|  |  | | Autopilot 5. 4. 2004 / 14:11 | Mirek |
|  | | Můžete mi někdo vysvětlit na co se používají na AP v B737 TNG ty čtyři tlačítka úplně vpravo - AP engage. |
| |
|
 |  |  | | Re: Autopilot 5. 4. 2004 / 15:08 | Michal |
|  | | Odpověď neznám, ale mám taky otázečku kolem autopilota. Jaký je rozdíl mezi autopilotem a FlightPlaner ?? Respective, když zapnu FP, tak se toho moc neděje a pak nechápu co má za smysl. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Autopilot 5. 4. 2004 / 16:05 | |
|  | nemáš spíš na mysli zkratu FD? Pokud ano, pak věz, že to znamená Filip Dvořák ))
Karel |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Autopilot 5. 4. 2004 / 16:20 | |
|  | ))))) 100 bodů, Karle !!! |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Autopilot 5. 4. 2004 / 16:34 | Magie a Tommy |
|  | Chudák Marky Parky, taky se chytáme za pupíka )))))) |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Autopilot 5. 4. 2004 / 18:07 | |
|  | | Říká ti něco "flight director" ?? |
| |
|
 |  |  | | Re: Autopilot 5. 4. 2004 / 18:08 | |
|  | Něčím se autopilot zapnout musí......škoda že je k tomu letadlu takový pěkný manuál |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: Autopilot 5. 4. 2004 / 20:53 | AJS |
|  | Těma horníma tlačítkama se zapíná autopilot A, resp B v režimu CMD (command, tj. AP letí podle hodnot a módů nastavených na MCP). Ty spodní jsou od režimu CWS. Co to je CWS, to přeci určitě píšou v manuálu k FS ))) No, moc bych za to teda nedal... |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Autopilot 6. 4. 2004 / 12:20 | |
|  | CWS - Control Wheel Steering
jenom jsem litoval, že ho bulík Dreamfleet B734 nesimuloval. Je to mód Automatic Flight, který by pomohl mnoha začátečníkům zkoušejícím bulíka Já ji miluju. Protože ji ale znám spíš z manuálů k reálným érům, tak jsem její popis ani v OM k PMDG zatím nehledal.
Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Autopilot 6. 4. 2004 / 13:53 | |
|  | Jenže to by pak byl autosimulátor a ne letecký. Každý by pak jen jezdil po letišti s letadlem. )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Autopilot 6. 4. 2004 / 14:31 | |
|  | Tome,
ale to je opravdu CWS. Pokud by to mělo být to, co navrhuješ, pak by měla být zkratka trochu jinak - SWC (Steering Wheel Control) )
Karel
P.S. pojď dnes na pár kousků k Pinkasům |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autopilot 6. 4. 2004 / 14:42 | AJS |
|  | | No nevim, já CWS považuju za zběsilost. Vlastně jsem na to nikdy ani nelítal, jen jsem si to ozkoušel a nikdy jsem to ani nikoho neviděl dělat, protože přetahovat se s autopilotem mi přijde divný. Jsem zastánce názoru - buď plnej automat (AP CMD+A/T), nebo plnej manuál (AP OFF, A/T OFF, a pokud možno i F/D OFF). Nic mezi... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | 7×Re: Autopilot 6. 4. 2004 / 15:25 | |
|  | zběsilost nezběsilost, jednou je tam, tak proč ho nevyužít. A protože - cituji: "... který by pomohl mnoha začátečníkům zkoušejícím bulíka " - umožní těmto začátečníkům letět i pseudo-manuálním módu, myslím, že je to pro ně užitečné.
Létal jsem v CWS módu poprvé vlastně na simulátoru na Ruzyni a musím říct, že než si zvykneš na plný manuál, zaplať pánbůh za něj.
Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autopilot 6. 4. 2004 / 16:10 | |
|  | Ahoj AJS!
Jestli jsem to z ruznych kusych informaci pochopil spravne, tak CWS je neco jako automaticky trim ze?
Znamena to snad ze kdyz to za letu zapnu a pak pritahnu a podrzim, tak on mi zacne automaticky trimovat takze ja pak musim povolovat?
Jak to vlastne funguje?
Dik, Vita |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autopilot 7. 4. 2004 / 00:09 | AJS |
|  | Víťa:
CWS je režim, kdy ovládáš autopilota pomocí beranů. Tj. letíš třeba v horizontálním letu, přitáhneš do stoupání třeba na 10 stupňů, povolíš berany, a autopilot pak drží úhel, na kterym jsi zastavil.Vlastně máš recht, on si to pak sám i vytrimuje. Co se náklonu týče, drží opět náklon, který jsi mu dal (s tou výjimkou, že náklon pod šest stupňů automaticky srovná a pak drží daný kurs). To je plný CWS režim, který zvolíš buď stiskem tlačítka CWS, anebo packu ovládání AP přepneš do mezipolhy (to podle toho, jak to má která mašina udělaný. Většina, co máme, má ty packy).
Pak je ještě takovej částečnej režim CWS, kdy je sice packa, resp. tlačítko v režimu CMD, ale buď pitch, nebo roll mód vyhodíš z režimu CMD (buď opětovným stisknutím tlačítka příslušného modu na MCP - kupř. prvním stiskem HDG přejdeš do HDG SEL, opětovným to vypadne a máš CWS R, neboli CWS ROLL. Obdobně dosáhneš CWS P (pitch). Jiný způsob je, že tomu hrábneš do řízení, autopilota přesílíš a zase danej kanál přejde do CWS).
Rozdíl je v tom, že v částečnym CWS ti při dosahování výšky nastavený na MCP sám přejde do režimu ALT ACQUIRE a pak ALT HOLD, a vlastně se tím vrátí do režimu CMD. V úplném CWS to MCP, resp Flight Directora ignoruje.
Snad je to alespoň trochu srozumitelný.
Karel: Připouštím sice, že se dvěma tisíci hodinama jsem ještě jenom pára nad h....em pilota, nicméně si v tomhle s tebou dovolím silně nesouhlasit. Mód CWS se občas používal snad jenom na těch pár stovkách a starejch dvoustovkách, který ještě neměly číslicovej autopilot, ale to byla znouzectnost. Samozřejmě jsem si CWS taky zkusil, ale pocit, že se s někym taháš o řízení, i když to je jenom soustava drátů, táhel a hydrauliky, neni nic moc. A hlavně je to k ničemu. To už je fakt lepší letět ručně, víc ti to dá a je to příjemnější. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autopilot 7. 4. 2004 / 09:05 | |
|  | Diky moc za komplexni vysvetleni. Takhle pekne popsane jsem to nikde nenasel
Vita |
| |
|
|