Máš sice pravdu, nicméně čím dál víc začínám mít pocit, že naše metodiky jsou trošku OUT, použiju-li moderní výraz. Učit ostrej pád je dobrý pro to, aby si žáček uvědomil, že se éro může dostat i do poměrně extrémních poloh. Jinak mi přijde pravděpodobnost neúmyslnýho ostrýho pádu téměř minimální. Spíš má smysl učit lidi to, co jim hrozí v denním provozu - pády v zatáčce, ve stoupáku, s motorákem na plynu, nebo rozeznat vývrtku od spirály (uvést školní vývrtku a pak ji vybrat je fajn, ale chybí tomu moment překvapení. Mnoho lidí si pak neuvědomí, v čem se vlastně nachází => viz spousta rozbitejch mašin). O tomhle se žádná s našich metodik, podle kterých jsem lítal, nezmiňovala ((( Pominu-li vyšší a vysokou pilotáž
Jo, metodiky jsou bible, ale né úplně! Znáš ten případ Vivata, co byl před asi 15ti lety krátkej, pilot zavřel brzdící klapky, jak praví metodika, plyn si nepřidal (metodika hovořila - po větru stáhnout plyn, zavřít klapku chlazení a rozpočet dělat jak s Blaníkem), a v souladu s metodikou to posadil před dráhu )) |
|