|  |  | | Braking action 4. 4. 2004 / 20:17 | |
|  | Chtěl bych se zeptat, jestli nevíte kdy se hlásí posádkám brzdící účinky na RWY? Pokud vím, tak v ATISu to není. Nebo je to ta část RWY conditions? Např.
RUNWAY CONDITIONS RUNWAY 24
FIRST PART
DAMP
100 PERCENT CONTAMINATION
SECOND PART
CLEAR AND DRY
LAST PART
DAMP
100 PERCENT CONTAMINATION
Díky. |
| |
|
 |  |  | | Re: Braking action 4. 4. 2004 / 20:36 | |
|  | To je myslim ono z ATISU se posadky dozvedi o kontaminaci drahy a podle toho kolik toho vezou a jak jsou tezky si urci zpusob brzdeni sami.Aspon se tedy domnivam
|
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Braking action 4. 4. 2004 / 20:53 | |
|  | | Např. v Brně hlásí v ATISu (hlavně v zimě) "contamination.......", "braking action poor" nebo "braking action good". |
| |
|
 |  |  | | Re: Braking action 5. 4. 2004 / 13:02 | Láďa |
|  | Hlásí se to v runway conditions jako breaking action a za tím následují tři čísla (dráha je rozdělena na třetiny).
Koeficient tření = brzdící účinek
25 a méně = poor
26-29 = medium/poor
30-35 = medium
36-39 = medium/good
40 a více = good
99 = unreliable |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Braking action 5. 4. 2004 / 21:15 | |
|  | U nás v LKPR se brzdící koeficient udává pomocí SFH (surface friction tester). Jinak pro zajímavost, těch způsobů, jak to zjistit je cca. 10.
A součástí ATISu tato informace pochopitelně je, protože přímo ovlivňuje bezpečnost provozu.
PS: Když 40avíc je good (což je), proč teda v ukázce pro RWY24 neřeknou jen "good", ale říkaj čísla57,58,54...? Protože se koeficient liší na různých částech? Ale vždyť je "good" všude...?
Ukázka:
RUNWAY CONDITIONS RUNWAY 24
FIRST PART
WET SNOW AND WET
UP TO 1 MILIMETR
10 PERCENT CONTAMINATION
SECOND PART
WET SNOW AND WET
UP TO 1 MILIMETR
100 PERCENT CONTAMINATION
LAST PART
WET SNOW AND WET
UP TO 1 MILIMETR
100 PERCENT CONTAMINATION
BRAKING ACTION
57
58
54 BY SFH
RUNWAY CONDITIONS RUNWAY 31
WET SNOW AND WET
UP TO 1 MILIMETR
100 PERCENT CONTAMINATION
BRAKING ACTION
37
40
45 BY SFH
|
| |
|
|