FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z Jeden příspěvek | Celý strom
VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 16:05
Rozšafín Ctibum   
Tak jen malá připomínka, těším se ve vzduchu, a ještě připomínám, že se zde objevily nové "X" verze scenerek LKOL a LKHN.
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 16:09
FSPilot   
LKMT TWR bude připravena cca od 1800LOC
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 16:23
Hermann   
Davejte si pozor na ty nadpisy mesijee .. jinak se tu zas najdou nekteri, co se budou ptat kdyze vlastne zaciname ..
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00LOC! ! !   2. 12. 2008 / 16:34
Rozšafín Ctibum   
Dík
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00LOC! ! !   2. 12. 2008 / 19:28
Zaremba   
jen aktualizuji
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=266348&lan=0
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:02
pseudoMates
No a kdy že teda začínáme..?
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:04
Lowmick   
Po žních!!!
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:04
Rozšafín Ctibum   
Prostě ve vosum
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:11
donCarlos
To máš těžký, jsou lidi co neumějí hodiny...
Jednodušeji a srozumitelněji, pro široké masy: Až začne Ordinace, tak vypnout TV a zapnout IVAO
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:19
FSPilot   
Aby to někteří neudělali přesně naopak
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:24
pseudoMates
Ordinace..?
"Počujte, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom.. "Ordinace"..?"
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:28
neotryx
neznáš Ordinaci v Růžové zahradě na Nově?
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 17:32
pseudoMates
Zaplať pán Bůh, ne.. Na takový hovadiny nekoukám..
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 20:12
donCarlos
Například někteří naši bývalí nejmenovaní učitelé na střední podle toho poznávali i co je za den a ty to neznáš vůbec?
Jak poznáš co je za den a kolik je hodin, bez televize?
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 20:58
pseudoMates
Mám hodinky.. Ručičkový.. S datumovkou..
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 21:26
FSPilot   
Ale teď záleží, jestli na nich poznáš To, že je máš ještě nedokazuje, že na nich poznáš, kolik je hodin
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 21:33
maco
Na to mám jednoduchou pomůcku - když svítí, tak je večer a tímpádem čas na IVAO. Když nesvítí, tak je den a to se musí dělat takový ty blbosti jako žít v reálu, atd..
 

VFR Event dnes večer, startujeme 20:00z   2. 12. 2008 / 21:38
Mike2811
V tom případě by sis je měl seřídit, protože na IVAO jsi pokaždé v jinou denní dobu...
 

VFR Event dnes večer, startujeme 19:00z   2. 12. 2008 / 19:45
FSPilot   
Tak už jsem měl první návštěvu, nebyla to sice klasická VFR mašina, jak bychom si představovalo, ale touch and go to umi, tak co, tak VFRáci, startujte stroje a hrrr na nás!
3650 B / 589 x 325 / 02.JPG
22949 B / 600 x 310 / 03.JPG
 

VFR Event dnes večer, startujeme 19:00z   2. 12. 2008 / 20:09
FSPilot   
Hehe, z věžky to tu vypadá super
22240 B / 600 x 330 / 04.JPG
25557 B / 600 x 366 / 05.JPG
22944 B / 600 x 360 / 07.JPG
 

VFR Event dnes večer, startujeme 19:00z   2. 12. 2008 / 20:33
marilynmanson
pridam se
6684 B / 600 x 375 / 2-12-2008_20-00-42.jpg
23131 B / 600 x 375 / 2-12-2008_20-15-58.jpg
7807 B / 600 x 375 / 2-12-2008_20-16-43.jpg
10565 B / 600 x 375 / 2-12-2008_20-21-03.jpg
9570 B / 600 x 375 / 2-12-2008_20-23-16.jpg
15124 B / 600 x 375 / 2-12-2008_20-24-21.jpg
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 21:32
FSPilot   
šup sem s nima (zabíráme jen cca 100MB, tak je třeba přihazovat )

Ten poslední, to je LKOL v obležení
3220 B / 600 x 346 / 09.JPG
19023 B / 600 x 332 / 10.JPG
23244 B / 600 x 354 / 12.JPG
26016 B / 600 x 388 / 13.JPG
20244 B / 600 x 375 / 19.JPG
12774 B / 526 x 406 / 20.JPG
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 22:10
Zaremba   
A to jednu dobu bylo ještě mnohem hůř
Ale konečně pořádný VFR provoz co jsem zažil od dob, krátké slávy Aviatik klubu.
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 22:23
honza marek   
Njn. SVAZARM zrušili a tak je málo VFR
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 22:29
pseudoMates
Aviatik klubu je škoda.. Díky nim bývalo na LKPR_TWR pořádně husto..
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 22:42
FSPilot   
No dneska bylo i hooodně husto na LKMT TWR Přiletěly mi tam 3 cessničky od DSA a lítaly si okruhy, vecpal jsem je tam ke Gripenovi, který to nakonec zchytal a nějakou chvíli tam vyčkával, pak přilítali další a nakonec se tam zjevilo šílené Tučko, které si chtělo dát průlet, tak jsem ho poslal do háje, protože se tam prostě nevlez... a nakonec se tam nasypalo asi dalších 5 VFRů, kteří si chtěli sednout... no na mě maso Pak ještě Borek provokativně, že by rád do Prahy a jak dlouho na povolení bude muset čekat V tu chvíli by ho jeden zabil
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 23:06
Rozšafín Ctibum   
Chtěl jsem stihnout ještě chlapy na AFISácích než půjdou spát . Taky přidávám pár obrázků, snad se líbilo, díky za nápad a realizačku
35253 B / 600 x 396 / 2008-12-2_20-16-9-955.jpg
44037 B / 600 x 457 / 2008-12-2_20-16-21-142.jpg
25208 B / 600 x 410 / 2008-12-2_20-18-5-408.jpg
22624 B / 600 x 402 / 2008-12-2_20-32-32-283.jpg
34693 B / 600 x 422 / 2008-12-2_20-37-3-17.jpg
22849 B / 600 x 457 / 2008-12-2_21-21-22-955.jpg
16196 B / 600 x 408 / 2008-12-2_21-21-40-361.jpg
20646 B / 600 x 394 / 2008-12-2_21-56-14-252.jpg
21131 B / 600 x 441 / 2008-12-2_22-19-46-845.jpg
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 23:31
DEJV
Takze bych chtel podekovat zejmena ridicim , kteri to opravdu nemeli lehke ( hlavne Zaremba a FSPilot)....jinak diky za usporadani tohoto eventu a doufam ze VFR eventu bude do budoucna vice , nebo alespon aby nejake Infa ozily i mimo online day v utery


na zaver nejake screeny

Diky!
25805 B / 600 x 450 / 12.2.2008 19-59-58.jpeg
28831 B / 600 x 450 / 12.2.2008 20-18-29.jpeg
39685 B / 600 x 450 / 12.2.2008 21-6-9.jpeg
12312 B / 600 x 450 / 12.2.2008 21-42-15.jpeg
18881 B / 600 x 450 / 12.2.2008 23-15-56.jpeg
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 22:45
neotryx
Tohle byl taky mazec

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=86578&lan=0&style=2
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 23:04
FSPilot   
No dali mi zabrat
Tak tady jsou poslední screeny odemě ČSA381 byl druhý přílet a nakonec to uzavřel
2534 B / 600 x 345 / 24.JPG
12077 B / 600 x 352 / 25.JPG
11424 B / 600 x 355 / 26.JPG
18495 B / 600 x 372 / 27.JPG
18982 B / 600 x 375 / 28.JPG
21099 B / 600 x 353 / 29.JPG
23131 B / 600 x 395 / 31.JPG
3435 B / 600 x 373 / 35.JPG
10978 B / 600 x 367 / 36.JPG
21278 B / 600 x 361 / 37.JPG
23066 B / 600 x 370 / 39.JPG
18968 B / 600 x 370 / 40.JPG
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :) - NAMET NA DALSI EVENT?   3. 12. 2008 / 00:40
litinoveweedle (CSA381)
Diky za hezke screeny, zvlast to krasne finale CSA-381 NDB-DME app rwy22... )) (musim se pochvalit, dneska zadnej krater Jeste ze jsem mel rwy in sight asi 10nm pred prahem. Dostal jsem dneska info, ze pry se v LKMT pouziva NDB-DME app normalne. Vite o tom nekdo neco?

Nestalo by za to, udelat non ILS event? Plny hezkych NDB-DME, VOR-DME, LOC-DME, LOC backcourse, apod priblizeni? Abychom mohli dat zbohem samoletum, a AP s autolandem a vzali do kniply a joysticky do teplejch...

Navrhuju treba rwy 10 LKTB, 11 LKKV, 04 LKMT. Co na to Borku?

Uz se tesim....
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :) - NAMET NA DALSI EVENT?   3. 12. 2008 / 00:48
Rozšafín Ctibum   
Dobra trefa, je v uzsim Eventim planu a tusim ze 13.1.09 na nej prijde rada
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :) - NAMET NA DALSI EVENT?   3. 12. 2008 / 01:34
litinoveweedle (CSA381)
Uzzzzaaaaa. Tak panove, trenujeme, trenujeme, mame jeste cas nez obohatime nase letiste o sbirku krateru.

Rad bych mel malou prosbu na ridici. Nabizejte prosim, pokud je moznost (dohlednost, vitr, traffic, noise abatement procedures), rwy ze smeru priletu, i kdyz ji momentalne nemate jako aktivni. Pokud vim v normalu se to dela, a zvlast pokud si pilot rekne a nic z vyse popsaneho tomu nebrani.

Totez plati o visualnich priblizenich. Proc radit ATR daleko pred IAF do vlacku s rychlejsimi jety? Narvete ji na visual app, nize a blize k prahu drahy.

Jednak se zachovate ekologicky - setrice zivotni prostredi (spalime mene paliva) a hlavne nam pilotum zpestrite priblizeni - at z nich neni jenom ILS sed

Uz ted se tesim. L.
 

VFR Event dnes večer, trošku u postupech   3. 12. 2008 / 08:37
FSPilot   
Takové všeobecné postupy jsou, že se používá nejpřesnější druh přiblížení, který je k dispozici a pokud chce někdo "nižší" přiblížení (je k dispozici ILS a někdo chce třeba to NDB/DME), tak si to musí letadlo samo zažádat, protože toto je na veliteli letadla a řídícímu je naprosto jedno, jakým způsobem se dostane na zem. Jediné co ATC zajímá je, že by při vláčku např. na LKPR pro ILS24 někdo chtěl letět VOR/DME, tak bude samozřejmě brzda pro celý "vláček", protože na tomto přiblížení se letí pomalu, aby piloti stačili hlídat výšky, takže by už do FAFu letěli např. 140 KIAS a za ním by se na FAF hrnuly další éra třeba 200KIAS a to už by byl problém takže s ohledem na toto by pak ATC jiný (nižší) druh přiblížení povolil, nebo by to zdůvodnil, že to třeba kvůli tomuto nejde.

Meteo podmínky potvrzuje letadlo tím, že potvrdí "informace .. na paubě", kde je vše. Jak dráha v používání, tak nejdůležitější info třeba o uzavřených TWY a hlavně METAR, takže letadlo musí při potvrzení této informace vědět, jaké počasí na letišti bylo v době,kdy se tato informace vydala (je to co 30min, pokud není nějaká výraznější změna, to se pak vydává zpráva SPECI a k tomu i nová informace).

A pokud si letadlo zažádá jinou dráhu, tak není problém, pokud je volno a dovoluje to vítr. Včera to na LKMT vítr dovoloval, ale na okruhách jsem měl cca 3-4 VFR mašiny a jednoho Gripena, takže by ses tam nevešel, vzhledem k tomu, že jsem v tu chvíli vůbec nevěděl, kde jsi (neměl jsem takový dosah radaru a ACC se jen zeptal, jestli tě může poslat na 04), takže v tu chvíli to opravdu nešlo. Letadla se pak rozhodly svou činnost ukončit, takže se docela rychle rozutekli a v době, kdy jsi přiletěl, tak už tam nikdo nebyl Takže to byla spíš taková shoda náhod, možná jsem udělal i chybu, že jsem si neověřil kde jsi a za jak dlouho máš přiletět, ale v tu chvíli na to opravdu nebyl čas, takže jsem tě nechal letět standartně.

Jinak pro všechny VFRkáře
Pokud někdo má vyčkávat na okruhu (např. v nějaké zatáčce), tak jako VFR éro je nejlepší (v místě, kde byste točili tu onu zatáčku) začít točit 360° (prostě pořád dokolečka, odkud vám někdo neřekne jinak) a ještě nejlépe takovými zatáčkami, abyste točili od letiště (tzn. v pravém okruhu levé zatáčky, v levém naopak), abyste se nedostali do konfliktu s jiným letadlem
 

VFR Event dnes večer, trošku o postupech   3. 12. 2008 / 14:34
litinoveweedle (CSA381)
Jasne tyhle duvody zni rozumne, nicmene se mi casto stava, ze i kdyz je moznost, tak je mi zadost zamitnuta. Mozna ze pro zamitnuti existuje duvod, ale neni pak tedy spravne dostat na svoji zadost odpoved ve smyslu:

acft: Request NDB-DME app rwy 04 LKMT.
cntr: Negative, due to VFR traffic, expect vectoring for ILS 22.

To ze mi obcas stane ze pri odletech z LKPR smer VOZ/BODAL nedostanu na request rwy13 a to bez udani duvodu (jednou jsem se explicitne ptal na duvod a dostal jsem suse odpoved ze rwy in use je 24) uz ani nekomentuju. Zvlast, kdyz me pak okamzite po prihlaseni na LKPR_APP zenou dct VOZ. To se nicmene netykalo teto akce, kde jsem rwz13 dostal i presto, ze jsem o ni pozadal pozde a muselo mit byt vydano nove povoleni - omlouvam se a diky.

Mas naprostou pravdu, ze za pocasi a minima je zodpovedny pilot. Ten posuzuje RVR, vuci acft/svym minimum pro dany typ priblizeni, pripadny tailwind atd.

Naopak za spravnou separaci a sekvenci zodpovida v rizenem prostoru ridici. Tj ten by mel me silene napady pilota, jak s tim kramem bouchnout o zem, korigovat.

Docela by me ale zajimalo, kdo zodpovida za dodrzeni pravidel v AIPu. Predstavte si pripad, kdy se v pouzivani v LKPR draha 24 a me se s bulikem hodi na pristani 31, toz pozadam, dostanu a pristanu. Nacez zacne vysetrovani, protoze 31 ma kvuli noise abatement proceures omezeni pro jety nad 7 MTOW. Kdo bude vinik? Pilot, ktery pozadal, nebo ridici ktery schvalil?

Souhlasim samozrejme s faktem, ze pri pristrojovych priblizenich bez GS se vetsinou doporucuje mit ve FAFu uz zkonfigurovane letadlo a z toho vyplyva i jeho nizsi rychlost. Je to pochopitelne, hlidat v letadle, ktere neumi klesat dle sestupove roviny a nema autothrust jak rychlost, tak klesani a jeste menit jeho konfiguraci je docela zaber, zvlast kdyz nevidite rwy a musite klesat podle tabulek a smer udrzovat dle pristroju.

Mam k tomu jen doplnujici otazku: je mozne nechat acft v pripade dobreho pocasi sklesat nize nez do vysky ve ktere je FAF a zaradit ho na finale visual app ne tech cca 7-9NM pred prah drahy, ale treba 4-5NM. Tedy misto nejakych treba 4500ft prilet v 3000ft. Tam uz podle me trhani vlacku moz nehrozi. Pokud si o takovehle priblizeni pozadam, nebo je mi nabidnuto a ja ho vezmu, tak budu pocitat s kratsim finale a provedu si rozpocet tak, abych deacelerovat jeste pred nim. Tj posledni zatacku uz asi poletim na flaps 15s rychlosti mensi nez 180ias. Mozna by pak v takovemhle pripade mohla byt brzda spis ten bulik/autobus prede mnou...

 

VFR Event dnes večer, trošku o postupech   3. 12. 2008 / 15:26
FSPilot   
K tomu dodržování AIPu. Část je na ATC, část na pilotovi.
Když si mimo povolenou dobu požádáš přistání na LKPR, tak pokud to nebude nějaké emrg nebo něco urgentního, tak ti to ani žádný ATC nepovolí

Cose týče toho navektorování na kratší finále, tak to se dá taky udělat, ale myslím, že by sis o to měl požádat, ale řadit takhle do nějakého sledu by bylo trošku komplikované, ale šlo by to

A ano, za správnou separaci ve svém prostoru ATC odpovídá, tudíž ti pak nemusí povolit spoustu věcí, protože by si tím narušil svůj systém, jakým řídí
 

VFR Event dnes večer, trošku o postupech   4. 12. 2008 / 13:25
nimbo
Ono záleží s čím letíš. Ak máš turboprop, tak by si rwy pri odlete na VOZ/BODAL pri rwy 24 v používaní mal dostať ak si o ňu požiadaš. V prípade, že ti nebolo vyhovené, je to neznalosť ATC.

O skrátené finale alebo vizuálne priblíženie si za dobrých meteo podmienok môžeš určite požiadať a pokiaľ to situácia dovolí, tak to priblíženie dostaneš. Riadiaci je pri tom limitovaný minimálnou výškou radarového vektorovania do ktorej ťa môže sklesať a to je 3000ft a potom do vzdialenosti 5,4nm DME OKL 2600ft.
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :) - NAMET NA DALSI EVENT?   3. 12. 2008 / 21:48
Migář
O9 PED
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   2. 12. 2008 / 22:57
RabbiT_CZ
Pěknej event,
konečně taky pár VFR letů Ještě, že jsem letěl mimo ten hlavní chumel, protože to by moje PC ani neutáhlo A taky přidávám pár "skrýnů" z letu.
35726 B / 600 x 450 / fs9 2008-12-02 20-04-52-67.jpg
20357 B / 600 x 395 / fs9 2008-12-02 20-41-21-20.jpg
13821 B / 600 x 450 / fs9 2008-12-02 22-29-40-39.jpg
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   4. 12. 2008 / 15:51
Dennny
Ahoj, Jak nekdo narval na prahu winglety?
Staaci ty textury pouzit na letadlo s wingletama?
 

VFR Event dnes večer, SCREENY SCREENY :)   4. 12. 2008 / 15:59
FSPilot   
To je z MTL
 

VFR Event malý rozbor   3. 12. 2008 / 11:16
Zaremba   
Ahoj všem.
Předem děkuji za provoz. Byla to paráda si zaafisákovat v takovém provozu. Jednu dobu jsem měl v kruhu o poloměru 5 km (v ATZ) 12 letadel. A když se to začínalo uklidňovat přihnal se Tuplák.

A teď rozbor. Byla škoda, že ne všichni piloti nastudovali provozní postupy. V Olomouci, především na zemi je pak trošku neřešitelná tlačenice. A je třeba vyjet z pojížděček. Další velký zádrhel byl ve VFR "aeroklubové" komunikaci. Je třeba dávat vědět opuštění ATZ, na IVACu to vidět je, ale... Potom by se hodil znát typ letadla a pozici s výškou při prvním kontaktu. "... před vstupem do ATZ mezi letištěm 1 a Letištěm 2..." značí o tom, že pilot nemá vůbec šajnu, kde je Nebylo to pravidlem, ale piloti s nižším počtem nalétaných hodin byli mnohem profesionálnější než někteří "mazáci". Vypadalo to, jako by se usnulo na zápisníku letů A poslední věc, která mě napadá je let po okruhu, ten často vypadal velmi kuriózně. Jen namátkou je tam nějaká výška a nějaký "tvar" okruhu. Když si někdo není jistý není nic špatného říct "letím nad letiště", "nalétnu si letiště" v Brně "hodím na vás čučku" To jen znamená, že pilot si není jistý, jak to na letišti vypadá, prohlédne si situaci z výšky a poté sklesá do nějaké pozice na okruhu.

Vy, kteří se v tom nacházíte, neberte to jako výtku, jen jako radu. S provozem nebyl žádný velký problém a vše proběhlo, alespoň z mého pohledu v klidu a pohodě.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ