FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo Jeden příspěvek | Celý strom
Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 15:15
Reptile   
Dokončil jsem 2D panel k Ae270 od Vítka Štorcha (DoughBree Design) a kompletní model je teď ke stažení buď u mě (http://flyaway.wz.cz) nebo na Vrtuli (http://www.vrtule.info). Vítek ho pravděpodobně dá časem i k sobě (http://speed99.webhosting.klfree.net/class/witex/).
Tak můžete sosat .

Zároveň bych uvítal nějaké zasvěcené informace o tom, jak to vlastně s výrobou a prodejem tohohle letadla vypadá - jestli je šance, že se jich u nás bude prohánět víc, nebo celé skončí někde "u ledu", jestli je správnější pojmenování Spirit, než Ibis atd. Do budoucna uvažuju o realističtějším panelu s věrnější simulací systémů, tak proto...
35935 B / 600 x 456 / Ae270.jpg
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 15:35
Srandista
Díky za panel. Bohužel s letadlem jako takovým je to špatný. Pokud vím, tak v současné době létá jen jediný kus ( používá ho Penta jako svoje obchodní letadlo). Ale právě tento nový vlasník Aera, se postaral o to, že se prakticky už nikdy nebude vyrábět. Přesto že měli nabýdku na minimálně 100 letadel! To si myslím, že by byl perfektní začátek, protože by si běhenm takto velké série vyrobyly (a hlavně by se jim zaplatili) veškeré přípravky nutné pro sériovou výroby a další stroje by pak mohli vyrábět ještě levněji. Bohužel Penta jsou ekonomové a letadlům vůbec nerozumějí. A ti si spočítali, že by se jim to do 3 let nezaplatilo (jako by se v letectví uvažovalo v horizontu 3 let) a tak tak tuto perfektní zakázku odmítli a poslali tak Ae-270 k ledu. Je to průser když jsou všude ve vedoucích pozicích blbci, co ničemu nerozuměj a jen všechno devastujou, ale bohužel je to tak...
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 15:50
Tragédie v JRD
nechci rejpat, ale je zvlastni ... ja jsem se snad jeste nesetkal s clovekem, ktery bi rekl, ze ve vedeni jeho firmy jsou inteligentni lidi ... v 99% procentech pripadu se setkavam s tim, ze zamestnanci na sve vedeny nadavaji ... a to cim nyzsi pozice, tim vetsi "debilove", "blbove" apod. to jsou ...

kdo by mel sedet ve vedeni (soukrome) firmy? piloti? mechanici? nebo snad pan buh? ze uz tam nesedis ty...

tu informaci o tech zakazkach mas odkud? agentura JPP (takovy to "mohli bychom prodat 100 letadel tamotomu" .. neco jako kdyz se aero (ci kdo ) pustil do vyroby L159 s tim, ze ma odbyt zajisteny.. a nakonec byl rad, ze to prodal aspon ceske armade, ktera by jich cast nejradeji vratila?

sice letadylka jsou fajn, mam je rad, ale ta firma musi nejak zit a zaplatit lidi co tam delaj (bo pak zacnou stavkovat, kdyz nedostanou vyplatu dva tydny po terminu). a tam se krizi pohled ekonoma (nevrati se to do par let - je nam to k nicemu, zahodit) versus mechanik (je to krasny ero, strasne moc se mi libi, podivejte na ten revolucni profil kridla).

abych se moc neodkklanel od letadel - zkus se podivat jak to funguje ve velkem letectvi - tam vyroba typu prakticky nezacne do ty doby, nez ma s aerolinkama nasmlouvane takove pocty prodanych kusu, aby se mu jeho vyvoj vyplatil. nevim teda, jakou marzi by aero na tom ae270 melo, ale zase - vyvoj je kurva drahy, a neprijde mi, ze zrovna 100 letadel by ho nejak vytrhlo, aby to uhradilo naklady spojene s vyvojem...

mas na to ponekud jednostranny nahled...
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 15:59
Srandista
Pleteš dohromady jablka s hruškama! Proč do toho pleteš vývoj? Vývoj je u tohodle letadla prakticky hotovej! A kdyby začali alespoň s těma 100 kusama (počet si nepamatuju úplně přesně, ale myslím, že se hovořilo o 150 až 180 kusech), na který měli odbyt zajištěnej, tak se jim alespoň část vývoje zaplatila. Nebo si myslíš, že když nevyroběj žádnej stroj, tak se jim to zaplatí dřív? A jinak se citíš dobře? Hlava tě nebolí?
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 16:15
Tragédie v JRD
No .. jasne, ze je to ero uz vyvinute a defakto hotove. a proc do toho pletu ten vyvoj? protoze ten vyvoj probihal, a dkonce ho nekdo musel zaplatit. a vyvoj ae270 stal neco pres 1mld Kč (nebo jsi ho platil z vlastni kapsy?).

a k posledni veticce - hlava me opravdu neboli. zarazenim projektu vcas , poíkud je nevydelecny (a to plati obecne, nejen o ae270), muzes snizit ztraty, ktere by jinak nekonecnym lpenim na projektu (budeme ho vyrabet za kazdou cenu), mohly vznikat.
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 20:00
Reptile   
No dobrá, porafali jste se tady pěkně. Tak mějte radost z toho, že může lítat aspoň virtuálně
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 21:59
Glagol
Máš recht, to bude určitě nějakej primitivní sockomouš. Ještě že teď to máte v rukách VY.
A závidí!
Konec PŠM.
Teď k těm létadlům-při matné vzpomínce na článek v L&K - Ae270 v nyní existující podobě nesplňoval základní technické zadání, dolet. A v tom má náš družstevík pravdu - vývoj by stál peníze a práci, což pro spolky typu Penta (nákup prodej) není nic atraktivního.
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 07:53
orlík
Jo jo, da se v podstate rict, ze vyvoj platil kolega z vlastni kapsy, i ty, i já, i ostatní. Neboť v době, kdy probíhal, bylo Aero sice a.s., ale státní.
Jinak celkem netuším, kolik mělo Aero objednávek, nicméně, pochybuju, že by odmítla firma postavit a dodat byť jen jeden jediný opravdu objednaný kus, pokud by na jeho vývoj a certifikaci nebyly žádné další náklady. Takže, čert ví, jak to vlastně bylo.
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 20:40
Switch   
Opravdu "bi"?
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 22:55
kuma   
Možná je "bi"... Proč by někdo nemohl být "bi" ?
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 23:50
Tragédie v JRD
to sis vsiml jen tehle chyby? v prvnim odstavci jsem nasekal par chyb umyslne.. inspiraci jsem pobral u predchoziho srandistova prispevku, kde bylo chyb jak maku...
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 17:39
Cirrus/Pindra
S tím nikdo nic nezmůže, dneska jsou prachy to hlavní, co takovýhle finanční megamolochy zajímá a pokud se nedá vydělat rychle a co nejsnáž, tak tomu ani akcionáři (a mohou to být i piloti nebo mechanici, jak uvádí tragéd) volný průchod nedaj...
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 17:28
Srandista
Tady je jeden z prototypů, který se už do vzduchu určitě nepodívá.
http://www.planes.cz/cs/photo/1033679/bizpropy-ok-sar-preserved-mimo-letiste/?win_res=1024
Ale v Aeroklubovém AI balíčku bude. Během "velmi plodné" diskuse s Tragédem, jsem na něj udělal repaint. Tragéde, nic proti tobě, ale občas bys mohl ze svého imaginárního černobílého světa, kouknout do toho skutečného. Možná bys poznal, že teoretické poučky nejsou všechno. On je ten reálný svět o něco složitější, víš? Jo, a tady je ten zmiňovaný repaint.
12980 B / 600 x 335 / Ae-270 OK-SAR.JPG
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   23. 11. 2008 / 20:44
Tragédie v JRD
Jeste porad trvas na tom, ze ten svet je tak cernobilej a zalozenej na ekonomickych pouckach? Nebo ze je zalozen na realnem stavu a celkem koresponduje s realitou ....?

Mozna by sis mel par tech ekonomickych poucek precist, sundat ruzove bryle, a prijit do stylu se skutecnym zivotem...
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 19:59
kuma   
Už se na něj těším. Přiznám se, že jednomotorové turbopropy mne už lákají dlouho, zas tak moc jich ve světě k dispozici není (vpomeňte na Phantomovu anketu "co je to za letadlo?" před několika měsíci tady ) Když ještě odečtu hornoplošníky, tak zbyde docela zajímavá malá rodinka...

Můj názor je neodborný - nemám ani podklady, ani vzdělání v tomto oboru a ani informace.

Z pohledu letadlomila a hrubého selského názoru si ale myslím, že projekt, kdy je éro dotaženo do certifikace a jsou nějací zákazníci, je dost pravděpodobně životaschopný. Nemohu posoudit, zda také výnosný - ale souhlasím se Srandistou, že k leteckým projektům je občas potřeba trochu víc, než ekonomika nejbližších 12 měsíců.

Lze dost dobře předpokládat, že výroba cca 100 až 200-jednotkové série by významně umořila dluh za vývoj (který se zatím pochopitelně neměl z čeho zaplatit, ale je běžné, že se rozpočítá a přičte k výrobní ceně novýách letadel - to by byl docela levný zisk pro současného majitele výrobních práv). Vidíme ale také, že se v současnosti přestaly vyrábět i jiné, zaběhnuté a ve světě stále požadované typy letadel - někdy jen proto, aby nepředstavovaly konkurenci jiným vlastním typům (viz - Bombardier versus Dash - a zejména Twin Otter).

Dá se proto předpokládat, že prostě Penta nemá zájem o obnovu leteckého provozu, protože s letištěm ve Vodochodech má jiný plán. A kdyby plánovala provozovat fabriku, musela by možná řešit, kam ji pak přestěhovat. O tom nevíme nic, jsou to jen dohady. Můžeme se domnívat, že Penta koupila Vodochody hlavně v souvislosti se spekulacemi s pozemky pod plánovanou ruzyňskou 06R/24L. Pak z tohoto pohledu pro někoho, kdo chce především zisk s minimální logistikou, provozem, zaměstnanci (nebo lépe bez nich) a to vše ještě do 3 - 5 roků, je takové letadlo a projekt jeho další výroby (když navíc účetně jsou už ztráty za vývoj odepsány a tak nás nezajímají) jen šrot, který překáží na dvoře za fabrikou.

Asi také lze celkem oprávněně předpokládat, že dobře vedená "rodinná" firma, která by myslela na tradici a třebas sice pomalejší, ale zato dlouhodobý přísun zisku, by z daných podmínek mohla vytěžit dobrý obchod. Dobrého managera aby v poledne s přistávacím reflektorem hledal, zatímco čilých spekulantů tu jsou statisíce. Takže s Ibisem máme asi smůlu...

To co taky ještě nevíme je, jaký je podíl indonésanů (nebo kdo to teď vlastně na ty éra má práva) na dalším procesu. Jestli se dobře pamatuju, tak umírání Ibise bylo bolestivé, zdlouhavé a komplikované...
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 23:05
Lukas.wz   
O tom co chce Penta na LKVO vyvádět nic vlastně nevím, jen se zmíním o tom že jedna milá slečna z fabriky prohlásila, že na LKVO by se jim líbilo cargo s tím, že aby se jim to vrátilo do pár let museli by mít 10 000 pohybů za den.. Matematicky to vychází, praxi si nedokážu představit.. Možná se taky spletla.. To je fuk.. Fabriku asi jen tak nezavřou, ale dokážu si představit že něco jako cargo by tam být mohlo.. Co by na častější provoz říkali obyvatelé Odolky, Kralup, Břežan a všech přilehlejch vesniček by mě ale zajímalo.. Sice jsou tam lidi na letadla zvyklí ale kdyby to lítalo časteji tak začnou určitě držkovat jako pražáci.. Ale s tím ať si Penta poradí..


Jestli bude lítat víc Ibisů..? Nevím, osobně myslím že ne a že je to škoda.. Ve škole máme první prototyp, sice se od zbytku pár detaily liší ale pěkná mašina to je.. A když se na LVKO objeví PC-12 tak po něm skoro nikdo ani neštěkne, když se zjeví Ae-270 tak se můžeme ve škole zbláznit..

No a hlavně, chtěl bych Milanovi poděkovat, ptž tohle bude asi jediný letadlo který budu lítat z panelu.. Díky..!
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 23:35
MiG-21MFN
no jo, letadlo je to hezký, ale co s tím podle mě neměl moc šanci. řekl bych, že pár jednomotorovejch turbopropů jako je ibis už je zavedeno a jsou osvědčený a že každej si radši koupít tohle než ibise. přecejen ještě nikdy nebyl v provozu u žádný společnosti a určitě by se musely vychytávat mouchy
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 23:40
kuma   
No, nemyslím, že by to tenkrát byla docela ztracená varta, éra jsme uměli dobrý a ceny levný, to se pořád počítá - ale musela by se dělat dobrá obchodní politika od začátku, ne jako s chudákem L-610. Prostě českej manažerskej mor.
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   23. 11. 2008 / 21:22
Kachna   
No, no je to těžký, jak L-610, tak AE-270 přišli tak říkajíc s řížkem po funuse. Oba byly ve své době vzniku již odsouzeny k zániku. Konkurenti L-610 (ATR 42 a Dash 8) byly již zavedeni a vyzkoušeny za provozu. Náš VZLÚ zas zkoumal vyzkoumané. Pak přišla revoluce a jediná šance k prodeji (východní trh se ropadl) U IBISu byl problém jednomotorové uspořádání. Protože má dost omezení. nevíc jeho nejsilnější ruský Gžel (jako by mu z oka vypadl) má jedn obrvskou výhodu. Motor M601, který je v rusku velmi popuární a známý. asi posledním hřebíčkem bylo zjištění, že IBIS potřebuje nový křídlo.

mě je spíš líto L-159, kde se projevila neschopnost našim ochodníků i prodat. nemusím ani psát, že ve všech testech vychází lépe, než její prtivníci. Ale to je na delší rozpravu. Bohuel, ppokud do letectva budou tlachat lidé, kteří tomu nerozmí, vždy to bude stát za prd.
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   22. 11. 2008 / 23:38
kuma   
No, co se děje v hlavách Penťáků nikdo kromě nich neví, našinec může jen usuzovat podle toho, co o nich řekli novináři (ani nevíme, jestli to novinářům opravdu tak sami řekli). Ale padlo kdysi, že letiště Vodochody by mělo mít tři dráhy a mělo by na sebe stáhnout provoz z Ruzyně, protože tam stejně ta třetí dráha nebude.

Nakolik to byla pravda nebo nebyla, nevím. Podle mne to určitou logiku má,, ale nebudu to opakovat, tady už jsme o tom ksdysi diskutovali.

Na každý pád ibis do FS9 - je poklad!
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   23. 11. 2008 / 08:26
steffan   
Dobrý den,
jako letitý Aerovák si dovolím pro Vás doplnit nějaké informace. Vzhledem k tomu stromu "dojmů" pod Vaším přínosným příspěvkem si dovolím uvést co vím a u čeho jsem i částečně byl:

Znovuzahájení výroby A-270 by byl velký zázrak. Tento program bohužel není (a nikdy nebyl) perspektivní a Aero má zaplaťbůh práce dost na výdělečných projektech. V každém případě poslední rozestavěný trup tu stojí v přípravku a pochybuji, že ho čeká něco lepšího než sešrotování. Kolik jich doopravdy létá opravdu nevím, ale to jedno o kterém vím jistě, že je letuschopné (OK-LIB bez záruky) obecně jmenované "Libuše", bylo předáno tuším do Thajska nebo někam v tamty končiny. V podnikovém časopisu byla z té cesty zpráva, která hovořila o tom, že "..do Thajska jsme letěli letadlem a cestou jsme brali LPH.." pokud si tedy mohu dovolit parafrázovat Klasiky.

Vývoj tohoto vpravdě nešťastnýho letadla začal již v druhé polovině osmdesátých let, přesně to nevím, ve vývoji jsem naštěstí nikdy nepracoval. Co vím přesně je, že součásti pro prototyp a nultou sérii se v prvovýrobě "potily" počátkem let devadesátých s tou nejnižší prioritou. Osobně z toho mám dojem, že tohle éro bylo mrtvý dřív než vzlétlo a problém byl asi pouze v tom, že se to nikomu nechtělo stopnout "když už to stálo takový prachy". Naštěstí Pentě jde hlavně o peníze a tak je pro nás, co čekáme každého 13. mzdu na účtě, ukončení tohoto projektu dobrá zpráva. Na jeho obhajobu lze říct, že od doby L-39ZA už vývoj v Aeru životaschopný projekt stejně nevymyslel, takže je jenom jedním z řady slepých uliček.

Co se týká ve stromě uvedeného dojmu, že by byl zájem až o sto letadel, mám obavu že zde je přání otcem myšlenky. Konkurence v tomto segmentu je již velmi silná a Ae-270 by na trhu pravděpodobně nemělo šanci na úspěch.

Omlouvám se všem neurotikům za větší rozsáhlost příspěvku (ostatně nikdo je nenutí to číst), ale spolehlivé "informace" a hlavně "odborné" posouzení činnosti Penty v Aeru mě donutily k reakci.

V dokonalé úctě

Vladimír Steffan
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   23. 11. 2008 / 09:21
kuma   
Naopak pane, jsme vděčni za info "aspoň trochu od zdroje" - protože my laici jsme vlasrtně závislí na drbech a informacích z novin, jejichž spolehlivost je, slušně řečeno, velmi pochybná. A tak se snadno stane, ře i my podlehneme voluntarismu ("přání otcem myšlenky") a vidíme věci jinak, než jsou.

Neříkám, že jeden názor všechno otočí koolem dokola, ale takový názor má váhu a do této diskuse patří - takže znova dík!
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   23. 11. 2008 / 11:00
Lukas.wz   
Díky za pořádné info pane..!
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   23. 11. 2008 / 11:12
Reptile   
Moc děkuju za příspěvek, který má konečně váhu. I když je Ae270 slepou uličkou, není to v našem letectví, potažmo v průmyslu vůbec, bohužel ojedinělý jev. Jenom nevím, proč Aero pořád představuje Ae270 na svých stránkách, jako hlavní a jedinou součást svého civilního programu? Snad by to měli v tichosti stáhnout, protože v širším kontextu to působí poněkud trapně.

Jako spoluautora modelu mě snad jen může těšit, že už po jednom dni jich (možná) bude po virtuálním nebi létat mnohonásobně víc, než ve skutečnosti
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   23. 11. 2008 / 20:47
Tragédie v JRD
Vsichni manazeri jsou blbi a neschopni. Zvolte si do cela firmy Srandistu ... sice nebudete mit vejplaty, ale budete mit skvely ero

ale ted vazne.. velmi pekny popis, ktery sice nijak nekoresponduje s tim, jak nas krmi nase hromadne sdelovaci prostredky... ale pusobi mnohem verohodneji nez "omacka" z novin...
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 10:27
Ondra O.K.
Ahoj, opravim nekolik nepresnosti a neco doplnim

OK-LIB je paty prototyp, predstavoval prvni prototyp v certifikovane variante i nam spousta cert. zkousek probehla (predevsim motor a elektrika). Do Thajska se neprodal, ale odletel tam po vlastni ose jako vyrovnani Aera a AIDC - firmy ktera spolecne s Aerem zalozila JV (Joint Venture) IBIS Aerospace, ktera mela Ae270 prodavat.

OK-SAR na obrazku je treti prototyp, nema s cerifikovanou verzi az tak moc spolecneho, snad jen konstrukcni veci, byl tam jiny motor (PT6A-42 na finalnim typu je PT6A-66), zcela jiny elektricky system (hlavni baterie v zavazadlovem prostoru v ocase na finalnim je v motorovem prostoru) a kompletne jina avionika. Uz se zde objevil palubni pocitac, ktery byl pro OK-LIB kompletne vymenen za sytem SAM - System Avionickych Modulu brnenske firmy UNIS.
Na OK-SAR (davno zrusena, je dolitana) nikdy nebyly winglety jako na obrazku nahore.

Co se tyce panelu tak je sice hezky, ale kompletne jiny nez byl na Ae270. EFIS je tam tvoren MFD a PFD firmy Chelton http://www.cheltonflightsystems.com/default.htm , motorove budiky jsou sdruzene do jednoho pristoje od fitmy Moritz.. radia a transponder od firmy Bendix King.

No a neco k problemum - kridlo byla spatne navrzene, letadlo nemelo vykony jake melo mit dle planu. Problemem vylo napr. umisteni voditek klapek na horni, tedy saci stranu kridla - snizeni vztlaku..spatne navrzene ocasni casti, mala ucinnost vyskovky (plocha se zvetsovala tusim na ctyrikrat), spatna smerovka (litalo se porad vytrimovano nemer na max. na jednu stranu). Podovozek navrzen nevhodne, predevsim predni se vysunoval dopredu proti smeru letu coz neni ideal pro nouzove situace. Trup mel tri otvory - hlavni dvere, nouzove a dvere pilota. Dvere pilota byly nadbytecne, pres hlavni dvere utikal pretlak.
U avioniky byly problemy predevsim kvuli certifikatum a zpusobilostem jednotlivych zarizeni, jejich prokazovani u UCL. To bylo zpusobeno naprosto nekoncepcim vyberem od spatnych vyrobcu.
Palivovy system byl spatne navrzen, protoze letadlo rozvazoval, az do pozdni faze vyvoje neexistoval system jak to napravit - puvodni reseni spocivalo ve stridavem cerpani z prave a leve nadrze v kridlech, coz letadlo prirozene rozvazovalo.
Klimatizace byla umistena za tlakovou prepazkou v ocasni casti, problem byl ze byla moc daleko od motoru a vzduch uz nemel dostatecnou teplotu. Yvsledkem bylo ze nad 6 km uz v letadle byla pekna zima, na dostupu (cca 10 km) primrzaly podrazky k podlaze ;o)
No a velky problem bylo podelne vyvazeni letadla (centraz), ktere nejdriv bylo moc vzadu a byla velmi omezena kapacita pro zavazadla, potom bylo zase moc vpredu atd...

Strucne - behem zakladniho navrhu letadla se nasekalo tolik chyb, ktere se pak horko tezko lepily uz behem certifikace, kdy se vyvoj vlaste jeste dodelaval. Certifikace se nekolikrat musela prerusit a neco kompletne re-designovat. Z managmenotveho pohledu byla konstrukce od zacatku spatne nastavena, na konstrukci se za horibilni sumy pronajimali konstrukteri externi firmy s katastrofalnimi vyse zminenymi dusledky na konstrukci (mimochodem tato firma nyni vyviji jedine soucasne nove ceske letadlo, zhruba se stejnymy uspechy jako u Ae270, hadejte ;o) ) coz vyvoj neuveritelne prodrazilo a temer vse se muselo delat znova.
Marketing firmy IBIS, ktera letoun nabizela na veletrzich je k delsi diskuzi, jestli je pravda desitky zakazek a desitky obci se lze jen dohadovat. Nicmene ke konci uz tato spolecnost sla proti zajmum Aera i programu.
Program jako takovy byl spatne podchyceny, neobsahoval nic koncepcen inovativniho, spousta systemu byla pouze prevzata z vojenskych progamu L-39 apod (napr. hydraulika)..

Musim ale na zaver rict ze jsem strasne rad ze jsem na vyvoji mohl podilet, lital jsem i zkousky. Takou praxi uz nikde jinde neziskam a dodnes z ni tezim.

Ufff, to jsem se rozepsal
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 11:52
Kachna   
zajímavé čtivo k ranní kávě.
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 12:21
orlík
Zajímavý informace, "trošku" v rozporu se Srandistovým příspěvkem. Jen by mě zajímalo, jak je na tom to éro s certifikacema?
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 12:42
Ondra O.K.
Certifikace je hotova od prosince roku 2005 u EASA (evropsky), v navaznosti na reciprocitu byl zacatkem roku 2006 uznan i FAA. Letadlo je certifikovane podle certifikaceni baze FAA FAR-23. Jeste se delala priprava na australsky, k tomu nikdy nedoslo..
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 14:29
orlík
Díky, vím že to je z jiné firmy, ale nevíš, jak je na tom Evektor s Kobrou? Má certifikaci, nebo to fakt celý zrušili?
Byla by to škoda, protože nový GA letadlo v ČR nebylo, ani nepamatuju. Že by budoucnost byla fakt už jen v ul?!
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   25. 11. 2008 / 11:55
Ondra O.K.
V patek jdu na zasedani ALV, mela by tam byt i prubezna zprava z obou programu Evektoru tak uvidime... co jsem slysel naposled tak neco je zalitane, ale uz se nepamatuje jestli problem s posunutou motorovou prepazkou (malo mista na nohy) meli predtim nebo potom... taky byly problemy se zarusenim celeho systemu, instalaci EFISu od Sagemu atd...klasika
Posledne (cca 0.5 roku zpet) rikali ze jim chybi nejake desitky milionu na spusteni seriovky, coz byla podminka pro udelelni dotace z Min. prumyslu...takze ted maji asi tezkou hlavu..
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 12:56
Ondra O.K.
Jeste doplnim odkaz na jeden starsi clanek, jsou tam i fotky palubni desky http://technet.idnes.cz/vyzkouseli-jsme-prvni-ceske-porevolucni-dopravni-letadlo-aero-ae270-ibis-1oi-/tec_reportaze.asp?c=A060502_035704_tec_prakticky_jm

Kdyby se ozval nejaky tvurce realistickeho panelu, muzu poskytnout vic z vlastniho archivu
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 15:47
Dennny
Bude k tomu i vc?
Celkem by se hodil
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 15:50
Srandista
Neblázni, kdyť je to letadlo pro AI! Co bys od toho ještě chtěl?
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 17:18
kuma   
Hmmmm- fakt?
A kčemu je teda v letadle pro AI 2D kokpit ???
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   24. 11. 2008 / 17:36
Srandista
Protože spousta lidí, si s tím chce lítat jako s normálním letadlem, tak aby tam měli alespoň nějaký přístroje. To letadlo je propracovaný docela pěkně nato že je dělaný pro AI. Lítat se s tím dá, jen člověk nesmí mít přehnaný nároky, jako třeba virtuální kokpit.
 

Aero Ae270 s 2D panelem - hotovo   7. 6. 2011 / 19:59
PB   
Je to, pls, ještě někde k dostání? Žádný z linků na stažení nefunguje
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ