|  |  | | Ako nastavit palivovy system v C-130 od Captain Sim? 3. 1. 2009 / 02:27 | |
|  | Zdravim pani... Mam mensi problem s Herculesom... Nejak sa neviem vysomarit z manualu, kde su popisane vsetky systemy lietadla. Velice zvlastnym sposobom mi "mizne" palivo. Prikladam aj obrazok (a pre istotu aj link), ktory som spravil po 1,5 hodine letu. Jedna sa mi o budiky č.1, 2, 7 a 8 (budiky 3,4,5,6 ukazuju prazdny stav, lebo som do nich palivo necerpal). Uz pocas letu som si vsimol, ze sa udaje na budikoch pomaly rozchadzaju a najhorsie bolo, ze uplne nesumerne s ohladom na vyvazenie lietadla. Bal som sa ale cokolvek prepnut, aby som nahodou nevypol privod paliva do motorov. Nenasiel by sa tu niekto, kto by mi vysvetlil (cez ICQ, SKYPE, email), ako maju byt spravne prepnute tieto prepinace pocas normalneho letu, pripadne vysvetlit cinnost pri poruchach, uniku paliva a podobne... Nejde mi ani tak o to, aby som sa to naucil prepinat ako cvicena opica, ale skor o pochopenie systemu... Vopred dakujem za akukolvek pomoc... Zamiloval som sa totiz do tohto lietadla a po rokoch lietania "na FMC" som konecne objavil lietadlo, ktore je zaroven dost velke (tucne), dost pomale a dost "hlupe" - celkom ako ja...  Tak si teraz poletujem VOR-to-VOR a neviem sa toho nabazit... Len keby som vedel poriesit to blbe palivo...
http://img110.imageshack.us/img110/1603/fuelsystemvw7.jpg
|
| |
|
 |  |  | | Ako nastavit palivovy system v C-130 od Captain Sim? 3. 1. 2009 / 09:43 | |
|  | Máš zapnuté crossfeed ventily motorů, mají být vypnuté.
Viz NORMAL CHECKLIST, bod 4, část B.
Podle mně se vypínají právě kvůli tomu, aby si každý motor spotřebovával "svoji" nádrž. I když spotřeba motorů bude odlišná, pořád to evidentně dle Tvého obrázku bude souměrnější než když je palivový systém propojen dohromady. Zapíná se to podle mně při aktivaci EXT, AUX nádrží nebo nějakém nestandardním chování.
Motor vypnutím CROSSFEED ventilu nevypneš, pokud má palivo ve "své" nádrži. Vypneš jej (omylem) vypnutím jeho BOOST čerpadla ale jde pak v pohodě zase nahodit.
Zatím jsem na začátku, ale letadlo je to úžasné a má i slušnou dokumentaci od CS.
Jediné, co mně zatím trápí, je jak s ním na IVAO (až jednou snad přeci jen..).
Pokud si pamatuju tak ta jediná nonRNAV trasa co vede po ČR nevede ani na Slovensko takže ani do Sliače se nepodíváš. Nevím podle čeho létají vojáci ale ať už je to cokoli tak na IVAO to není povolené (pokud vím). |
| |
|
 |  |  | | Ako nastavit palivovy system v C-130 od Captain Sim? 3. 1. 2009 / 09:55 | |
|  | | Jí lítzám podle přiloženého obrázku :číslování je podle toho,jak jde spotřeba po sobě.Po spotřebování 1 a 2 uzavírám přepouštěcí ventily ( všechny ) a palivo si bere každý motor ze své ( 3 ) nádrže. |
| |
|
 |  |  |  | | Ako nastavit palivovy system v C-130 od Captain Sim? 3. 1. 2009 / 10:33 | |
|  | Tak jsem to hledal a našel, pravdu máme oba
Takže (popisuji reál):
Během vzletu (tank-to-engine configuration):
ALL CROSSFEED CLOSED
ENG BOOST ON a nádrže motorů obsahují palivo
AUX a EXT BOOST ON pokud obsahují palivo
Během CRUISE (crossfeed operation):
Pokud je palivo v EXT/AUX:
ALL CROSSFEED OPEN (zřejmě myšleno s palivem)
ENG BOOST mohou zůstát ON protože tlak z AUX/EXT je vyšší a přetlačí je.
Během přistání (tank-to-engine configuration):
ALL CROSSFEED CLOSED
ENG BOOST ON (zůstaly)
AUX a EXT BOOST ON pokud obsahují palivo |
| |
|
 |  |  |  |  | | Ako nastavit palivovy system v C-130 od Captain Sim? 3. 1. 2009 / 11:29 | |
|  | Diky chlapi, vyskusam to... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Ako nastavit palivovy system v C-130 od Captain Sim? 3. 1. 2009 / 11:49 | |
|  | | Bacha, ten fígl s vyšším tlakem z AUX/EXT nádrží mi nefunguje. Musí se (po otevření CROSSFEED ventilů) vypnout čerpadla BOOST PUMP motorových nádrží jinak pořád mizí palivo z hlavních nádrží. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | Ako nastavit palivovy system v C-130 od Captain Sim? 8. 1. 2009 / 21:01 | |
|  | | No právě v tom jsem ti chtěl oponovat, problém je v tom, že pokud necháš třeba vypnutá čerpadla v nádržích 1-4, a obou AUX, jedeš vlastně jenom z baků, po vyčerpání baků ti motory zdechnou, pokud čerpadla zapneš dřív, tak baky úplně nevyčerpáš. Už s tím laboruji třetí den a nevím jak z toho. Je přece blbost abys dlouhou štreku dolétl z prázdnejma hlavníma nádržema a letěl na palivo v baku. |
| |
|
|