FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pro fandy ruských strojů Jeden příspěvek | Celý strom
Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 22:18
Jakub Koutný TVS461
http://www.youtube.com/watch?v=D3I_iEuWur8&feature=rec-HM-fresh+div
 

Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 22:24
pilot_master   
Kraaasa! Ten zvuk motorom je balzam na usi
 

Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 22:34
Mike2811
Pěkné, dokonce mo pěkné, akorát co je ten dvomotorový štíhlý dolnoplošník v 8:38, připomíná B757...
 

Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 22:43
George John   
Že by TU-204? http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-204
 

Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 22:46
Jirca
Tak si mě předeběh ,je to Tu - 204 nebo 214 ,nebo 224.Ale tupej lev je to určitě
 

Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 22:50
Mike2811
 

Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 23:30
Fezoj114
Tu-224??? Tak viem že je 204 a 214 ale o 224 som ešte nepočul.
 

Pro fandy ruských strojů   22. 12. 2008 / 22:57
OK-FOK
Je to moc pěkný, hlavně ty soulety na airshow. Pěkně tam za to berou, hlavně ke konci s T-204 akošto věrná kopije B757
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 09:59
armyboy
Pěhné pěkné konečně pořádná hitparáda, něco pro ctěná ouška znalců a noční můra ekologů), jen škoda že tam není vícekrát píšťalka (TU-134) nevíte někdo jestli ju mají někde v muzeu?
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 10:07
MiG-21MFN
rozhodně ji někde v muzeu mít budou
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 10:37
SONP   
Člověče, v muzeu? Vždyť když si trochu dáš práci, můžeš se s tím stále ještě v ex-SSSR proletět!
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 10:14
glider11
nesouvisí to s tím, ale nedalo mi to http://www.youtube.com/watch?v=AUjLj9Tp0GM&feature=related
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 10:37
Millhouse
Looool To je mazec
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:04
Jakub Koutný TVS461
NO tak to mě poser
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:05
glider11
jo, všimněte si 52hý vteřiny. Ty dva kluci měli fakt strach!
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:09
glider11
Ten má z toho stresu pusinku jak Lenka Filipová, nezdá se vám
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:10
glider11
15588 B / 600 x 361 / Bez názvu.JPG
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:17
donCarlos
A to jsou teprve v autobusu na letiště
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:31
brendon (SVK832)   
Preco tu pristavaciu drahu premalovali na cestu???
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 13:11
zuNus   
v muzeu
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 14:09
Monty
Na bývalé ruské základně asi 40 km severně od Berlína. Luftfahrthistorische Sammlung, Finow. Můžeš si v ní i pěkně pohrát.
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 20:31
maco
Tu-134 v barvách Maleva mají v muzeu v Sinsheimu, ale stojí na pilířích před vchodem, tak se tam nedá lozit. Lepší atrakce je tam Concorde a Tu-144. Pro děti je tam IL-18 ČSA O pár kiláků dál ve Speyeru zase mají B747-200 Lufthansy, AN-22, německou ponorku a jiné lahůdky. http://www.technik-museum.de/index_content.html
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:30
Jakub Koutný TVS461
Nebo tohle Pří startu mít vysunuté spoilery je taky prdel
http://www.youtube.com/watch?v=tWu2LGiACLs&feature=related
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 11:38
Lowmick   
No a proc by to nemohly byt kridylka?
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 19:56
A.J.Scandall   
No, evidentně měl křidýlka hodně pod vítr, což se normálně dělá i s dopravákama, ale tohle je už docela dost, zvyšuje to zbytečně odpor. I když na druhou stranu při výpočtech parametrů pro vzlet se přes nějakou tureckou konstantu počítá i s tímhle
 

Pro fandy ruských strojů   23. 12. 2008 / 20:14
Lowmick   
Funelo tam docela slusne... Ja u malych letadylek pocitam s Bulharskou konstantou a tam me to vychazi stejne jak jemu na dopravakach s Tureckou.
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 00:10
-AG-
Kridylka pod vitr znamena vzlet s bocnim vetrem? Nemuzou to treba byt opravdu spoilery a pouziti pro stabilizaci vertikalni rychlosti? Takhle, ale naopak, jsem jednou asi pred 6 lety vzlital v IL-62 z Moskvy, uznavam ze jsem si to porad mohl splest s kridylkama, ale co kdyby: jakmile to vypada, ze se letadlo dostava do termiky (ci co to je), piloti promptne vytahnou spoilery aby se vertikalni rychlost drzela stejna a hned jak zase z termiky vyleti tak je zatahnou, aby nebyl citit ten "propad" z poklesu vertikalni rychlosti.

No a teorie je, ze co kdyz to je to same na tom videu, ale proste prsi a maji podezreni na strih vetru, vedi ze vzleti i se spoilery, tak je nechaji mirne vytazene, a jakmile se dostanou do sestupneho proudu, tak je zatahnou a tak efektivne ovladaji vertikalni rychlost rychleji, nez by to zvladli motory nebo zmenou uhlu nabehu. Inu?
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 00:22
Pips   
Rozesmál jsi mě Takhle to opravdu nefunguje.Kdyby byla taková termika, že by dopraváci kvůli tomu tahali spojlery, aby nestoupali tak rychle, tak bys pravděpodobně z okýnka běžným pohledem viděl i letící kombajn, traktor i s garáží, silo s hroznem zemědělců... menší domky a podobně... a jelikož nic z toho nemá spojler, asi by tě to rychle přestoupalo.
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 01:13
Sláva
Jelikoz ucelem spoileru je ruseni vztlaku a vztlak je pro vzlet kriticky dulezity, letadlo s vysunutymi spoilery zkratka nema sanci vzletnout (pokud pomineme fakt, ze i kus prkna pohaneny dostatecne velikou silou je schopny letu ) - proste je to proti prirode i logice . Navic pokud se nepletu, je pod urcitou vyskou zakazano spoilery pouzivat (nejsem si jisty, zda jde o vseobecne pravidlo, nebo narizeni konkretnich spolecnosti).

Ale predstava airlineru, ktery otvira a zavira spoilery kvuli termice me takhle na dobrou noc vazne pobavila )
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 01:33
Ciki   
Když jsem létal na dovolenou s Fisherem, tak piloti témeř neustále při vzletu tahali spoilery, ale ne takhle jako v tom videu. Bylo to tak, že jsme se normálně rozjeli a když už jsme měli vysokou rychlost, tak vysunuli spoilery a letadlo se dostalo do vzduchu...
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 01:53
Lukas.wz   
Určitě spoilery..? Viděl jsi na obě křídla..? Ptž SPOILERY se vysouvají na obou polovinách křídla současně..


ALE

..u velkých letadel, se nadzvedáváním spoilerů pomáhá křidélkům a to tak, že na té polovině křídla kde jde křidélko nahoru ( křídlo jde dolů ) se vysunou spoilery --> ztráta vztlaku a nárůst odporu --> letadlo zatáčí tam kam potřebuješ.. Po tom co dáš křidélka zpět se i spoilery zasouvají..


A obráceně.. Pokud máš vysunuté spoilery ve vzduchu a zatočíš, na té straně kde jde křidélko dolů ( křídlo nahorů ) se spoilery zasunou.. Proč? Ty už na té druhé straně nemůžeš kridélka vytáhnout ptž venku jsou a nárůst odporu a pokles tlaku se tam konat nemůže, tudíž na druhém křídle ten vztlak zvýšíš a odpor snížíš tím zatažením.. Po vyrovnání se spoilery zase zvednou..



Zkus si to v FSce na nějakým Béčku, je to tam krásně vidět.. A rozhodně to bude lepší než můj výklad..
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 02:06
Ciki   
Nejsem blbej. Ale chtěl jsem to tam napsat...na obě křídla jsem samozřejmě neviděl, ale ty spoilery byly venku pár sekund a: a) na zemi se letadlo lépe ovládá směrovkou předpokládám
b) po vzletu by se to solidně začalo přetáčet, ale chvilku po vzletu to zase zatáhli

Upřřímě pořád to nechápu a už několik let na to myslim...
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 02:23
Lukas.wz   
Tak nejdřív tam neustále lítali a ted jen pár sekund.. Já nevím, já s tím nelítám.. Asi prostě foukalo a nějak to rovnali.. Prostě, spoilery to byli, to jo.. Pořád je to jeden a ten samej kus plechu.. Ale jde tam o to, že se tam hejbali z důvodu "pomoci" křidélkům a ne jako aerodynamická brzda ( což je stejně blbej termín )

Spoiler je spoiler pořád.. Jde o to jestli se vysunuje na obou poloviných křídla nebo na jedné..
Pokud na obou, slouží k rušení vztlaku, zvyšování odporu --> brzdění, urychlení klesání atd..
Pokud na jedné, jde o pohyb s křidélkem a jde o řízení podle podélné osy.. ( teď nevím jestli nákoln nebo kolnění nebo jak se tomu řekne.. )

Na zemi se směrovkou ovládá až od určité rychlosti.. Ptž třeba při nějakejch 4o hm/h ( si to převeď na knoty ) nemá skoro žádnou účinnost.. Kdy a proč se letadlo řídí směrovkou se tu řešilo pár dní zpět.. Hledej..

Začalo přetáčet..? Naklánět na stranu..? Odpovídalo by to naklánění na stranu těch vysunutejch spoilerů.. Jak jsem psal výš a v tom předchozím příspěvku.. Ale vsadil bych se, že při tom se vysouvali jen na jedné polovině křídla..
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 02:24
Lukas.wz   
Vlastně.. Vysunout spoilery na obou polovinách křídla by mělo smysl snad jen při přerušení startu.. Jinak snad ne..
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 02:33
Ciki   
Já to chápu, jen Ti to asi nejsem schopný v tuhle hodinu vysvětlit. Až budu schopný, tak třeba klidně udělám video...

Jde o to, že letadlo vjelo na dráhu, srovnalo se, rozjelo se, jelo faaaaakt rychle, pak najednou spoilery ven, 1, 2, 3, sekundy, letadlo nahoru, 1, 2, sekundy spoilery pořád venku (a nehejbali se!!!) a pak najednou spilery dolů.

To se mi nesnaž říct, že by se ty spoilery ani nehnuly a byly 5-6s venku proto, že piloti měli řízení na straně. Tomu se mi nechce věřit, protože by se třeba klepali nebo tak něco

A už jdu spát, budu argumentovat zas zítra, dobrou
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 07:06
A.J.Scandall   
Tak tomu prostě věř, jediný akceptovatelný důvod povyjetí spoilerů při vzletu (nemluvím-li o přerušeném) je vychýlením příčného řízení. Ale jak už jsem prve psal, nemělo by se to přehánět, to kvůli vzrůstu zbytečných odporů, i když při výpočtech se i s tím počítá.

Výše uvedená teorie o povytahování spoilerů kvůli windshearu atd. je samozřejmě nesmysl.
Co je ovšem pravda, že existovalo jedno letadlo, které skutečně používalo spoilery k přímému řízení vztlaku. Nejednalo se o vzlet, ale o přistání. V plné přistávací konfiguraci se zafixoval podélný sklon, spoilery vyjely na 7° (nebo 14°?, už si nepamatuju) a přitažením či potlačením se přímo ovládalo jejich vysouvání či zasouvání, čímž se vztlak řídil přímo, nikoliv změnou podélného sklonu či rychlostí, jak je běžné. Ten systém se jmenoval DLC (Direct Lift Control), a to letadlo L-1011 Tristar...

Jinak spoilery u dopravních letadel mají účinnost proměnlivou s rychlostí (což je logické), u 737 lze říct, že jejich účinnost pod 250kts je nízká, a pod 210 ve spojení s klapkama je jejich "přínos" nanejvýš v tom, že vyrábějí třepání. Při menších rychlostech už je lepší brzdit "gumovejma brzdama", tj. kolama.Zajímavé je, že spoilery při klapkách 40 zvýší pádovku asi jen o 3kts. Tak už jsou neúčinné. Ale dělá to děsnej bugr.
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 01:43
Lukas.wz   
Pan Ing. Formánek co ho mám na aerodynamiku by asi upadnul.. Teorie je to pěkná, leč ta praxe..

Křídlo pod vítr se dává proto, aby vítr "nepodfoukl" křídlo zespodu, tím pádem by to letadlo trošku podebral a hodil stranou.. To že to tam je při startu jsem ještě neviděl, ale já toho neviděl.. Ale chápu to tak že prostě jak při přistání, tak při vzletu tam ten bočák je.. Při přistání se s klesajicí rychlostí jeho vliv na letadlo ztrácí, při startu vliv vzrůstá.. Tak jako tak musíš ten vítr nějak eliminovat.. To že si Jakub myslel že to jsou spoilery mě, při tom kolik času tráví na ploše a nebo kolik toho má na simu nalítáno, překvapilo.. ( rejp )

K tej termice.. Ta termika by musela být, jak je tu již psáno, šííííííleně silná.. Přemýšlím co by se stalo kdyby to fungovalo tak jak říkáš.. Kdyby, teoreticky, taková termika fakt byla a pilot by věděl kde je a jak je silná tak by se to tak teoreticky možná dělat mohlo.. Ale je to blbost.. Nikdy to tak nebude.. A třeba na turbulenci by spoiler neměl asi žádnej vliv ptž tam je to pár kopanců nahoru a dolů a tak možná dobře že má křídlo aspoň nějakej vztlak než aby se rušil spoilerem..

Jinak, já bych vzlet se spoilery ( jinak taky rušiči vztlaku..!! ) raději nevzlítal.. Proč vztlak rušit tam kde je ho nejvíc potřeba..? Žádné sestupné a vzestupné proudy stejně nejsou ( aspoň ne tak veliké aby to na 737 působilo jako termika - představ si tu velikost a sílu aby to zvedlo 737 a ta v tom třeba i koužila ) tže to celé je postavené na hlavu..




Zajímal by mě tenhle příklad..

Letoun - B737
RWY - 3000m
Stejné podmínky - bezvětří, teplota, váha stroje atd. ,

Jak moc by mohli být vysunuty spoilery ( v ° ) aby se to Béčko ješte odlepilo..

( a nebo, kolik by na myšlené nekonečné RWY to B potřebovalo k vzletu s poslední možnou výchylkou spoilerů kdy by byl vzlet možný )




kapišto..? hádejte se..
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 15:23
-AG-
No, podle udaje AJS, by stačilo přidat trochu klapek a to Béčko se vpohodě odlepí, jestli se teda stihne tak rychle rozjet

Ale tak uznávám, že to i tehdy asi byly křidélka, aka spoilery v jejich přátelské výpomoci.

Ale k té termice, prostě z pohledu pasažéra, ještě když jsem byl malý tak mi to bylo dost nepříjemné, tak při vzletu se prostě stávalo, že jsem čas od času cítil ty "propady" (aneb snížení G pod 1, aneb pokles vertikální rychlosti, následovaný typicky zase opačným procesem), a někdy byl vzlet vpohodě. Je to teda čistě pilotem jestli si vertikální rychlost hlídá a mění tak aby to nebylo poznat, a občas mu to ujede, nebo v tom hrajou roli nějaké neovlivnitelné vzdušné proudy?

Takže vliv termiky na dopraváky je naprosto zanedbatelný a není cítit? Netvrdím že dopravák ma šanci stoupat v termice
 

Pro fandy ruských strojů   24. 12. 2008 / 16:17
Lukas.wz   
Zanedbatelný a nemá šanci.. Ty tady mluvíš o turbulenci.. Někde proud vzduchu stoupá, někde klesá.. No a pokud do toho vlítne to letadlo tak ho to buď kopne nahoru nebo se propadne.. Toť vše.. Termika s tím nemá nic společnýho.. Uvědom si jakou má to letadlo dopřednou rychlost.. Tím že tím pohybujícím se proudem vzduchu jen prolítne ho to kopne a hned je z toho zase venku a už je klid.. A nemyslím si že by byl pilot schopnej vyrovnat to už proto, že neví kde a jaká turbulence bude.. Pilot tak maximálně ví že třeba půl hodky bude prolétávat prostorem kde se ty turbulence daj čekat.. Toť vše.. Jako dokážu si představit že letedalo vlítne do něčeho co ho chytí a propadá se.. Určitě se může stát že klesne o několik tisíc stop a bude to padák jako prase.. To je taky turbulence.. Tam jde pak asi o to zaschovat si nějakou dopřednou rychlost a pokusit se z toho dostat.. Ptž v takovém prostředí bude aerodinamika na ten letoun působit už asi jinak.. Ale to by vysvětlit asi líp Radim..
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ