Vážení přátelé, na dnešek si pro vás divize CVAF připravila ukázku toho jak to také může ve vzdušném prostoru vypadat, když se zakročuje proti civilnímu letounu, jak jste si jistě všimli, komplikuje se vzdušná situace v celém FIRu. Civilnímu řídídímu je odebránou souhrnné řízení a ten je pak povinen, pokud je to proveditelné udělat taková opatření, která zabezpečí bezpečné navedení zasahujících letounů NATINADS, musí zajistit prostor pro zakročování dle požadavků naváděcího stanovištěa dodržet přednost pro vydávání letových povolení ve prospěch hotovstníků. (V našem přípdadě jsme toto ale neuplatnili, jelikož vzdušná situace byla dost zkomplikovaná výpadkem módu "C" v našm FIR.
Dle scénáře našeho eventu přestal Boeing 737 společnosti EasyJET, letící z Hamburku do Bratislavy, komunikovat se stanovištěm ŘLP už v Německu a následně zapl nouzováý SQ 7600. V té době začaly událost řešit orgány NATO, velitel vyhodnotil
jako nejefektivnější vyhlásit pohotovost pro dvojici letounů JAS-39C na letišti Čáslav. V té době již jeden letoun hotovosti působil ve prospěch dvojice slovenských L-39, které, zřejmě vinou nedodržení předepsaných postupů pro údržbu letounu technickým personálem, měly poruchu směrových přístrojů a náš hotovostnk byl vyslán na pomoc letadlu v nouzi a dovedl je na základnu Čáslav.
Druhý z hotovostní dvojice odstartoval ve zkrácené časové normě proti letounu bez spojení EZY139, krátce poté, co ten překročil
atátní hranici v prostoru HDO a zachytil letoun v prostoru VLM a provedl jeho vizuální identifikaci. Po příletu druhého hotovstního letounu stíhači obdrželi úkol navést letoun na přistání na letišti LKPR. Do příletu do TMA LKPR jsou byly hotovstní letouny na spojení s naváděcím stanovištěm, poté byly předány na stanoviště Ruzyně Radar, navedly civilní letoun dle instrukcí řídícího do ILS RWY 24 a nízkým průletem
jej doprovodily až na práh dráhy, dále provedly okruh, aby se ujistily, že letoun znovu nevzlétne. Poté dle povolení odpovědného řídícího provedly letouny Gripen návrat na základnu LKCV, čímž celá událost skončila.
Možná to některým z vás zkomplikovalo let, ale byli jste svědky simulace události, která se v našem vzdušném prostoru děje, aniž bychom to věděli, několikrát do roka a myslím, že je i pro vás zajímavá. Ať žije realita.
|
|