Vzpominám si, že AETI 747-200 Classic (předchůdce RFP) měl zařízení Inertial Navigation System (INS) od fy Litton, kde se zadávali souřadnice jednotlivých bodů tratě a po naprogramování éro podle této tratě letělo jako dle "LNAV" z FMCéčka dnešních strojů.
Programování bylo (je) docela složitý a zařízení "primitivní", ale považuji to za "předchůdce" dnešních FMCéček )
O INS jsem tady nedávno psal. Pro milovníky retro je opravdu zajímavý INS v podobě "Delco Carousel IV-A Inertial Navigation System Gauges" pro FS2002 a FS2004. Bližší informace a stažení jsou na adrese http://www.simufly.com/ins . Myslím že z FlightSimu lze stáhnout panel Concorde pro FS2004 od Pedra Oliviera (concpanel.zip), který je tímto navigačním systémem vybaven. Naprogramovat FMC je dětskou hračkou proti INS, kde se jako amatér ještě tvrdě trápím s tím, abych byl schopen INS vůbec použít (vlastně i pořádně ho pochopit) .
Dík za tip ! Ale momentálně mě jaksi nenapadá "využití" INS neb RFP nemám a ani neplánuji koupi a s Concordem jsem nikdy nelítal.
Ale jeden dotaz mám - dají se ty naprogramované tratě pro INS v tom Delco nějak uložit ? Představa, že tam budu 1/2 dne něco ťukat a pak se to neuloží ... brrr (