To je prave o te rychlosti pri pristani. Rychlost je treba volit dle manualu a s ohledem na aktualni vahu letadla a rychlosti a smeru vetru. Je dobre aby ukazatel vertikalni pozice v ILS paprsku byl vystredeny. Nepristava se ale zpravidla hned na prahu drahy ale staci tak 500 m za nim, samozrejme podle delky drahy. Ja volim dosed i podle toho jak daleko jsou terminaly abych pul hodiny neroloval ke gate. Pokud ses porad ve vzduchu i nad ranveji, tak koriguj rychlost, aby sis pomalu sedl a rizeni si radeji vem sam do rukou. V krajnim pripade kdy uz dosed nestihnes nebo by to bylo harakiri oznam vezi missed approach a approach control te navede na nove pristani
Jen pro uplnou dokonalost: předpokládaný bod dotyku je předpisem definovan 300m od prahy drahy bez ohledu na její délku a tam by s tím měl autoland ( ILS přiblížení ) +/- praštit. Reálné ILSy jsou takto seřízeny.
PavelS
A co když je to 300n před prahem ))))
Už mi to jde v pohodě...
U FS-98 a myslim že i u 2000 mi pípaly
Ty přibližovací kontrolky..a u 2002 mi jenom svítěj...
Je to chyba v nastavení nebo na to zapoměly ???,
Musíš si zapnout tzv. MRK na panelu (teď nevím kterém, protože na DF je to na radiovém).
Jinak vysílač G/S + DME je oněch cca 300m od prahu dráhy, vysílač LOC je za koncem dráhy.
To plavání na drahou je dáno vyšší skutečnou přistávací rychlostí než má být. I když je to potom "jako do peřin" ( tedy většinou ) nškdy se doporučuje se skutečným érem trochu praštit aby se Ti na kolech sepnuly spínače pro revers a vyklopily auto-spoilery.
Nesepnutí těchto "koncáků" může být příčinou i těžké havárie jako se to stalo kdysi Airbusu Lufthansy ve Varšavě.