FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 18. 9. 2025, svátek má Kryštof Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Čo je to vlastne LC a Ceel ? Jeden příspěvek | Celý strom
Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 13:43
ESK101
prosím dostante ma do obrazu Dik
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 18:30
Dennny
nemyslis nahodou Cel a ne Ceel?
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 18:37
ESK101
nie . myslim cell
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 18:42
Dennny
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 18:46
Aardvark   
Řekl bych, že LC jsou jen vektorová data, která zobrazují silnice, řeky, lesy, města, výšku bodů v terénu... a Cell je daný čtverec, ve kterém ty data jsou.
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 18:51
Dennny
http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=474&lan=&menu=1
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 19:37
ESK101
díky presne toto som potreboval
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 20:26
Marky Parky   
Ne, úplně špatně. Nic ve zlém, ale není lepší v případě technických termínů mlčet a počkat na fundovanou odpověď, než odpovědět nesmysl a mást tak tazatele?

Takže uvedeme na správnou míru:


LC (landclass) je obecné označení pro rastrová data reprezentující textury na zemi. Celá zem je rozdělená na oblasti o rozloze cca 1x1 kilometrů čteverečních. LC obsahuje informace o tom, jaká textura krajiny se má na kterém místě použít.

Cell je technické označení pro oblast zeme cca o rozloze 40x40km bez ohledu na to, jaká jsou v ní data. Pozor, navzdory zažitému zjednodušování není tato oblast čtvercová, prože je vyznačená rovnoběžkami a poledníky. No a v české komunitě se díky tomu, jakou oblast pokrývá, vžil název Cell pro scenerku, která obsahuje data určité oblasti - ta se pak skládá ze tří částí - Landclassu (tedy rozložení defaultních textur), VPT polygonů (tedy vektorových dat silnic, lesů, vesnic) a LWM polygonů (vetkorová data vody s jejich výškou). Výšková data terénu (meshe) součástí českých cellů nejsou.
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 20:42
Aardvark   
Jo, uznávám, že jsem si tím vůbec jistý nebyl, proto to slovní spojení "Řekl bych," na začátku. Ale zase na druhou stranu, jediná odpověď, která mu byla za to odpoledne řečena bylo, že to neni ceel, ale cel a nakonec teda cell. To, co jsem tu napsal já, bylo akorát to, co jsem si do teď myslel, že je LC a cell. Navíc moje odpověď tě natolik rozhodila, že jsi (možná už v afektu) napsal plné vysvětlení těch dvou slov, tak díky za vysvětlení.
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 22:35
Marky Parky   
Ne, já prostě nečtu pérák H24, takže jsem odpověděl až když jsem se dostal ke kompu.
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 22:04
Teflon_490   
Opravdu je LC jen pro textury na zemi? Ja mel za to, ze to definuje i umisteni autogenu, pokud je LC pouzito, vidim uplne jine uskupeni stromu a baracku nez tam, kde neni.
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 23:01
Marky Parky   
Tak si to ujasníme dál.

a) Neexistuje místo, kde není použito LC nebo WC (landclass nebo waterclass) - už defaultní instalace FS obsahuje Landclass a Waterclass celého světa. Pouze není přesný, protože MS nemá tak data o typu pokrytí terénu. Tím, že si instaluješ LC scenerii tedy nenahráváš nový landclass, ale nahrazuješ jeden landclass jiným, přesnějším.

b) Rozmístění autogenu je definovánou texturou - každá textura má nadefinovaný soubor s příponou .agn a tyto soubory obsahují natvrdo umístěné pozice tříd jednotlivých objektů (tady bude strom, tady dům, tady blok domů), na základě kterých pak FSka vykresluje pseudonáhodně konkrétní objekty z dané třídy (jde dokonce donutit FS aby na určitých pozicích kreslila konkrétní objekt). Textura, které by chyběl soubor .agn je "plochá", bez autogenu.

c) Do třetice všeho dobrého, LC také pracuje s texturami jen na úrovni tříd, nikoliv konkrétních kusů a konkrétní kusy se volí pseudonáhodně za běhu FS, takže i kdybys měl pro daný kilometr čvereční stejnou hodnotu LC, může se, v závislosti na hodnotách okolních oblastí LC, nahrát jiná textura.


Takže když tohle všecno dáš dohromady, tak je logickým důsledkem následující:
Když tedy nahraješ někam LC, tak tím změníš texturu a protože jsi změnil texturu, tak nová textura si nad sebe "zobrazí svůj nový autogen". Určitě to ale neznamená, že by LC nesl informaci o autogenu jako takovém.
 

Čo je to vlastne LC a Ceel ?   9. 11. 2008 / 23:31
Teflon_490   
Super, diky, uz v tom mam jasno.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ