|  |  | NDB vs MKR v AFCAD LKMT 3. 12. 2008 / 00:19 | |
|  | Ahoj, dneska jsem uzaviral VFR akci priletem na LKMT. Abych nebyl jen pilot samoletu - zvlast z obdivu k VFR nadsencum (ja zabloudim i v nasem mestecku) jsem si dal NDB-DME app rwy22 LKMT misto klasickeho ILS.
Mam FSX, ATR72-500 od flight1, ktera umi zobrazit dve ADF. Chtel jsem proto naladit NDB NADA a RADA. Bohuzel RADA z afcadu pro FSX odtud z peraku naladit nesla. Lepe receno sla, ale neobjevilo se needle - smerovka k ni. A to at jsem ji ladil na adf1 nebo adf2. Protoze mi na frq neznamy pilot, potvrdil obdobny problem, zacal jsem se o celou vec zajimat. Diskutoval jsem o tomto problemu i s LKMT_TWR, ktery se priznal k tvurcovstvi/uprave zmineneho afcadu.
Nejdrive si vsak ujasneme jednu vec. V diskuzi take zaznelo, ze NDB je zaroven MRK. Nuze neni.
MKR (napr. zde http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system) vysila vzdy na frq 75MHz a to se vysilanim smerovanym vertikalne do vejire - aby se prulet indikoval co nejpresneji.
NDB (napr. zde http://en.wikipedia.org/wiki/Non-directional_beacon) vysilaji dle ICAO Annexu 10 na frq 190 kHz and 1750 kHz. Mohou byt a u terminal NDB casto byvaji s MKR v jedne instalaci. NDB vysilaji horizontalne do vsech stran - aby je slo zachytit ve i vetsi vzdalenosti.
Problem je, ze jak jsem si vsimnul, tvurci afcadu se s MKR moc nezatezuji. Otevrel jsem si AFCAD LKMT v ADE v1.37 a RADA i NADA jsou "jen" NDB. Pritom pohledem do chartu ILS 22 LKMT je NADA i MM - middle markerem pro ILS rwy 22.
Podle me je pro spravne zobrazeni MM v kopitu (ikona O, M, I viz napr zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system) je potreba pridat do AFCADu k NDB jeste marker MM. Nicmene to neresi problem nezobrazovane NDB RADA.
Pokracoval jsem ve svem samostudiu dal. Kdyz jsem se dival podrobne na moznosti editace NDB v ADE editoru nasel jsem tyto informace:
1. v ADE zobrazi NDB ve vzdalenosti 25NM od ARPu letiste, ktere editujete.
2. ADE nedovoli editovat defaultni NDB
3. ADE dovoli jen pridal terminal NDB - do vzdalenosti 25NM od ARPu
4. u NDB muzete v ADE nastavit typ: COMPASS_POINT, MH, H, HH
Zatimco NADA, ktere se spravne zobrazuje je typ H, RADA, kterou muj addon nansel byla typu COMPASS_POINT.
A pointa? Po zmene na MH prekompilaci AFCADu se za zacala uspesne zobrazovat i RADA.
Jak jsem pozdeji overil, neslo ani o zmenu typu, jako o prekompilaciv ADE, ktera pomohla.
Tj tri veci pro tvurce AFCADu.
1. Terminal NDB nestaci, tam kde je v chartu MKR prosim pridavejte i prilsuny marker/markery.
2. Nevim v jakem SW byl AFCAD vytvaren, ale zjevne nejsou NDB data zcela kompatibilni s FSX.
3. v ADE lze nastavit dosah NDB. NADA ma 75nm RADA 25NM. Pokud chceme mit ARAIG chtelo by to najit, jake jsou vykony NDB a nastavit dosah podle nich, pripadne dle omezeni danych terenem.
Upraveny afcad rad poslu ci ulozim kamsi, otazka je kam... 
P.S.: pro LKMT_TWR: budu se ucit mluvit rychlosti 100slov za minutu a ne vice, slibuju. 
S pozdravem L. |
| |
|
 |  |  | NDB vs MKR v AFCAD LKMT 3. 12. 2008 / 08:16 | |
|  | No já to vytvářel předěláním z defaultních AF dat z FS9 přes program AFX od Flight 1, ale s navigačními prostředky jsem nedělal nic, protože jsem měl za to, že fungují dobře (v FS9 jsem lítal v pohodě bez problémů všechny druhy přiblížení) a nikdo, kdo zkoušel v FSX nehlásil chybu, jen, že to funguje taky.
Takže jsem rád, že se někdo ozval, že je problém.
P.S.: mě to slibovat nemusíš, je to lepší přecejen pro tebe, aby ses líp dorozuměl 
LKMT_TWR  |
| |
|
|