesmí dovolit, aby klesla laťka, kterou musí překonat nově příchozí zájemci. Ti, kteří na to nemají by pak brzdili celý oddíl a zároveň by se trápili, zatímco by promarnili svou šanci stát se třeba dobrými fotbalisty.

Naše síť je vlastně oddíl virtuálního létání, promiňte mi přirovnání, tuším, v kolika přispěvcích se mi to vrátí.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:13
ZDESVA
asi v roce 2006 nebo 2007 jsem psal něco podobného jako ty v historii to pro důkaz už asi nenajdu a ty jsi byl první co tvrdil že nemám pravdu načež se rozrost obrovský strom pamatuješ?
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:26
Doug   
To si nepamatuju, ono je otázkou jak vyzněl tvůj příspěvek, stejně jako záleží na tom, jak vyznívá ten můj teď.
Neříkám, že teď ty, ale připadá mi, že mi je teď podsouváno, že chci někomu zakazovat aby lítal online, když je začátečník. Ne! Ať si lítá, ať si řídí, ale pomalu, krok po kroku. Nejdřív se naučit ovládat něco malýho, míň složitýho, co lítá pomalu a jak se jedinec zlepšuje tak můžu na něco rychlejšího až se dopracuju k těm Airbusům, neříkám jak dlouho to má trvat přesně na minuty, někomu to jde pomalejc, někdo je rychlejší. To samý s řídícíma, nejdřív si přečtu něco z frazeologie, nějaký ty předpisy, abych nepustil na vzlet éro, když to před ním ještě neuvolnilo dráhu a tak, dvě letadla, pak 3, 4, potom nějakou tu eprouč, vektorování, rozstupy ILS povolení a tak dál, pomalu jedno po druhým a až to zvládám bez problémů tak si vlezu na větší, kde toho lítá víc, ne??? Je to divný, je to nelogický? Lidi budou kvalitnější a navíc, jako vedlejší produkt bude to, že bude vetší provoz v Brně, v Ostravě a jednou třeba i v Pradubicích, Otrokovicích a ne jen v Praze, jako je tomu teď. CO je natom dorpčič zlýho?????????
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:28
pseudoMates
Já jsem na základě i našich dohadů odstoupil z CZ-AOC, protože jsem na to neměl nervy ani náladu to dál řešit a dupat po ATC, aby se sebou něco dělali a učili se.. Ať už anglinu, nebo postupy, nebo cokoliv jinýho.. A dneska je mi to u prdele, jak kdo řídí.. Když je potřeba, odřídím si svoje a celou divizi mám na háku..
protože když člověk po lidech dupe a chce je vybičovat k lepšímu výkonu, tak mají kecy, mají ho za debila.. Když po nich nedupe nikdo, tak to sice funguje, ale na úkor kvality.. Já jsem ustoupil z pozic.. vysilovalo mě neustálý dohadování NEJEN s tebou.. Ale i s mnoha dalšími, kteří prostě ignorovali rady, doporučení, protože si mysleli a myslí, že oni to umí nejlíp.. Jejich boj.. Za kreteny budou oni..
Ale abych tedy odpověděl na tvojí otázku.. Ano, pamatuju si to.. Tys psal něco podobného.. Jenže z pozice neustále ubližovaného a ukřivděného.. A to ve všech svých příspěvcích..
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:43
Doug   
Ukřivděného? Promiň, to snad ne! Stále kritizuju to, že jsou menší letiště našimi piloty opomíjená. Ale ona opravdu jsou! Z vlastní zkušenosti to vím. Vídám to pokaždé, když jsem připojený ONLINE. Prosedím 4 hodiny před obrazovkou, abych odřídil 4 letadla, z toho jsou 3 ze skupiny "věrných", která se kolem LKPD poslední dobou nějak utvořila (a neskromně si budu myslet, že částečně i protože tam řídívám já, že snad služby, které tam poskytuju mají nějakou úroveň - ale to ať soudí ostatní. Sedím a vidím, že Tuřany a Mošnov na tom nejsou o moc líp, zatímco v Ruzyni třeba nesedí nikdo a na ploše 2 3 letadla a další jsou na trati z nebo do Prahy. A může se mi někdo divit, že mě to štve? No, může Pražskej věžák, nebo APP! Protože ten tam ten večer neprosedí "zbytečně" Z tohoto pohledu můžou moje příspěvky působit "ukřivděně". Ale to není to správné slovo, to prostě človeka zamrzí. Já, když jdu protáhnout krovky, koukám v první řadě kde sedí nějakej řídící a jdu dělat provoz tam a třeba okruhy s Cessnou OK-JDV (Jan "Doug" Veselý) a učím se od jiných a zas naoplátku předávám svoje zkušenosti.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:45
pseudoMates
Čeče.. prošels někdy ÚLZetem na očním..? Jestli jo, tak si pořádně přečti, na koho jsem odpovídal.. Pak si dej nohy do tepla a v klidu si zakuř doutník..
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:49
Doug   
A jo, sorry. Už jsem asi fakt přetaženej, holt po službě a před službou. Doutníček bych si dal, ale nemám.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:49
OK-PPT (AVP57T)   
Dej si po pulce.
 

Ještě jednou - CvAF - existuje to vůbec ?   5. 11. 2008 / 18:15
PavelBa
Jenom dotazvAF existuje to vůbec? Má to nějakou www ? POslední záznam na IVAO CZ je z roku 2005 ... Ale možná špatně hledám.
 

Ještě jednou - CvAF - existuje to vůbec ?   5. 11. 2008 / 18:19
= M@trix! =   
opravdu špatně ..

http://www.cvaf.net/
 

Ještě jednou - CvAF - Díky !!   5. 11. 2008 / 18:30
PavelBa
Škoda že není zmínka i na IVAO CZ
 

Ještě jednou - CvAF - Díky !!   5. 11. 2008 / 18:38
Anacron
http://ivaocz.virtualskies.net/forum/viewtopic.php?t=747
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:04
honza marek   
Já už nemám slov. Vy ste pane Doug asi ten nejchytřejší na světě. Všude ste byl, všechno znáte, jste skromnej, nejlepší ze všech. Opravdu.
Nemáte chybu. Taky je velmi pěkný že vám je 80 let a že máte nárok na lítání na IvAu.. Já sem bohužel jen 15ti letej "puberťák" s pilotnim prukazem na Blaníka, takže bohužel asi nemužu lítat na IvAu tady podle vás...
Jinak se vám tímto ještě hluboce omlouvám i za Borka, že sme si dovolili (resp. já) si sednou na věžku do Prahy z duvodu treninku(což zde bylo jasně napsáno) Je to hrozná hanba, S2 na LKPR_TWR...Promiňte tento opovážlivý čin nám "malým blbým". Služebníček
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:09
Doug   
Co Vám mám, pane kolego (třeba budoucí), na tohle říct? Není mi 80, je mi jen asi dvakrát tolik co Vám. Nejsem nejchytřejší ani nejlepší, nebyl jsem všude, neznám všechno. Pokud působím neskromně, velmi se Vám (Vám všem) omlouvám. Třeba je to jen tím, že o realitě oboru řízení letového provozu něco málo vím. To si ostatně můžete přečíst v mém profilu, kde velmi neskromně opisuji detaily ze svého profesního života. Živím se tím, že navádím letadla, pohybující se okolozvukovou rychlostí ve vzájemné blízkosti několika stovek metrů. Nedělám to nejlíp, ale ještě jsem zádné nesrazil, takže snad ani nejhůř na světě. Nikdy jsem skutečně nepilotoval žádné letadlo, i když jsem se párkrát svezl se známými a taky pracovně (když už je člověk u letectva).
Podle mě, pane kolego, můžete klidně lítat na IVAO, členy, kteří ví z reálu o co v létáni jde, tu každý vítá, včetně mě. Není třeba se omlouvat, stačilo by, kdybyste projevil ty vlastnosti, které jsou Vám vštěpovány Vašimi instruktory v aeroklubu, mezi nimiž je jistě pokora před vzduchovou hmotou a zejména trpělivost. TRPĚLIVOST, pane pilot. Dle mého, zcela bezvýznamného a zejména nekvalifikovaného názoru. Nevím kolik letů jste odřídil a na jaké úrovni, opakuji slova ODŘÍDIL a LETŮ, aby nebyly zaměňovány se slovy ODESDĚL a HODIN, na některém menším letišti. Pokud Borek píše, že to nebylo špatné, pak mu věřím a Vám gratuluji. Jste nejlepším řídícím sítě IVAO.cz a měl byste dostat medaili. S úctou a s pozdravem. Doug (více v mém profilu)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:24
honza marek   
Oki. Ale částečně to tak pusobí ty vaše příspěvky k tomuhle tématu. Jo, a jinak. Na medaily už čekám týden
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:27
Doug   
Tady si myslím všichni tykáme.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 16:25
adagio   
Jak už tu někdo napsal, je nás strašně málo. Nedá se srovnávat s divizí, která má třeba 2500 aktivních členů, deset mezinárodních letišť typu naše Praha a frontu nadšených řídících, kteří se skutečně perou o každou hodinu za radarem. V takových případech by měl jistě tvůj návrh uplatnění a efekt.
Nesouhlasím ale s tím, že by se měl do tohohle celosvětovýho "hracího" koníčka aplikovat jakýkoli kariérní postup z reálu. A to jak pro piloty, tak i řídící. Myslím, že 70% IVAO nových nadšenců se na síť připojuje právě proto, aby co nejdříve pokořili Jumbo a mohli letět třeba přes oceán a komunikovat naživo s ATC. Ne každýho musí nějaká Cessna a okruhy zajímat. Tím spíš ve FS, která má k VFR dost daleko. Tím, že někomu zakážeš letět s čím chce a kam chce boříš asi základní myšlenku sítě IVAO a děláš z toho detašovaný pracoviště nějaké letecké školy.
Nikde není dáno, že zkušený Cesnař se 100h na virtuálních okruzích bude i dobrý s anglickým frazeo v IFRovým Jumbu, a zároveň může platit to, že existují velmi zkušení a světem dost vylítaní piloti, kteří bravůrně tím Jumbem křižujou celej svět a přitom nikdy okruhy nelítali.

To, že je naše divize lehce nestabilní, co se pokrytí a kvality týče, tak připisuju pouze omezenému množství členů a velké úmrtnosti nováčků, které to časem přestane bavit.
Starý páky zase mají čím dál tím méně času a když už si nějaký udělají, radši si střihnou jeden let z oblíbeného bodu A do B, než by plnili nějaký kariérní postupy.

A už ani dávno neplatí, co se tu řešilo na tohle téma před lety, že svět je online jen proto, že tam řídí kdejakej trouba, že jsou hrozně benevolentní, zatímco my jsme ta pravá kvalita a všichni si naší divize a schopností považují. Co se tak po večeru podívám, tak není oblast ve světě, ani velký letiště, které by neřídila alespoň C1, spíš C2. A už ani neplatí, že si to světem křižují podivní SeniorCaptaini, kterým tu hodnost snad někdo dal za zásluhy a kteří neumí zaletět ani ILS. Naopak létá mnohem víc nefrčkovaných pilotů, kteří tak činí pro radost a přitom jejich znalosti odpovídají minimálně FC.

Myslím si, že dneska je ve světě naše Praha vnímána spíš jako nějaký místo někde na východě, kde je mrtvo. Máme hezkou scenérku, ale to má stejně mrtvá Sofie nebo Athény taky.

Tvá snaha o postupný výcvik od píky, tím i snižovaní počtu řídících v Praze, snižování počtu IFR pilotů s jejich nuceným přesedláním na prskolet, tak podle mě nic nezmění a pokud ano, určitě ne k lepšímu.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 16:30
Kendy   
Něco takového jsem měl v hlavě ale nedokázal jsem to tak hezky napsat...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 16:50
Doug   
Já nechci někoho cvičit ve stovkách hodin, probůh jen to ne. Jen mi připadá divný začínat s řízením na nejrušnějším letišti. To musí připadat zcestný každýmu soudnýmu člověku. Jak správně píšeš: "Myslím, že 70% IVAO nových nadšenců se na síť připojuje právě proto, aby co nejdříve pokořili Jumbo a mohli letět třeba přes oceán a komunikovat naživo s ATC." "CO NEJDŘÍV" - to jak jsi to napsal pro mě znamená, že začít se musí od píky (nemusí to být zrovna Cessna a okruhy resp. řízení ATZ aeroklubu ve Strunkovicích), aby to aspoň trochu, vzdáleně připomínalo realitu. Komunikovat s ATC přece neznamená říct : "Hele kámo, kam s tím mám prašit?" a let přes oceán není jednoduchá záležitost, pokud ti záleží na tom, abys doletěl tam, kam jsi si naplánoval. Musíš o tom něco vědět. Hrajeme hru, to je pravda, ale naše hra nemá žádné levely, které ti ukážou, že jsi lepší a lepší. Stílečky taky němůžeš hrát aniž bys věděl, jak se nabíjí zbraň, chápeš jak to myslím.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:07
Doug   
Mě zaráží ta dvojakost s jakou se tu setkávám. Na jednu stranu se vyvýjí dokonalé ADD-ONy, platíte za ně stovky korun, jen proto, aby létání s takovým letadlem bylo co nejrealističtější - abys musel poklikat desítky spínačů, jen abys spustil motory (místo Ctrl+E). Nadšenci tvoří co nejrealističtější scenerky, kde vás na stání dovede "skutečnej" Marshaller, aby každej kopec, každej komín nebo vysílač byl přesně tam, kde je ve skutečnosti, namáháte se s AI trafficem, jen abyste ve sluchátkách slyšeli volačky RYAN, SKYTRAVEL a CSA místo ORBIT nebo SOAR, a aby vám na letišti nestálo u gejtů deset Cessen Caravan. Na druhou stranu se nikomu nechce začít s Cessnou na okruhu nebo nevigačním se Zlínkem z Kolína do Chotěboře... Já tomu už přestávám rozumět.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:14
Mike2811
A přitom to tak krásně a jednoduše vysvětluje obyčejná chlapská ješitnost spolu s pravidlem nabídky a poptávky.
Všichni mladí chtěji hned dál, výš, rychleji atd. Ty snad ne (minimálně jako mladší)? Až potom se dostane na přesněji, klidněji a s rozvahou...
Ta letadla se tak dobře prodávají proto, že umožňují právě to rychleji a dál, až později se staráš o to líp, proto se tady taky čas od času objeví dotaz typu Co to sakra chce...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:16
Flogger   
Někoho prostě NEBAVÍ malá letadla, tak se ti vyprdne na poletování Cessnou na okruhu. Pro někoho je FSka prostředek k tréninku, pro někoho odpočinek, relaxace, pohodička. Když jednu z těch dvou skupin odstraníš, zůstane ti už z tak mizerného provozu ještě mizernější.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:02
Doug   
Tak chlapi, oukej, jsem ochotný přistoupit na to, že někoho nebaví malý prdlavky. Tak ať si tu 380ku vezme, naučí se jí dokonale ovládat, naučí se frazeologii a předpisy OFFLINE a pak ať se připojí a lítá online, když to zvládne a nebude se ptát řídícího nebo ostatních pilotů, která je to vlastně ta pojížděčka "P", aby vůbec dojel na místo vzletu.
Já od začátku píšu o úplných začátečnících. Pokud tu mezi námi lítají skuteční piloti, kteří odlétali stovky hodin na mezinárodních letištích celé Evropy potažmo světa ti samozřejmě taky nemusí trénovat okruhy, pokud tu sedí reální řídící, taky je nikdo nenutí odřídit 100 letů na S2. Po mě to taky nikdo nechtěl, byť mám ty Pardubky zmáklý jen z kurzu na simulátoru. Bavíme se o úplných začátečnících, kterým rodiče včera koupili joystick a nainstalovali FSku, a kteří se dneska (obrazně řečeno) prohání po Ruzyni s Bojasem...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 21:12
kuma   
Jestli tohle myslíš vážně, tak by mne zajímalo, kdo je ta husa, která se ozvala (podle tvého jiného příspěvku tady)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 22:33
Flogger   
No už mi ubývá sil... Vždyť tohle ti nikdo nebere a souhlasím s tím. Tak by to mělo být a ve většině případech i je, že si to nejdříve vyzkouší offline, přečtou předpisy a pak teprve jdou na síť. Pokud to tak neni a dělaj bordel, ať je odpojí. Nemůžeš ale někoho nutit procházet nějakejma zkouškama a procedurama, aby si mohl lítat s čím chce (paušálně, v rámci VA jo). Jinak to spoustu lidí bavit nebude a budou spíš lítat offline, což asi není moc dobrý ne?
Co se týče úplných začátečníků, co jim včera koupili joye. Pochybuju, že takový člověk ví, co je to IVAO a má potřebu se připojit. Pokud se připojí a dělá bordel, sbohem. Pokud se připojí a dělá bordel, ale nechtěně a nevědomky, tak mu podat pomocnou ruku a nezlynčovat. Pokud se neponaučí, sbohem.
Já chápu, že jakožto profesionální řídící se na to koukáš trošku jinak, ale chce to nastavit na nějaký kompromis.

P.S. Dva flejmy za den, to už je nějak hodně... ) dobrou
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:09
Mike2811
Problém je v tom, že všechno se dá obejít a u těch pilotů velmi snadno. Sám jsem, když jsem začal, hnaný mamonem nějakých vysokých frček snad třikrát za sebou letěl trasu KSFO - PHNL a zpátky. Testy na Captaina jsou jen kontrolou, jestli ses obtěžoval přečíst manuál k IVAPu, možná ještě pár drobností navíc. Rozhodně to nijak nedeklaruje tvou leteckou kvalifikaci. Když si projdeš požadavky na FC, tak by to měl udělat vlastně každý zkušený pilot (určitě by mu mohlo stačit 200 letových hodin, i když se nebude nijak specificky připarvovat), pokud tedy lítá VFR i IFR. Ovšem když se zavede nějaká systémová kontrola do úrovně C, tak to půjde obejít, mě osobně by taková restrikce vůbec nezastavila, a naopak když dáš FC, tak najednou spousta kvalitních pilotů nebude moct dělat to, co bez problémů dávno umí, jenom proto, že nepovažovali za nutné udělat si zkoušky(ale - máme nové zkoušející, takže kapacity jsou, hlaste se )...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:14
Doug   
Pokud všechno umí, tak si ty zkoušky můžou z fleku udělat, ne???
Já taky nemám C3, protože nedělám zkoušky. Jelikož ty zkoušky musím dělat jen v Praze, tak je ani dělat nechci - zatím. (Jsem jediný??????????????????????)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:20
OK-PPT (AVP57T)   
Já tam taky nechci, ale začínám pokoukávat po LKMT, ale nějak se mi furt nechce na věžku. Mě Praha nebaví ani jako pilota.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:23
Mike2811
Tak ty jsi VFRkař, ty jsi v karierním postupu navždy zatracen, nemáš šanci, DCZO 57
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:29
OK-PPT (AVP57T)   
To je pravda, já jsem takový kliďas a pojem kariera je pro mně sprosté slovo.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:35
Mike2811
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:15
adagio   
nesmíš tolik uvažovat jako mladej student, co má ještě horkou a pružnou hlavu a chuť pokořovat nějaký mety. Je tu dost fotrů, co na zkoušky prostě s**rou z principu a pokud jim zablokuješ Čechy zkouškama, půjdou lítat do Urugwaye. To přeci ale není divizním cílem, ne?
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:19
Mike2811
Divizní cíl to doufám není, ale já nejsem divize, tak to nemůžu tvrdit s jistotou. Fotrů je tu sice relativně dost, ale stejně nejvíc členů jsou puberťáci, a ať jde o kteroukoliv skupinu, není podstatné, proč zrovna tomu kterému se nechtělo to zkusit, ale zda ji má nebo nemá z hlediska možných omezení.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:23
Gustav ( BHA576 )   
No já jsem to zkoušel 8 krát a vždycky mne ta angličtina v testu dostala na lopatky.
Vidíš a vůbec mi to nevadí jsem "jenom" Céčko a žiju dál. Hodin na lítáno už mám přes dva tisíce a nahoru se prostě neženu
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:30
Mike2811
Já tu taky nechci šířit nějaký nábor na FC a výš, spíše upozorňuji, že když se zavedou nějaké přísné zákazy, tak by to mohlo postihnout třeba i Tebe a přitom jsem si jistý, že jako pilot si poradíš s více věcma, než já(SC).
Ty testy jsou v angličtině blbé, bohužel, nějak to nechtějí překládat. Sám jsem některým věcem v testu neporozuměl dobře. Někde jsem slyšel, že těch otázek je celkem kolem cca 50(nebo 100, každý tvrdí něco jiného) a že se z nich vybírá těch 20 do testu, takže bys už mohl mít kompletní sadu - přelož si to v klidu a zkus to znova... Budu Ti držet palce...

P.S: A když to nedáš, tak zabavíme A380 a šup s tebou do Cessny... Jen joke, pardon, ale nedalo mi to...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:35
Doug   
Hmmm, lidi co mají odlítány stovky hodin nikdo do Cessen šoupat nechce. No, to já jen tak.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:31
Doug   
Ti fotři s tou mizernou angličtinou do Urugwaye rozhodně nepůjdou.... pořád je tu více těch, kteří lítají česky. Nemám nic proti, měla by tu být možnost skládat testy v češtině, ale to by slavná divize musela pracovat a zajistit to.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:32
Mike2811
Pokud se nepletu, tak toto je výmysl HQ, i když jsem slyšel pár zkoušení v němčině...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:40
Doug   
Já ve staffu nejsem, ale myslím, že kdyby se chtělo, tak by to šlo. Minimálě určitě musí jít sehnat ty otázky s odpověďmi, přeložit to a vydat na stránkách ivao.cz jako dokument a pak už si člověk snadno vyhledá danou otázku, přečte si ji v češtině, vybere správnou českou odpověď a v testu označí anglický ekvivalent...velmi těžké.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:46
Mike2811
Hmmmm. Těžké by to snad ani nebylo, ale nemyslím si, že by to prospělo věci, když to takhle vydáš jakože vzorové otázky, zase se velké procento naučí jenom otázka 23 A, 54 C atd. a smysl těch dotazů nebudou nuceni pochopit. Už tak je to svým způsobem fraška, když já za těch 45 minut jsem schopen prohledat celý net a najít si odpovědi na otázky, o kterých jsem ani neměl tušení. Jediný problém je, že tenhle postup prověřuje leda znalosti internetu, googleu a angličtiny...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:49
Doug   
Nene, proč psát která odpověď je která?! Stačí danou větu pouze přeložit, ve vygenerovaném testu je stejně budeš mít pozpřeházené.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:22
Tragédie v JRD
nejdes tak trosku sam proti sobe? ted uz by stacilo jen to, abny si clovek stahl otazky z webu, prihlasil se k testu a jenom hledal otazky a vyplnoval odpovedi podle ceskyho navodu ... cili cely system zkouseni by byl ... na co? ano, na hovno.

pokud se bavime o ridich, tak nechapu proc testy v cestine? pokud chce ridit (a kvalitne, kterou ty tady tak vyzadujes), tak stejne musi umet anglicky.

co Te tady tak ctu, tak mam pocit ze sam nevis co chces a tu a tam si protirecis...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:34
Doug   
1) Kdybys četl pečlivě, zjistil bys, že nikde nepíšu, aby v českém překladu byly označené správné odpovědi.
2) To, že někdo neumí perfektně anglicky, nesmí nikoho limitovat v tom, aby na IVAO perfektně řídil v češtině (dá si prostě do poznámky CZECH ONLY a hotovo!) Navíc, frazeologie a obecná angličtina - to jsou dvě rozdílné věci. Znám dost lidí, kteří pracují jako řídící, znají frazeo absolutně perfektně, ale neřeknou si o slanou vodu... (nadsázka - aby zas někdo neslovíčkařil)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:39
Tragédie v JRD
1) ups.. ok .. to bude asi tim dlouhym dnem co mam za sebou

2) a co ti tvi slavni ridici delaji, kdyz maji resit cokoli mimoradnejsiho? pri nejaky nouzi a pod... resi, kde je nejaky kolega, ktery jim ma cas zrovna poradit a prelozit? tos myslim trosku prehnal ..

dle meho by clovek bez alespon zakladu anglictiny (cili na urovni testu) nemel za radarem nic pohledavat. a "czech only" neni zadna omluva. ivao je mezinarodni sit, takze kdykoli muze prilitnout cizinec, ktery z manika, ktery neplacne slovo anglicky, bude mit radost)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:41
pseudoMates
jen technická k bodu dva..
v některých silně nacionálně založených zemích, je celkem běžný, že i na ne úplně zastrčenejch letištích řídí někdo, kdo má v ATISu podobnou poznámku.. že prostě řídí jen v rodné řeči a hotovo..
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:43
Tragédie v JRD
jestli mas na mysli ivao - jo, ja vim . ja nemluvil jen o cechach. ja to myslel obecne. ze by to mela byt samozrejmeost nejen u nas, ale obecne na ivao (a beru to i jako jeden z duvodu, proc jsou testy primarne v anglictine)
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 20:41
Doug   
Ve frazeologii jsou i postupy pro případy nouze ale já jsem i psal, že jde o nadsázku. Samozřejmě anglicky mluví.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:42
Tragédie v JRD
jeste me tak napadlo |(2) .. a jak muzou delat na RLP? ze by si byli nekteri rovnejsi nez ostatni a nemuseli prochazet testy z AJ?
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 20:46
Doug   
Při přijetí mají testy civilové, asi přisnější než my. Vojáci už samozřejmě taky, ale lidem u řlp je i víc než 30 let - kupodivu. Musíme mít určitou úroveň, to je jasné. ALe je rozdíl mezi člověkem, který se začal učit angličtinu v 25 letech a mezi třeba mnou, který ji jede od páté třídy ZŠ.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:40
adagio   
Proč by ne? Tam se buď nemluví vůbec (unicom) nebo je urugwajská angličtina asi stejně dobrá jako ta českýho fotra...

A proč skládat testy v češtině? To je to tvoje "prodlužte po větru"? Jsem zvědavej, jak pak tenhle příkaz pochopí Urugvajec, co letí VFR IVAO WT přes jednu naší českou dědinu

IVAO je mezinárodní síť a tak nemám nic proti anglickýmu frazeu. Takže jestli něco učit, tak radši anglinu.
__________
,Ti fotři s tou mizernou angličtinou do Urugwaye rozhodně nepůjdou.... pořád je tu více těch, kteří lítají česky. Nemám nic proti, měla by tu být možnost skládat testy v češtině, ale to by slavná divize musela pracovat a zajistit to.,
 

Ještě jednou(Zase diskuze o hovně a nad republikou je prázdno).   5. 11. 2008 / 18:42
OK-PPT (AVP57T)   
viz. nadpis
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:14
Doug   
Mě anglické frazeo nevadí, díky za optání, mluvím anglicky docela slušně a z frazeologie mám zkoušku. "Prodlužte po větru" se anglickou frazeologíí řekne: "Extend downwind" Já to znám a co vy?

PS: Ne, není to vytahování, je to realita.
 

Ještě jednou   6. 11. 2008 / 14:55
maco
Můžu se zeptat, jestli vojáci taky musí dělat ELPAC? Teď to nedávno postihlo všechny ŘLP v civilu a pro piloty je taky nějaká zkouška, takže jednoznačný result je, že kdo neumí anglicky teď nemá žádnou šanci.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:48
pilot_master   
OT: opytam sa neviete ako sa vola taka jedna spolocnost ktora ma na IVAu pilotov ktory lietaju s hocijakou volackou a aerolnikou ? Cize nebola zamerana len an jedu spolocnost. Za boha si neviem spomenut, ze ako sa to volalo.
Viem ze pri vstupe trebalo prejst nejakym zakladnym testikom.
Dakujem
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:48
Mike2811
VIP - virtual pilots pokud se nepletu...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:49
XEAR
VIP - Freewings ?
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:49
Mike2811
Hmmm, tak v polovině se shodujeme, co druhá půlka ?
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:52
XEAR
Freewings je volačka, ne ? jako ESK - Relax...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:53
pilot_master   
Ne to VPA nieje ziadna splocnost ak som to dobre pochopil, ty tam len lietas za hocijaku realnu spolocnost napriklad Lufthansa, KLM, Turkish ...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:53
Mike2811
Máš pravdu, i když vlastní volačku u nich asi zase tak moc nevyužiješ...
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:49
pseudoMates
VPA = Virtual pilots association.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 17:50
pilot_master   
Jo to je ono
http://www.virtualpilots.org/
Dikyyy
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:03
kuma   
Chápu, co tady Doug psal na začátku, rozumím jak to myslí, ale přijde mi to až moc utažené. Řešily by to dvě sítě - jedna profesionální, kde by létali zkušení piloti a zkušení řídící, jako ve skutečnosti. Kdo nemá IFR, nemohl by se připojit. Kdo nemá jazykovou doložku, nemohl by do ciziny dělat ostudu.. Prostě ARAIG a hotovo.

No a nějaká jiná síť by byla pro začátečníky a puberťáky, kteří se chtějí vyblbnout. A protože nejde zas tak jednoduše zařídit paralelní síť IVAO, tak ty dvě sítě budou rozděleny mapovitě - velký letiště (LKPR, LKTB) a malý letiště (třeba LKKU).

Ale když ARAIG - tak ARAIG - nemám zas tak moc reáloných hodin nalétaných na řízených letištích a v řízených provozech, ale nezažil jsem, že by se někdy ATC osopil na zmatkujícího pilota (snad kromě těch na JFK s China Airlines). A přitom hudlařů, kteří nedovedou vykoktat kdo a kde jsou a odkud kam letí, jsem už ve vzduchu slyšel dost - u nás i v Německu. Pokaždé to ATC vyřešil přímo něžně.

Protože v reálu ATC MUSÍ mít navrch a bejt profík, protože jde lidem o kejháky. Stejně tak musí být profík pilot dopraváku, s psychotestama, zkouška,a hodinama, legama - a já nevím co ještě, jinak cesťáky prostě vízt nemůže.

Ale právě v tom je kouzlo FS a IVAO - za dodržení určitých základních pravidel se může připojit každý - i když je na vozíku, má 20 dioptrií, nebo je mu 9 let. Před několika lety o tom už tady jednou byla bouřlivá diskuse - a závěr byl, že není důvod být přísnější, než HQ IVAO, byli bychom jen sami proti sobě a proti rozvoji našeho virtuálního světa.

Promiňte, ale tato diskuse mi připomíná příběh námořníků, kteří z nedostatku žen celkem spravedlivě a pravidelně navštěvovali v podpalubí kozí chlívek. Až jeden mladý plavčík si kozu vzal k sobě do kajuty. Když na něj ostatní námořníci bouchali, že si jí přece nemůže nechat pro sebe, objal kozu kolem krku a křičel "Vy z ní akorát děláte ku$vu! Ale já jí mám opravdu rád!"

Hmmm... FS je stejně jenom FS, i když ho má někdo rád
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:09
honza marek   
Hm. A s timhle systém by to IVAO mohlo zabalit
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:19
Flogger   
Jakto? Dyt ma pravdu.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:22
honza marek   
Jo, jenže takhle 2 sítě to nejde. To by nebyli už tuplem žádný řídící. Dyt takhle to funguje dobře. Tak nevim co se řeší
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 18:28
Flogger   
jo ták No jakýkoliv rozmělňování už tak malé komunity, je špatný. Buďme rádi, že máme to, co máme.
 

Ještě jednou   5. 11. 2008 / 19:26
Doug   
Nikdo nechce nic dělit, jen prostě vlastní odpovědností dojít k tomu, že se jako nováček ŘLP nepřipojím rovnou na nejrušnější letiště (dotyčná husa už zakejhala - toto ale není osobní), ale získám nejdřív "ostruhy" třeba v Tuřanech. A pokud ano, měl by tu být nástroj jak mi tom zabránit. Ten nástroj, regulující řídící - byť bezzubý (počítající hodiny a ne pohyby, nezkoumající kvalitu, tu je. Na co máme staff? Přistup k řídícím by měl bý osobní (není jich tolik a jsou snadno lapitelní) - není nic jednodušší, připíchnout se na kanál, hodinku to poslouchat a pak říct :"Jo, ty už jseš dobrej, jestli chceš, můžeš do Práglu", anebo "Ne, ty se ještě pár týdnů uč" U pilotů by to bylo složitější, uznávám....
 

Vsechno tu uz bylo.... vsechno tu je   5. 11. 2008 / 23:32
Atarian   
Vsechno tu uz bylo:
Historie se opakuje porad dokola

Byly 2 site. Jedna prisna vychovavajici sve cleny, druha volnejsi kde si delal co kdo chtel...

Byly diskuse (mnohem bourlivejsi nez si dokazete predstavit) jak oddelit ty co delaji bordel od tech co maji smysl pro odpovednost a opravdu se chteji neco naucit.

Psali se pravidla, "zakony" a delalo se verejny hlasovani. Vymyslely se nejruznejsi zpusoby...

Vsechno tu je:
Stale plati ta stejna pravidla, stale je sit regulovana.. vetsinou je vzdycky nejaky SUP online.. existuji FRA...
Vsechno tu je. Jen to pouzivat...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ