FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 17. 6. 2024, svátek má Adolf Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Letová hodina L-410 Jeden příspěvek | Celý strom
Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 09:23
Jirca
Zdárec.Chlapci (děvčata) nevíte někdo kolik stojí letová hodina na L-410 ?
Myslím čistá ,ne vyhlídka a nebo pronájem.Zajímá mě to proto že si tak doma létám československo a rád bych si spočítal cenu letenek
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 11:46
Diamond
Nechcem to tvrdit ale mam pocit ze 1h. je 46000kc. pozri http://www.zabloudil.cz/travel.asp#vypocet
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 11:51
Tragédie v JRD
krom toho, ze ten odkaz je tak trosku ne uplne funkcni (tady je lepsi http://www.zabloudil.cz/travel.asp?id=103138) tak je to presne to, co nechtel .. pravdepodobne chtel cistou letovou hodinu, ne hodinu vyhlidkace .) i kdyz, ta uz se moc lisit nebude .)
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 12:00
Toomitsch
No rekl bych ze bude, a bude dokonce o dost nizzis, rekl bych ze tak 12-15000 Kč.
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 13:35
Atarian   
Myslis ze maji marzi 200% ? Tak to je dobrej business
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 13:48
Toomitsch
Pokud si spocitas, ze za hodku letu to letadlo sezere asi za 8tisic paliva, plus nejaka amortizace, tak se urcite do 15tisic vlezes...
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 14:21
Cirrus/Pindra
Hm, tak to by bylo levnější než kdejakej IFR/MEP výcvikovej letoun
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 14:22
Toomitsch
Ale on nechce letadlo pronajat, pta se na provozni naklady...
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 15:24
jemen
Řek bych chlape, že ses dost seknul ne?!
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 15:26
Toomitsch
Myslis? Spocitej si kolik zere L-410 na hodinu letu a kolik stoji kerosin a vyjde ti castka kolem 7-8 tisic na hodinu letu.
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 15:41
Tragédie v JRD
No .. na UL vyjde taky (podle benzinu) hodina provozu na 300 kacek. ale provozni naklady jdou dost pres 1000 (pojisteni, opravy, servis)

predpokladam, ze puvodni tazatel nechtel ciste spotrebu - ale provozni naklady (cili defakto kalkulace nakladu bez posadky). k jejimu smysluplnymu vypoctu by asi bylo potreba vedet predpokladany rocni nalet (kvuli rozpocteni takovych veci jako pojisteni, udrzba), nicmene u "velkyho" era uz asi nepujde o male castky
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 16:23
orlík
Tazatel to chtěl vědět jen tak pro zajímavost, aby si spočítal možnost provozování aerolinek (předpokládám virtuálních). . A na některých odpovědích se krásně vidí, jak si mnozí lidé představují tzv. provozní náklady. To jsou takový ty hlášky typu "autem tam dojedu za polovinu toho, co vlakem". Za předpokladu, že auto dostanu zadarmo a má nekonečnou životnost, tak to pak jo. Údržbu v rámci zjednodušení zanedbáme.
U letadel je výhoda, že přesně známe jeho životnost i servisní náklady a další náklady se dají taky celkem přesně odhadnout. Takže se zjistí, že palivo sice tvoří velkou část těchto nákladů, nikoli však většinu. A jak správně napsal Scandall, taky nesmíme zapomenout na platy personálu, a pro výpočet výhodnosti businessu taky další, jako třeba přistávací a jiný poplatky. Čím přesnější a kvalifikovanější takový výpočet je, tím méně optimismu a chuti do podobného podnikání pak zbývá. Vyhlídky a výsadky se 410 bych za zlatej důl nepovažoval, spíš za doplněk k nějakýmu dalšímu (jistějšímu) způsobu obživy.
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 15:47
A.J.Scandall   
Je rozdíl, kolik jsou přímé náklady na letovou hodinu a kolik je komerční cena. Vezmu-li, že Turbolet na hodinovém letu sežral tuším 500-600kg vč. vzletu a přistání, a tuna paliva stojí teď asi 900dolarů, tak cena za palivo může být skutečně cca 10 000Kč. Jenže to je jen část nákladů, do toho je třeba dát údržbu, posádku, pojištění,a poplatky. V roce 2000, když jsem lítal base training, tak byla tahle nákladová hodina někde mezi 25-30 000Kč, přesně už nevím. Takže teď bude zase víc. Ale to je cena šul-nul. Firma musí něco vydělávat (režie, nájmy kanceláří, ostatní personál, leasingové splátky), takže komerční cena za hodinu letu může být klidně těch 45-50tisíc a to se pořád ještě nebavíme o marži...
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 20:11
Jirca
Chlapci děkuji za odpovědei ,chtěl jsem sice vědět cenu paliva a údržby , zbytek jsem si chtěl určit sám.Nicméně materiálu se tu sešlo dost a zjistil jsem že u mě v letadle nedostanou kaštani ani sodovku
 

Letová hodina L-410   1. 12. 2008 / 16:38
BedaPZ
Mohu trochu do historie . Letěl jsem L-410 z ČB / Českých Budějovic / do Prešova / Slovensko / a zpět / rok asi 1985 /
Piloti přiletěli z Prahy a říkali že tam tankovali a mají plné nádrže , tedy oni říkali 800 litrů. letěli jsme tedy do Prešova , předali jsme několik L-29 a letěli zpátky . Potom v ČB trochu tankovali. Tedy těch 800 litrů jim na tuto cestu stačilo. A teď pozor 1 litr kerosínu / snad se to tak píše / stál / 1985 / 1 Kč. Kolik tenkrát stále hodina provozu je taky dobrá otázka . Za náma letěli dva piloti v L-29 a ty tankovali již v Piešťanech . Oni spotřebovali 800 litru jenom z Ceských Budějovic do Piešťan .
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ